• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги із забезпечення харчуванням учнів початкових класів

Завершена

1 310 400.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 552.00 UAH
Номер: a838697a7ea24f0398c4c41158201e1d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-15-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.04.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 15.04.2025 11:16 - 07.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 14.04.2025 № 152 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Начальник Олексій КОРОЛЬ Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 8 UA-2025-01-01-001006-a 01.01.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 862-10-87, y.a.babenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, установлено порушення вимог пункту 3 та 28 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції КП «ЗЕНІТ», установлено порушення пункту 43 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю, в частині оприлюднення змін до договору про закупівлю, встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону № 922 -VIII. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.01.2025 № б/н, зі змінами (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 09.01.2025, тендерну пропозицію Комунального підприємства «Зеніт» Деснянського району м. Києва (далі – КП «ЗЕНІТ», Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем процедури закупівлі КП «ЗЕНІТ» від 10.01.2025 № б/н та повідомлення про намір укласти договір від 10.01.2025, договір від 21.01.2025 № 207/2 (далі – Договір), додаткову угоду від 21.01.2025 № 1, пояснення та документи надані Замовником від 18.04.2025 та від 30.04.2025 на запити органу державного фінансового контролю. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що переможцем процедури закупівлі визначено єдиного учасника КП «ЗЕНІТ» з ціновою пропозицією 1 310 400,00 гривень. Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 у тендерній документації зазначаються, зокрема, підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовником, на порушення вимог пункту 47 Особливостей № 1178, у Додатку 5 до ТД встановлено, що «переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей» та згідно з пунктом 5 (таблиці) Додатку 5 до ТД Переможець відкритих торгів у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір, повинен надати довідку у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей. Разом з тим, Замовником у пункті 3 розділу V ТД зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, зокрема, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Враховуючи викладене, під час складання та оприлюднення тендерної документації, Замовником не враховано зміни, внесені згідно з Постановою КМУ від 02.04.2024 № 382, зокрема щодо виключення абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей № 1178, чим відповідно порушено вимоги пункту 3 та пункту 28 Особливостей № 1178. Моніторингом процедури закупівлі, установлено невідповідність тендерної пропозиції КП «ЗЕНІТ» вимогам ТД, з огляду на наступне. Відповідно до вимог підпунктів 2.1. та 2.2. пункту 2 Додатку 2 до ТД Замовником установлено, що для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції повинен надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені для надання послуг з організації харчування, що є предметом закупівлі, які мають необхідні знання та досвід (посада, кваліфікація, категорія/розряд) та копії документів, що підтверджують трудові відносини між учасником та його працівниками (копії трудових книжок (перша сторінка та сторінка з інформацією про прийняття на роботу) або цивільно-правових договорів або накази про прийняття на роботу). Так, у складі тендерної пропозиції КП «ЗЕНІТ» надано довідки від 02.01.2025 № 102/56-13 та від 02.01.2025 № 102/56-11, в яких зазначено таких працівників: Андрущенко Л.В. (завідувач складом), Корчевський А.П. (вантажник), Васильченко І.В. (вантажник), Микитчик І.А. (експедитор), Медвідь Л.І. (головний технолог), однак, у складі тендерної пропозиції КП «ЗЕНІТ» відсутні документи, що підтверджують трудові відносини між учасником та його працівниками (копії трудових книжок (перша сторінка та сторінка з інформацією про прийняття на роботу) або цивільно-правових договорів або накази про прийняття на роботу), чим, відповідно, не дотримано вимог підпункту 2.2. пункту 2 Додатку 2 до ТД. Враховуючи вищезазначене, керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону № 922-VIII, Північний офіс Держаудитслужби звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання обґрунтованих пояснень, щодо вищевказаного. Однак, надані пояснення Замовником не спростовує наявність порушення в частині відсутності документів, що підтверджують трудові відносини між учасником та його працівниками (згідно із довідками про працівників від 02.01.2025 № 102/56-13 та від 02.01.2025 № 102/56-11), які повинен надати Учасник у складі тендерної пропозиції, чим не дотримано вимог підпункту 2.2. пункту 2 Додатку 2 до ТД. Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Однак, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей № 1178 не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а відтак не надав можливість учаснику КП «ЗЕНІТ» усунути такі невідповідності. За результатами аналізу своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю встановлено наступне. Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Замовником 21.01.2025 внесено зміни до істотних умов Договору шляхом укладання додаткової угоди № 1 від 21.01.2025, якою зменшено обсяги закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника. Однак, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та додаткову угоду № 1 від 21.01.2025 до Договору Замовником оприлюднено 29.04.2025, а отже з порушенням триденного строку, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень: 07.05.2025 17:04 - 22.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 07.05.2025 17:04

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 26-112/2025пр
Дата відкриття провадження: 18.06.2025 00:00
Номер відкриття провадження : 26-118/2025пн

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З висновками проведення моніторингу закупівлі UA-2025-01-01-001006-а ознайомлено та прийнято до уваги. По результатам моніторингу видано наказ про недопущення порушень при проведенні закупівель та застосування відповідальності до осіб, що здійснюють закупівлі.
Дата публікації звіту: 08.05.2025 14:02

Запити/Пояснення