• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Окуляри захисні балістичні, вид 3 (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування)

N-02-02-01-000-0001 Місце поставки – Україна 90 тис. к-тів

Завершена

126 643 500.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 633 217.50 UAH
Номер: 834da480850f471e8581dcb6523b9171
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-28-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.01.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 28.01.2025 10:59 - 19.02.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 27.01.2025 № 32 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 6 UA-2024-12-18-017295-a 18.12.2024 1) дані автоматичних індикаторів ризиків 2) інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі" Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, t.s.hereha@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо розгляду пропозиції учасника закупівлі ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» встановлено порушення вимог частини 13 статті 14 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостям № 1275, розгляду пропозиції ТОВ «ПАКОПТТОРГ», ТОВ «КМ Дісті», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), розгляду пропозицій учасників, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення), затверджене рішенням уповноваженої особи державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (далі – ДП «ДОТ») від 18.12.2024 № 18.12.2024-2-6, реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття пропозицій від 01.01.2025, пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ПАКОПТТОРГ» (далі – ТОВ «ПАКОПТТОРГ»), товариства з обмеженою відповідальністю «ТС ТРЕЙД УКРАЇНА» (далі – ТОВ «ТС ТРЕЙД УКРАЇНА»), товариство з обмеженою відповідальністю «КМ Дісті» (далі – ТОВ «КМ Дісті»), протокол уповноваженої особи від 07.01.2025 № 0701-3, від 08.01.2025 № 0801-4, від 14.01.2025 № 1401-1, повідомлення про намір укласти договір від 14.01.2025, державний контракт (договір) про закупівлю від 20.01.2025 № 567/01-25-РМ на загальну суму 115 200 000,00 гривень(далі–Договір), пояснення ДП «ДОТ» надані 04.02.2025, 10.02.2025, 17.02.2025 через електронну систему закупівель. Відповідно, до вимог додатку 3 до Оголошення для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі учасник має завантажити наступні документи у складі пропозиції, зокрема копію акту, виданого Центральним управлінням розвитку матеріального забезпечення Збройних Сил України (або іншим уповноваженим органом військового управління у разі, якщо розробником технічної документації не є Міністерство оборони України) про те, що запропонований до постачання товар Учасника/Виробника відповідає нормативно-технічній документації Міністерства оборони України (відповідна нормативно-технічна документація зазначена у додатку № 3 до Оголошення). ТОВ «ТС ТРЕЙД УКРАЇНА» на виконання вимог додатку 3 до Оголошення в складі пропозиції надано Акт щодо перевірки зразка предмету речового майна, виготовленого відповідно до нормативно-технічної документації Міністерства оборони України від 20.06.2024 № 940, підписаний Начальником управління розвитку речового забезпечення Головного управління полковником Щебець С., членами комітету та затверджений Начальником Головного управління розвитку речового забезпечення полковником Наумчиком В. Водночас, в ході моніторингу встановлено, що ДП «ДОТ» відхилив пропозицію учасника ТОВ «ТС ТРЕЙД УКРАЇНА», як таку що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, протокол уповноваженої особи від 08.01.2025 № 0801-4 (далі - Протокол відхилення № 0801-4). Зокрема, в Протоколі відхилення № 0801-4 ДП «ДОТ» зазначено, що відповідно до листа Головного управління розвитку матеріального забезпечення від 10.07.2024 № 220/61/1196 ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» звернулося з листом щодо втрати перевіреного зразка предмету речового майна окулярів захисних балістичних, вид 3, виготовлених відповідно до вимог технічної специфікації Міністерства оборони України «Окуляри захисні балістичні» ТС А01XJ.24266-187:2019 (01). Відповідно до примітки 2, Акту відповідності від 20.06.2024 № 940 виданого ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» щодо перевірки зразка предмету речового майна на відповідність вимогам нормативно-технічної документації зазначається: «Виробник зобов’язується зберігати перевірений зразок одиниці товару до кінця терміну дії Акту» (далі – Акт). Тому, у зв’язку із втратою перевіреного зразка, Акт щодо перевірки зразка предмету речового майна втрачає свою чинність. Враховуючи вищевикладене, вважати таким, як втратив чинність Акт виданий Головним управлінням розвитку матеріального забезпечення ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» на окуляри захисні балістичні, вид 3 від 20.06.2024 № 940. Відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Враховуючи вищенаведене Замовник не розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, що подані учасником ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» у зв’язку із фактом втрати чинності Акту від 20.06.2024 № 940, що не підтверджує відповідність товару технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до пункту 2 Додатку № 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. З метою з’ясування обставин чи звертався ДП «ДОТ» до Головного управління розвитку матеріального забезпечення щодо втрати перевіреного зразка предмету речового майна, на запит Держаудитслужби від 05.02.2025 ДП «ДОТ» надав пояснення від 10.02.2024, що «…ДП «ДОТ» не уповноважений орган з встановлення відповідності/невідповідності