-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Екологічні вимоги
ДК 021:2015-45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» «Реконструкція будівлі будинку механізатора для розміщення внутрішньо переміщених осіб по вулиці Л.Кобилиці, 36В в с.Іспас, Вижницький р-н, Чернівецької області»
Завершена
12 337 747.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 61 688.74 UAH
мін. крок: 0.5% або 61 688.74 UAH
Номер:
aee04cf61c3b46ec9ca9833b90f9291c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-07-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.05.2025 00:00
Період моніторингу:
07.05.2025 14:02 - 29.05.2025 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
06.05.2025 № 134
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1 UA-2024-12-17-023542-a 17.12.2024 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ», своєчасності укладання Договору про закупівлю, та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до Договору про закупівлю та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 17 грудня 2024 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БУДТОРГІНВЕСТ (далі – ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідності до 08 січня 2025 року, повідомлення про намір укласти договір від 08 січня 2025 року, договір про закупівлю робіт від 14 січня 2025 року № 1 на суму 11 220 618,00 гривень з ПДВ (далі - Договір), додаткову угоду до Договору від 20 лютого 2025 року № 1, додаткову угоду до Договору від 08 січня 2025 року № 2 пояснення на запити Держаудитслужби, отримані 13 та 20 травня 2025 року.
Період усунення порушень:
23.05.2025 11:23 - 29.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
23.05.2025 11:23
Запити/Пояснення
Номер:
fbf8077c5c124ea680ba06d269f7995b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
08.05.2025 14:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015-45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» «Реконструкція будівлі будинку механізатора для розміщення внутрішньо переміщених осіб по вулиці Л.Кобилиці, 36В в с.Іспас, Вижницький р-н, Чернівецької області» (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-12-17-023542-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Інформації та відповідних розрахунків з підтвердними документами (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). У разі оприлюднення - надайте посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надати інформацію, за рахунок якої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам здійснено фінансування зазначеної закупівлі (з зазначенням кодів програмної класифікації видатків);
4. Надати інформацію, чи здійснювалося фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility;
5. Надати інформацію та документи, які підтверджують обставини, що спричинили необхідність внесення змін до умов договору про закупівлю робіт від 14.01.2025 № 1 (далі – Договір) шляхом укладання додаткових угод від 20.02.2025 № 1 та від 08.04.2025 № 2 до Договору.
6. Надати пояснення щодо підстав невідповідності календарного плану – графіку виконання робіт та фінансування (додаток до Договору про закупівлю робіт від 14.01.2025 № 1) пунктам 17 та 84 Постанови Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» в частині не зазначення дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором. найменування всіх видів (етапів комплексів) робіт, визначення джерел та напрямів фінансування (видами витрат) за об’єктом будівництва.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
1340e31dac97444585d615bf27e15702
Назва:
про надання пояснень
Дата опублікування:
13.05.2025 17:45
Опис:
Розглянувши запит про надання пояснень від 08.05.2025, що виникли в ході проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015-45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» «Реконструкція будівлі будинку механізатора для розміщення внутрішньо переміщених осіб по вулиці Л.Кобилиці, 36В в с.Іспас, Вижницький р-н, Чернівецької області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-12-17-023542-a) , Департамент капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації завантажує пояснення та документальне підтвердження. Пояснення на запит по об’єкту: ДК 021:2015-45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» «Реконструкція будівлі будинку механізатора для розміщення внутрішньо переміщених осіб по вулиці Л.Кобилиці, 36В в с.Іспас, Вижницький р-н, Чернівецької області». Відповідно пункту 23 Особливостей та частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Департаментом капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації) (далі – Департамент) розглянуто запит щодо надання пояснень та повідомляємо про наступне.
1. Будівництво об'єкта архітектури, а саме нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт, виконують відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, який визначає в тому числі Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI (із змінами), Закон України «Про архітектурну діяльність» (із змінами), тощо.
Варто зауважити, що замовником на розроблення проектно-кошторисної документації по Об’єкту виступала Вижницька міська рада. Відповідно до рішення Вижницької міської ради від 18.09.2024 № 194-41/24 та договору про передачу прав замовника, рішення Вижницької сільська рада делегувала функції замовника Департаменту та передала пакет документів з документацією, у зв’язку з підписанням Грантового договору з Міжнародною фінансовою корпорацією від 19.06.2024. Пунктом 5.3.6 Договору № 7099-620 від 11.12.2023 зазначено, що Замовнику заборонено передавати документацію, яка є предметом Договору іншим особам, без попередньої письмової згоди. Департамент чітко усвідомлює необхідність здійснення перевірок та забезпечення надання інформації контролюючим органам, однак не для публічної демонстрації, що може порушувати права автора.
