-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Окуляри захисні балістичні, вид 3 (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування)
N-02-02-01-000-0001 Місце поставки – Україна 90 тис. к-тів
Завершена
126 643 500.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 633 217.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 633 217.50 UAH
Номер:
834da480850f471e8581dcb6523b9171
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-28-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.01.2025 00:00
Період моніторингу:
28.01.2025 10:59 - 19.02.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
27.01.2025 № 32
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
6 UA-2024-12-18-017295-a 18.12.2024 1) дані автоматичних індикаторів ризиків
2) інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі"
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду пропозиції учасника закупівлі ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» встановлено порушення вимог частини 13 статті 14 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостям № 1275, розгляду пропозиції ТОВ «ПАКОПТТОРГ», ТОВ «КМ Дісті», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), розгляду пропозицій учасників, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення), затверджене рішенням уповноваженої особи державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (далі – ДП «ДОТ») від 18.12.2024 № 18.12.2024-2-6, реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття пропозицій від 01.01.2025, пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ПАКОПТТОРГ» (далі – ТОВ «ПАКОПТТОРГ»), товариства з обмеженою відповідальністю «ТС ТРЕЙД УКРАЇНА» (далі – ТОВ «ТС ТРЕЙД УКРАЇНА»), товариство з обмеженою відповідальністю «КМ Дісті» (далі – ТОВ «КМ Дісті»), протокол уповноваженої особи від 07.01.2025 № 0701-3, від 08.01.2025 № 0801-4, від 14.01.2025 № 1401-1, повідомлення про намір укласти договір від 14.01.2025, державний контракт (договір) про закупівлю від 20.01.2025 № 567/01-25-РМ на загальну суму 115 200 000,00 гривень(далі–Договір), пояснення ДП «ДОТ» надані 04.02.2025, 10.02.2025, 17.02.2025 через електронну систему закупівель.
Відповідно, до вимог додатку 3 до Оголошення для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі учасник має завантажити наступні документи у складі пропозиції, зокрема копію акту, виданого Центральним управлінням розвитку матеріального забезпечення Збройних Сил України (або іншим уповноваженим органом військового управління у разі, якщо розробником технічної документації не є Міністерство оборони України) про те, що запропонований до постачання товар Учасника/Виробника відповідає нормативно-технічній документації Міністерства оборони України (відповідна нормативно-технічна документація зазначена у додатку № 3 до Оголошення).
ТОВ «ТС ТРЕЙД УКРАЇНА» на виконання вимог додатку 3 до Оголошення в складі пропозиції надано Акт щодо перевірки зразка предмету речового майна, виготовленого відповідно до нормативно-технічної документації Міністерства оборони України від 20.06.2024 № 940, підписаний Начальником управління розвитку речового забезпечення Головного управління полковником Щебець С., членами комітету та затверджений Начальником Головного управління розвитку речового забезпечення полковником Наумчиком В.
Водночас, в ході моніторингу встановлено, що ДП «ДОТ» відхилив пропозицію учасника ТОВ «ТС ТРЕЙД УКРАЇНА», як таку що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, протокол уповноваженої особи від 08.01.2025 № 0801-4 (далі - Протокол відхилення № 0801-4).
Зокрема, в Протоколі відхилення № 0801-4 ДП «ДОТ» зазначено, що відповідно до листа Головного управління розвитку матеріального забезпечення від 10.07.2024 № 220/61/1196 ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» звернулося з листом щодо втрати перевіреного зразка предмету речового майна окулярів захисних балістичних, вид 3, виготовлених відповідно до вимог технічної специфікації Міністерства оборони України «Окуляри захисні балістичні» ТС А01XJ.24266-187:2019 (01).
Відповідно до примітки 2, Акту відповідності від 20.06.2024 № 940 виданого ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» щодо перевірки зразка предмету речового майна на відповідність вимогам нормативно-технічної документації зазначається: «Виробник зобов’язується зберігати перевірений зразок одиниці товару до кінця терміну дії Акту» (далі – Акт). Тому, у зв’язку із втратою перевіреного зразка, Акт щодо перевірки зразка предмету речового майна втрачає свою чинність.
