-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Сумського ЗЗСО №26 СМР за адресою: м. Суми, вул. Охтирська, 21
Завершена
100 588 938.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 502 944.69 UAH
мін. крок: 0.5% або 502 944.69 UAH
Номер:
a522cd07d575496db8f199c3e10d8e4e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-03-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.03.2025 00:00
Період моніторингу:
03.03.2025 15:36 - 25.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
03.03.2025 № 15-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 03.03.2025 №15-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2024-12-27-011169-a 27.12.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження, забезпечення публічності та зберігання документів, передбачених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 43, абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 19.09.2024 (далі – Особливості), відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.01.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.01.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СУМИМОСТОБУД» (далі – ТОВ «СУМИМОСТОБУД», учасник), вимогу про усунення невідповідностей до 08.02.2025, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 20.01.2025 та від 10.02.2025, повідомлення про намір укласти договір від 10.02.2025, договір від 17.02.2025 № 1/25 (далі – Договір), додаткову угоду від 17.02.2025 №1, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 06.03.2025 та від 12.03.2025.
1. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода.
Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План).
Згідно з Постановою Кабінету України від 15 листопада 2024 року № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
Під час моніторингу установлено, що закупівля за номером UA-2024-12-27-011169-a здійснюватиметься за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою (постанова Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2023 р. № 419 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою» зі змінами).
Розподіл коштів зазначеної субвенції буде здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту» Міністерством освіти і науки України, відповідальним за впровадження вказаної інвестиції.
Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2024-12-27-011169-a поширюються умови Рамкової угоди.
Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо:
- ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди);
- участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди).
Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання:
- участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди.
Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами:
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності:
- зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди).
Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів:
- Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проєкті договору про закупівлю (додаток 4 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
2. За результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СУМИМОСТОБУД» для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» та «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Так, відповідно до підпунктів 2.1 та 2.4 пункту 2 додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати, зокрема, довідку, яка містить інформацію про наявність працівників, а також на кожного працівника, зазначеного в довідці, надати документ, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником.
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника відсутні документи, які засвідчують можливість використання праці електромонтера Резніка О.І., що не відповідає вимогам підпункту 2.4. пункту 2 додатку 2 до тендерної документації Замовника, а також на підтвердження можливості використання праці інженера проектувальника Мачули В.С., який у довідці від 09.01.2025 №15 зазначений як працівник учасника, надано цивільно-правову угоду від 16.12.2024 №26 (файл «3.1. Документи працівники.pdf»).
Відповідно до вимог підпункту 3.2 пункту 3 додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати, зокрема, копії/копію аналогічних/аналогічного договорів/договору (з додатковими угодами за наявності таких).
При цьому, учасником надано копію аналогічного договору від 25.06.2024 № 13/24 не в повному обсязі, а саме: відсутня(і) сторінка(и) між пунктами 7.3 та 10.1 цього договору (файл «4.1. Документи досвід.pdf»).
З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 07.03.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 12.03.2025 надав пояснення, які не спростовують наявність виявлених невідповідностей.
Отже, зважаючи на зазначене, Замовник не виявив невідповідності в інформації та/або документах учасника процедури закупівлі ТОВ «СУМИМОСТОБУД», чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації.
3. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна документація Замовника містить додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», який в свою чергу містить завантажені в окремих файлах Технічне завдання та Підсумкову відомість ресурсів.
У пункті 5 додатку 1 «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)» до тендерної документації на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції розрахунку ціни тендерної пропозиції, який включає в себе договірну ціну та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат, зокрема, локальні кошториси та відомості ресурсів до локальних кошторисів/підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів.
