• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Сумського ЗЗСО №26 СМР за адресою: м. Суми, вул. Охтирська, 21

Завершена

100 588 938.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 502 944.69 UAH
Номер: a522cd07d575496db8f199c3e10d8e4e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-03-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.03.2025 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 03.03.2025 15:36 - 25.03.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 03.03.2025 № 15-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 03.03.2025 №15-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2024-12-27-011169-a 27.12.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, v.b.kaliuzhna@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження, забезпечення публічності та зберігання документів, передбачених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 43, абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 березня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 19.09.2024 (далі – Особливості), відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.01.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.01.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СУМИМОСТОБУД» (далі – ТОВ «СУМИМОСТОБУД», учасник), вимогу про усунення невідповідностей до 08.02.2025, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 20.01.2025 та від 10.02.2025, повідомлення про намір укласти договір від 10.02.2025, договір від 17.02.2025 № 1/25 (далі – Договір), додаткову угоду від 17.02.2025 №1, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 06.03.2025 та від 12.03.2025. 1. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План). Згідно з Постановою Кабінету України від 15 листопада 2024 року № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Під час моніторингу установлено, що закупівля за номером UA-2024-12-27-011169-a здійснюватиметься за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою (постанова Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2023 р. № 419 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою» зі змінами). Розподіл коштів зазначеної субвенції буде здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту» Міністерством освіти і науки України, відповідальним за впровадження вказаної інвестиції. Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2024-12-27-011169-a поширюються умови Рамкової угоди. Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо: - ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди); - участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди). Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання: - участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди. Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди). Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності: - зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди). Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів: - Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди). Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проєкті договору про закупівлю (додаток 4 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди. 2. За результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СУМИМОСТОБУД» для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» та «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Так, відповідно до підпунктів 2.1 та 2.4 пункту 2 додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати, зокрема, довідку, яка містить інформацію про наявність працівників, а також на кожного працівника, зазначеного в довідці, надати документ, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником. При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника відсутні документи, які засвідчують можливість використання праці електромонтера Резніка О.І., що не відповідає вимогам підпункту 2.4. пункту 2 додатку 2 до тендерної документації Замовника, а також на підтвердження можливості використання праці інженера проектувальника Мачули В.С., який у довідці від 09.01.2025 №15 зазначений як працівник учасника, надано цивільно-правову угоду від 16.12.2024 №26 (файл «3.1. Документи працівники.pdf»). Відповідно до вимог підпункту 3.2 пункту 3 додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати, зокрема, копії/копію аналогічних/аналогічного договорів/договору (з додатковими угодами за наявності таких). При цьому, учасником надано копію аналогічного договору від 25.06.2024 № 13/24 не в повному обсязі, а саме: відсутня(і) сторінка(и) між пунктами 7.3 та 10.1 цього договору (файл «4.1. Документи досвід.pdf»). З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 07.03.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень. На зазначений запит Управління Замовник 12.03.2025 надав пояснення, які не спростовують наявність виявлених невідповідностей. Отже, зважаючи на зазначене, Замовник не виявив невідповідності в інформації та/або документах учасника процедури закупівлі ТОВ «СУМИМОСТОБУД», чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації. 3. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна документація Замовника містить додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», який в свою чергу містить завантажені в окремих файлах Технічне завдання та Підсумкову відомість ресурсів. У пункті 5 додатку 1 «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» до тендерної документації на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції розрахунку ціни тендерної пропозиції, який включає в себе договірну ціну та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат, зокрема, локальні кошториси та відомості ресурсів до локальних кошторисів/підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів. Разом з тим, у відомостях ресурсів до локальних кошторисів, наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «СУМИМОСТОБУД» (в форматі XLSX в архіві «Dc_ _PRU_№_26.zip.asice(1).zip», в форматі PDF у файлах «28.Кошторис ч.1.pdf», «29. Кошторис ч.2.pdf», «30. Кошторис ч. 3.pdf») відсутні матеріали, передбачені, зокрема, пунктами 190, 196, 205, 206, 218, 219, 242, 244, 245, 248, 257, 263, 336, 337, 720, 769-772, 774-776, 815, 966, 1000, 1001, 1005 Підсумкової відомості ресурсів Замовника («Розчинник, марка Р-4», «Шурупи з напівкруглою головкою, діаметр стрижня 2,5 мм», «Лак ХС-76 хімстійкий», «Бура», «Лак кам'яновугільний, марка Г», «Мастика бітумно-кукерсольна холодна БК-Р», «Емаль ХВ-785 біла», «Дюбелі з каліброваною головкою [розсипом] з цинковим хроматованим покриттям 3х58,5 мм» та ін). З огляду на викладене, Управління 07.03.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень. На зазначений запит Управління Замовник 12.03.2025 надав пояснення, в якому не спростував відсутність зазначених матеріалів у відомостях ресурсів до локальних кошторисів, наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «СУМИМОСТОБУД». Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. При цьому, відсутність матеріалів, передбачених Підсумковою відомістю ресурсів відповідно до додатку 3 до тендерної документації, стосується випадків відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, не є невідповідностями, які можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Також, відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак, Замовник на порушення вимог абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СУМИМОСТОБУД» як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 17.02.2025 № 1/25.
Період усунення порушень: 17.03.2025 11:12 - 01.04.2025 01:00
Дата публікації висновку: 17.03.2025 11:12