Враховуючи вищевикладене, вважати таким, як втратив чинність Акт виданий Головним управлінням розвитку матеріального забезпечення ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» на окуляри захисні балістичні, вид 3 від 20.06.2024 № 940.
Відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи вищенаведене Замовник не розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, що подані учасником ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» у зв’язку із фактом втрати чинності Акту від 20.06.2024 № 940, що не підтверджує відповідність товару технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до пункту 2 Додатку № 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
З метою з’ясування обставин чи звертався ДП «ДОТ» до Головного управління розвитку матеріального забезпечення щодо втрати перевіреного зразка предмету речового майна, на запит Держаудитслужби від 05.02.2025 ДП «ДОТ» надав пояснення від 10.02.2024, що «…ДП «ДОТ» не уповноважений орган з встановлення відповідності/невідповідності вимогам нормативно-технічній документації Міністерства оборони України предмету речового майна, ДП «ДОТ» керується висновками (актами відповідності) перевірки зразка речового майна які видані Головним управлінням розвитку матеріального забезпечення.
Головне управління розвитку матеріального забезпечення звернулось до ДП «ДОТ» листом від 10.07.2024 року №220/61/1196, в якому зазначено, що акт відповідності від 20.06.2024 № 940 виданий ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» про предмету закупівлі «Окуляри захисні балістичні» ТС А01XJ.24266-187:2019 (01), є таким, що втратив чинність із проханням врахування в подальшій роботі…».
Відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель, встановлено, що після відхилення пропозиції ТОВ «ТС ТРЕЙД УКРАЇНА», даним учасником прийнято рішення звернутись до ДП «ДОТ» з вимогою про перегляд Протоколу № 0801-4 Уповноваженої особи ДП МОУ «ДОТ» від 08.01.2025, як таке, що прийняте з неналежною оцінкою наданих документів. ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» з виявленням вказаних обставин, був направлений запит до Головного (Центрального) управління розвитку матеріального забезпечення ЗСУ за відповідними роз’ясненнями, але отримана відповідь не надала пояснень, (посилання на відповідні Рішення комітету, яким Акт було затверджено, інші нормативно правові акти) про наявність підстав, передбачених законодавством України, для вчинення подібних дій, що в свою чергу позбавило ТОВ «ТС ТРЕЙД УКРАЇНА» право на оскарження відповідних рішень чи дій, за відсутністю посилання на них.
ДП «ДОТ» в свою чергу, вимогу про усунення порушень ТОВ «ТС ТРЕЙД УКРАЇНА» залишено без змін.
Відповідно до Закону та Закону України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони”», підпункту 34 пункту 4 Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), та з метою удосконалення контролю за якістю речового майна, що надходить на забезпечення особового складу Збройних Сил України затверджено «Порядок здійснення перевірки зразків предметів речового майна на відповідність вимогам нормативної або технічної документації та зразкам-еталонам» (Наказ МОУ від 15.03.2017 № 150 «Про затвердження Порядку здійснення перевірки зразків предметів речового майна на відповідність вимогам нормативної або технічної документації та зразкам-еталонам» (далі – Порядок № 150).
Порядок № 150 визначає процедуру здійснення перевірки зразків предметів речового майна (військова форма одягу, постільні речі, спорядження, знаки розрізнення, засоби індивідуального захисту та їхні окремі складові) (далі - зразок) на відповідність вимогам нормативної або технічної документації та зразкам-еталонам.
З метою перевірки зразка учасник відбору (далі - учасник) звертається до уповноваженого органу військового управління з письмовою заявою на проведення перевірки зразка предмета речового майна, до якої додаються зразок та комплект документів до нього, які підтверджують його якість за результатами перевірки складається висновок про результати перевірки зразка предмета речового майна.
Відповідно до пункту 8 Порядку № 150 висновки надаються уповноваженим органом військового управління строком на один рік.
У разі внесення змін до нормативної або технічної документації на предмет закупівлі, які впливають на його якісні показники, дія висновку припиняється.
В ході моніторингу Держаудитслужба звернулась з запитом 05.02.2025 до ДП «ДОТ» щодо надання пояснень з питання :якими нормативно-правовими документами, визначено, що Акт є недійсним та таким що втратив чинність.