Відносини, що виникають під час створення і використання об'єктів архітектури як об'єктів авторського права, регулюються Цивільним кодексом України, Законом України "Про авторське право і суміжні права", Законом «Про архітектурну діяльність» та іншими законодавчими актами України. Будинки і споруди житлово-цивільного, комунального, промислового та іншого призначення, їх комплекси, об'єкти благоустрою, садово-паркової та ландшафтної архітектури, монументального і монументально-декоративного мистецтва, території (частини територій) адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів є об'єктами архітектурної діяльності (ст. 1 Закону України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.1999 № 687-XIV; далі — Закон № 687). Саме під час архітектурної діяльності й створюють об'єкти архітектури. Твори архітектури, містобудування і садово-паркового мистецтва, а також плани, креслення, пластичні твори, ілюстрації, карти та ескізи, що стосуються архітектури, є об´єктами авторського права в галузі архітектури (ст. 29 Закону № 687). Твори архітектури зараховує до об´єктів авторського права й частина 1 статті 433 Цивільного кодексу України (ЦКУ). Обов'язкові умови договорів щодо розпорядження майновими правами на об'єкт архітектури як об'єкт авторського права визначають ЦКУ та Закон "Про авторське право і суміжні права". Договори на виконання проектних робіт замовники укладають та виконують за Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затвердженими постановою КМУ від 01.08.2005 № 668.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені у відповідності до затвердженої проектно-кошторисної документації по об’єкту, яка пройшла експертизу в установленому порядку (експертний звіт № 46534 від 20 березня 2024 (додається)).
Мінекономіки наказом від 18.02.2020 № 275 затверджено Примірну методику розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Методика), відповідно до якої передбачено визначення очікуваної вартості окремо для товарів та послуг та окремо для робіт.
Відповідно до Методики, очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням «Настанови з визначення вартості будівництва» (наказ Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі — Настанова)). Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Підсумовуючи, Департаментом виконано законні вимоги Держаудитслужби України. Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікувану вартість розраховано при належному опрацюванні документів не порушуючи чинного законодавства. Документи наведені в додатках дають можливість здійснення законної перевірки. Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах, повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Одночасно повідомляємо, що відповідно до частини першої статті 12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», службові особи органів державного фінансового контролю зобов'язані суворо додержувати Конституції України, законів України, прав та інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, що охороняються законом.
Зважаючи на вищезазначене, з метою забезпечення можливості надання житла внутрішньо – переміщеним особам, завдяки отримання, в рамках Грантового договору часткового фінансування від Міжнародної фінансової корпорації, Департамент забезпечує дотримання всіх норм законодавства, у тому числі і в сфері публічних закупівель.
2. На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 631 і від 11.10.2016 № 710» Департаментом створено застосунок на електронній платформі «Zakupivli.pro» за рахунок якого всі закупівлі публікуються на сторінці Департаменту, інформацію розміщено з урахуванням вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) посилання - https://bukoda.gov.ua/chernivecka-oda/structure/departament-kapitalnogo-budivnictva-mistobuduvannya-ta-arhitekturi/zakupivli-departament-kapitalnogo-budivnictva
3. Фінансування зазначеної закупівлі з субвенції державного бюджету місцевим бюджетам не здійснюється. Також, в поєкті договору про закупівлю робіт, що є додатком № 10 до тендерної документації вказано, що даний договір укладено відповідно до умов Грантового договору від 19.06.2024 підписаного між Департаментом капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації), Чернівецькою обласною радою, Чернівецькою обласною державною адміністрацією (обласної військової адміністрації) та Міжнародною фінансовою корпорацією (далі – Грантовий договір) (додається).
4. Фінансування закупівлі ДК 021:2015-45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» «Реконструкція будівлі будинку механізатора для розміщення внутрішньо переміщених осіб по вулиці Л.Кобилиці, 36В в с.Іспас, Вижницький р-н, Чернівецької області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-12-17-023542-a) не входить до переліку заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility. Походження коштів вказано в умовах Грантового договору.