Оскарження висновку в суді

Опис: Управлінням капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради 31.03.2025 року подано позовну заяву до Сумського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
Дата публікації: 01.04.2025 08:42
Дата відкриття провадження: 01.04.2025 00:00
Номер відкриття провадження: 2-а/480/3290/25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управління капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради (далі – Замовник) ознайомилось із Висновком (далі – Висновок) від 17 березня 2025 року Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – ДАСУ), стосовно проведеної Замовником державної процедури закупівлі UA-2024-12-27-011169-a (далі – Закупівля). Висловлюємо категоричну незгоду з опублікованим Висновком, вважаємо його таким, що містить необґрунтовану інформацію та порушує права нашої організації як Замовника зважаючи на наступне. 1. Щодо порушень у відповідності тендерної документації до вимог законодавства. У Висновку зазначається, що тендерна документація та проєкт договору про закупівлю не враховують вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди щодо: обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, забезпечення публічності та зберігання документів. Водночас, Замовник категорично не погоджується з цим твердженням, оскільки тендерна документація до Закупівлі була розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови КМУ № 1178, які є основними нормативними актами, що регулюють процес закупівель в Україні. Рамкова угода не є актом прямої дії у сфері публічних закупівель, а лише визначає загальні принципи співпраці між Україною та ЄС у межах програми Ukraine Facility. Усі положення щодо забезпечення прозорості, вимог до учасників, обмежувальних заходів ЄС враховані у процедурі закупівлі, а висновок ДАСУ є спробою неправомірного розширеного тлумачення норм Рамкової угоди. 2. Щодо оцінки відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «СУМИМОСТОБУД» вимогам тендерної документації Закупівлі. ДАСУ стверджує, що тендерна пропозиція ТОВ «СУМИМОСТОБУД» не відповідає вимогам тендерної документації. За результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СУМИМОСТОБУД» для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» та «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Проте, відсутність окремого документа щодо електромонтера Резніка О.І. не є критичним порушенням, оскільки учасник надав повний список працівників та підтвердження досвіду інших фахівців, що дозволяє оцінити його відповідність критеріям. З моменту виявлення зазначеної невідповідності Замовник одразу звернувся до Підрядника та їм було надано відповідний документ – Наказ про переведення Олександра Резніка № 1112/к від 11.12.2023 і оприлюднено його разом із відповіддю на запит ДАСУ від 7 березня 2025 року. Крім того, у документах тендерної пропозиції ТОВ «СУМИМОСТОБУД», а саме, у довідці від 09.01.2025 №15 інженер-проектувальник Мачула В.С. зазначений як працівник учасника (файл «3. Довідка працівники.pdf»), що зазначено з опискою. На підтвердження можливості використання праці цього працівника ТОВ «СУМИМОСТОБУД» надано цивільно-правову угоду від 16.12.2024 №26 (файл «3.1. Документи працівники.pdf»), чим виконано вимогу пункту 2.4. частини 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». ДАСУ у своєму Висновку не довело, що ці недоліки є такими, що унеможливлюють виконання договору про закупівлю. Висновок ДАСУ про те, що учасником надано не повний обсяг аналогічного договору від 25.06.2024 № 13/24 на підтвердження наявності аналогічного досвіду у ТОВ «СУМИМОСТОБУД» – не впливає на можливість Замовника ознайомитись із повним обсягом цього документа, оскільки цей договір був завантажений до електронної системи закупівель у повному обсязі – з ним можна ознайомитись у вільному доступі в електронній системі закупівель Prozorro згідно ідентифікатору UA-2024-05-22-005807-a. Відсутність окремих матеріалів у кошторисі не є підставою для дискваліфікації учасника, оскільки вони можуть бути замінені рівноцінними аналогами або внесені до фінальної договірної документації. Закон «Про публічні закупівлі» не містить прямої вимоги щодо жорсткого дотримання первинної кошторисної документації без права її уточнення. У висновку ДАСУ зазначено, що у відомостях ресурсів до локальних кошторисів, наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «СУМИМОСТОБУД» (в форматі XLSX в архіві «Dc_ _PRU_№_26.zip.asice(1).zip», в форматі PDF у файлах «28.