-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2025 році (Класифікація за ДК 021-2015 (CPV) 55520000-1 - Кейтерингові послуги)
Завершена
1 886 164.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 430.82 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 430.82 UAH
Номер:
505cec990ad7494cb303aab85ad66f62
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-18-000066
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.02.2025 00:00
Період моніторингу:
18.02.2025 15:17 - 12.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.02.2025 № 34
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.02.2025 № 34.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-01-05-000879-a, 05.01.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178, а також пунктів 3 та 4 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII.
Крім того, за результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам законодавства встановлено, що укладений договір про закупівлю (Додаток №2 «Перспективне меню для учнів початкових класів (обід, зимовий період) до договору від 20.01.2025 №24) не відповідає Нормам та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженим Постановою КМУ №305.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції учасника; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме привести у відповідність до норм Постанови КМУ №305 умови договору від 20.01.2025 №24, шляхом укладання відповідної додаткової угоди.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 та пунктів 3 та 4 частини другої статті 21 Закону при правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII при складанні тендерної документації, а також при виконанні зобов’язань за укладеними договорами з організації гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти дотримуватись вимог Постанови КМУ №305.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 березня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції учасника; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру, а також вимогам законодавства; правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комарнівської міської ради Львівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-01-05-000545-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 14.01.2025 №15; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Дороти Марії Петрівни (далі – ФОП Дорота М.П.); опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Дороти М.П. та опубліковані цим учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюдненні ФОП Доротою М.П. як переможцем тендеру документи після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір про закупівлю кейтерингових послуг від 20.01.2025 №24, додаткову угоду від 28.01.2025 №1 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднена разом із додатковою угодою; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю послуг не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Нормами пункту 26 Особливостей №1178 визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей, а відповідно до пункту 4 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про очікувану вартість закупівлі.
При цьому, згідно з нормами пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Предметом досліджуваної закупівлі є послуги з організації гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти (ДК 021:2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги). Моніторингом встановлено, що в заповнених Замовником електронних полях при розміщенні інформації про оголошення досліджуваної процедури закупівлі у полі «Очікувана вартість» розділу «Інформація про процедуру» вказано «1 886 164,00 UAH з ПДВ».
Водночас, відповідно до пункту 197.1.7 статті 197 Податкового Кодексу України звільняються від оподаткування операції з харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах та громадян у закладах охорони здоров’я.
Також, постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 №116 затверджено Порядок надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, у пункті 3 якого вказано, що від обкладення податком на додану вартість звільняються операції з надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах у межах затверджених норм харчування в грамах, а для тих учнів, для яких не встановлено норми харчування в грамах, - у межах визначеної грошової норми.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що під час публікації оголошення про закупівлю послуг з організації гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2025 році уповноваженою особою було здійснено технічну помилку, а саме вказано очікувану вартість закупівлі з урахуванням ПДВ, про що було складено протокол, а також вказано що у зв’язку із цим подання пропозиції учасником без ПДВ було технічно неможливим, оскільки не передбачено функціоналом електронної системи публічних закупівель Prozorro.
Таким чином, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів за досліджуваною закупівлею в електронних полях безпідставно вказано інформацію про очікувану вартість предмета закупівлі з ПДВ, чим порушено норми пункту 4 частини другої статті 21 Закону, пункту 26 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Крім того, згідно з пунктом 3 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про обсяг і місце надання послуг.
У пункті 4.3. «Кількість та місце надання послуг» частини 4 «Інформація про предмет закупівлі» розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовника зазначено, що інформація стосовно кількості та місць надання послуг містяться у Додатку №1 до тендерної документації.
Так, відповідно до Додатку №1 до тендерної документації Замовника послуги з організації гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2025 році за досліджуваною процедурою закупівлі будуть здійснюватись у наступних 8 навчальних закладах: Комарнівський опорний заклад загальної середньої освіти I-III ступенів; Березецький ЗЗСО І-ІІІ ступенів імені Героя України Павла Сбитова; Грімненський заклад загальної середньої освіти; Переможненський заклад загальної середньої освіти I-III ступенів імені Андрія Халака; Підзвіринецький заклад загальної середньої освіти I-III ступенів; Тулиголівський заклад загальної середньої освіти; Новосільська гімназія імені Назара Подібки; Бучалівська гімназія.
При цьому, у Додатку №1 до тендерної документації зазначено, що послуги їдалень, а також приготування їжі будуть здійснюватися виключно в приміщенні їдальні та харчоблоку на базі такого закладу освіти: Переможненський ЗЗСО І-ІІІ ступенів імені Андрія Халака, а до інших закладів освіти учасник організовує довіз (кейтеринг) готової їжі.