5. Звертаємо вашу увагу, що додатковою угодою від 20.02.2025 № 1 не було внесено змін до договору від 14.01.2025 № 1. У даній додатковій угоді вказано підставу та її зміст : «1…У зв’язку із колізією законодавства, до моменту внесення змін до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, здійснити розміщення в ЕСЗ договору про закупівлю та додатків до договору, у форматі текстових та структурованих даних, із врахуванням Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою КМУ від 21.10.2015 р. № 835 “Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних”.».
Відповідно до абзацу першого частини 4 статті 3 Закону № 922-VIII відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону.
Відповідно до Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459, Міністерство економіки здійснює функції уповноваженого органу у сфері публічних закупівель, зокрема розробляє та затверджує нормативно-правові акти, надає роз’яснення та методичну допомогу замовникам і учасникам процедур закупівель.
Пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (чинний), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 визначено, що договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Зокрема, розділом ІІ прикінцевих положень Закону № 3988-IX від 19.09.2024 «Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо забезпечення оприлюднення замовниками в електронній системі закупівель інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво)» зобов’язано Кабінет Міністрів України у місячний строк з дня, наступного за днем опублікування цього Закону: забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону; привести свої нормативно-правові акти у відповідність із Законом; забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із Законом, забезпечити функціонування та наповнення веб-порталу з питань державних закупівель та можливість технічної реалізації положень Закону. В той же час, пункт 15 Наказу Мінекономіки № 1082 від 11.06.2020 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», станом на 21.02.2025 (на момент публікації додаткової угоди № 1 від 20.02.2025) залишився незмінним та не містить положень щодо особливостей оприлюднення в електронній системі закупівель інформації щодо договорів про закупівлю, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону Закону № 922-VIII, визначених Законом № 3988-ІХ.
Департамент у своїй діяльності завжди дотримувався та дотримується вимог законодавства. Всі вимоги, згідно пункту 15 Наказу Мінекономіки № 1082 від 11.06.2020 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» є дотриманими. Однак, з метою підтвердження прозорого, чесного підходу, перед міжнародними партнерами та усвідомлюючи колізію законодавства і аналізуючи висновки аудиторів по всій Україні, Департаментом опубліковано інформацію у інших форматах (у форматі текстових та структурованих даних), без наявних на те законних підстав (адже Положеннями ст. 10-1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачено обов’язок суб’єктів відносин у сфері доступу до публічної інформації розміщувати інформацію, перелік якої затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 на веб-сайтах суб’єктів та єдиному державному вебпорталі відкритих даних. Жодного посилання, що даний закон поширюється на розміщення договору про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю на сайті ДП «Прозорро» не містить). Згідно абзацу 1 частини 4 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Поняття «публічні закупівлі» та «публічна інформація» є НЕ тотожними поняттями та регулюються різними нормативно – правовими актами.
Однак, дії замовника щодо підписання додаткової угоди № 1 від 20.02.2025 є узгодженими з переможцем закупівлі, який у зв’язку із колізією законодавства, до моменту внесення змін до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, надав і погодив розміщення в електронній системі закупівель документів у форматах, які не передбачені Порядком та чинним законодавством.
Принагідно звертаємо вашу увагу, на те, що правильність та логіка дій Департаменту підтверджується проєктом наказу «Про внесення змін до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», який 06.03.2025 о 15:34 год. опублікований на веб сайті Міністерства економіки України ( https://me.gov.ua/Documents/Detail/809f7c31-df20-4b28-96f6-590c916d83ab?lang=uk-UA&title=NakazMinisterstvaEkonomikiUkrainiproVnesenniaZminiDoPunktu15-PoriadkuRozmischenniaInformatsiiProPublichniZakupivli#docAddCommentBox ), та який абсолютно відповідає змісту додаткової угоди № 1 від 21.02.2025 і вказує на те, що дії замовника не суперечать вимогам законодавства та спрямовані на подолання колізії законодавства, щодо публікації договору та додатків до нього у інших форматах.