вимогам нормативно-технічній документації Міністерства оборони України предмету речового майна, ДП «ДОТ» керується висновками (актами відповідності) перевірки зразка речового майна які видані Головним управлінням розвитку матеріального забезпечення. Головне управління розвитку матеріального забезпечення звернулось до ДП «ДОТ» листом від 10.07.2024 року №220/61/1196, в якому зазначено, що акт відповідності від 20.06.2024 № 940 виданий ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» про предмету закупівлі «Окуляри захисні балістичні» ТС А01XJ.24266-187:2019 (01), є таким, що втратив чинність із проханням врахування в подальшій роботі…». Відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель, встановлено, що після відхилення пропозиції ТОВ «ТС ТРЕЙД УКРАЇНА», даним учасником прийнято рішення звернутись до ДП «ДОТ» з вимогою про перегляд Протоколу № 0801-4 Уповноваженої особи ДП МОУ «ДОТ» від 08.01.2025, як таке, що прийняте з неналежною оцінкою наданих документів. ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» з виявленням вказаних обставин, був направлений запит до Головного (Центрального) управління розвитку матеріального забезпечення ЗСУ за відповідними роз’ясненнями, але отримана відповідь не надала пояснень, (посилання на відповідні Рішення комітету, яким Акт було затверджено, інші нормативно правові акти) про наявність підстав, передбачених законодавством України, для вчинення подібних дій, що в свою чергу позбавило ТОВ «ТС ТРЕЙД УКРАЇНА» право на оскарження відповідних рішень чи дій, за відсутністю посилання на них. ДП «ДОТ» в свою чергу, вимогу про усунення порушень ТОВ «ТС ТРЕЙД УКРАЇНА» залишено без змін. Відповідно до Закону та Закону України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони”», підпункту 34 пункту 4 Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), та з метою удосконалення контролю за якістю речового майна, що надходить на забезпечення особового складу Збройних Сил України затверджено «Порядок здійснення перевірки зразків предметів речового майна на відповідність вимогам нормативної або технічної документації та зразкам-еталонам» (Наказ МОУ від 15.03.2017 № 150 «Про затвердження Порядку здійснення перевірки зразків предметів речового майна на відповідність вимогам нормативної або технічної документації та зразкам-еталонам» (далі – Порядок № 150). Порядок № 150 визначає процедуру здійснення перевірки зразків предметів речового майна (військова форма одягу, постільні речі, спорядження, знаки розрізнення, засоби індивідуального захисту та їхні окремі складові) (далі - зразок) на відповідність вимогам нормативної або технічної документації та зразкам-еталонам. З метою перевірки зразка учасник відбору (далі - учасник) звертається до уповноваженого органу військового управління з письмовою заявою на проведення перевірки зразка предмета речового майна, до якої додаються зразок та комплект документів до нього, які підтверджують його якість за результатами перевірки складається висновок про результати перевірки зразка предмета речового майна. Відповідно до пункту 8 Порядку № 150 висновки надаються уповноваженим органом військового управління строком на один рік. У разі внесення змін до нормативної або технічної документації на предмет закупівлі, які впливають на його якісні показники, дія висновку припиняється. В ході моніторингу Держаудитслужба звернулась з запитом 05.02.2025 до ДП «ДОТ» щодо надання пояснень з питання :якими нормативно-правовими документами, визначено, що Акт є недійсним та таким що втратив чинність. ДП «ДОТ» в відповідь на запит, надав пояснення, що «…Головне управління розвитку матеріального забезпечення звернулось до ДП «ДОТ» листом від 10.07.2024 року №220/61/1196, в якому зазначено, що акт відповідності від 20.06.2024 №940 виданий ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» по предмету закупівлі «Окуляри захисні балістичні» ТС А01XJ.24266-187:2019 (01), є таким, що втратив чинність із проханням врахування в подальшій роботі. Враховуючи вищевикладене, ДП «ДОТ» не вбачає підстав для ігнорування даного листа, оскільки, ДП «ДОТ», не є уповноваженим органом, з розробки технічної специфікації, а також для встановлення відповідності/ невідповідності вимогам нормативно-технічній документації Міністерства оборони України предмету речового майна.» Враховуючи пояснення ДП «ДОТ», рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» грунтується на інформації, що зазначена у листі Головного управління розвитку матеріального забезпечення від 10.07.2024 року №220/61/1196. Іншої інформації та посилань на положення норм законодавства України не надано. ДП «ДОТ» відхилено пропозицію ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» з порушенням вимог частини 13 статті 14 Закону. На запит Держаудитслужби від 12.02.2025 щодо отримання копії листа Головного управління розвитку матеріального забезпечення від 10.07.2024 року №220/61/1196, на який ДП «ДОТ» посилається в відповіді на запит Держаудитслужби від 05.02.2025, ДП «ДОТ» 17.02.2025 надано скан-копію зазначеного листа, зміст якого не спростовує встановленого порушення. Слід зазначити, що пропозиція учасника ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» складала 108 000 000,00 грн., водночас цінова пропозицію переможця ТОВ «КМ Дісті» - 115 200 000,00 грн., різниця склала 7 200 000,00 гривень. Отже, відхилення пропозиції ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону та призвело до ризику зайвого витрачання бюджетних коштів на суму 7 200 000,00 гривень.
Період усунення порушень: 17.02.2025 17:49 - 04.03.2025 00:00
Дата публікації висновку: 17.02.2025 17:49

