Послуги у сфері управління твердими забруднюючими речовинами з суден
Відповідно до вимог чинного Закону України «Про морські порти України» (ст.22), у морському порту «Чорноморськ» справляються портові збори, одним з яких є санітарний збір.
Відповідно до Наказу Міністерства інфраструктури України від 27.05.2013р. № 316 «Про портові збори», справляння санітарного збору передбачає:
- забезпечення Адміністрацією морських портів України обов'язкового прийняття із судна всіх видів забруднень (за винятком баластних вод) за весь час стоянки судна в морському порту, а також сприяння виконанню операцій, пов'язаних з прийняттям забруднень (подання і прибирання плавзасобів, надання контейнерів та інших місткостей для збирання сміття, перевантажувальні операції, шлангування, відшлангування тощо); - обов'язкове здавання судном у морському порту всіх наявних на борту видів забруднень з метою запобігання їх скиданню у море. Здавання забруднень засвідчується відповідною довідкою Адміністрації морських портів України.
Внаслідок цієї діяльності на території Чорноморської філії ДП «АМПУ» накопичуються тверді відходи з суден, які обробляються у причалів порту.
Статтею 27 чинного Закону України «Про управління відходами» визначені зобов’язання утворювачів відходів та суб’єктів господарювання у сфері управління відходами:
- Утворювачі та власники небезпечних відходів, крім небезпечних відходів у складі побутових відходів, зобов’язані:
1) зберігати небезпечні відходи окремо від інших видів відходів у спосіб, що не становить загрози для здоров’я людини та навколишнього природного середовища;
2) забезпечувати збирання, перевезення, оброблення відходів самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або шляхом укладення договору з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами;
Вивезення твердих відходів з суден здійснюють спеціалізовані підприємства у сфері управління відходами, які повинні мати спеціальне обладнання та матеріальну-технічну базу (спеціальні ємності для відходів, спеціальний автотранспорт).
Для визначення очікуваної вартості застосовано пункт 2 розділу ІІІ Примірної методики – «Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель».
Завершена
3 516 717.60UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 583.59 UAH
Період моніторингу:23.01.2025 12:59 - 14.02.2025 00:00
Статус:Завершено
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.01.2025 Одеса № 15
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, доручення Державної аудиторської служби України від 21.01.2025 № 003100-18/733-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірки закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу моніторингу та перевірки закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 23.01.2025.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 23.01.2025 № 15
Витяг
з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
2 UA-2024-12-27-005985-a 27.12.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу моніторингу
та перевірки закупівель Світлана САМОКІШ
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, - порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 03 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Чорноморської філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрація Чорноморського морського порту) (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.12.2024, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «НВК «УКРЕКОПРОМ» (далі – ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником – ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником – ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» виявлених Замовником невідповідностей, протокол розгляду тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника від 16.01.2025, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 16.01.2025, договір від 24.01.2025 № 9-В-ЧФ-25, пояснення Замовника, отримане 28.01.2025 через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:03.02.2025 17:37 - 07.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:03.02.2025 17:37
Запити/Пояснення
121118
Номер:232b32cc4ec54c71aeb0aca84d23af27
Назва:Запит про надання пояснення
Дата опублікування:23.01.2025 15:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:29.01.2025 00:00
Автор:ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
×
Код ЄДРПОУ:
40477150
Контактна особа:
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) +38 (0 48) 705-51-89 sgi820921@ukr.net
Адреса:
Ukraine
Опис:У межах проведення моніторингу цієї закупівлі, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівель, очікуваної вартості предмета закупівель. Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівель, розміру очікуваної вартості предмета закупівель відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
p7s
sign.p7s
121454
Номер:2c2a3b652fd14b87958445bd22eda56d
Назва:Відповідь на запит від 23.01.2025
Дата опублікування:28.01.2025 11:56
Автор:Чорноморська філія ДП "АМПУ"
×
Код ЄДРПОУ:
38728418
Контактна особа:
Швець Олександр Вікторович 380486875126 O.Shvets@ilk.uspa.gov.ua
Адреса:
68001, Україна, Одеська область, Чорноморськ (Іллічівськ), ВУЛИЦЯ ПРАЦІ, будинок 6
Категорія:
Юридична особа, яка здійснює діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання
Опис:Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі,
Відповідно до пункту 1 Розділу ІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, визначення потреби в послугах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) були здійснені на підставі аналізу фактичного використання послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника.
