-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з ремонту судна "Шляховий-151"
Завершена
4 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 22 500.00 UAH
Номер:
7f655e91fc784e2e84bea9a4f2c25ed6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2018-12-20-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.12.2018 00:00
Період моніторингу:
20.12.2018 17:50 - 17.01.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
18.12.2018 № 299
Київ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови О. ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
від 18.12.2018 № 299
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2018-06-06-003332-a 06.06.2018 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону
Директор Департаменту контролю у сфері закупівель С. АНІЩЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання розгляду та оцінки тендерної пропозиції установлено відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Альбатрос», яка відповідала вимогам тендерної документації, чим порушено норми
абзацу п’ятого статті 3 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпунктом 16 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 січня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду та оцінки тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2018 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням філії державної установи «Держгідрографія» «Дніпровський район Держгідрографії» (далі – замовник) від 05.06.2018
№ З-58/18 (зі змінами від 06.07.2018 №З-68/18), тендерні пропозиції учасників ТОВ «Альбатрос», ПП «Постачсервiс», ТОВ «Симплекс-С», реєстр отриманих тендерних пропозицій, протоколи засідання тендерного комітету замовника від 08.08.2018 № 08/08/-1 та від 03.09.2018 № 03/09-1, повідомлення про намір укласти договір, договір від 17.09.2018 № 190/2018 та зміни до нього.
За результатами проведеного моніторингу установлено, що замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Альбатрос», як таку, що не відповідала умовам тендерної документації.
Зокрема, надане у складі тендерної пропозиції ТОВ «Альбатрос» свідоцтво про відповідність підприємства має читабельний вигляд (довідково: інформація міститься на сайті державного підприємства «Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України» (http://shipregister.ua/firms/firm.html?305).
Також, документ, що підтверджує наявність досвіду в учасника ТОВ «Альбатрос» при виконанні аналогічного договору відповідає вимогам тендерної документації (дата копії додатка 1 відповідає даті копії додаткової угоди № 3 – 01.11.2012 року).
Крім того, наявність дат на довідках у довільній формі не вимагалось у тендерній документації замовника.
Отже, замовник всупереч вимогам пункту 4 частини першої статті 30 Закону відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Альбатрос», яка відповідала вимогам тендерної документації, чим порушив норми абзацу п’ятого статті 3 Закону.
Аналізом тендерних пропозицій учасників ПП «Постачсервiс» та
ТОВ «Симплекс-С» встановлено, що їх тендерні пропозиції відповідали вимогам тендерної документації та правомірно допущені замовником до оцінки.
Період усунення порушень:
17.01.2019 19:02 - 01.02.2019 00:00
Дата публікації висновку:
17.01.2019 19:02
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ
про результати моніторингу закупівлі
Відповідно до частини 1 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) моніторинг закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Моніторинг закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладання договору про закупівлю та його виконання.
Моніторинг закупівлі не проводиться на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 цього Закону.
Частиною 6 статті 7-1 Закону встановлено, що за результатами моніторингу закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу закупівлі (далі - Висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
У відповідності до частини 8 статті 7-1 Закону, замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до наказу від 18.12.2018 № 299 «Про початок моніторингу закупівель» Державною аудиторською службою України, на підставі інформації, отриманої від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 Закону здійснено моніторинг закупівлі щодо порушення філією державної установи «Держгідрографія» «Дніпровський район Держгідрографії» порядку проведення процедури закупівлі відкритих торгів з публікацією англійською мовою за предметом - «50240000-9 Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов'язаного обладнання та супутні послуги», а саме: Послуги з ремонту судна "Шляховий-151" (ідентифікатор закупівлі: UA-2018-06-06-003332-a).
