-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Капітальний ремонт харчоблоку та їдальні із заміною технологічного обладнання Ревненського опорного закладу загальної середньої освіти Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області, що знаходиться за адресою вулиця Шкільна, 24, с. Ревне, Бориспільський район Київська область. Коригування
Завершена
1 670 607.76
UAH з ПДВ
Номер:
46ea6c231ce44850a0a92b80c7866d4c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-11-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.02.2025 00:00
Період моніторингу:
11.02.2025 11:40 - 05.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.02.2025 № 60
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
12 UA-2024-12-13-015945-a 13.12.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю, установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, внесені змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, договір від 13.12.2024 № 353/12/24, додаткові угоди від 20.12.2024 №1 та від 16.01.2025 № 2, пояснення та документи надані Замовником від 18.02.2025 та від 27.02.2025 на запити Північного офісу Держаудитслужби.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості № 1178).
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
У ході проведення моніторингу установлено, що Замовником, керуючись нормами підпункту 8 пункту 13 Особливостей № 1178, здійснено закупівлю робіт шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до пункту 13 Особливостей № 1178, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII.
Так, згідно з пунктом 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі укладення договорів про закупівлю, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону, без використання електронної системи закупівель у випадках, встановлених Особливостями, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 цього Закону, в порядку та на умовах, що ними визначені.
Згідно з пунктом 17 Особливостей № 1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, та цих особливостей.
Так, відповідно до частини 1 статті 41 Закону № 922-VIII, установлено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
При цьому, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Разом з тим, відповідно пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII, установлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником в електронній системі закупівель 13.12.2024 опубліковано Договір, предметом якого є капітальний ремонт харчоблоку та їдальні із заміною технологічного обладнання Ревненського опорного закладу загальної середньої освіти Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області, що знаходиться за адресою вулиця Шкільна, 24, с. Ревне, Бориспільський район Київська область. Коригування.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835, (далі – Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Разом з тим, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, Замовник повинен був оприлюднити в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, а також розмістити їх у машинозчитувальному форматі.
Натомість, аналізом інформації розміщеної в електронній системі закупівель, установлено, що Замовником 13.12.2024 опубліковано Договір від 13.12.2024 № 353/12/24 та додатки до нього («Договірна ціна» та «Календарний графік виконання робіт») у форматі PDF, натомість, документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, та договір про закупівлю та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі Замовником не оприлюднено, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень:
06.03.2025 17:59 - 21.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
06.03.2025 17:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надання інформації про усунення порушення замовником
На виконання висновку ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, Управлінням житлово-комунального господарства та капітального будівництва Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області було оприлюднено договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) та додаткові угоди до договору у машинозчитувальному форматі. Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу, Постанови Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 р. № 668 «Загальні умови укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» Постанови Кабінету Міністрів №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель. Також, з уповноваженою особою було проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення порушень в майбутньому при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві. Для уповноваженої особи заплановано відвідування навчання для підвищення кваліфікації з питань публічних закупівель, оформлення передплати на онлайн-видання в сфері публічних закупівель. Уповноваженою особою будуть враховані виявлені порушення під час проведення наступних закупівель.
Дата публікації звіту:
07.03.2025 13:51
Запити/Пояснення
Номер:
f254bf2773cd4d788f9325663af71835
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
13.02.2025 15:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт капітального ремонту харчоблоку та їдальні із заміною технологічного обладнання Ревненського опорного закладу загальної середньої освіти Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області, що знаходиться за адресою вулиця Шкільна, 24, с. Ревне, Бориспільський район Київська область. Коригування (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-12-13-015945-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання.
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ «ТІРЕЛ ІНДАСТРІС» (ІПН 39343796)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0de786d3e7714b81beff787a033c6182
Назва:
Відповідь замовника на звернення
Дата опублікування:
18.02.2025 14:05
Опис:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
На період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів) товарів, робіт і послуг. Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі». Законодавство у сфері закупівель регламентує принципи, відповідно яких здійснюються закупівлі. Один з них — принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності. Процес та особливості визначення очікуваної вартості предмета закупівлі регулюється наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, яким затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Методика). Однак враховуючи, що Методика є примірною, її застосування є правом замовника, але не обов’язком.
Розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікувана вартість визначені наявною потребою, у зв’язку із наступним. Відповідно до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2022 р. № 120 отримано субвенцію з Державного бюджету на реалізацію проєкту «Капітальний ремонт харчоблоку та їдальні із заміною технологічного обладнання Ревненського опорного закладу загальної середньої освіти Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області, що знаходиться за адресою вулиця Шкільна, 24, с. Ревне, Бориспільський район Київська область». Замовником укладено основний договір підряду від 23.09.2024 №293/09/24 з ТОВ «ТІРЕЛ ІНДАСТРІС» (UA-2024-09-25-007813-a). Разом з тим, комісією з питань придбання обладнання, створення та модернізації (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів освіти, що створена Міносвіти відповідно до вищезазначеного Порядку надано зауваження до проєкту «Капітальний ремонт харчоблоку та їдальні із заміною технологічного обладнання Ревненського опорного закладу загальної середньої освіти Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області, що знаходиться за адресою вулиця Шкільна, 24, с. Ревне, Бориспільський район Київська область» та зобов’язано Замовника до усунення зазначених зауважень (лист МОН №1/21799-24 від 21.11.2024, висновок №119). Для усунення зауважень комісії виконано коригування проєктної документації (реєстраційний номер в ЄДЕССБ PD01:9789-8643-5254-8329 та проведено експертизу (реєстраційний номер EX01:6259-0564-5918-7378). Таким чином виникли додаткові роботи, що не були враховані початковим проєктом.
Розмір бюджетного призначення, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, його очікувана вартість визначені проєктною документацією за обєктом «Капітальний ремонт харчоблоку та їдальні із заміною технологічного обладнання Ревненського опорного закладу загальної середньої освіти Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області, що знаходиться за адресою вулиця Шкільна, 24, с. Ревне, Бориспільський район Київська область».
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Відповідно до п.13 Особливостей, Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: 8) у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі;
Таким чином, підстави для здійснення зазначеної закупівлі, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, підтверджено необхідністю, після укладення основного договору про закупівлю, у закупівлі додаткових робіт, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт (договір підряду від 23.09.2024 №293/09/24 з ТОВ «ТІРЕЛ ІНДАСТРІС» на загальну суму 8 898 283,88 грн. про виконання робіт «Капітальний ремонт харчоблоку та їдальні із заміною технологічного обладнання Ревненського опорного закладу загальної середньої освіти Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області, що знаходиться за адресою вулиця Шкільна, 24, с. Ревне, Бориспільський район Київська область. Закупівля додаткових робіт у того самого виконавця робіт була здійснена у термін що не перевищує трьох років після укладення основного договору про закупівлю та загальна вартість таких робіт не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю.
На підставі вищевикладеного вбачається, що замовник мав всі правові підстави для укладення договору на виконання додаткових робі без застосування відкритих торгів.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ТОВ «ТІРЕЛ ІНДАСТРІС» (ІПН 39343796)?
Відповідно до п.13 Особливостей, Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: 8) у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі;
Таким чином, критеріями, за якими здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт та вибрано для їх виконання саме ТОВ «ТІРЕЛ ІНДАСТРІС» є необхідність закупівлі додаткових робіт, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт. Укладено основний договір підряду від 23.09.2024 №293/09/24 з ТОВ «ТІРЕЛ ІНДАСТРІС» за об’єктом «Капітальний ремонт харчоблоку та їдальні із заміною технологічного обладнання Ревненського опорного закладу загальної середньої освіти Гірської сільської ради Бориспільського району Київської області, що знаходиться за адресою вулиця Шкільна, 24, с. Ревне, Бориспільський район Київська область». В подальшому виникла необхідність у проведенні додаткових робіт по вказаному об’єкту. Враховуючи викладене, замовником, з дотриманням всіх вимог чинного законодавства, організовано реалізацію додаткових робіт по об’єкту саме з ТОВ «ТІРЕЛ ІНДАСТРІС», який виконує роботи по основному договору, зауважень стосовно яких не виникало.
Номер:
352273bceb6f4e19a61d0d847cf28140
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
26.02.2025 17:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.03.2025 00:00
Опис:
Яким чином Замовником виконано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII в частині оприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього (зокрема документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних»).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
47e402bbc4494c1d8cdf8ad7af43b24a
Назва:
Відповідь замовника на звернення
Дата опублікування:
27.02.2025 10:11
Опис:
Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 10 Закону Замовником було оприлюднено договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси).
Згідно пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Чинне законодавство, що регулює сферу публічних закупівель, не містить визначення поняття «машинозчитувальний формат». Не визначає воно й механізму оприлюднення документів та інформації, передбачених пунктами 10 частини 1 статті 10 Закону № 922, у машинозчитувальному форматі так, щоб одночасно дотримати вимог пункту 15 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю згідно пункту 10 частини 1 статті 10 Закону, враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (далі — Положення № 835), у машинозчитувальному форматі повідомляємо наступне.
Відповідно до абзацу п'ятого пункту 2 Положення № 835 про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, машиночитаний формат — формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Отже, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі. Формат, який дає змогу зчитувати інформацію з оприлюднених документів, це, зокрема, word, exel або word, переведений в pdf за допомогою програмних засобів. Замовником оприлюднено інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі, зокрема у форматі word, переведеному в pdf.