Відповідно до вимог чинного Закону України «Про морські порти України» (ст.22), у морському порту «Чорноморськ» справляються портові збори, одним з яких є санітарний збір.
Відповідно до Наказу Міністерства інфраструктури України від 27.05.2013р. № 316 «Про портові збори», справляння санітарного збору передбачає:
- забезпечення Адміністрацією морських портів України обов'язкового прийняття із судна всіх видів забруднень (за винятком баластних вод) за весь час стоянки судна в морському порту, а також сприяння виконанню операцій, пов'язаних з прийняттям забруднень (подання і прибирання плавзасобів, надання контейнерів та інших місткостей для збирання сміття, перевантажувальні операції, шлангування, відшлангування тощо); - обов'язкове здавання судном у морському порту всіх наявних на борту видів забруднень з метою запобігання їх скиданню у море. Здавання забруднень засвідчується відповідною довідкою Адміністрації морських портів України.
Також, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі міжнародної конвенції MARPOL 73/78, якою визначаються категорії відходів.
Щодо обґрунтування очікувана вартість предмета закупівлі.
Очікувана вартість закупівлі послуг була визначена керуючись пунктом 2 Розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, а саме методом розрахунку очікуваної вартості послуг на підставі закупівельних цін попередніх власних закупівель замовника із застосовуванням коефіцієнту індексації, розрахованого за допомогою калькулятора індексації на офіційному вебсайті Державної служби статистики України.
Очікувана вартість закупівлі – 3 516 717,6 грн без ПДВ. Очікувана вартість закупівлі була розрахована з урахуванням наступного.
Договір № 59-В-ЧФ-24 від 17.04.2024 з ТОВ «НВК «Укрекопром» щодо надання послуг у сфері поводження з твердими забрудннюючими речовинами з суден за кодом ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» на суму 2 981 520,00 грн без ПДВ, ціна за 1 м. куб. становить 3 690,00 грн без ПДВ.
Так як договір був укладений у квітні 2024 році, коефіцієнт індексації за період травень 2024 (базисний місяць) - листопад 2024. Коефіцієнт становить – 108,3%.
-ціна за 1 м. куб. – 3 690,00 грн. *108,3 % = 3 996,27 грн. Орієнтовний обсяг потреб Замовника - 880 м. куб.* 3 996,27 - 3 516 717,6 грн. без ПДВ.
Щодо надання посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівель, розміру очікуваної вартості предмета закупівель.
Відповідно до ч. 4 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону.
Відповідно до ст. 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом (Міністерством економічного розвитку та торгівлі України) та Закону України «Про публічні закупівлі», інформацію про закупівлю. Згідно з ч. 5 ст. 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю обов’язково безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня після ухвалення рішення. Слід зазначити, що ч. 6 ст. 40 Закону містить вичерпний перелік інформації, яка підлягає публікації і не містить норми щодо обов’язку замовника оприлюднити в електронній системі закупівель інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Варто зазначити, що інформація, яка підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель відповідно до ч. 6 ст. 40 Закону оприлюднена в строки, передбачені Законом. Відповідно до п.1 ч.1 ст. 9 Закону України «Про публічні закупівлі» основною функцією Уповноваженого органу є, зокрема, розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель. Таким чином із системного аналізу законодавства про закупівлі вбачається відсутність імперативної норми щодо встановлення додаткових вимог щодо обґрунтування рішень замовника чи додаткової публікації інформації у сфері публічних закупівель поза межами електронної системи закупівель у обсязі, що не відповідає за змістом ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч. 6 ст. 40 Закону.
Необхідно звернути увагу, що ДП «АМПУ» відноситься до замовників у розумінні Закону відповідно до п.4 частини 1 статті 2 Закону, оскільки здійснює свою діяльність в окремих сферах господарювання, а саме: надання послуг портів.
Зважаючи на те, що ДП «АМПУ» не використовує кошти державного бюджету, норми постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 щодо публікації інформації по даній закупівлі на Замовника не поширюються.
Зважаючи на те, що ДП «АМПУ» не є розпорядником коштів державного бюджету, інформація на власному веб-сайті не розміщується.
Додатково інформуємо, що за результатами проведених Державною аудиторською службою моніторингу процедур закупівель ДП «АМПУ» з аналогічного питання, порушень не виявлено (закупівлі за номером: UA-2022-01-28-012272-b, UA-2022-01-28-005802-c, UA-2021-12-24-001685-a, UA-2021-12-22-004497-a)