За результатами проведення моніторингу закупівлі Державною аудиторською службою складено та оприлюднено в електронній системі закупівель Висновок, в якому зазначено, про те, що за результатами проведеного моніторингу установлено –
«…замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Альбатрос», як таку, що не відповідала умовам тендерної документації. Зокрема, надане у складі тендерної пропозиції ТОВ «Альбатрос» свідоцтво про відповідність підприємства має читабельний вигляд (довідково: інформація міститься на сайті державного підприємства «Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України» (http://shipregister.ua/firms/firm.html?305). Також, документ, що підтверджує наявність досвіду в учасника ТОВ «Альбатрос» при виконанні аналогічного договору відповідає вимогам тендерної документації (дата копії додатка 1 відповідає даті копії додаткової угоди № 3 – 01.11.2012 року). Крім того, наявність дат на довідках у довільній формі не вимагалось у тендерній документації замовника. Отже, замовник всупереч вимогам пункту 4 частини першої статті 30 Закону відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Альбатрос», яка відповідала вимогам тендерної документації, чим порушив норми абзацу п’ятого статті 3 Закону. Аналізом тендерних пропозицій учасників ПП «Постачсервiс» та ТОВ «Симплекс-С» встановлено, що їх тендерні пропозиції відповідали вимогам тендерної документації та правомірно допущені замовником до оцінки, 14.01.2019.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання розгляду та оцінки тендерної пропозиції установлено відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Альбатрос», яка відповідала вимогам тендерної документації, чим порушено норми абзацу п’ятого статті 3 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпунктом 16 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Порушення виявлено
1. Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами моніторингу питання розгляду та оцінки тендерної пропозиції установлено відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Альбатрос», яка відповідала вимогам тендерної документації, чим порушено норми абзацу п’ятого статті 3 Закону.)»
Державна установа «Держгідрографія» (далі – Замовник) не погоджується із інформацією, викладеною у висновку, в зв’язку з чим надає аргументовані заперечення до висновку, а саме:
У відповідності до частини 1 статті 16 (Кваліфікаційні критерії) Закону, Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
• наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
• наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
• наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
06.06.2018 Замовником було оголошено закупівлю за предметом «50240000-9 Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов'язаного обладнання та супутні послуги», а саме: Послуги з ремонту судна «Шляховий-151» (ідентифікатор закупівлі: UA-2018-06-06-003332-a) (далі – Закупівля).
Вимоги до учасників Закупівлі сформовано та оприлюднено за змістом тендерної документації, зі змінами від 06.07.2018, що затверджена протоколом тендерного комітету № З-68/18 від 06.07.2018 року.
Вимогою Замовника було наявність свідоцтва з відмітками Регістра судноплавства України про отримання щорічного підтвердження дійсності даного документу.
В тендерній пропозиції ТОВ «АЛЬБАТРОС» надав чорно-білу скан-копію з свідоцтва про відповідність підприємства (скрін-шот зазначеної скан-копії наводиться нижче).
(Зазначену інформацію можна перевірити в складі тендерної пропозиції учасника на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua ).
Як видно з документів, що завантажені ТОВ «Альбатрос» в складі тендерної пропозиції, на веб-сайті prozorro.gov.ua, документ наданий в неналежній якості, неможливо розібрати дати оглядів, печатки, підписи й встановити отримання щорічного підтвердження дійсності даного документу.
Відповідно до частини 7 статті 28 Закону, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Передумовою звернення за підтвердженням інформації є отримання від Учасника документу з інформацією, що підлягає підтвердженню. Оскільки Замовник не отримав інформацію, виходячи з того, що її було неможливе встановити з поданої Учасником скан-копії документу, не зрозуміло яку саму інформацію Замовник міг би перевірити на сайті Регістру судноплавства України.
Замовник встановив у Тендерній документації вимогу щодо змісту і способу подання тендерної документації, а саме: відповідно до п. 1 розділу ІІІ Тендерної документації завантаження документів Учасник мав здійснювати таким чином, щоб скан-копії документів, які долучаються учасником до тендерної пропозиції, були відповідної якості для забезпечення можливості коректного прочитання документа.