ДП «ДОТ» в відповідь на запит, надав пояснення, що «…Головне управління розвитку матеріального забезпечення звернулось до ДП «ДОТ» листом від 10.07.2024 року №220/61/1196, в якому зазначено, що акт відповідності від 20.06.2024 №940 виданий ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» по предмету закупівлі «Окуляри захисні балістичні» ТС А01XJ.24266-187:2019 (01), є таким, що втратив чинність із проханням врахування в подальшій роботі.
Враховуючи вищевикладене, ДП «ДОТ» не вбачає підстав для ігнорування даного листа, оскільки, ДП «ДОТ», не є уповноваженим органом, з розробки технічної специфікації, а також для встановлення відповідності/ невідповідності вимогам нормативно-технічній документації Міністерства оборони України предмету речового майна.»
Враховуючи пояснення ДП «ДОТ», рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» грунтується на інформації, що зазначена у листі Головного управління розвитку матеріального забезпечення від 10.07.2024 року №220/61/1196. Іншої інформації та посилань на положення норм законодавства України не надано.
ДП «ДОТ» відхилено пропозицію ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» з порушенням вимог частини 13 статті 14 Закону.
На запит Держаудитслужби від 12.02.2025 щодо отримання копії листа Головного управління розвитку матеріального забезпечення від 10.07.2024 року №220/61/1196, на який ДП «ДОТ» посилається в відповіді на запит Держаудитслужби від 05.02.2025, ДП «ДОТ» 17.02.2025 надано скан-копію зазначеного листа, зміст якого не спростовує встановленого порушення.
Слід зазначити, що пропозиція учасника ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» складала 108 000 000,00 грн., водночас цінова пропозицію переможця
ТОВ «КМ Дісті» - 115 200 000,00 грн., різниця склала 7 200 000,00 гривень.
Отже, відхилення пропозиції ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону та призвело до ризику зайвого витрачання бюджетних коштів на суму 7 200 000,00 гривень.
Період усунення порушень:
17.02.2025 17:49 - 04.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
17.02.2025 17:49
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок оскаржено в суді 27.02.2025
Дата публікації:
27.02.2025 12:36
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до висновку Держаудитслужби за результатами моніторингу UA-M-2025-01-28-000008 (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-12-18-017295-a)
За результатами проведення моніторингу закупівлі за предметом «Окуляри захисні балістичні, вид 3 (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування)» (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-12-18-017295-a), оголошеної ДП МОУ «Державний оператор тилу» (далі – Замовник), Державною аудиторською службою України встановлено порушення вимог частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Замовник не погоджується з висновком про результати моніторингу спрощеної закупівлі (далі – Висновок) та надає наступні аргументовані заперечення до Висновку.
Щодо порушення вимог частини 13 статті 14 Закону. України «Про публічні закупівлі»
Уповноваженим органом, з розробки технічної специфікації, а також для встановлення відповідності/невідповідності вимогам нормативно-технічній документації Міністерства оборони України предмету речового майна, є Головне управління розвитку матеріального забезпечення. Головне управління розвитку матеріального забезпечення в результаті перевірки зразка предмету речового майна видає акт який відповідає/невідповідає нормативно-технічній документації Міністерства оборони України.
ДП «ДОТ» не уповноважений орган з встановлення відповідності/невідповідності вимогам нормативно-технічній документації Міністерства оборони України предмету речового майна, ДП «ДОТ» керується висновками (актами відповідності) перевірки зразка речового майна які видані Головним управлінням розвитку матеріального забезпечення.
Головне управління розвитку матеріального забезпечення звернулось до ДП «ДОТ» листом від 10.07.2024 року №220/61/1196, в якому зазначено, що акт відповідності від 20.06.2024 №940 виданий ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» про предмету закупівлі «Окуляри захисні балістичні» ТС А01XJ.24266-187:2019 (01), є таким, що втратив чинність із проханням врахування в подальшій роботі.
ДП «ДОТ» не вбачає підстав для ігнорування даного листа, оскільки, ДП «ДОТ», не є уповноваженим органом, з розробки технічної специфікації, а також для встановлення відповідності/невідповідності вимогам нормативно-технічній документації Міністерства оборони України предмету речового майна.