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок оскаржено в суді 27.02.2025
Дата публікації: 27.02.2025 12:36

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку Держаудитслужби за результатами моніторингу UA-M-2025-01-28-000008 (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-12-18-017295-a)  За результатами проведення моніторингу закупівлі за предметом «Окуляри захисні балістичні, вид 3 (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування)» (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-12-18-017295-a), оголошеної ДП МОУ «Державний оператор тилу» (далі – Замовник), Державною аудиторською службою України встановлено порушення вимог частини 13 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Замовник не погоджується з висновком про результати моніторингу спрощеної закупівлі (далі – Висновок) та надає наступні аргументовані заперечення до Висновку. Щодо порушення вимог частини 13 статті 14 Закону. України «Про публічні закупівлі» Уповноваженим органом, з розробки технічної специфікації, а також для встановлення відповідності/невідповідності вимогам нормативно-технічній документації Міністерства оборони України предмету речового майна, є Головне управління розвитку матеріального забезпечення. Головне управління розвитку матеріального забезпечення в результаті перевірки зразка предмету речового майна видає акт який відповідає/невідповідає нормативно-технічній документації Міністерства оборони України. ДП «ДОТ» не уповноважений орган з встановлення відповідності/невідповідності вимогам нормативно-технічній документації Міністерства оборони України предмету речового майна, ДП «ДОТ» керується висновками (актами відповідності) перевірки зразка речового майна які видані Головним управлінням розвитку матеріального забезпечення. Головне управління розвитку матеріального забезпечення звернулось до ДП «ДОТ» листом від 10.07.2024 року №220/61/1196, в якому зазначено, що акт відповідності від 20.06.2024 №940 виданий ТОВ «ТС ТРЕЙД Україна» про предмету закупівлі «Окуляри захисні балістичні» ТС А01XJ.24266-187:2019 (01), є таким, що втратив чинність із проханням врахування в подальшій роботі. ДП «ДОТ» не вбачає підстав для ігнорування даного листа, оскільки, ДП «ДОТ», не є уповноваженим органом, з розробки технічної специфікації, а також для встановлення відповідності/невідповідності вимогам нормативно-технічній документації Міністерства оборони України предмету речового майна. Враховуючи викладене, Замовник не погоджується з Висновком ДАСУ за результатами проведення моніторингу спрощеної закупівлі за предметом «Окуляри захисні балістичні, вид 3 (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування)» (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-12-18-017295-a), вважає його помилковим, складеним в результаті невірного трактування норм чинного законодавства, зокрема, Закону, та таким, що підлягає скасуванню.
Дата публікації звіту: 24.02.2025 10:05

Запити/Пояснення