• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Кейтерингові послуги (Послуги з організації харчування учнів в загальноосвітньому навчальному закладі)

Завершена

1 102 400.00 UAH з ПДВ
Номер: 4a3b90d7b0a04cb2a58db3d620b1195c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-22-000095
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.01.2025 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 23.01.2025 09:20 - 14.02.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ№ 22.01.2025 2-з Луцьк Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 22.01.2025 № 2-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-01-08-007388-a від 08.01.2025. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 036-53-96, tanamishuk84@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення замовником вимог щодо забезпечення публічності, передбачених статтями 3, 5, 7, 16 ,17 Рамкової угоди. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено порушення вимог підпункту «г» підпункту 197.1.7 пункту 197.1 статті 197 Податкового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 116 та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом зменшення вартості договору на суму ПДВ, уразі неможливості зменшити вартість договору - припинити зобов’язань за договором та врахування в подальшому статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди в умовах договору про закупівлю, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 13 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення та розміщення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом; відповідності умов договору умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік комунальної організації «Гімназія №7 Володимирської міської ради» (далі – Замовник); звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-01-08-007388-a, обгрунтування для здійснення прямої закупівлі (кейтерингові послуги 2025 р.); протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій, договір від 08.01.2025 № 1, укладений з Володимирський спортивний ліцей Волинської обласної ради (код ЄДРПОУ 13353993) на суму 1 102 400,00 грн, додаткова угода №1 від 31.01.2025, пояснення Замовника з підтверджуючими документами, надані 29.01.2025 та 06.02.2025 через електронну систему закупівель, на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 23.01.2025 та від 04.02.2025 відповідно. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План). Згідно з Постановою Кабінету України від 15 листопада 2024 року № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Під час моніторингу встановлено, що закупівля за номером UA-2025-01-08-007388-a здійснювалась за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти (постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2024 р. № 1456 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти»). Відповідно до річного плану закупівель Замовника на 2025 рік, джерелом фінансування закупівлі є державний бюджет (субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам) та місцевий бюджет (загальний фонд). Розподіл коштів зазначеної субвенції здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту» Міністерством освіти і науки України, відповідальним за впровадження вказаної інвестиції. Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2025-01-08-007388-a поширюються умови Рамкової угоди. Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо: - ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди); - участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди). Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання: - участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди. Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди). Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності: - зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди). Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів: - Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди). Разом з тим, Замовником в договорі про закупівлю не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16 ,17 Рамкової угоди. При аналізі оприлюдненої інформації в електронній системі закупівель установлено, що Замовником при розрахунку очікуваної вартості кейтерингових послуг враховано ПДВ. Відповідно до підпункту «г» підпункту 197.1.7 пункту 197.1 статті 197 Податкового кодексу України звільняються від оподаткування на додану вартість операції з постачання послуг з харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах та громадян у закладах охорони здоров'я. Порядок надання таких послуг затверджується Кабінетом Міністрів України Отож, постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 116 затверджено «Порядок надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість». Тобто, Замовником при розрахунку очікуваної вартості кейтерингових послуг не дотримано вимоги чинного податкового законодавства та завищено вартість цих послуг. Управлінням направлено запит на пояснення щодо даного факту, Замовником надано пояснення: «…Для забезпечення конкурентних та прозорих відкритих торгів , участь у яких можуть брати усі учасники, не зважаючи на те, чи є вони платниками ПДВ чи ні, Очікувану вартість виразили з ПДВ з метою охоплення всіх можливих учасників, які відповідають вимогам, незалежно від виду оподаткування їхньої діяльності. Очікувана вартість з ПДВ не обмежує можливості брати учать учаснику, який є звільненим від сплати ПДВ. В електронній системі Prozorro передбачений функціонал для відображення наявності /відсутності ПДВ на етапі укладання договору.». Таким чином, Замовником в порушення вимог підпункту «г» підпункту 197.1.7 пункту 197.1 статті 197 Податкового кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 116 та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 принципів здійснення публічних закупівель (максимальної економії) завищено очікувану вартість закупівлі на суму ПДВ. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом встановлено, що на виконання вимог частини п’ятої статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Так, 23.01.2025 в електронній системі закупівель Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області оприлюднено запити про надання Замовником пояснень щодо прийнятих рішень та вчинених дій, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Однак, в електронній системі закупівель Замовником надано пояснення 29.01.2025 (четвертий робочий день), тобто надано з порушенням трьохденного терміну, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 17.02.2025 16:19 - 04.03.2025 00:00
Дата публікації висновку: 17.02.2025 16:19

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Адміністрацією Комунальної організації "Гімназії №7 Володимирської міської ради"було надіслано лист т.в. директору Наталії ХОМЮК Володимирського спортивного ліцею Волинської обласної ради з повідомленням про вимоги Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, щодо розірвання договору.
Дата публікації звіту: 24.02.2025 19:51

Запити/Пояснення