Проте, в оприлюдненому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено наступне місце надання послуг: «81562, Україна, Львівська область, м. Комарно, вул. Січових Стрільців, 34», що відповідає юридичній адресі (місцезнаходження) Замовника.
Враховуючи зазначене, на порушення вимоги пункту 3 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 в оголошення про проведення відкритих торгів Замовником зазначено недостовірну інформацію стосовно місця надання послуг з організації гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2025 році за досліджуваною процедурою закупівлі.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
За нормами підпункту 11 пункту 47 Особливостей №1178 замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, коли учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.
Водночас, моніторингом встановлено, що Замовником у частині 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені пунктом 47 Особливостей» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, визначені пунктом 47 Особливостей №1178, серед яких: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції» (без зазначення про випадок, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА).
Крім того, відповідно до вимог пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
Моніторингом встановлено, що у розділі ІІ «Інформація про право підписання договору про закупівлю згідно абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей» у Додатку №2 до тендерної документації Замовника визначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, що відповідає нормі, вказаній у пункті 17 Особливостей №1178.
При цьому, у Додатку №2 до тендерної документації визначено, що у випадку ненадання переможцем інформації про право підписання договору про закупівлю переможець вважається таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178.
Проте, у Додатку №2 до тендерної документації не зазначено самого переліку документів та/або інформації, які повинні бути подані переможцем процедури закупівлі для підтвердження права підпису (наприклад: наказ про призначення та/або протокол зборів засновників та/або рішення засновника, тощо).
Отже, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено пункти 3 та 28 Особливостей №1178.
Згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до розділу 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» Додатку №1 до тендерної документації Замовника визначено, що учасник повинен надати замовнику послуги, якість яких відповідає ряду нормативних документів, зокрема, Закону України від 14.09.2006 №142-V «Про дитяче харчування», який на підставі Закону України від 21.10.2021 №1822-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення законодавства України у сфері забезпечення дитячим харчуванням у відповідність з вимогами законодавства Європейського Союзу» з 13.05.2022 втратив чинність.
Крім того, у вищевказаному розділі Додатку №1 до тендерної документації Замовника зазначено, що зразкове 5-денне циклічне меню повинно бути розроблено відповідно до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 29.10.2013 № 931 «Про удосконалення лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні».
Водночас, вищевказаний нормативний документ визначає систему лікувального харчування, що складається з принципів та методології організації харчування хворих у закладах охорони здоров’я державної та комунальної форм власності, тоді як предметом досліджуваної закупівлі є послуги з організації гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти.
Таким чином, тендерна документація Замовника містить посилання на нечинні, а також невідповідні (неналежні) нормативні документи, наявність яких не передбачена законодавством, чим недотримано вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, а також абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII.
Відповідно до вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
За нормою частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Крім того, згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У пункті 6 розділу 3 тендерної документації Замовника вказано, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі) згідно з частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку №1 до цієї тендерної документації.
Так, зокрема, за вимогами Додатку №1 до тендерної документації учасник розраховує ціну послуги відповідно до примірного чотиритижневого сезонного меню для різних вікових груп, що також враховують особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі їх наявності) та сезонність (осінь, зима, весна, літо). Послуги їдалень, а також приготування їжі будуть здійснюватися виключно в приміщенні їдальні та харчоблоку на базі такого закладу освіти: Переможненський ЗЗСО І-ІІІ ступенів імені Андрія Халака до інших закладів освіти учасник організовує довіз (кейтеринг) готової їжі.
Також, за вимогами у Додатку №1 до тендерної документації для підтвердження відповідності послуг вимогам тендерної документації, учасники у тендерній пропозиції повинні надати один варіант меню з розрахунку на п’ять днів.
При цьому, як зазначено вище, у тендерній документації здійснено посилання на нормативний документ, відповідно до якого учасники повинні розробити свої варіанти меню з розрахунку на п’ять днів, а саме наказ Міністерства охорони здоров’я України від 29.10.2013 №931 «Про удосконалення лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні», тоді як порядок планування та механізм організації харчування здобувачів освіти/дітей у закладах дошкільної освіти, закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, визначено Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
На виконання вищевказаної вимоги тендерної документації учасником ФОП Доротою М.П. у складі тендерної пропозиції надано чотиритижневе Примірне меню (обід) для харчування учнів у зимовий період 1-4 класи (файл «6 - МЕНЮ.zip).