Разом з тим, у відомостях ресурсів до локальних кошторисів, наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «СУМИМОСТОБУД» (в форматі XLSX в архіві «Dc_ _PRU_№_26.zip.asice(1).zip», в форматі PDF у файлах «28.Кошторис ч.1.pdf», «29. Кошторис ч.2.pdf», «30. Кошторис ч. 3.pdf») відсутні матеріали, передбачені, зокрема, пунктами 190, 196, 205, 206, 218, 219, 242, 244, 245, 248, 257, 263, 336, 337, 720, 769-772, 774-776, 815, 966, 1000, 1001, 1005 Підсумкової відомості ресурсів Замовника («Розчинник, марка Р-4», «Шурупи з напівкруглою головкою, діаметр стрижня 2,5 мм», «Лак ХС-76 хімстійкий», «Бура», «Лак кам'яновугільний, марка Г», «Мастика бітумно-кукерсольна холодна БК-Р», «Емаль ХВ-785 біла», «Дюбелі з каліброваною головкою [розсипом] з цинковим хроматованим покриттям 3х58,5 мм» та ін).
З огляду на викладене, Управління 07.03.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 12.03.2025 надав пояснення, в якому не спростував відсутність зазначених матеріалів у відомостях ресурсів до локальних кошторисів, наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «СУМИМОСТОБУД».
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
При цьому, відсутність матеріалів, передбачених Підсумковою відомістю ресурсів відповідно до додатку 3 до тендерної документації, стосується випадків відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, не є невідповідностями, які можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Також, відповідно до абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, Замовник на порушення вимог абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СУМИМОСТОБУД» як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 17.02.2025 № 1/25.
Період усунення порушень:
17.03.2025 11:12 - 01.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
17.03.2025 11:12
Оскарження висновку в суді
Опис:
Управлінням капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради 31.03.2025 року подано позовну заяву до Сумського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
Дата публікації:
01.04.2025 08:42
Дата відкриття провадження:
01.04.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
2-а/480/3290/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради (далі – Замовник) ознайомилось із Висновком (далі – Висновок) від 17 березня 2025 року Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – ДАСУ), стосовно проведеної Замовником державної процедури закупівлі UA-2024-12-27-011169-a (далі – Закупівля).
Висловлюємо категоричну незгоду з опублікованим Висновком, вважаємо його таким, що містить необґрунтовану інформацію та порушує права нашої організації як Замовника зважаючи на наступне.
1. Щодо порушень у відповідності тендерної документації до вимог законодавства.
У Висновку зазначається, що тендерна документація та проєкт договору про закупівлю не враховують вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди щодо: обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, забезпечення публічності та зберігання документів.
Водночас, Замовник категорично не погоджується з цим твердженням, оскільки тендерна документація до Закупівлі була розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови КМУ № 1178, які є основними нормативними актами, що регулюють процес закупівель в Україні. Рамкова угода не є актом прямої дії у сфері публічних закупівель, а лише визначає загальні принципи співпраці між Україною та ЄС у межах програми Ukraine Facility.
Усі положення щодо забезпечення прозорості, вимог до учасників, обмежувальних заходів ЄС враховані у процедурі закупівлі, а висновок ДАСУ є спробою неправомірного розширеного тлумачення норм Рамкової угоди.
2. Щодо оцінки відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «СУМИМОСТОБУД» вимогам тендерної документації Закупівлі.
ДАСУ стверджує, що тендерна пропозиція ТОВ «СУМИМОСТОБУД» не відповідає вимогам тендерної документації. За результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СУМИМОСТОБУД» для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» та «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Проте, відсутність окремого документа щодо електромонтера Резніка О.І. не є критичним порушенням, оскільки учасник надав повний список працівників та підтвердження досвіду інших фахівців, що дозволяє оцінити його відповідність критеріям. З моменту виявлення зазначеної невідповідності Замовник одразу звернувся до Підрядника та їм було надано відповідний документ – Наказ про переведення Олександра Резніка № 1112/к від 11.12.2023 і оприлюднено його разом із відповіддю на запит ДАСУ від 7 березня 2025 року.
Крім того, у документах тендерної пропозиції ТОВ «СУМИМОСТОБУД», а саме, у довідці від 09.01.2025 №15 інженер-проектувальник Мачула В.С. зазначений як працівник учасника (файл «3. Довідка працівники.pdf»), що зазначено з опискою. На підтвердження можливості використання праці цього працівника ТОВ «СУМИМОСТОБУД» надано цивільно-правову угоду від 16.12.2024 №26 (файл «3.1. Документи працівники.pdf»), чим виконано вимогу пункту 2.4. частини 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
ДАСУ у своєму Висновку не довело, що ці недоліки є такими, що унеможливлюють виконання договору про закупівлю.