Вся інформація опублікована в строки передбачені статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Стосовно додаткової угоди від 08.04.2025 № 2. Відповідно до оголошення про закупівлю робіт визначено джерела фінансування, в тому числі вказано – залучення коштів згідно Грантового договору. Додатком 10 до тендерної документації є проєкт договору про закупівлю робіт, в преамбулі якого зазначено, що договір на закупівлю робіт укладається на підставі умов Грантового договору від 19.06.2024 підписаного між Департаментом капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації), Чернівецькою обласною радою, Чернівецькою обласною державною адміністрацією (обласної військової адміністрації) та Міжнародною фінансовою корпорацією (далі – Грантовий договір). Проєкт договору про закупівлю робіт розроблено з врахування вимог законодавства України та умов Грантового договору з міжнародними партнерами. Грантовий договір містить конкретні положення щодо строків і умов фінансування та виконання робіт. Зокрема, відповідно до порядку виплат згідно Грантового договору:
«Перший Транш виплачується перед реалізацією Прийнятних Заходів у розмірі Суми Першого Траншу для фінансування частини очікуваних (кошторисних) витрат на Прийнятні Заходи. Сума Першого Траншу розраховується відповідно до Статті 5.2 .
Другий Транш виплачується після Завершення Проекту в розмірі Суми Другого Траншу для часткового відшкодування фактичних витрат на Прийнятні Заходи, понесених Грантоотримувачем у ході реалізації Проекту, після врахування Суми Першого Траншу. Сума Другого Траншу розраховується відповідно до Статті 5.2».
Відповідно до чітких умов фінансування міжнародними партнерами для реалізації об’єкту виділено Перший Транш, сума якого розрахована відповідно до Статті 5.2 Грантового договору. На підставі повідомлення про схвалення Гранту No. 22-Che_K36/02-18-25-Перший транш - вул. Л.Кобилиці, 36-В, с. Іспас, Вижницький район, Чернівецька область, Україна, Департаментом укладено додаткову угоду від 08.04.2025 № 2 та залучено певну суму Першого траншу для реалізації проєкту (додається).
6. Припущення наявності невідповідностей не підтверджуємо.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах, повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В тендерній документації і в договорі замовника передбачений пункт, щодо виконання підрядних робіт не пізніше 31.08.2025. Звертаємо увагу, тендерною документацією замовника (Додаток 17) з врахуванням вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостей та Грантового договору (з умовами якого підрядник ознайомлений (додається), передбачено, що учасник процедури закупівлі повинен надати заповнений календарний графік виконання робіт (Додаток 13). У складі тендерної пропозиції підрядної організації завантажено на електронний майданчик графік виконання робіт в частині визначення дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду, який є невід’ємною складовою тендерної пропозиції та супроводжує весь період будівництва, примірник графіку виконання робіт надано в Департамент для забезпечення належного контролю виконання робіт. Відповідно до практики Департаменту успішна претензійно - позовна робота здійснюється на основі календарного графіку виконання робіт. Згідно статті 179 Господарського кодексу України, господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
Принагідно звертаємо увагу, Кабінетом Міністрів України постановою від 17.03.2021 № 224 внесено зміни до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві. Також визначено, що сторони є вільними в укладенні договору підряду, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог Цивільного кодексу, Господарського кодексу, Закону "Про архітектурну діяльність", інших актів законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Під час укладання договорів підряду сторони мають право використовувати міжнародні форми договорів, звичаї та рекомендації міжнародних та вітчизняних організацій відповідно до законодавства України.
Відповідно до частини 3 статті 3 Цивільного кодексу України загальними засадами цивільного законодавства є свобода договору. Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачено ,що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Також, стаття 7 Цивільного кодексу України вказує нам на звичаї діалогового обороту. Цивільні відносини можуть регулюватися звичаєм, зокрема звичаєм ділового обороту. Звичаєм є правило поведінки, яке не встановлене актами цивільного законодавства, але є усталеним у певній сфері цивільних відносин. Звичай може бути зафіксований у відповідному документі. Тобто, якщо сторони фактично виконують умови додатку, це розглядається, як звичай ділового обороту, який відповідно до статті 7 Цивільного кодексу України може застосовуватися, якщо він не суперечить договору або закону.
Зокрема, згідно статті 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Тобто, з даних законодавчих норм стає зрозуміло, що якщо додаток був частиною тендерної документації та передбачений договором, він є обов’язковим до виконання. Це підкріплюється загальними принципами договірного права та практикою застосування законодавства.
