• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія (з оплатою послуг з передачі та розподілу електричної енергії через постачальника)

Завершена

1 990 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 950.00 UAH
Номер: d8ea149e3c304703ba13875c5955659e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-02-17-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.02.2025 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 17.02.2025 17:16 - 11.03.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 17.02.2025 № 13-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 17.02.2025 № 13-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2024-12-13-010774-a, 13.12.2024, дані автоматичних індикаторів ризиків, sas24-3-10 Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 95) 515-79-91, mmorskaa3@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Постанові № 1178 встановлено порушення абзацу 1 пункту 43 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178. За результатами аналізу питання своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю встановлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону № 922. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; укладання договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом розірвання договору про закупівлю від 06.01.2025 № № 77721210863П-Т125 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 05 березня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; укладання договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Відділу освіти, культури, спорту та туризму виконавчого комітету Кам'янопотоківської сільської ради (далі – замовник) на 2025 рік; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 09.12.2024 б/н; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДНІПРОЕНЕРГОЗБУТ»; протокол уповноваженої особи від 25.12.2024 б/н; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЯСНО+»; протокол уповноваженої особи від 25.12.2024 б/н; повідомлення про намір укласти договір від 25.12.2024; договір про постачання електричної енергії споживачу від 06.01.2025 № 77721210863П-Т125 (далі - договір) на суму 1 791 768,58 грн (з ПДВ) з ТОВ «ЯСНО+»; додаткова угода до договору від 21.02.2025 № 2-1; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену 20.02.2025 в електронній системі закупівель. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно із абзацом 1 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922 з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 22 Закону № 922 у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Згідно з абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону № 922 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. За результатами моніторингу встановлено, що в пункту 1 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації у Замовника зазначено, що Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Проте, в редакції Постанови № 1178, які діяли на момент проведення процедури закупівлі (19.09.2024), передбачено, що замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили; 5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Враховуючи викладене, тендерна документація складена без врахування змін до Особливостей, внесених Постановою Кабінету Міністрів України № 990 від 30.08.2024 та не відповідає нормам встановленим пунктом 50 Особливостей, в результаті чого порушено абзац 1 частини третьої статті 22 Закону № 922 та абзацу 1 пункту 28 Постанови № 1178. Так, встановлено, що відповідно пункту 6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зазначено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 2 до цієї тендерної документації. Разом з тим, відповідно до додатку 2 тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ» Замовником передбачено, зокрема, планові обсяги споживання електричної енергії за місяцями, кВт/год, а саме, у лютому обсяги споживання електричної енергії визначено 29,9 кВт/год. У свою чергу, учасником ТОВ «ЯСНО+» у тендерній пропозиції надано додаток 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ» від 20.12.2024 № 20122024-007 (файл «4.Технічна специфікація.pdf»), який містить інформацію про планові обсяги споживання електричної енергії за місяцями, де, зокрема, обсяг споживання електричної енергії у лютому становить 2,9 кВт/год, що не відповідає вимогам тендерної документації замовника. У разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель відповідно до пункту 43 Особливостей. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Разом з цим, Замовник на порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ЯСНО+» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції. Виходячи з викладеного, замовником на порушення абзацу 1 пункту 43 Постанови № 1178 не надано вимогу про усунення невідповідностей. Відповідно до пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен завантажити шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів Крім того, відповідно до додатку 3 тендерної документації замовником встановлено чіткі вимоги щодо надання переможцем процедури закупівлі шляхом оприлюднення у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. При цьому згідно із вимогами абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей. Водночас, замовник в додатку 3 тендерної документації зазначив, що у разі якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених Особливостями, або надав документи, які не відповідають вимогам, визначеним у тендерній документації, або надав їх з порушенням строків, визначених тендерною документацією, замовник відхиляє його на підставі абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме: переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений у тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Відповідно відомостей веб-порталу Уповноваженого органу з питань публічних закупівель повідомлення про намір укласти договір було оприлюднено 25.12.2024 в електронній системі закупівель. Однак під час здійснення моніторингу установлено, що учасник-переможець ТОВ «ЯСНО+» завантажив через електронну систему закупівель необхідні документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 пункті 47 Особливостей лише 01.01.2025, чим перевищив чотириденний строк, визначений пунктом 47 Особливостей. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 24.02.2024 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником на зазначений запит оприлюднено відповідь 28.02.2025, яка не спростовує виявленого порушення, зокрема, зазначено: «При здійсненні перевірки учасника закупівлі за номером ID: UA-2024-12-13-010774-a перевірено документи переможця ТОВ «ЯСНО+» на відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей.» Отже, на порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ «ЯСНО+», як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей. Разом з тим, замовник надав відповідь на запит органу державного фінансового контролю з порушенням встановленого строку (понад три робочі дні з дня оприлюднення запиту), чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону № 922.
Період усунення порушень: 05.03.2025 17:41 - 20.03.2025 00:00
Дата публікації висновку: 05.03.2025 17:41

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання Зобов'язання Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 5 березня 2025 року щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель здійснено заходи щодо усунення виявленого порушення по процедурі закупівлі № UA-2024-12-13-010774-a, зокрема: - направлено лист ТОВ «ЯСНО+» з пропозицією розірвати Договір про закупівлю від 06.01.2025 № 77721210863П-Т125 - підписано Додаткову угоду від 11 березня 2025 року про розірвання Договору № 77721210863П-Т125 про постачання електричної енергії споживачу від 06 січня 2025 року.
Дата публікації звіту: 11.03.2025 19:59

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: На виконання висновку відносно процедури закупівлі, замовником надано відповідну інформацію в електронній системі закупівель
Дата публікації: 04.04.2025 09:28

Запити/Пояснення