Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 15 Особливостей, пункту 3 розділу І Порядку №708.
За результатами аналізу питань відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ФОП "КОДАК АНДРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ", своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору та укладання додаткової угоди, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 24 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору та укладання додаткової угоди, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ЛІЦЕЮ ІМ.МИКОЛИ САБАТА ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи від 31.12.2024 №53 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію фізичної особи підприємця "КОДАК АНДРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ" (далі – ФОП "КОДАК АНДРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ"), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.01.2025 №2, повідомлення про намір укласти договір від 10.01.2025 року, Договір про закупівлі послуг з організації гарячого харчування учнів за бюджетні кошти № 1 від 16.01.2025 (далі – Договір № 1 від 16.01.2025), Додаткова угода №1 від 22.01.2025 до Договору № 1 від 16.01.2025, Звіт про виконання договору про закупівлю, відповідь Замовника на запит про надання пояснення від 22.01.2025 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що предмет закупівлі «ДК 021:2015: код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з гарячого харчування учнів (аутсорсинг) ДК 021:2015: код 55523100-3 «Послуги з організації шкільного харчування»)», який Замовником зазначено у річному плані закупівель, оголошенні про проведення відкритих торгів та ТД визначено з порушенням пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 15 Особливостей та пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №708 (далі – Порядок №708).
Зокрема, пунктом 22 частини першої статті 1 Закону передбачено, що предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до пункту 15 Особливостей предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 №708.
Згідно з пунктом 3 розділу І Порядку №708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Так, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів передбачається закупівля предмету «ДК 021:2015: код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з гарячого харчування учнів (аутсорсинг) ДК 021:2015: код 55523100-3 «Послуги з організації шкільного харчування»)», ДК 021:2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги, який визначений Замовником відповідно до Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 №1749 за показником четвертої цифри – 55520000-1 «Кейтерингові послуги».
Згідно з підпунктом 4.1 пункту 4 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації (далі – ТД) назва предмету закупівлі - ДК 021:2015: код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з гарячого харчування учнів (аутсорсинг) ДК 021:2015: код 55523100-3 «Послуги з організації шкільного харчування»).
У Додатку 3 «Проєкт договору про закупівлю» до ТД та в Договорі №1 від 16.01.2025 року у пункті 1.2 розділу 1 «Предмет договору» зазначено: Найменування послуг: ДК 021:2015: код 55520000-1 «Кейтерингові послуги» (Послуги з гарячого харчування учнів (аутсорсинг) ДК 021:2015: код 55523100-3 «Послуги з організації шкільного харчування»).
Слід відмітити, що згідно з пунктом 3 Загальної частини Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305 (зі змінами) (далі – Порядок №305):
- аутсорсинг - спосіб організації харчування здобувачів освіти/дітей, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування, з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти або закладу оздоровлення та відпочинку;
- кейтеринг - спосіб організації харчування здобувачів освіти/дітей, що передбачає доставку і реалізацію готових страв, виготовлених без використання матеріально-технічної бази закладу освіти або закладу оздоровлення та відпочинку оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування.
Водночас, Замовником у пункті 5.3 розділу 5 «Надання послуг» Договору № 1 від 16.01.2025 визначено, що: «Послуги з організації гарячого харчування учнів надаються безпосередньо на базі їдальні навчального закладу з використанням власного обладнання Учасника-переможця та обладнання навчального закладу, в тому числі технологічного обладнання, підсобних приміщень та приміщень буфету навчального закладу».
Таким чином, у разі, якщо Замовником визначено код предмету закупівлі як ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги, то учасник/ки виступатимуть перед Замовником як субпідрядники, оскільки згідно Порядку №305: кейтеринг передбачає доставку і реалізацію готових страв, виготовлених без використання матеріально-технічної бази закладу освіти.
Поряд з цим, вищеописаний пункт 5.3 Договору №1 від 16.01.2025 не застосовується при наданні послуг, що визначені Замовником згідно коду предмета закупівлі за Єдиним закупівельним словником та назву відповідного класифікатора предмета закупівлі в ТД, а саме: ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги.
В той же час, відповідно до вимог підпункту 5 пункту 21 Особливостей та пункту 5 частини першої статті 43 Закону встановлено імперативну умову, що договір про закупівлю є нікчемним, у разі, коли назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 17.01.2025 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику. Замовником 22.01.2025 року в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства.
В ході проведення моніторингу згідно Додаткової угоди №1 від 22.01.2025 року до Договору №1 від 16.01.2025 року припинено зобов’язання за Договором № 1 від 16.01.2025 року.
Період усунення порушень:
24.01.2025 11:58 - 08.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.01.2025 11:58