Разом з тим, у пункті 2.2. проєкту договору, що міститься у Додатку №3 до тендерної документації, зазначено, що виконавець повинен надати замовнику послуги, якість яких відповідає нормативним документам, зокрема, вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі – Постанова №305).
Аналогічна норма міститься у пункті 2.2. укладеного за результатами закупівлі договору про закупівлю кейтерингових послуг від 20.01.2025 №24.
Так, Постановою КМУ №305 затверджено норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, які набули чинності з 01 вересня 2021 року, та Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку (далі – Порядок харчування №305).
Відповідно до підпункту 9 пункту 3 Порядку харчування №305 примірне чотиритижневе сезонне меню – документ, що містить набір страв, вихід (масу) їх порцій для різних вікових груп, враховує особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі наявності), сезонність (осінь, зима, весна, літо), а у підпункті 4 пункту 14 Порядку харчування №305 визначено, що організація харчування передбачає, зокрема, складення примірного чотиритижневого сезонного меню та щоденного меню-розкладу.
При цьому, за нормами пункту 18 Порядку харчування №305 примірне чотиритижневе сезонне меню та щоденне меню-розклад повинно враховувати особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі наявності), сезонність, наявні харчові продукти, порцію страв для різних вікових груп, а також відповідати вимогам санітарного законодавства та нормам харчування.
Відповідно до пункту 34 Порядку харчування №305 усі страви та вироби, які пропонуються здобувачам освіти/дітям, повинні формувати здоровий, повноцінний раціон харчування.
Крім того, згідно з пунктом 35 Порядку харчування №305 під час складання примірного чотиритижневого сезонного меню у закладах освіти обов’язково враховуються вимоги цього Порядку та встановлені МОЗ вимоги щодо організації харчування в закладах загальної середньої освіти.
У Додатку 9 Постанови КМУ №305 визначено Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування.
У Додатку 9-1 Постанови КМУ №305 визначено Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування (обід) в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на відповідному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування.
Відповідно до пункту 10 Норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою КМУ № 305, відхилення маси нетто порцій груп харчових продуктів, зазначених у додатках 1-2, 5-6, 9 і 9-1, для конкретного прийому їжі допускається на рівні 5-10 відсотків.
Проведеним під час моніторингу аналізом Перспективного меню для учнів початкових класів (обід, зимовий період; далі - Примірне меню), що міститься у Додатку №2 до договору про закупівлю кейтерингових послуг від 20.01.2025 №24, встановлено, зокрема, що у таких меню для харчування учнів 1-4 класів передбачено включення фруктів лише два рази на першому тижні, чотири рази – другому, один – третьому, а також три рази на четвертому тижнях.
Водночас, згідно з нормами харчування за Постановою КМУ №305 (Додаток 9- 1) передбачено щоденне включення до меню фруктів та ягід (різноманітні, сезонні, свіжі або заморожені).
Крім того, при включенні у Примірне меню за окремими днями у раціон учнів фруктів вихід за ними складає 70 грам, тоді як відповідно до Додатку 9-1 Постанови КМУ №305 маса нетто для відповідної вікової групи 100 грам.
Також, згідно Додатку 9-1 Постанови КМУ №305 передбачено споживання одного разу на тиждень соків фруктових, овочевих, фруктово-ягідних, фруктово-овочевих пастеризованих, тощо.
Однак, у Примірних меню, що містяться у Додатку №2 договору від 20.01.2025 №24, споживання соку учнями не передбачено взагалі.
Крім того, що у Примірних меню Замовника за окремими тижнями по обідах свинина, телятина, яловичина включені 2 рази на тиждень, тоді як відповідно до Додатку 9-1 Постанови КМУ №305 страви із свинини, телятини, яловичини повинні включатися тричі на тиждень.
Таким чином, узгоджене Замовником та ФОП Доротою М.П. Перспективне меню для учнів початкових класів (обід, зимовий період) (Додаток №2 договору від 20.01.2025 №24) не відповідає нормам законодавства, яке регулює надання послуг громадського харчування (норми виходу страв, частота включення при харчуванні, чергування харчових продуктів), а саме Нормам та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженим Постановою КМУ №305, а також вимогам пункту 2.2. укладеного за результатами досліджуваною процедури закупівлі договору від 20.01.2025 №24.
Період усунення порушень:
06.03.2025 16:39 - 21.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
06.03.2025 16:39
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13/0077/2025пр
Дата відкриття провадження:
30.04.2025 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0077/2025пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі вжито заходів на усунення виявлених порушень, наведених у висновку, а саме приведено у відповідність до норм Постанови КМУ №305 умови Договору про закупівлю кейтерингових послуг № 24 від 20 січня 2025 року, шляхом укладання Додаткової угоди №2 (скан-копія додається) .