Враховуючи викладене, Замовник не погоджується з Висновком ДАСУ за результатами проведення моніторингу спрощеної закупівлі за предметом «Окуляри захисні балістичні, вид 3 (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування)» (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-12-18-017295-a), вважає його помилковим, складеним в результаті невірного трактування норм чинного законодавства, зокрема, Закону, та таким, що підлягає скасуванню.
Дата публікації звіту:
24.02.2025 10:05
Запити/Пояснення
Номер:
fbfec1ae687649bdb3cbd69525bbbd35
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
31.01.2025 11:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі окулярів захисних балістичних, вид 3 (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером
UA-2024-12-18-017295-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону. З яких причин ДП «ДОТ», не встановив в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до вимог Закону?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ddb8c290e01a4b628ac4a6af38899bfd
Назва:
Відповідь на запит за моніторингом UA-M-2025-01-28-000008 (UA-2024-12-18-017295-a)
Дата опублікування:
04.02.2025 12:16
Опис:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Згідно з наказом Міністерства оборони України від 02.12.2023 № 716/нм «Про уповноваження державного підприємства Міністерства оборони України «Агенція закупівель у сфері оборони» на виконання функції служби державного замовника у сфері оборони.
Згідно з наказом Міністерства оборони України від 06.02.2024 № 87 «Про питання державного підприємства Міністерства оборони України «Агенція закупівель у сфері оборони» змінено найменування державного підприємства Міністерства оборони України «Агенція закупівель у сфері оборони» на державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу».
Відповідно до пункту 1 Порядку державне підприємство Міністерства оборони України «Агенція закупівель у сфері оборони» (ДП «ДОТ») уповноважено на здійснення оборонних закупівель та укладення державних контрактів (договорів) на закупівлю товарів, робіт і послуг, коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою КПКВК 2101020 “Забезпечення діяльності Збройних Сил України, підготовка кадрів і військ, медичне забезпечення особового складу, ветеранів військової служби та членів їхніх сімей, ветеранів війни”.
За змістом положень частини 2 статті 23 Бюджетного кодексу України бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.
Головний розпорядник бюджетних коштів Міністерство оборони України, в свою чергу, отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України та приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми ДП «ДОТ» як одержувачу бюджетних коштів, розподіляє та доводить до Підприємства у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань.
Відповідно до Наказу Міністерства оборони України № 780 від 27.12.2023 «Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства оборони України із службою державного замовника – державним підприємством Міністерства оборони України “Агенція закупівель у сфері оборони” щодо здійснення оборонних закупівель під час дії правового режиму воєнного стану» визначено порядок визначення розміру бюджетного призначення для закупівель в межах бюджетних підпрограм.
Згідно пункту 4.1. Перелік та обсяги закупівель (зміни до них), а також вимоги до предмета закупівлі доводяться до Агенції відповідальними за формування та виконання бюджетної програми (підпрограм), з урахуванням нагальності потреби.
Згідно п 4.4 Агенція проводить закупівлі на підставі Переліку та обсягів закупівель, отриманих від відповідальних за формування та виконання бюджетної програми (підпрограм).
Щодо визначення технічних та якісних характеристик предмету закупівлі
Уповноваженим органом з розробки технічної специфікації Міністерства оборони України згідно з Наказом Міністерства оборони України від 02.11.2021р. № 344 визначено Центральне управління розвитку та супроводження матеріального забезпечення Збройних Сил України.
Технічні та якісні характеристики до предмету закупівлі визначені в технічній специфікації Міністерства оборони України. Розроблені технічні специфікації за напрямком речового забезпечення Збройних Сил України оприлюднені на офіційному сайті Міністерства оборони України в розділі «Нормативно-технічна документація за напрямком речового та продовольчого забезпечення», а також на офіційному сайті Уповноваженого органу з розробки технічної специфікації Партнер Міністерства оборони України.
1.https://www.mil.gov.ua/diyalnist/tenders-zakupivlia/tehnichni-speczifikaczii-ministerstva-oboroni-ukraini-na-predmeti-dlya-rechovogo-zabezpechennya.html
2.Партнер МО. Технічні специфікації
Щодо визначення очікуваної вартості закупівлі
Очікувана вартість закупівлі визначена у відповідності до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Мінекономіки від 18.02.2020 року № 275 та Наказу державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» від 17.10.2024р. № 232-ОД «Про затвердження Методики визначення орієнтовної вартості номенклатурної позиції та очікуваної вартості предмета закупівлі в Державному підприємстві Міністерства оборони України «Державний оператор тилу».
