• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти – (дизельне паливо та бензин А-95)

Завершена

1 016 770.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 083.85 UAH
Номер: cf145e57ef2448abb56f0d91d597dc06
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-02-10-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.02.2025 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 10.02.2025 11:12 - 04.03.2025 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 10.02.2025 № 10-З Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 10 лютого 2025 року № 10-З № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі: 4. UA-2025-01-09-003508-a від 09.01.2025 – дані автоматичних індикаторів ризиків. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 99) 426-52-57, innamoshuk@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону. За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей № 1178, пункту 18 Особливостей № 1178, абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТД «ІФС»» встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 31.01.2025 № 51, укладеного із ТОВ «ТД «ІФС»», та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Обласного комунального некомерційного підприємства «Чернівецька обласна дитяча клінічна лікарня» (далі – Замовник) на 2025 рік (ID: UA-P-2025-01-09-004864-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 09.01.2025 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 17.01.2025; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Інтерференц систем»» (далі – ТОВ «ТД «ІФС»»); протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 22.01.2025; повідомлення про намір укласти договір від 22.01.2025; договір про закупівлю від 31.01.2025 № 51; пояснення Замовника (інформація та документи), надані 19.02.2025 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю встановлено наступне. Відповідно до пункту 26 Особливостей № 1178 оголошення про проведення відкритих торгів (далі – Оголошення) повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, пунктом 8 частини другої статті 21 Закону передбачено, що Оголошення повинно містити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції. Проте, Замовник в Оголошенні щодо закупівлі за номером ID: UA-2025-01-09-003508-a не зазначив інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, чим не дотримав вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено наступне. Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Замовник у пункті 3 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначив, що проєкт договору про закупівлю із зазначенням порядку змін його умов викладено в Додатку 3 до цієї тендерної документації. Крім того, у пункті 4 розділу 6 Тендерної документації зазначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої — п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей. Водночас, у Додатку 3 «Проект договору» до тендерної документації Замовник зазначив, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, тож можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни діючого цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо публічних закупівель. Проте, за нормою абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. В свою чергу, згідно з пунктом 18 Особливостей № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім визначених даним пунктом випадків. Таким чином, встановлення у тендерній документації та у проекті договору умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам пункту 18 Особливостей № 1178, абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТД «ІФС»» встановлено, що Замовник всупереч абзацу третьому підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації не відхилив учасника-переможця ТОВ «ТД «ІФС»» як такого, який не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178. У зв’язку із встановленим порушенням Замовнику оприлюднено запит про надання пояснень. У відповідь на запит Замовник надав пояснення наступного змісту: «Повідомляємо, що з урахуванням можливості самостійної перевірки Замовником інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, Замовником перевірено учасника ТОВ «ТД «ІФС» у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення та отримано відповідь про відсутність інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення. Також, Переможцем процедури закупівлі ТОВ «ТД «ІФС» було надіслано засобами поштового зв’язку на адресу Замовника у строк, що не перевищує 4 дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 2, 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.» Слід зазначити, що відповідно до частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Так, підстава, зазначена у підпункті 3 пункту 47 Особливостей № 1178 може бути самостійно перевірена Замовником через Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення. Проте, підстави, зазначені у підпунктах 5, 6 та 12 пункту 47 Особливостей № 1178 не можуть бути самостійно перевірені замовником, оскільки відсутність, чи наявність таких підстав підтверджуються офіційним документом, а саме: Витягом з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості». Відповідно до наказу Міністерства Внутрішніх Справ від 30.03.2022 № 207 «Деякі питання ведення обліку відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2022 р. за № 425/37761, результати перевірки за інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення надаються заявнику запиту щодо персональних даних самого заявника запиту. Таким чином, надане Замовником пояснення не спростовує встановленого порушення в частині невідхилення учасника-переможця ТОВ «ТД «ІФС»» як такого, який не надав у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178 (далі – документи переможця), оскільки вимога про надання у визначений строк та спосіб документів переможця чітко встановлена вимогами Особливостей та тендерною документацією, якої учасником-переможцем ТОВ «ТД «ІФС»» не було дотримано.
Період усунення порушень: 25.02.2025 11:35 - 12.03.2025 00:00
Дата публікації висновку: 25.02.2025 11:35

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу № UA-2025-01-09-003508-a від 25.02.2025 року, щодо закупівлі Бензин А-95 , Дизельне паливо, відкриті торги з особливостями, ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти), а саме шляхом припинення зобов’язань за договором, замовником вжито заходи щодо усунення виявлених порушень. ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «Чернівецька обласна дитяча клінічна лікарня» та Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Інтерференц Систем» уклали Додаткову угоду № 1 від 28.02.2025 р. до Договору про закупівлю № 51 від 31.01.2025 р. про розірвання Договору за згодою сторін та зменшення ціни договору на 948 000,00 грн. Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі взятий до уваги та буде врахований у подальшій роботі уповноваженої особи Замовника.
Дата публікації звіту: 03.03.2025 11:36

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: -
Дата публікації: 04.03.2025 09:20

Запити/Пояснення