Крім того, проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 та пунктів 3 та 4 частини другої статті 21 Закону при правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII при складанні тендерної документації, а також при виконанні зобов’язань за укладеними договорами з організації гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти дотримуватись вимог Постанови КМУ №305.
Також повідомляємо, що уповноважена особа систематично відвідує як онлайн, так і офлайн навчання для підвищення кваліфікації уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель та зобов’язується в майбутньому не допускати різного роду порушень при проведенні закупівель та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства. Водночас, інформуємо, що на виконання висновку про результати моніторингу 14.03.2025 року уповноваженою особою пройдено навчання щодо здійснення публічних закупівель (скан-копія Сертифікату про проходження навчання додається).
Дата публікації звіту:
20.03.2025 16:23
Запити/Пояснення
Номер:
c96e5135ba754831ac13b61978a8f1fa
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
24.02.2025 17:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.02.2025 00:00
Опис:
Дата: 24.02.2025
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закон України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-01-05-000879-a, яка проводилася Комарнівською міською раді Львівського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Так, пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до зазначеної у річному плані закупівель Замовника на 2025 рік інформації (UA-P-2025-01-05-000545-a) джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі є кошти державного та місцевого бюджетів.
Аналогічне джерело фінансування вказано у пункті 1.2. Проекту договору (Додаток №3 до тендерної документації), а також укладеного за результатами досліджуваної процедури закупівлі договору від 20.01.2025 №24.
Слід зазначити, що Законом України від 06.06.2024 №3786-ІХ ратифіковано Рамкову угоду між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility (далі – Рамкова угода), а з метою реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility», запровадженої Регламентом (ЄС) Європейського Парламенту та Ради (ЄС) від 29.02.2024 №2024/792, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 №244-р схвалено План України (далі – План України) як один з інструментів для відновлення, реконструкції та модернізації України, який може паралельно прискорити шлях України до набуття членства в Європейському Союзі.
За Планом України передбачено інвестиції (Інвестиція 1. Інвестиції в освіту) щодо спрямування підтримки на забезпечення доступу до безпечної та якісної освіти (зокрема, на харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти).
Постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ №1318), з метою виконання зобов’язань України за Рамковою угодою, затверджено порядок управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, у додатку 4 якого визначено вимоги щодо інформування про реалізацію інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, серед яких, зокрема: зазначення у всіх публікаціях, інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, емблеми Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу (із зазначенням інформації про джерело фінансування та конкретного кроку Плану України).
Відповідно до статті 16 Рамкової угоди, підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 передбачено забезпечення публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України.
Зокрема, відповідно до підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених додатком 4 до цієї постанови.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати інформацію про те, за рахунок яких джерел фінансування та в яких обсягах буде здійснюватися фінансування досліджуваної процедури закупівлі (із зазначенням кодів програмної класифікації видатків та КЕКВ, донорів, розділу, кроку Плану України, тощо).
4. Зазначити причини не забезпечення, зокрема шляхом включення відповідних зобов’язань до договору, визнання походження та публічності (визначених у статтях 3, 5, 7, 16 та 17 Рамкової угоди), а також публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility відповідно до вимог п.п. 9 п.9 та Додатку 4 до Постанови КМУ №1318.
Під час моніторингу встановлено, що предметом досліджуваної закупівлі є послуги з організації шкільного харчування.
Відповідно до пункту 197.1.7 статті 197 Податкового кодексу України звільняються від оподаткування операції з постачання послуг на харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах та громадян у закладах охорони здоров’я. Порядок надання таких послуг затверджується Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.20211 №116 затверджено Порядок надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 3 наказу Мінекономіки від 11.06.2020 №1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Водночас, аналізом інформації в електронній системі закупівель Замовником при оголошенні закупівлі очікувану вартість в електронних полях у розділі «Інформація про процедуру» вказано поле «очікувана вартість» – 1 886 164,00 грн з ПДВ та в електронних полях у розділі «реєстр пропозицій» в графі «пропозиція» учасником також зазначено з ПДВ.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
5. Надати обгрунтування щодо зазначення в електронних полях очікуваної вартості закупівлі з урахуванням ПДВ, а також щодо подання учасником пропозиції з ПДВ.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
539f9ffbefb84f3d91974df3cd207716
Назва:
Надання роз'яснення по моніторингу
Дата опублікування:
27.02.2025 18:22
Опис:
Надаємо відповідь на запит до моніторингу UA-M-2025-02-18-000066
1. Надаємо інформацію та відповідні документи, на підставі яких:
1) здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень:
- річний розпис міського бюджету Комарнівської міської ради на 2025 рік (загальний фонд), затверджені згідно рішення Комарнівської міської ради від 22.12.2024 року №3399
- річний розпис міського бюджету Комарнівської міської ради на 2025 рік (спеціальний фонд), затверджені згідно рішення Комарнівської міської ради від 23.01.2025 року №3461 (закупівля оголошена згідно прогнозованих показників на основі Розпорядження КМУ від 26 грудня 2024 р. № 1323-р, Додаток ст.32)
2) здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість : службова записка
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на сторінці веб-сайту Комарнівської міської ради за посиланням: https://komrada.gov.ua/news/1740581208/
3. Інформація про те, за рахунок яких джерел фінансування та в яких обсягах буде здійснюватися фінансування досліджуваної процедури закупівлі (із зазначенням кодів програмної класифікації видатків та КЕКВ) також вказано у річних розписах (загальний та спеціальний фонди).