Висновок ДАСУ про те, що учасником надано не повний обсяг аналогічного договору від 25.06.2024 № 13/24 на підтвердження наявності аналогічного досвіду у ТОВ «СУМИМОСТОБУД» – не впливає на можливість Замовника ознайомитись із повним обсягом цього документа, оскільки цей договір був завантажений до електронної системи закупівель у повному обсязі – з ним можна ознайомитись у вільному доступі в електронній системі закупівель Prozorro згідно ідентифікатору UA-2024-05-22-005807-a.
Відсутність окремих матеріалів у кошторисі не є підставою для дискваліфікації учасника, оскільки вони можуть бути замінені рівноцінними аналогами або внесені до фінальної договірної документації.
Закон «Про публічні закупівлі» не містить прямої вимоги щодо жорсткого дотримання первинної кошторисної документації без права її уточнення.
У висновку ДАСУ зазначено, що у відомостях ресурсів до локальних кошторисів, наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «СУМИМОСТОБУД» (в форматі XLSX в архіві «Dc_ _PRU_№_26.zip.asice(1).zip», в форматі PDF у файлах «28.Кошторис ч.1.pdf», «29. Кошторис ч.2.pdf», «30. Кошторис ч. 3.pdf») відсутні матеріали, передбачені, зокрема, пунктами 190, 196, 205, 206, 218, 219, 242, 244, 245, 248, 257, 263, 336, 337, 720, 769-772, 774-776, 815, 966, 1000, 1001, 1005 Підсумкової відомості ресурсів Замовника («Розчинник, марка Р-4», «Шурупи з напівкруглою головкою, діаметр стрижня 2,5 мм», «Лак ХС-76 хімстійкий», «Бура», «Лак кам'яновугільний, марка Г», «Мастика бітумно-кукерсольна холодна БК-Р», «Емаль ХВ-785 біла», «Дюбелі з каліброваною головкою [розсипом] з цинковим хроматованим покриттям 3х58,5 мм» та ін).
Проте, розрахунок вартості будівництва, що визначається на стадії проектування за допомогою програмного забезпечення (наприклад, АВК-5 або аналогів), базується на нормативних базах даних, які можуть містити застарілі матеріали.
У випадку з протирадіаційними укриттями їх використання є не лише неефективним, а й протиправним, оскільки:
- не відповідає сучасним будівельним нормам та стандартам. Відповідно до ДБН В.2.2-5:2021, матеріали мають відповідати вимогам міцності, довговічності та радіаційного захисту;
- протирічить пожежним нормам. Використання застарілих ресурсів може створювати загрозу життю та здоров’ю людей (ДБН В.1.1-7:2016);
- не враховує санітарні вимоги. Відповідно до ДСП 173-96 та ДБН В.2.2-3:2018, використання матеріалів із токсичними чи радіаційно небезпечними компонентами заборонено.
Згідно з Цивільним кодексом України, якщо запропоновані матеріали непридатні чи не відповідають вимогам, Замовник має право вимагати їх заміни в ході виконання робіт, а кошторис може бути скоригований.
Більш того, у тендерній документації не встановлено обов’язковості повного відображення всіх ресурсів у локальних кошторисах учасника. Учасник зобов’язаний виконати всі роботи відповідно до Технічного завдання, а не сліпо копіювати підсумкову відомість ресурсів.
Таким чином, твердження ДАСУ про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «СУМИМОСТОБУД» є некоректним. Висновок ДАСУ щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «СУМИМОСТОБУД» є помилковим і не ґрунтується на нормах законодавства.
3. Щодо зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель.
На підставі встановлених (на думку ДАСУ) порушень, орган державного фінансового контролю у своєму Висновку зобов’язав припинити зобов’язання за договором про закупівлю робіт за державні кошти від 17.02.2025 № 1/25 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Проте, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України, розірвання договору можливе:
1. За згодою сторін – тобто Замовник і Виконавець мають погодитися на це добровільно.
