-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Реконструкція системи електропостачання котельні з влаштуванням точки підключення когенераційної установки Jenbacher JMS 420 GS-N.L. KTS420 за адресою: вул. Лесина,5 в м. Чернівці
Завершена
6 164 520.00
UAH з ПДВ
Номер:
a6cbd6942f874440b14d81b3166cdf77
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-13-000089
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.01.2025 00:00
Період моніторингу:
13.01.2025 16:35 - 04.02.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
13.01.2025 № 2-З
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області
від 13 січня 2025 року № 2-З
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
6. UA-2024-12-26-014093-a від 26.12.2024 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами моніторингу встановлені порушення вимог абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону, абзацу третього пункту 103 Загальних умов, частини другої статті 884 Цивільного Кодексу України.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує:
здійснити заходи щодо розміщення в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі, не допускати виявлені порушення у подальшому,
привести умови Договору № 446 у відповідність до вимог Цивільного Кодексу України та Загальних умов, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Міського комунального підприємства «Чернівцітеплокомуненерго» (далі – Замовник) на 2024 рік (ID: UA-P-2024-12-26-016151-a); звіт від 26.12.2024 про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі без застосування електронної системи закупівель, затверджене директором Замовника від 26.12.2024; договір підряду від 26.12.2024 № 446; пояснення Замовника (інформація та документи), надані 21.01.2025 через електронну систему закупівель.
Постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 року № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Загальні умови), які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва.
Положення Загальних умов застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Пунктом 2 Загальних умов визначено, що Загальні умови є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві (далі - договір підряду) незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).
Так, абзацом третім пункту 103 Загальних умов визначено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Крім того, частиною другою статті 884 Цивільного Кодексу України визначено, шо підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Моніторингом встановлено, що у договорі підряду від 26.12.2024 № 446 (далі – Договір № 446), укладеному з Товариством з обмеженою відповідальністю «КВК ЕЛЕКТРИК», Замовником не зазначено про гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва, який відповідно до Загальних умов становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом, чим порушено вимоги абзацу третього пункту 103 Загальних умов, частини другої статті 884 Цивільного Кодексу України.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до абзацу другого частини першої статті 41 Закону невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію (абзац четвертий частини першої статті 41 Закону).
Так, Замовник разом із Договором № 446 оприлюднив окремим Додатком № 4 Інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Однак, у Додатку 4 до Договору № 446 не зазначив відомості про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, чим не дотримав вимог абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону щодо змісту інформації, яка обов’язково має зазначатися в Інформації про ціни на матеріальні ресурси.
Згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
Однак, Договір № 446 та всі додатки до нього Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель лише у форматі PDF.
У межах проведення моніторингу закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, 24.01.2025 оприлюднено запит в електронній системі закупівель до Замовника щодо надання пояснень стосовно оприлюднення інформації про ціни на матеріальні ресурси разом з договором про закупівлю у форматі PDF з огляду на вимоги пункту 9 Положення № 835 та вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону та щодо відсутності в інформації про ціни на матеріальні ресурси відомостей про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції товару.
На запит Замовник 29.01.2025 надав пояснення, в якому зазначив, що при завантаженні в систему Договору підряду від 26.12.2024 № 446 та додатків до нього в форматі PDF помилково не довантажено додатки до Договору (в тому числі інформація про ціни на матеріальні ресурси) в машинозчитувальному форматі.
Також, до пояснення Замовник надав Додатки до Договору від 26.12.2024 року, Додаток № 4 до Договору підряду від 26.12.2024 № 446 про ціни на матеріальні ресурси із зазначенням відомості про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції товару.
Таким чином, на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Договір № 446 та всі додатки до нього не у машинозчитувальному форматі.
Період усунення порушень:
30.01.2025 11:02 - 14.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
30.01.2025 11:02
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
05.02.2025 року на вимогу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області укладено Додаткову угоду №2 з відредагованим п.2.5 Договору, а саме:
«Підрядник гарантує якість виконаних робіт протягом 10 років. Гарантійний термін на обладнання, матеріали та кабельно-провідникову продукцію, згідно гарантійних термінів виробників»
Разом із Додатковою угодою розміщено в електронній системі закупівель договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси із зазначенням відомості про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції товару) у машинозчитувальному форматі
Дата публікації звіту:
05.02.2025 15:48
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
06.02.2025 09:09
Запити/Пояснення
Номер:
52c70e6e4ee24059b5b326f874e750e5
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
20.01.2025 16:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Реконструкція системи електропостачання котельні з влаштуванням точки підключення когенераційної установки Jenbacher JMS 420 GS-N.L. KTS420 за адресою: вул. Лесина,5 в м. Чернівці» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-12-26-014093-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію (інвесторську), експертні звіти, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до частини першої статті 884 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) та абзацу третього пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови), гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Чому у договорі підряду від 26.12.2024 № 446, укладеного із ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» визначено, що підрядник гарантує якість виконаних робіт до Договору протягом 24 місяці з моменту прийняття робіт Замовником (пункт 2.5), що є меншим строком ніж строк, передбачений ЦКУ та Загальними умовами?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
9ad0e68c02f443f1a81297e89680a8b4
Назва:
На виконання Запиту від 20 лютого 2024 року надання пояснення
Дата опублікування:
21.01.2025 16:00
Опис:
1. На Ваш запит надаємо проектно-кошторисну документацію, експертний звіт.МКП «Чернівцітеплокомуненерго» не є розпорядником бюджетних коштів та закупівлі здійснює за власні кошти (кошти від господарської діяльності).