Звертаємо увагу, що пунктом 6.3 Договору № 1 від 14.01.2025 передбачено, що підрядник зобов’язується власними силами виконати всі роботи, визначені цим Договором і додатками до нього, в межах вартості робіт, відповідно до затвердженої проєктно-кошторисної документації та графіків виконання робіт. Тобто, договором передбачено, що підрядник повинен неухильно дотримуватися термінів, які зазначені у графіку виконання робіт щодо кожного виду (етапу, комплексу) та реалізувати проєкт вчасно. Наданим учасником календарним графіком виконання робіт визначено дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду, підрядна організація підтверджує інформацію зазначену в гарантійному листі щодо до строків встановлених договором закупівлі робіт за бюджетні кошти та пунктом 4.5 Розділу І тендерної документації, який слугує гарантією виконання робіт у терміни встановлені умовами Грантового договору (додається).
Також, важливим є те, що з метою прозорого, чесного підходу, перед міжнародними партнерами, даний графік (із зазначення дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором. найменування всіх видів (етапів комплексів) робіт, визначення джерел та напрямів фінансування (видами витрат) за об’єктом будівництва) повторно завантажений у складі додаткової угоди від 20.02.2025 № 1 у форматі PDF та у форматі xlsx.
Органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вживаються заходи щодо залучення фінансування від міжнародних партнерів, з метою підтримання якості проживання осіб, які перебувають у складних життєвих умовах у зв’язку з воєнними діями або близькістю до фронту на територіях де вони проживали. Таким чином Департаментом забезпечено залучення коштів від міжнародних партнерів, проведення закупівлі з дотримання вимог законодавства України та умов міжнародної фінансової корпорації.
Номер:
c0e931f8ee8d43a0bae3f2ac3cdd6a63
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.05.2025 14:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015-45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» «Реконструкція будівлі будинку механізатора для розміщення внутрішньо переміщених осіб по вулиці Л.Кобилиці, 36В в с.Іспас, Вижницький р-н, Чернівецької області» (ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-12-17-023542-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Яким чином переможцем процедури закупівлі дотримано вимогу пункту 2 додатку 8 до тендерної документації в частині надання інформації про право підписання договору про закупівлю?
2. Відповідно до наданої учасником ТОВ «БУДТОРГІНВЕСТ» у складі пропозиції довідки від 30.12.2024 № 464 (файл «13.Лист про не залуч. субпідряр.орг.,лист.pdf») вбачається що учасник планує залучити для виконання окремих видів робіт на зазначеному об’єкті ТОВ «УКРПОЖБУД» (ЄДРПОУ 43007135), а саме для виконання робіт з вогнезахисту дерев’яних конструкцій та пожежної сигналізації, про що свідчить довідка від 23.12.2024 № 23122024 видана ТОВ «УКРПОЖБУД».
Враховуючи зазначене надати інформацію та підтвердні документи щодо дотримання вимог пункту 5 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 та пунктів 3, 4 та 5 підрозділу IX «Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених наказом Мінекономіки від 22.11.2024 № 26335 якщо на в проєкті договору та самому укладеному Договорі від 14.01.2025 № 1 відсутній порядок залучення субпідрядників?
3. Відповідно до пояснень Замовника отриманих на запит Держаудитслужби від 08.05.2025, зокрема, щодо надання інформації про оприлюднення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)., за наданим посиланням відсутня запитувана інформація.
Враховуючи зазначене, повторно надати посилання на вебсайт або у разі неможливості надати посилання на вебсайт надати скріншот вебсайту з вищезазначеною інформацією.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
4a22d2cadcdc436d8bd830ab317e58e6
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
20.05.2025 17:23
Опис:
Розглянувши запит про надання пояснень від 15.05.2025, що виникли в ході проведення моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015-45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» «Реконструкція будівлі будинку механізатора для розміщення внутрішньо переміщених осіб по вулиці Л.Кобилиці, 36В в с.Іспас, Вижницький р-н, Чернівецької області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-12-17-023542-a) , Департамент капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації завантажує пояснення та документальне підтвердження. Пояснення на запит по об’єкту: ДК 021:2015-45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» «Реконструкція будівлі будинку механізатора для розміщення внутрішньо переміщених осіб по вулиці Л.Кобилиці, 36В в с.Іспас, Вижницький р-н, Чернівецької області». Відповідно пункту 23 Особливостей та частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Департаментом капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації) (далі – Департамент) розглянуто запит щодо надання пояснень та повідомляємо про наступне.
1. Департамент у своїй діяльності керується нормами чинного законодавства, дотримується принципів здійснення державних закупівель. Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості).