2. Відповідно до вимог пункту 6 статті 14 Закону замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону. З яких причин ДП «ДОТ», не встановив в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до вимог Закону?
Відповідно частини 1 статті 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Відповідно частини 1 статті 27 Закону Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Таким чином визначення вимоги щодо надання забезпечення пропозиції/договору є правом, а не обов’язком замовника.
Номер:
63448dde8f9a4f299ae10d69f1fbbe35
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.02.2025 17:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі окулярів захисних балістичних, вид 3 (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-12-18-017295-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та документів):
1. Чи досліджував ДП «ДОТ», пропозицію ТОВ «Пакоптторг» на відповідність умовам визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі пропозиції учасника, позаяк відповідно до протоколу Уповноваженої особи від 07.01.2025 № 0701-3
ТОВ «Пакоптторг» відхилено лише за відсутності забезпечення тендерної пропозиції.
2. Надати інформацію та документи, листи що підтверджують звернення ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» до Головного управління розвитку матеріального забезпечення щодо втрати перевіреного зразка предмету речового майна окулярів захисних балістичних, вид 3, виготовлених відповідно до вимог технічної специфікації Міністерства оборони України «Окуляри захисні балістичні» ТС А01XJ.24266-187:2019 (01).
Чи звертався ДП «ДОТ» до Головного управління розвитку матеріального забезпечення щодо перевірки зразка предмету речового майна окулярів захисних балістичних, вид 3 та отримання ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» Акту відповідності від 20.06.2024 № 940.
Якими нормативно-правовими документами, визначено, що Акт виданий Головним управлінням розвитку матеріального забезпечення
ТОВ "ТС ТРЕЙД УКРАЇНА" на окуляри захисні балістичні, вид 3 від 20.06.2024 № 940, є недійсним та таким що втратив чинність.
3. Чи звертався ДП «ДОТ» до Головного управління розвитку матеріального забезпечення щодо відповідності Актів перевірки зразка предмету речового майна, виготовленого відповідно до нормативно-технічної документації Міністерства оборони України від 22.03.2024 № 553 та від 02.04.2024 наданих в складі пропозиції учасника ТОВ «КМ Дісті».
4. Чи звертався ДП «ДОТ» за підтвердженням інформації, наданої учасниками, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, відповідно до вимог частини 15 статті 29 Закону, зокрема з метою уникнення ризику антиконкурентних узгоджених дії учасників закупівлі.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
280db3850dd7420b86b5005dc0be34d7
Назва:
Відповідь на запит за моніторингом UA-M-2025-01-28-000008 (UA-2025-01-16-017354-a)
Дата опублікування:
10.02.2025 14:34
Опис:
1. Чи досліджував ДП «ДОТ», пропозицію ТОВ «Пакоптторг» на відповідність умовам визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі пропозиції учасника, позаяк відповідно до протоколу Уповноваженої особи від 07.01.2025 № 0701-3 ТОВ «Пакоптторг» відхилено лише за відсутності забезпечення тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених Постановою КМУ від 11 листопада 2022 р. № 1275 у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Відповідно до пункту 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)....
Отже, Замовник відхиляє пропозицію Учасника у разі відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
У закупівлях ДП «ДОТ», наявні “технічні гравці”, які подають свою пропозицію не належним чином, завантажуючи лише до 5-ти документів які не відповідають вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та підлягають відхиленню пропозиції, а також спостерігається ціль участі таких Учасників у закупівлях - це демпінг інших Учасників на аукціоні. Станом на зараз, не існує інструменту для Замовника який би дозволив не допускати або регулювати таких Учасників у закупівлях.
Замовником задля економії часу, вчасного постачання та забезпечення Збройних Сил України, була проведена оцінка технічних документів, забезпечення пропозиції які були відсутні, що свідчить про відхилення пропозиції Учасника.