Постановою Кабінету Міністрів України від 7 грудня 2023 р. № 1320 встановлено, що що на період воєнного стану будівництво та/або розміщення суб’єктами господарювання газопоршневих та газотурбінних установок, зокрема когенераційних, блочно-модульних котелень, дизельних/бензинових та газових генераторів (потужністю від 1 МВт та більше), а також пов’язаних з ними мереж електро-, тепло-, газо-, водопостачання, вузлів обліку, іншого пов’язаного обладнання, необхідного для забезпечення тепловою та/або електричною енергією об’єктів критичної інфраструктури (теплопостачання, водопостачання, водовідведення), закладів соціальної сфери (навчальних закладів, закладів охорони здоров’я), споживачів, зокрема під час застосування графіків відключення споживачів, а також газопоршневих та/або газотурбінних установок, розташованих на суднах технічного флоту (спеціалізованих суднах) та призначених для виробництва електричної енергії, та мереж електро-, тепло-, газо-, водопостачання, вузлів обліку, іншого пов’язаного обладнання, що будується/реконструюється операторами таких мереж з метою створення можливості підключення суб’єктами господарювання газопоршневих та/або газотурбінних установок, розташованих на суднах технічного флоту (спеціалізованих суднах) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13 вересня 2024 р. № 1069 “Деякі питання організації встановлення газопоршневих та/або газотурбінних установок, розташованих на суднах технічного флоту (спеціалізованих суднах)”, здійснюється без:
відповідної містобудівної документації;
отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки;
отримання звіту про результати проведення експертизи проектної документації на будівництво об’єктів;
отримання права на виконання будівельних робіт;
використання Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва;
схем теплопостачання населених пунктів;
відведення земельних ділянок під об’єкт енергетики;
відведення і погодження земельних ділянок під траси ліній електропередачі, газопостачання та водопостачання у разі приєднання до мереж.
2. Відповідно до частини першої статті 884 Цивільного кодексу України (надалі-ЦКУ) передбачено, що підрядник гарантує досягнення об’єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Відповідно до п. 103 ЗАГАЛЬНИХ УМОВ укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. № 668 , підрядник гарантує якість закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників, визначених у проектній документації, та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку. Гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі — гарантійний строк якості).
Разом з тим, гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі — гарантійний строк експлуатації).
Підпунктом 2.5 Підрядник гарантує якість виконаних робіт до Договору протягом 24 місяців з моменту прийняття робіт Замовником.
Слід зазначити, що в договорі зазначається гарантія саме на якість виконаних робіт, що не є тотожним до гарантійного строку експлуатації робіт.
Договором підряду від 26.12.2024 № 446, укладеного із ТОВ «КВК ЕЛЕКТРИК» не встановлений гарантійний строк експлуатації об’єкта. Тому, за загальним правилом, передбаченим ст.884 ЦКУ він становить десять років від дня прийняття об’єкта замовником.
Враховуючи вищевикладені обставини, вважаємо, що відсутні підстави щодо наявності порушення вимог законодавства в цій частині.
Номер:
6809bc8634c94536bfac8507eca9b53f
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
24.01.2025 12:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Реконструкція системи електропостачання котельні з влаштуванням точки підключення когенераційної установки Jenbacher JMS 420 GS-N.L. KTS420 за адресою: вул. Лесина,5 в м. Чернівці» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-12-26-014093-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Чому Договір підряду від 26.12.2024 № 446 та додатки до нього (в тому числі інформація про ціни на матеріальні ресурси) оприлюднені у форматі PDF? З огляду на вимоги пункту 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» та вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
2. Чому у Додатку №4 до Договору підряду від 26.12.2024 № 446 в інформації про ціни на матеріальні ресурси не зазначено відомості про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції товару
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
748bf7a15c4a4cbfa998d8e502a5136f
Назва:
На виконання Запиту від 24 січня 2025 року надання пояснення
Дата опублікування:
29.01.2025 11:54
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо пояснення на запит органу державного фінансового контролю наступного змісту:
1. На Ваш запит повідомляємо, що при завантаженні в систему Договору підряду від 26.12.2024 № 446 та додатків до нього в форматі PDF помилково не довантажено додатки до Договору (в тому числі інформація про ціни на матеріальні ресурси) в машинозчитувальному форматі.
2. Надаємо Додатки до Договору від 26.12.2024 року а також Додаток №4 до Договору підряду від 26.12.2024 № 446 про ціни на матеріальні ресурси із зазначенням відомості про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції товару.