В складі своєї тендерної пропозиції на вимогу пп. 1 п. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації учасником надано копію документів:
1. «Свідоцтво про відповідність підприємства», видане Регістром судноплавства України (щодо виконання ремонту суден та/або суднових механізмів або інших подібних робіт тощо) в неналежній якості, тобто не підлягає коректному прочитанню, а саме: неможливо розібрати найменування підприємства, якому виданий зазначений документ, печатки, підписи.
2. «Відмітки про підтвердження свідоцтва». Вимогою Замовника було надання документу з відмітками Регістра судноплавства України про отримання щорічного підтвердження дійсності даного документу. Документ наданий в неналежній якості, тобто не підлягає прочитанню, а саме: неможливо розібрати дати оглядів, печатки, підписи й встановити отримання щорічного підтвердження дійсності даного документу.
3. На підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасника до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» учасником надано копію аналогічного виконаного договору. Копія Додатку № 1 до Додаткової угоди № 3 надана в неналежній якості, тобто неможливо встановити належність даного документу до наданого учасником договору від 06.04.2011 року № 54/11, оскільки у Додатку йде посилання на Додаткову угоду № 3, дата якої не підлягає прочитанню, а також найменування Замовника і Виконавця, печатки Замовника і Виконавця не відображені такими, що мають бути коректно прочитані.
Таким чином, вимога Замовника (п. 1 розділу ІІІ Тендерної документації) щодо здійснювання завантаження документів Учасником таким чином, щоб скан-копії документів, що долучаються учасником до тендерної пропозиції, були відповідної якості для забезпечення можливості коректного прочитання документа, не була дотримана ТОВ «Альбатрос».
Що стосується відсутності дати на довідках щодо підтвердження кваліфікаційної відповідності за ст. 16, 17 Закону, відповідно до п.4 розділу ІІІ Тендерної документації: «…Документи, які має подати Учасник у складі тендерної пропозиції для підтвердження його відповідності встановленим Замовником кваліфікаційним критеріям та вимогам, зокрема згідно із статтями 16 та 17 Закону».
В Україні діє ДСТУ 4163-2003 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів» (далі – ДСТУ 4163-2003).
Пунктами 1.1-1.3 ДСТУ 4163-2003 визначено, що цей стандарт поширюється на організаційно-розпорядчі документи (далі - документи) - постанови, розпорядження, накази, положення, рішення, протоколи, акти, листи тощо, створювані в результаті діяльності:
- органів державної влади України, органів місцевого самоврядування;
- підприємств, установ, організацій та їх об'єднань усіх форм власності (далі - організацій).
Цей стандарт установлює: склад реквізитів документів; вимоги до змісту і розташовування реквізитів документів; вимоги до бланків та оформлювання документів; вимоги до документів, що їх виготовляють за допомогою друкувальних засобів.
Вимоги цього стандарту щодо оформлювання реквізитів можна поширювати на всі класи уніфікованих систем документації.
Згідно з п. 4.1 розділу 4 ДСТУ 4163-2003 готуючи та оформлюючи документи, використовують такі реквізити:
01 - зображення Державного Герба України, герба Автономної Республіки Крим
02 - зображення емблеми організації або товарного знака (знака обслуговування)
03 - зображення нагород
04 - код організації
05 - код форми документа
06 - назва організації вищого рівня
07 - назва організації
08 - назва структурного підрозділу організації
09 - довідкові дані про організацію
10 - назва виду документа
11 - дата документа
12 - реєстраційний індекс документа
13 - посилання на реєстраційний індекс і дату документа, на який дають відповідь
14 - місце складення або видання документа
15 - гриф обмеження доступу до документа
16 - адресат
17 - гриф затвердження документа
18 - резолюція
19 - заголовок до тексту документа
20 - відмітка про контроль
21 - текст документа
22 - відмітка про наявність додатків
23 - підпис
24 - гриф погодження документа
25 - візи документа
26 - відбиток печатки
27 - відмітка про засвідчення копії
28 - прізвище виконавця і номер його телефону
29 - відмітка про виконання документа і направлення його до справи
30 - відмітка про наявність документа в електронній формі
31 - відмітка про надійдення документа до організації
32 - запис про державну реєстрацію».
