-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Капітальний ремонт будівлі (термомодернізація) спортивного комплексу «Авангард» за адресою: вул.Хворостянка,5 в м. Суми(коригування) (додаткові роботи)
Завершена
2 310 616.56
UAH з ПДВ
Номер:
4cbe57bc4c7c4601a3882c684dd14bdf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-13-000063
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.01.2025 00:00
Період моніторингу:
13.01.2025 15:20 - 04.02.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.01.2025 №4-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 13.01.2025 №4-З
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6 UA-2024-12-17-023822-a 17.12.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору вимогам законодавства установлено порушення норм встановлених пунктом 17 Загальних умов, відповідно чим не дотримано вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону.
Крім того, установлено невідповідність обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі вимогам пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме:
оприлюднити Договір та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі;
здійснити заходи щодо недопущення порушень вимог пункту 17 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві; пункту 13 Особливостей при складанні обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель,
та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення виявлених порушень та вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідності умов договору вимогам законодавства.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Міського центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх» (далі – Замовник) на 2024 рік, Обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, в редакції від 19.09.2024 (далі – Особливості), затверджене уповноваженою особою Замовника б/н та б/д (далі - Обґрунтування), договір від 16.12.2024 №10-07/1, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пояснення та документи Замовника, надані 17.01.2025 на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що Замовником в електронні системі закупівель оприлюднено Обґрунтування. При цьому, зазначене обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей складено не у формі розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, який погоджений (затверджений) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, чим порушено вимоги пункту 13 Особливостей.
Вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей.
Згідно із пунктом 13 Особливостей за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до абзацу другого пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі укладення договорів про закупівлю, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону, без використання електронної системи закупівель у випадках, встановлених Особливостями, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 цього Закону, в порядку та на умовах, що ними визначені.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом другим частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва.
Згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
Однак, Замовник 16.12.2024 уклав з товариством з обмеженою відповідальністю «Сумиславбуд» договір №10-07/1 (далі – Договір), предметом якого є виконання робіт з капітального ремонту будівлі (термомодернізація) спортивного комплексу «Авангард» за адресою: вул. Хворостянка, 5 в м. Суми (додаткові роботи), який оприлюднив разом із додатками (у тому числі документами, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) лише у форматі PDF.
У межах проведення моніторингу закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 14.01.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень, зокрема, чому ним не оприлюднено договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі.
На зазначений запит Замовник 17.01.2025 надав пояснення, в якому зазначив, зокрема, що «на виконання вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником оприлюднено договір від 16.12.2024 № 10-07/1 та додатки до нього (договірна ціна, календарний графік виконання робіт). У разі необхідності, користувач за допомогою наявних в себе комп’ютерних програм, може перетворити даний файл у будь-який зручний для себе формат».
Таким чином, на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник не оприлюднив Договір та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі.
Крім того, згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 р. № 668 затверджені «Загальні умови укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Загальні умови), які у відповідності до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення, виконання договорів підряду та є обов’язковими до врахування при укладанні та виконанні договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств, а також комплексів і видів робіт, пов’язаних із капітальним будівництвом.
Відповідно до пункту 17 Загальних умов строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник уклав Договір, пунктом 14 якого визначено, що додатками до договору є зокрема, Календарний графік виконання робіт (додаток 2).
Разом з тим, «Календарний графік виконання робіт» (додаток 2 до Договору) не містить інформації щодо дати початку та закінчення кожного етапу (виду) робіт.
Таким чином, Замовником укладено Договір з порушенням норм встановлених пунктом 17 Загальних умов, відповідно чим не дотримано вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
23.01.2025 14:21 - 07.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
23.01.2025 14:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надаємо договір № 10-07/1 від 16.12.2024 ( Підрядник - товариство з обмеженою відповідальністю "Сумиславбуд" в машинозчитувальному форматі.
Дата публікації звіту:
13.02.2025 08:21
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
13.02.2025 15:59
Запити/Пояснення
Номер:
1d3b3eaec1bd4f9d811cf9f0edb60092
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
14.01.2025 17:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: Капітальний ремонт будівлі (термомодернізація) спортивного комплексу «Авангард» за адресою: вул.Хворостянка,5 в м. Суми (коригування) (додаткові роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-12-17-023822-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати інформацію та документи, які підтверджують необхідність в проведенні додаткових робіт (із зазначенням обсягу таких робіт), які не були передбачені в первинній проєктно-кошторисній документації по об’єкту: «Капітальний ремонт будівлі (термомодернізація) спортивного комплексу «Авангард» за адресою: вул.Хворостянка,5 в м. Суми», що виникли безпосередньо в процесі виконання будівельних робіт, та не були передбачені основним договором від 10.07.2024 №10-07, укладеним за результатами проведення закупівлі за номером ID: UA-2024-06-03-008110-a.