Звертаємо вашу увагу, що пунктом 2 додатку 8 до тендерної документації вказано «Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю». На виконання умов тендерної документації замовника та абзацу 2 пункту 17 Особливостей, де чітко зазначено «переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю» переможцем закупівлі, під час укладання договору, надано лист від 10.01.2025 № 3 «Інформація про право підписання договору про закупівлю робіт» із підтверджуючими документами (додається).
Додатково інформуємо, що підтверджуючі, запитувані документи ТОВ «Будторгінвест» на етапі подання тендерної пропозиції завантажені на електронний майданчик.
2. Співпраця структурних підрозділів Чернівецької ОДА з Грантонадавачем розпочалася ще задовго до підписання Грантового договору, з 2023 року, шляхом проведення моніторингових візитів, обстеження будівель, обговорення ключових умов, яких мають дотримуватися підрядні організації. Єдиною ціллю кількарічної співпраці є створення умов для проживання людей, які змушені покинути свої домівки через війну. Умови договору підряду адаптовані до вимог Грантонадавача, законодавства і практичних рекомендацій Грантонадавача.
Звертаємо вашу увагу, що підрозділ IX «Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених наказом Мінекономіки від 22.11.2024 № 26335, не містять всіх ознак нормативно-правового акта, не встановлює, не змінює та не скасовує норм права, які підлягають застосуванню у даному випадку, а саме: Закону та Особливостей. Відповідно до листа Міністерства юстиції України від 10.09.2013 № 881-0-3-13/10.1 методичні рекомендації за своєю правовою природою не є нормативно-правовими актами, носять рекомендаційний, роз’яснювальний та інформаційний характер. Зважаючи на це, проєкт договору і підписаний договір про закупівлю робіт містить всі необхідні умови, які передбачені чинним законодавством України та погоджені міжнародними партнерами.
Частина 1 стаття 41 Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно з пунктом 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Принагідно звертаємо увагу, Кабінетом Міністрів України постановою від 17.03.2021 № 224 внесено зміни до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві. Також визначено, що сторони є вільними в укладенні договору підряду, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог Цивільного кодексу, Господарського кодексу, Закону "Про архітектурну діяльність", інших актів законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Під час укладання договорів підряду сторони мають право використовувати міжнародні форми договорів, звичаї та рекомендації міжнародних та вітчизняних організацій відповідно до законодавства України.
Статтею 627 Цивільного кодексу України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Зокрема, частиною 2 статтею 319 Господарського кодексу України передбачено, що підрядник має право за згодою замовника залучати до виконання договору як третіх осіб субпідрядників, на умовах укладених з ними субпідрядних договорів, відповідаючи перед замовником за результати їх роботи. У цьому випадку підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядниками-як замовник.
У статті 838 Цивільного кодексу України зазначено, підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи.
Звертаємо вашу увагу, що на виконання вимог пункту 5 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, пунктом 6.3.22. Договору зазначено, що Генпідрядник зобов’язується виконувати належним чином інші зобов’язання, передбачені Договором підряду, Цивільним і Господарським кодексами України та іншими актами законодавства.
Також, пунктом 6.4.1 Договору передбачено, що Генпідрядник має право залучати для виконання робіт працівників у достатній кількості та потрібної кваліфікації, створювати для них необхідні умови праці та відпочинку на будівельному майданчику.
Однак, звертаємо увагу на те, що ТОВ «Будторгінвест» не залучатиме субпідрядні організації до виконання робіт в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, про що зазначені листі від 30.12.2024 №464 завантаженого на електронний майданчик в складі тендерної пропозиції підрядника. З метою дотримання вимог законодавства та умов тендерної документації Департаменту щодо наявності ліцензії необхідної для виконання робіт, які передбачені у технічному завданні, підрядником зазначено ТОВ «УКРПОЖБУД» для виконання робіт з вогнезахисту дерев’яних конструкцій та пожежної сигналізації (1, 15 відсотків від вартості договору про закупівлю).
У даному випадку, договір містить положення нормативно-правових актів, що регулюють порядок залучення субпідрядників, зокрема – ЦКУ та ГКУ, що відповідає положенням пункту 5 Загальних умов. Зокрема, дане підтверджується і рішенням Господарського суду Донецької області від 11.09.2019 у справі № 905/946/19, аналогічне вказано в Постанові Великої Палати Верховного Суду від 01.06.2021 у справі № 910/12876/19 в якій зазначено : «Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов’язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами».