Згідно з п. 4.4. розділу 4 ДСТУ 4163-2003, «…Документи, що їх складають в організації, повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва організації (07), назва виду документа (10) (не зазначають на листах), дата (11), реєстраційний індекс документа (12), заголовок до тексту документа (19), текст документа (21), підпис (23)».
Замовником дійсно допускається надання відповідних довідок в довільній формі в Тендерній документації, але, довільна форма допускається для викладення самого змісту тексту довідок. Дата – обов’язковий реквізит кожного документу відповідно до п. 4.4. розділу 4 ДСТУ 4163-2003.
Крім цього, наявність дати в документах є необхідною умовою для підтвердження того, що інформація, надана в довідках, є актуальною на дату подання учасниками тендерних пропозицій.
В супереч цьому, дата відсутня в, наданих ТОВ «Альбатрос» у складі його Тендерної пропозиції документах:
- довідка про учасника;
- довідка стосовно наявності досвіду у виконанні аналогічного договору;
- довідка про наявність у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, які є предметом закупівлі;
- довідка (щодо відсутності судимості за злочин, учинений з корисливих мотивів);
- довідка щодо притягнення учасника протягом останніх трьох років притягнення до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини 2 статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів);
- довідка (щодо невнесення відомостей про юридичну особу, яка є учасником, до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення);
- довідка (щодо наявності / відсутності антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи відповідно до чинного законодавства України);
- довідка щодо по сплаті податків, зборів (обов’язкових платежів);
- довідка щодо інформації про кінцевого бенефіціарного власника;
- довідка щодо відсутності стосовно службових (посадових) осіб Учасника обмежень щодо здійснення закупівель товарів, робіт та послуг;
- довідка щодо відсутності у ТОВ «АЛЬБАТРОС» обмежень в участі процедур закупівлі, передбачених Законом України «Про санкції»;
- довідка (з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі (Додаток №2 до тендерної документації);
Таким чином, відсутність дати на всіх довідках, наданих ТОВ «Альбатрос», являється недоліком, оскільки:
1. Замовник не може встановити станом на який період учасник гарантує відповідність дійсності наданої останнім інформації.
2. Довідки не оформлені належним чином відповідно до норм законодавства України.
Вважаємо, що вимога (п. 4 розділу ІІІ Тендерної документації) щодо надання документів, які має подати Учасник у складі тендерної пропозиції для підтвердження його відповідності встановленим Замовником кваліфікаційним критеріям та вимогам, зокрема згідно із статтями 16 та 17 Закону, є такою, що не була виконана ТОВ «Альбатрос».
Окрім того, зауважуємо, що згідно з п. 1 розділу ІІІ Тендерної документації, при поданні пропозиції Учасник має здійснювати завірення скан-копій оригіналів документів наступним чином: учасник має зробити копію (кольорову або чорно-білу) такого документа, завірити всі його сторінки оригіналом підпису уповноваженої особи.
Копії документів, надані учасником у складі тендерної пропозиції, не завірені належним чином, а саме на копіях документів відсутня дата, ПІБ та посада особи, яка підписала копії документів і неможливо встановити підписувала документи уповноважена особа чи ні.
Відповідно до пп. 8 п. 10 розділу ІІ наказу Міністерства юстиції України від 18.06.2015 № 1000/5 «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях»:
«Копія набуває юридичної сили лише в разі її засвідчення в установленому порядку».
Тобто, надані Учасником копії Статуту, протоколу від 20.03.2014 № 5, Регістру судноплавства України, аналогічних договорів та інших документів, що не завірені належним образом, не мають юридичної сили та не можуть бути прийняті Замовником.
Згідно з абз. 2 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у разі, якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм ч. 4 ст. 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.