Зауважимо, що у Законі України “Про публічні закупівлі”, Особливостях, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, не зазначено про те що, Уповноваженим особам забороняється зазначати в протоколі причину відхилення лише відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Враховуючи вищевикладене, відсутні порушення законодавства в цій частині.
2. Надати інформацію та документи, листи що підтверджують звернення ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» до Головного управління розвитку матеріального забезпечення щодо втрати перевіреного зразка предмету речового майна окулярів захисних балістичних, вид 3, виготовлених відповідно до вимог технічної специфікації Міністерства оборони України «Окуляри захисні балістичні» ТС А01XJ.24266-187:2019 (01). Чи звертався ДП «ДОТ» до Головного управління розвитку матеріального забезпечення щодо перевірки зразка предмету речового майна окулярів захисних балістичних, вид 3 та отримання ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» Акту відповідності від 20.06.2024 № 940. Якими нормативно-правовими документами, визначено, що Акт виданий Головним управлінням розвитку матеріального забезпечення ТОВ "ТС ТРЕЙД УКРАЇНА" на окуляри захисні балістичні, вид 3 від 20.06.2024 № 940, є недійсним та таким що втратив чинність.
Уповноваженим органом, з розробки технічної специфікації, а також для встановлення відповідності/невідповідності вимогам нормативно-технічній документації Міністерства оборони України предмету речового майна, є Головне управління розвитку матеріального забезпечення.
Головне управління розвитку матеріального забезпечення в результаті перевірки зразка предмету речового майна видає акт який відповідає/невідповідає нормативно-технічній документації Міністерства оборони України.
ДП «ДОТ» не уповноважений орган з встановлення відповідності/невідповідності вимогам нормативно-технічній документації Міністерства оборони України предмету речового майна, ДП «ДОТ» керується висновками (актами відповідності) перевірки зразка речового майна які видані Головним управлінням розвитку матеріального забезпечення.
Головне управління розвитку матеріального забезпечення звернулось до ДП «ДОТ» листом від 10.07.2024 року №220/61/1196, в якому зазначено, що акт відповідності від 20.06.2024 №940 виданий ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» про предмету закупівлі «Окуляри захисні балістичні» ТС А01XJ.24266-187:2019 (01), є таким, що втратив чинність із проханням врахування в подальшій роботі.
Враховуючи вищевикладене, ДП «ДОТ» не вбачає підстав для ігнорування даного листа, оскільки, ДП «ДОТ», не є уповноваженим органом, з розробки технічної специфікації, а також для встановлення відповідності/невідповідності вимогам нормативно-технічній документації Міністерства оборони України предмету речового майна.
3. Чи звертався ДП «ДОТ» до Головного управління розвитку матеріального забезпечення щодо відповідності Актів перевірки зразка предмету речового майна, виготовленого відповідно до нормативно-технічної документації Міністерства оборони України від 22.03.2024 № 553 та від 02.04.2024 наданих в складі пропозиції учасника ТОВ «КМ Дісті».
Ні.
4. Чи звертався ДП «ДОТ» за підтвердженням інформації, наданої учасниками, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, відповідно до вимог частини 15 статті 29 Закону, зокрема з метою уникнення ризику антиконкурентних узгоджених дії учасників закупівлі.
Ні.
Номер:
67ad707cb43d408da18792237e9d205f
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
12.02.2025 14:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі окулярів захисних балістичних, вид 3 (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-12-18-017295-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні копії листа Головного управління розвитку матеріального забезпечення від 10.07.2024 року №220/61/1196, щодо якого ви посилаєтесь в відповіді на запит Держаудитслужби від 05.02.2025.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
457cd90dcec145a888d37125a8e14beb
Назва:
Відповідь на запит за моніторингом UA-M-2025-01-28-000008 (UA-2024-12-18-017295-a)
Дата опублікування:
17.02.2025 11:56
Опис:
1. У межах проведення моніторингу процедури закупівлі окулярів захисних балістичних, вид 3 (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-12-18-017295-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні копії листа Головного управління розвитку матеріального забезпечення від 10.07.2024 року №220/61/1196, щодо якого ви посилаєтесь в відповіді на запит Держаудитслужби від 05.02.2025.
У вдповідь на Ваш запит надаємо скан-копію листа Головного управління розвитку матеріального забезпечення від 10.07.2024 року №220/61/1196.