Кошторис ч.1.pdf», «29. Кошторис ч.2.pdf», «30. Кошторис ч. 3.pdf») відсутні матеріали, передбачені, зокрема, пунктами 190, 196, 205, 206, 218, 219, 242, 244, 245, 248, 257, 263, 336, 337, 720, 769-772, 774-776, 815, 966, 1000, 1001, 1005 Підсумкової відомості ресурсів Замовника («Розчинник, марка Р-4», «Шурупи з напівкруглою головкою, діаметр стрижня 2,5 мм», «Лак ХС-76 хімстійкий», «Бура», «Лак кам'яновугільний, марка Г», «Мастика бітумно-кукерсольна холодна БК-Р», «Емаль ХВ-785 біла», «Дюбелі з каліброваною головкою [розсипом] з цинковим хроматованим покриттям 3х58,5 мм» та ін). Проте, розрахунок вартості будівництва, що визначається на стадії проектування за допомогою програмного забезпечення (наприклад, АВК-5 або аналогів), базується на нормативних базах даних, які можуть містити застарілі матеріали. У випадку з протирадіаційними укриттями їх використання є не лише неефективним, а й протиправним, оскільки: - не відповідає сучасним будівельним нормам та стандартам. Відповідно до ДБН В.2.2-5:2021, матеріали мають відповідати вимогам міцності, довговічності та радіаційного захисту; - протирічить пожежним нормам. Використання застарілих ресурсів може створювати загрозу життю та здоров’ю людей (ДБН В.1.1-7:2016); - не враховує санітарні вимоги. Відповідно до ДСП 173-96 та ДБН В.2.2-3:2018, використання матеріалів із токсичними чи радіаційно небезпечними компонентами заборонено. Згідно з Цивільним кодексом України, якщо запропоновані матеріали непридатні чи не відповідають вимогам, Замовник має право вимагати їх заміни в ході виконання робіт, а кошторис може бути скоригований. Більш того, у тендерній документації не встановлено обов’язковості повного відображення всіх ресурсів у локальних кошторисах учасника. Учасник зобов’язаний виконати всі роботи відповідно до Технічного завдання, а не сліпо копіювати підсумкову відомість ресурсів. Таким чином, твердження ДАСУ про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «СУМИМОСТОБУД» є некоректним. Висновок ДАСУ щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «СУМИМОСТОБУД» є помилковим і не ґрунтується на нормах законодавства. 3. Щодо зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель. На підставі встановлених (на думку ДАСУ) порушень, орган державного фінансового контролю у своєму Висновку зобов’язав припинити зобов’язання за договором про закупівлю робіт за державні кошти від 17.02.2025 № 1/25 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень). Проте, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України, розірвання договору можливе: 1. За згодою сторін – тобто Замовник і Виконавець мають погодитися на це добровільно. 2. У судовому порядку – що наразі не було ініційовано жодною із сторін. ДАСУ не має повноважень примусово зобов’язувати Замовника до одностороннього розірвання договору, оскільки це суперечить принципу договірної свободи. Враховуючи вищевикладене, Висновок ДАСУ є помилковим та не враховує фактичні обставини справи. Висновок містить необґрунтовані вимоги щодо розірвання договору від 17.02.2025 № 1/25. У зв’язку з цим, повідомляємо, що Управління капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради ініціює судове оскарження зазначеного Висновку та подає позов до адміністративного суду з метою його скасування. Відповідні процесуальні документи щодо відкриття провадження будуть надані додатково після їх реєстрації у суді. На підставі викладеного просимо призупинити реалізацію висновку ДАСУ до моменту прийняття судового рішення щодо правомірності здійсненої Закупівлі.
Дата публікації звіту: 24.03.2025 15:41

Запити/Пояснення