4. Щодо зазначення причин не забезпечення, зокрема шляхом включення відповідних зобов’язань до договору, визнання походження та публічності (визначених у статтях 3, 5, 7, 16 та 17 Рамкової угоди), а також публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility відповідно до вимог п.п. 9 п.9 та Додатку 4 до Постанови КМУ №1318, повідомляємо наступне. При наданні субвенсії з державного бюджету не було жодної інформації щодо походження коштів в рамках затвердженого Плану України для Ukraine Facility. Отже, закупівля відбувалась згідно постанови КМУ від 20.12.2024 року № 1456 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти». Додатково повідомляємо, що 25 лютого 2025 з 14:00 по 16:00 відбувся вебінар в онлайн форматі "Ukraine Facility - механізм фінансування України ЄС. Особливості здійснення закупівель та звітування в рамках виконання заходів Плану України", який транслюватися через платформу YouTube: https://youtube.com/live/NH_vf1F0AT8?feature=share, на якому було чітко наголошено, що закупівля продуктів харчування або послуги з організації гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти не входять до інвестицій згідно Плану України. Якісне харчування (Інвестиція в освіту) включає: -придбання обладнання для їдалень; - створення їдалень (харчоблоків); - модернізація (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків).
5. Щодо надання обґрунтування щодо зазначення в електронних полях очікуваної вартості закупівлі з урахуванням ПДВ, а також щодо подання учасником пропозиції з ПДВ, повідомляємо про те, що під час публікації оголошення про закупівлю послуг з організації гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2025 році уповноваженою особою було здійснено технічну помилку, а саме вказано очікувану вартість закупівлі з урахуванням ПДВ, про що було складено протокол. У зв’язку із цим подання пропозиції учасником без ПДВ було технічно неможливим, оскільки це не передбачено Електронною системою публічних закупівель Prozorro.
Номер:
b5473094673b4880b2477fb69d03a624
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
28.02.2025 15:59
Опис:
Додаткова інформація до відповіді на запит до моніторингу UA-M-2025-02-18-000066
1. Надаємо додатково інформацію та відповідні документи, по запиту (п.5): Щодо надання обґрунтування щодо зазначення в електронних полях очікуваної вартості закупівлі з урахуванням ПДВ, а також щодо подання учасником пропозиції з ПДВ, повідомляємо про те, що під час публікації оголошення про закупівлю послуг з організації гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2025 році уповноваженою особою було здійснено технічну помилку, а саме вказано очікувану вартість закупівлі з урахуванням ПДВ, про що було складено протокол (додається).
У зв’язку із цим подання пропозиції учасником без ПДВ було технічно неможливим, оскільки це не передбачено функціоналом електронної системи публічних закупівель Prozorro. На підтвердження надаємо роз'яснення ДП ''Прозорро'' Державній казначейській службі України, а також Постанову Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду по справі № 904/1143/19 (за посиланням: https://reyestr.court.gov.ua/Review/89108852 ), де у пунктах 40 та 41 визначено, що незалежно від того, чи є переможець процедури закупівель платником ПДВ, чи обкладається предмет закупівлі ПДВ, в звіті про результати процедури закупівлі буде відображатись ціна з ПДВ, якщо замовник при формуванні закупівлі і в оголошенні визначив предмет закупівлі з ПДВ. Слід зазначити, що договір укладено та оприлюднено в системі публічних закупівель без ПДВ, отже, технічна помилка не нівелює пункту 197.1.7 статті 197 Податкового кодексу України, оскільки Послуги з організації гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за укладеним договором здійснюються без оподаткування.