У процесі підготовки та укладення договору про закупівлю робіт Департамент керувався положеннями Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України "Про публічні закупівлі", умовами Грантового договору, а також іншими чинними нормативно-правовими актами, що регулюють відповідні правовідносини. Зокрема, враховано вимоги щодо правосуб'єктності сторін, належного оформлення договірних зобов’язань, дотримання принципів законності, добросовісності та рівноправності сторін. Таким чином, Департамент діяв у межах законодавства, забезпечивши юридичну правильність та дійсність договору.
3. Звертаємо увагу, що вами зроблено посилання на вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів». Ключовим є «…використання державних коштів», однак, Департаментом надано чітку відповідь на запитання № 3 опубліковане 08.05.2025 о 14:49, у якій вказано, що фінансування зазначеної закупівлі з субвенції державного бюджету місцевим бюджетам не здійснюється. Також, в поєкті договору про закупівлю робіт, що є додатком № 10 до тендерної документації вказано, що даний договір укладено відповідно до умов Грантового договору від 19.06.2024 підписаного між Департаментом капітального будівництва Чернівецької обласної державної адміністрації (обласної військової адміністрації), Чернівецькою обласною радою, Чернівецькою обласною державною адміністрацією (обласної військової адміністрації) та Міжнародною фінансовою корпорацією (далі – Грантовий договір). Вкотре наголошуємо, що наразі, у рамках даного договору, коштів місцевого бюджету і коштів державного бюджету, НЕ ВИКОРИСТАНО. Зі змісту додаткової угоди № 2 від 08.04.2025 є зрозуміло, що кошти на будівництво об’єкту надаються міжнародними партнерами. Звертаємо вашу увагу, що у Грантовому договорі чітко вказано, що грантові кошти будуть використовуватися для фінансування витрат вказаних у додатку 3 Грантового договору (попередньо наданого для ознайомлення). Вищевказане свідчить про те, що будівельні роботи по Об’єкту фінансуються міжнародними партнерами і кошти державного бюджету НЕ залучаються. Кошти місцевого бюджету передбачені у плані закупівлі з метою забезпечення фінансування неприйнятних заходів, у випадку потреби (авторський нагляд (окрема закупівля), технічний нагляд, тощо). Наразі сума Гранту в повному обсязі покиває суму зобов’язань по договору (дане підтверджується Повідомлення про Схвалення Гранту №. 22-Che_K36/02-18-25 –Перший Транш – вул. Л. Кобилиці, 36-В, с. Іспас, Вижницький район, Чернівецька область, Україна, наданого вам, як додаток до відповіді 13.05.2025). Тому залучення державних коштів чи коштів місцевого бюджету у межах даного договору НЕ передбачається.
Однак, враховуючи технічну роботу електронного майданчику, а саме встановлений віджет на закупівлях, за допомогою якого на сайті (посилання на який було надано) відображаються закупівлі, які були оголошені Департаментом в системі Prozorro, зважаючи на принципи здійснення публічних закупівель та прозорий підхід перед міжнародними партнерами, на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 631 і від 11.10.2016 № 710» Департаментом створено застосунок на електронній платформі «Zakupivli.pro» за рахунок якого всі закупівлі публікуються на сторінці Департаменту, інформацію розміщено з урахуванням вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) посилання – https://bukoda.gov.ua/chernivecka-oda/structure/departament-kapitalnogo-budivnictva-mistobuduvannya-ta-arhitekturi/zakupivli-departament-kapitalnogo-budivnictva
За даним посилання можна ознайомитися із обґрунтуванням закупівлі, технічними характеристиками, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. (додається)
Додатково інформуємо, що при створенні закупівлі Департаментом заповнено поле «Додати Обґрунтування для відображення на сайті замовника». (додається)
Звертаємо увагу, що ДАСУ неодноразово запитувалася дана інформація і питань щодо відсутності інформації не виникало.
Підсумовуюче вищевикладене звертаємо увагу, що Департаментом дотримано всіх вимог законодавства і, що міжнародним партнерам важко усвідомлювати чому окремі питання від перевіряючих органів суперечать чітким вимогам законодавства (до прикладу машинозчитувальний формат/ефективне використання ДЕРЖАВНИХ коштів, тощо). Вкотре наголошуємо, що проєкт реалізовується за кошти міжнародних партнерів, тому просимо об’єктивно проводити перевірку, адже реалізація проєкту надасть можливості надання житла внутрішньо – переміщеним особам, що на даний час є вкрай важливим для нашої держави.