2. У судовому порядку – що наразі не було ініційовано жодною із сторін.
ДАСУ не має повноважень примусово зобов’язувати Замовника до одностороннього розірвання договору, оскільки це суперечить принципу договірної свободи.
Враховуючи вищевикладене, Висновок ДАСУ є помилковим та не враховує фактичні обставини справи. Висновок містить необґрунтовані вимоги щодо розірвання договору від 17.02.2025 № 1/25.
У зв’язку з цим, повідомляємо, що Управління капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради ініціює судове оскарження зазначеного Висновку та подає позов до адміністративного суду з метою його скасування.
Відповідні процесуальні документи щодо відкриття провадження будуть надані додатково після їх реєстрації у суді.
На підставі викладеного просимо призупинити реалізацію висновку ДАСУ до моменту прийняття судового рішення щодо правомірності здійсненої Закупівлі.
Дата публікації звіту:
24.03.2025 15:41
Запити/Пояснення
Номер:
811e7f62cdaa4b7a98d08bd383b10fee
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
04.03.2025 10:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Сумського ЗЗСО №26 СМР за адресою: м. Суми, вул. Охтирська, 21» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-12-27-011169-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надати інформацію, за рахунок якої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам здійснюватиметься фінансування зазначеної закупівлі (з зазначенням кодів програмної класифікації видатків).
4. Надати інформацію, чи здійснюватиметься фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
5. Просимо надати документальне підтвердження виникнення об’єктивних обставин, що спричинили продовження строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт за договором про закупівлю додатковою угодою №1.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f82a1e020405406a8b81ca57ca754abc
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
06.03.2025 16:18
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
1.Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовано на підставі робочого проекту. Визначення розміру очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» на підставі кошторисної документації, розробленої з урахуванням Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 та експертного звіту (позитивного) від 28.08.2024 № 19-0110/01-24 щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Сумського ЗЗСО №26 СМР за адресою: м. Суми, вул. Охтирська, 21», виданого філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Сумській області (скан-копія експертного звіту, зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва та Наказу про затвердження проекту № П-83 від 09.09ю2024 додаються).
2.Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі щодо закупівлі робіт за об’єктом будівництва «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Сумського ЗЗСО №26 СМР за адресою: м. Суми, вул. Охтирська, 21» за ДК 021:2015, код 45214000-0 Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів, ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-27-011169-a розміщено 30.12.2024 на сайті Сумської міської ради за посиланням: https://smr.gov.ua/uk/miska-vlada/tsentr-koordinatsiji-derzhavnikh-zakupivel/376-ochikuvana-vartist-i-tekhnichni-ta-iakisni-kharakterystyky-predmetiv-zaukipivli/20261-ochikuvana-vartist-i-tekhnichni-ta-yakisni-kharakteristiki-predmetiv-zakupivli.html
3. Фінансування закупівлі здійснюється по КПКВК 1511300 згідно з наказом Сумської міської військової адміністрації №21-СМВА від 05.02.2025 року.
Замовником відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2023 р. № 419 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою» (далі – Постанова № 419) 23.01.2025 подано проектну заявку на фінансування за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за посиланням: https://dream.gov.ua/ua/project/DREAM-UA-170924-FCDB7CCE/profile?fromFilter[initiator]=3052.
Проте, відповідно до даних DREAM станом на сьогодні розгляд заявки не розпочався та Кабінетом Міністрів України не прийнято розпорядження щодо розподілу обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою.
4. Вказана закупівля, як виявилось, у випадку погодження проєктної заявки, буде здійнюватися на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
Водночас станом на момент оголошення закупівлі та до кінця лютого поточного року Замовнику не було доведено таку інформацію, у тому числі про конкретне джерело фінансування, що унеможливлювало її врахування під час початкового етапу закупівельної процедури.
