-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Однолотова
-
КЕП
Код 34140000-0 – великовантажні мототранспортні засоби (комбінована дорожня машина з солерозкидальним обладнанням точного дозування та поворотним відвалом)
Завершена
310 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 550 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 550 000.00 UAH
Номер:
cf33be53bb424d60aacf80f38b57663c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-30-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.09.2020 00:00
Період моніторингу:
30.09.2020 16:42 - 23.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
30.09.2020 № 166
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 30.09.2020 № 166
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
8 UA-2018-06-19-000638-c 19.06.2018
інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення статті 4 Закону № 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року, пункту 4.3 Порядку заповнення тендерної документації, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680, пункту 4 та 5 частини 2 статті 22, пункту 4 частини 1 статті 30, частини першої статті 31, частини 4 статті 36, частини 1 статті 37 Закону № 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року, частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16.10.2020.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року (далі – Закон № 922-VIII у редакції від 27.01.2018 року), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2018 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету 19.06.2018 № 3 (далі – ТД), рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.07.2018 № 7165-р/пк-пз та від 03.08.2018 № 7870-р/пк-пз, протокол розгляду тендерних пропозицій від 17.08.2018, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОКРАЗ» (далі – Переможець), Дочірнього підприємства «ТШГ АГ Україна», реєстр отриманих тендерних пропозицій від 28.08.2018, протокол розкриття від 31.08.2018, протокол засідання тендерного комітету ДП «Київський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» від 31.08.2018 № 5, повідомлення про намір укласти договір від 31.08.2018 року, договір від 20.09.2018 № 01/09/18, додаткові угоди від 15.11.2018 № 1 та від 22.11.2018 № 2.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що Замовником порушено вимоги статті 4 Закону № 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року, оскільки оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднено 19 червня 2018 року, при тому що річний план – 23 листопада 2018 року.
Аналізом ТД встановлено, що у п. 4.3 Розділу «Загальні положення» не зазначено кількість та обсяг поставки товарів, чим не дотримано вимоги пункту 4.3 Порядку заповнення тендерної документації, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 та порушено вимоги пункту 4 та 5 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерних пропозицій товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОКРАЗ» та Дочірнього підприємства «ТШГ АГ Україна» вимогам тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 1.9 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження файлів, зокрема копією паспорту на товар та/або інший документ, що підтверджує всі характеристики товару, що є предметом закупівлі, виданий заводом-виробником.
Крім того, згідно з Додатком 3 до ТД учасники процедури закупівлі повинні подати в електронному вигляді через електронну систему закупівель в складі пропозицій конкурсних торгів документи, які підтверджують відповідність пропозиції конкурсних торгів учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам згідно інструкцією та за формою, що наведена у Додатку (таблиця заповнюються учасником в стовбці «Підтвердження вимог учасником», де потрібно зазначити «Підтверджено» або «Не підтверджено»).
Згідно з інформацією, оприлюдненою на веб-порталі Уповноваженого органу, у складі пропозицій обох учасників відсутні копії паспорту на товар та/або інший документ, що підтверджують всі характеристики товару, виданий заводом-виробником.
Таким чином, товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОКРАЗ» та Дочірнім підприємством «ТШГ АГ Україна» в складі пропозиції не надано документів, які підтверджують відповідність пропозиції конкурсних торгів учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам.
Також, відповідно до п. 2.18 Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що колір кабіни – оранжевий.
Однак, у складі пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОКРАЗ» міститься паспорт на самоскид, в якому зазначено що колір кабіни й опірення – білий, що не відповідає технічним вимогам, зазначеним Замовником у ТД та не дотримано вимоги п. 2.18 Додатку 3 до ТД.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону № 922-VIII у редакції від 27.01.2018 року замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та відповідно до частини першої статті 31 Закону № 922-VIII у редакції від 27.01.2018 року відміняє торги в разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій.
Отже, Замовник на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону № 922-VIII у редакції від 27.01.2018 року не відхилив тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОКРАЗ» (з яким уклав договір на суму 309 960 000,00 грн з ПДВ) та Дочірнього підприємства «ТШГ АГ Україна» як такі, що не відповідають умовам тендерної документації.
Вищевказане призвело до порушення частини першої статті 31 Закону
№ 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року, згідно з якою замовник відміняє торги в разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій.
До того ж, додатковою угодою від 15.11.2018 № 1 змінено істотні умови договору, зокрема продовжено терміни поставки товару та дії договору продовжено до 31.07.2019 та 31.12.2019, відповідно, без надання документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження.
Поряд з цим, на запит органу державного фінансового контролю від 06.10.2020 щодо причин продовження строку поставки товару, Замовником не надано відповідь, чим порушено вимоги частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, оскільки Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Враховуючи, що Замовником не надано будь-яких документів, які б документально підтверджували об’єктивні обставини продовження виконання зобов’язань, ДП «Київський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» порушено вимоги частини 4 статті 36 Закону № 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року, якими визначено вичерпний перелік для зміни істотних умов договору, що призвело до нікчемності договору відповідно до частини 1 статті 37 Закону № 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року.
Період усунення порушень:
19.10.2020 13:40 - 02.11.2020 23:00
Дата публікації висновку:
19.10.2020 13:40
Запити/Пояснення
Номер:
a19c1da9e1e94ebd8848d625908c711f
Назва:
запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.10.2020 11:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.10.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі великовантажних мототранспортних засобів (комбінована дорожня машина з солерозкидальним обладнанням точного дозування та поворотним відвалом) очікуваною вартістю 310 000 000,00 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2018-06-19-000638-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступних питань:
1. За яких документально підтверджених об’єктивних обставин було продовжено строк виконання робіт та термін дії договору?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
35762587dd2f468689665ff21663fbce
Назва:
запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.10.2020 11:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.10.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі великовантажних мототранспортних засобів (комбінована дорожня машина з солерозкидальним обладнанням точного дозування та поворотним відвалом) очікуваною вартістю 310 000 000,00 гривень (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2018-06-19-000638-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступних питань:
1. За яких документально підтверджених об’єктивних обставин було продовжено строк поставки товару та термін дії договору?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.