2. Чому не оприлюднено договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі відповідно до вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 9 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f82964b2cc324f3dbf5eaaf62114a754
Назва:
Пояснення щодо звернення Північно-східного офісу Держаудитслужби щодо виконання будівельних робіт по об’єкту «Капітальний ремонт будівлі (термомодернізація) спортивного комплексу “Авангард” за адресою: вул. Хворостянка,5 в м. Суми» (коригування) (додаткові роботи)
Дата опублікування:
17.01.2025 11:05
Опис:
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та у відповідь на запит ДАСУ від 14.01.2025 надаємо наступні пояснення.
Щодо першого питання.
В процесі виконання будівельних робіт по об’єкту «Капітальний ремонт будівлі (термомодернізація) спортивного комплексу “Авангард” за адресою: вул. Хворостянка,5 в м. Суми» виникла необхідність у проведенні додаткових робіт, які були виявлені лише після початку реалізації первинного проекту. Основними причинами є:
Виявлення прихованих дефектів, які неможливо було передбачити на етапі проектування та необхідність приведення об’єкта до сучасних будівельних норм та стандартів. Зокрема, під час виконання робіт виникла потреба у використанні енергозберігаючих технологій і матеріалів, які дозволять досягти ефективності термомодернізації відповідно до чинного законодавства України. Це було обґрунтовано експертизою додаткових проектних рішень.
При цьому, технічні та якісні характеристики визначено відповідно до виявлених причин та з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі.
Об’єми, склад та зміст робіт визначені у проєктно-кошторисній документації, яка розроблена відповідно до умов договору укладеного із товариством з обмеженою відповідальністю «Сумпроєкт» від 04.04.2024 № 27/03 та оприлюднена в реєстрі будівельної діяльності під номером PD01:6552-4053-0808-1879 редакція № 5 від 09.12.2024.
Очікувана вартість робіт по капітальному ремонту визначена згідно з вимогами наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року
№ 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" (зі змінами) та відповідно до затвердженої проєктно-кошторисної документації. При визначенні очікуваної вартості використовуємо зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва та затверджену експертну оцінку кошторисної вартості робіт по об’єкту від 10.12.2024 № 4076 реєстраційний номер EX01:9871-6306-2704-7062 Редакція № 1 від 10.12.2024 зареєстрованого в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва.
Щодо другого питання.
На виконання вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником оприлюднено договір від 16.12.2024 № 10-07/1 та додатки до нього (договірна ціна, календарний графік виконання робіт).
Повідомляємо, що машинозчитувальний формат – це формат, який дозволяє отримати дані без необхідності додаткових перетворень, забезпечуючи їх прозорість, доступність і зручність для аналізу. Вказана інформація в додатках доступна для аналізу та обробки даних будь-яким користувачем без необхідності внесення змін до формату або додаткових трансформацій. Усі дані в документі повністю відповідають суті вимоги щодо прозорості. При цьому, у разі необхідності, користувач за допомогою наявних в себе комп’ютерних програм, може перетворити даний файл у будь-який зручний для себе формат.
Разом з тим, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, встановлено, що договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Підсумовуючи зазначене вище, Замовником повністю виконано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону та пункту 15 Порядку, але для забезпечення більш максимальної прозорості, доступності інформації та зручності роботи зацікавлених сторін, Замовник додатково надає договір та додатки до нього у форматі DOC(X), демонструючи готовність Замовника відповідати найвищим стандартам прозорості, підтримувати відкритість публічних закупівель та сприяти ефективному аналізу інформації всіма зацікавленими сторонами.
Принагідно повідомляємо, що договір №10-07/1 від 16.12.2024, укладений з ТОВ "СУМИСЛАВБУД", було виконано в повному обсязі. Про це свідчить відповідний звіт про виконання договору, який було оприлюднено згідно з чинним законодавством.
Оприлюднений звіт демонструє, що договір виконано повністю, всі роботи прийняті без зауважень та жодних претензій з боку замовника або інших сторін не зафіксовано.