5. Щодо виникнення об’єктивних обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю додатковою угодою №1 повідомляємо, що Управлінням капітального будівництва та дорожнього господарства Сумської міської ради було оголошено тендер під всю очікувану вартість закупівлі робіт по об’єкту будівництва, з урахуванням того, що фінансування за договором планувалось здійснюватися на умовах співфінансування проекту з місцевого бюджету та коштів субвенції з державного бюджету.
У зв’язку з чим 23.01.2025 Замовником відповідно до Постанова № 419 подано проектну заявку на фінансування за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за посиланням: https://dream.gov.ua/ua/project/DREAM-UA-170924-FCDB7CCE/profile?fromFilter[initiator]=3052. Проте, відповідно до даних DREAM станом на сьогодні розгляд заявки не розпочався.
За результатом проведеної процедури закупівлі Замовник, у терміни, визначені чинним законодавством, відповідно до статті 3 Бюджетного кодексу України (далі – БКУ) та з урахуванням того, що відповідно до пункту 5 Постанови № 419 субвенція спрямовується на реалізацію проектів у разі дотримання, у тому числі, завершення реалізації проекту до кінця поточного року, уклав договір про закупівлю на бюджетний рік, тобто з терміном дії до 31.12.2025 року.
Крім того, станом на дату укладання договору про закупівлю Кабінетом Міністрів України не прийнято розпорядження щодо розподілу обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою, а затвердженими кошторисними призначеннями по об’єкту будівництва передбачено фінансування у 2025 році в розмірі
лише 5000,00 гривень.
Виходячи з наявного фінансування, та враховуючи, що його недостатньо для оплати у 2025 році робіт на суму 100 058 780,10 гривень, було укладено додаткову угоду №1 від 17.02.2025 до Договору, в пункті 1.1 якої зазначено, що у зв’язку із затримкою фінансування Замовника враховуючи обсяги бюджетних асигнувань Замовника, Сторони відповідно до підпункту 4 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), дійшли згоди про продовження дії договору до 31.12.2026 року та викласти п.3.1 Договору у такій редакції:
«3.1. Ціна цього Договору (договірна ціна, додаток №1 до Договору) становить 100058780,10 грн (сто мільйонів п’ятдесят вісім тисяч сімсот вісімдесят гривень 10 копійок), у тому числі ПДВ 16676463,35 грн (шістнадцять мільйонів шістсот сімдесят три тисячі чотириста шістдесят три гривні 35 копійок).
Ціна робіт, запланованих на 2025 рік (договірна ціна, додаток №2 до Договору), становить 4900,00 грн (чотири тисячі дев'ятсот гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ 816,67 грн (вісімсот шістнадцять гривень 67 копійок).»
На підтвердження затримання фінансування замовника надаємо документи, зміст яких підтверджує, що у Замовника не було можливості здійснити повне фінансування предмета закупівлі, а саме:
- сканкопію кошторису та розрахунок до кошторису на 2025 рік по КПКВК 1511300;
- сканкопію наказу Сумської міської військової адміністрації №21-СМВА від 05.02.2025 року (Додаток 4).