Поряд з цим, ч. 1ст. 30 Закону визначено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій.
Так, згідно з протоколом засідання тендерного комітету від 08.08.2018 № 08/08-1 пропозицію учасника ТОВ «Альбатрос» відхилено як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
За результатами аукціону, електронною системою визначено найбільш економічно вигідною пропозицію учасника ТОВ «Симплекс-С», з яким укладено договір.
Крім того, звіт про результати проведення процедури закупівлі сформовано системою від 18.09.2018.
При цьому, виходячи зі змісту ст. 19 Закону, звіт про результати проведення процедури закупівлі є підсумковим документом, який фіксує завершення процедури закупівлі та містить інформацію щодо дати укладення договору про закупівлю або, у разі, якщо в результаті проведення торгів не було укладено договір про закупівлю, підстави прийняття рішення про не укладення договору про закупівлю. Таким чином, процедура закупівлі завершується оприлюдненням звіту про результати її проведення.
Враховуючи вищевикладене, та у зв’язку з тим, що відповідно до ч. 5 ст. 28 Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів, встановлені у помилковому висновку «порушення» на даному етапі, усунути неможливо.
Також звертаємо увагу на те, що 13.08.2018 о 19 год. 19 хв. до Антимонопольного комітету України, учасником закупівлі ТОВ «АЛЬБАТРОС», подана скарга № UA-2018-06-06-003332-a.b1 щодо розгляду тендерної пропозиції на відповідність вимогам, зазначеним у тендерній документації.
У скарзі ТОВ «Альбатрос» повідомляв про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та просив, зокрема, зобов'язати Замовника скасувати рішення відхилення тендерної пропозиції.
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.08.2018 № 8392-р/пк-пз Скарга була прийнята до розгляду.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, статус Скарги "відкликана Скаржником".
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 31.08.2018 № 8960-р/пк-пз було припинено розгляд скарги.
Відповідно до частини 13 статті 7-1 Закону, якщо органом оскарження прийнято до розгляду скаргу від суб’єкта оскарження у порядку, встановленому цим Законом, орган державного фінансового контролю не приймає рішення про початок моніторингу закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були або є предметом розгляду органом оскарження незалежно від прийнятого органом оскарження рішення щодо таких порушень, обставин, підстав.
Стаття 19 Конституції України встановлює, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, Державною аудиторською службою України при здійсненні моніторингу закупівлі щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі відкритих торгів з публікацією англійською мовою за предметом - «50240000-9 Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов'язаного обладнання та супутні послуги», а саме: Послуги з ремонту судна "Шляховий-151" (ідентифікатор закупівлі: UA-2018-06-06-003332-a) філією державної установи «Держгідрографія» «Дніпровський район Держгідрографії» було допущено порушення імперативних норм Конституції України та Закону України «Про здійснення публічних закупівель».
З огляду на вищезазначене, Замовник вважає, що Висновок є необґрунтованим, а викладені в ньому доводи прийняті в наслідок помилкового та суб’єктивного аналізу, без всебічного дослідження наявних документів та обставин, в супереч вимогам законодавства.
Таким чином, відсутні порушення вимог законодавства при проведенні процедури закупівлі.
В.о. начальника
ДУ «Держгідрографія» О. Щипцов
Дата публікації звіту:
23.01.2019 18:10
Запити/Пояснення
Номер:
53114a8899d4440aaf0309ad551a5f29
Назва:
Звернення Замовника до ДАСУ за роз'ясненням змісту Висновку та його зобов'язань, визначених у Висновку
Дата опублікування:
21.01.2019 13:57
Опис:
Частиною 8 ст.7-1 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Враховуючи зазначене просимо надати наступні роз'яснення:
1. Чи мають виявлені "порушення" негативний вплив для бюджетів в розумінні частини 11 ст.7-1 Закону України "Про публічні закупівлі".
2. Яким чином замовник може усунути виявлені "порушення", що знайшли відображення у Висновку про результати моніторингу.