Номер:
87ce4663f64744768f88665d0c8ae980
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
07.03.2025 10:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту (ПРУ) на території Сумського ЗЗСО №26 СМР за адресою: м. Суми, вул. Охтирська, 21» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-12-27-011169-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Просимо надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СУМИМОСТОБУД» (далі – учасник), з огляду на те що:
1) у відомостях ресурсів до локальних кошторисів, наданих у складі тендерної пропозиції учасника, відсутні матеріали передбачені замовником, зокрема, в пунктах 190, 196, 205, 206, 218, 219, 242, 244, 245, 248, 257, 263, 336, 337, 720, 769-772, 774-776, 815, 966, 1000, 1001, 1005 (Розчинник, марка Р-4, Шурупи з напівкруглою головкою, діаметр стрижня 2,5 мм, Лак ХС-76 хімстійкий, Бура, Лак кам'яновугільний, марка Г, Мастика бітумно-кукерсольна холодна БК-Р, Емаль ХВ-785 біла, Дюбелі з каліброваною головкою [розсипом] з цинковим хроматованим покриттям 3х58,5 мм, та ін.) Підсумкової відомості ресурсів (файл ПВР 26 школа нова редакція.xlsx);
2) у складі тендерної пропозиції учасника відсутній документ, який засвідчує можливість використання праці електромонтера Резніка О.І. на вимогу пункту 2.4. додатку 2 до тендерної документації;
3) у довідці від 09.01.2025 №15 інженер-проектувальник Мачула В.С. зазначений як працівник учасника (файл «3. Довідка працівники.pdf»), при цьому на підтвердження можливості використання його праці надано цивільно-правову угоду від 16.12.2024 №26 (файл «3.1. Документи працівники.pdf»);
4) аналогічний договір на вимогу пункту 3.2. додатку 2 до тендерної документації надано не в повному обсязі – відсутня(і) сторінка(и) між пунктами 7.3. та 10.1. (файл «4.1. Документи досвід.pdf»);
5) у відповідності до тендерної пропозиції учасника виконання робіт передбачає монтаж п’яти насосів загальною вартістю 430 229,25 грн (Каналізаційна насосна установка DrainLift SANI-L.16M/4с Wilo- 1 шт – 380 934,03 грн; Насосна протипожежна в комплекті з кульовими кранами на зворотнім клапаном - 1 шт – 19 127,28 грн; Насос стічних вод TMW32/11-10m - 3 шт – 30 167,94 грн/3 шт).
При цьому, учасником у складі тендерної пропозиції не надано інформації про походження товару «Насосна протипожежна в комплекті з кульовими кранами на зворотнім клапаном», не зазначено ступінь її локалізації, не вказано ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель, та не надано сертифікати відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ на вимогу пункту 9.1 додатку1 до тендерної документації.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
72f15d7c9c6b43c3ae71575ec488e645
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
12.03.2025 13:19
Опис:
1) Розрахунок вартості будівництва, що визначається на стадії проектування у складі інвесторської кошторисної документації таким програмним забезпеченням як АВК-5 або аналог базується на нормативних базах даних, які можуть містити застарілі матеріали.
У випадку з протирадіаційними укриттями їх застосування не лише неефективне, а й протиправне, оскільки:
· Не відповідає сучасним будівельним нормам та стандартам. Відповідно до ДБН В.2.2-5:2021 та інших нормативних документів, матеріали мають відповідати вимогам міцності, довговічності та радіаційного захисту.
· Протирічить пожежним нормам. Використання застарілих ресурсів, які не відповідають ДБН В.1.1-7:2016 щодо пожежної безпеки, може створювати загрозу життю та здоров’ю людей.
· Не враховує санітарні вимоги. Відповідно до ДСП 173-96 та ДБН В.2.2-3:2018, використання матеріалів із токсичними чи радіаційно небезпечними компонентами заборонено.
Разом з тим, на стадії проектування у складі інвесторської кошторисної документації програмне забезпечення АВК-5 або аналог не враховує специфіку конкретного об’єкта будівництва, що призводить до автоматичного включення несумісних матеріалів у розрахунки.
Згідно з Цивільним кодексом України, підрядник має виконувати роботи відповідно до умов договору, але якщо запропоновані матеріали непридатні чи не відповідають вимогам, замовник має право вимагати їх заміни в ході виконання робіт. Крім того, у кошторисі допускається коригування вартості матеріалів, якщо їх використання є недоцільним. Таким чином, якщо програмне забезпечення автоматично включає застарілі матеріали, їх слід виключити або замінити шляхом внесення змін до підсумкової відомості ресурсів. Отже, використання застарілих матеріалів у кошторисі є необґрунтованим і суперечить чинним будівельним, пожежним та санітарним нормам.
Програмне забезпечення не може бути єдиним критерієм вибору матеріалів – рішення має базуватися на фактичних вимогах до об’єкта та нормативних документах. Таким чином, підрядник і замовник мають право коригувати кошторисну документацію, спираючись на чинне законодавство, а не сліпо довіряти автоматичним розрахункам програмного забезпечення.
Крім того, у тендерній документації не встановлено обов’язковості повного відображення всіх ресурсів у локальних кошторисах учасника. Учасник не зобов’язаний дослівно відтворювати підсумкову відомість ресурсів Замовника у своїх кошторисах, оскільки це не є критерієм оцінки відповідності тендерної пропозиції. Згідно вимог п. 1.4 Додатку № 3 до тендерної документації Учасник повинен здійснити роботи у чіткій відповідності до кількості та обсягів робіт, видів робіт, зазначених в Технічному завданні (Розділ 3) Додатку № 3 до тендерної документації.
Враховуючи викладене, відсутність у кошторисах учасника окремих матеріалів, зазначених у підсумковій відомості ресурсів замовника, не є підставою для відхилення його пропозиції, оскільки:
• Пропозиція учасника забезпечує виконання всіх передбачених обсягів робіт згідно з Технічним завданням.
• Договірна ціна є економічно обґрунтованою і покриває всі витрати, необхідні для виконання робіт.
2) щодо відсутності у складі тендерної пропозиції учасника документа, який засвідчує можливість використання праці електромонтера Резніка О.І. на вимогу пункту 2.4. додатку 2 до тендерної документації повідомляємо, що Уповноваженою особою під час здійснення розгляду тендерної пропозиції учасника зазначена невідповідність не була виявлена. Це сталося з огляду на значний обсяг поданих документів у складі тендерної пропозиції, а саме: наявність великої кількості довідок, підтверджувальних документів, сканованих копій договорів та інших матеріалів. Замовник звернувся до Підрядника та їм було надано відповідний документ, що додається.
3) у довідці від 09.01.2025 №15 інженер-проектувальник Мачула В.С. зазначений як працівник учасника (файл «3. Довідка працівники.pdf»), що є опискою. На підтвердження можливості використання його праці Учасником надано цивільно-правову угоду від 16.12.2024 №26 (файл «3.1. Документи працівники.pdf»), чим виконано вимогу пункту 2.4. частини 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
4) У відповідь на зауваження, щодо того, що аналогічний договір, наданий учасником у складі тендерної пропозиції, подано не в повному обсязі (відсутня сторінка/и між пунктами 7.3 та 10.1), повідомляємо наступне.
Згідно вимог п.3.2. частини 3 Додатку № 2 до тендерної документації, для підтвердження інформації поданої у довідці учасник має надати, зокрема:
- копії/копію аналогічних/аналогічного договорів/договору (з додатковими угодами за наявності таких).
Надана Учасником копія договору повністю підтверджує інформацію подану у довідці (реквізити договору (номер, дата), найменування суб’єкта господарювання, з яким укладено договір, предмет договору, сума договору тощо).
Відсутність однієї сторінки наданого договору, що містить розділи з інформацією про здачу-приймання будівельний робіт, відповідальність сторін та обставини непереборної сили є формальною помилкою, жодним чином не призводить до спотворення інформації, наданої на підтвердження виконання аналогічного договору та не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.
Крім того, зазначений договір у повному обсязі розміщений у вільному доступі в електронній системі закупівель Prozorro згідно ідентифікатору UA-2024-05-22-005807-a.
5) Згідно вимог абзацу третього пункту 3 Особливостей, у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Отже, вимога про ступінь локалізації застосовується замовником до закупівель товару у складі робіт чи послуг (якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 61 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону), у разі якщо його вартість становить або перевищує 200 тисяч гривень.
У складі робіт містяться насоси та насосні станції, які мають різне технічне призначення (наприклад каналізаційна насосна установка – для відведення стічних вод, протипожежний насос – для систем пожежогасіння і т.д.) та є окремими складовими елементами будівництва, тому вважаються різними товарами, через що вони розглядаються окремо, та вимоги щодо ступеня локалізації мають застосовуватись саме до тих із них, вартість яких окремо перевищує 200 тис. грн., а не підсумовувати вартість усіх наявних насосів у складі робіт.
Загальна вартість товару «насосна протипожежна в комплекті з кульовими кранами на зворотнім клапаном» становить 19 127,28 грн, що не перевищує 200 тис. гривень, тому вимога про ступінь локалізації не застосовується до такого товару.