-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
64 150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 641 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 641 500.00 UAH
Номер:
ae442812f8504f1fae72d6fe6ae4e3f5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-22-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.04.2025 00:00
Період моніторингу:
22.04.2025 18:27 - 14.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.04.2025 № 39-з
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби
в Запорізькій області
від 18.04.2025 №39-з
Перелік процедур закупівель,
по яким проводиться моніторинг
72. UA-2024-12-12-018609-a, яку проводить КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами дослідження питання відповідності ТД Замовника вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пункту 3 Особливостей в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 1, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону №922.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення до нього змін, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: «07» травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, правомірності надання вимог про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення до нього змін, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Запорізька обласна клінічна лікарня» Запорізької обласної ради (далі - Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію (далі – ТД), затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.12.2025 (протокол №1386/ВО); тендерна пропозиція учасників – товариства з обмеженою відповідальністю «Е ІНЖИНІРИНГ»; протокол про прийняття рішення уповноваженої особи; протокол розкриття тендерних пропозицій; повідомлення про намір укласти договір; укладений договір про постачання електричної енергії споживачу від 01.01.2025 №01-01 ТБ/25/242 з додатковими угодами; запит на надання пояснень від 30.04.2025; відповідь Замовника від 05.05.2025.
Дослідженням тендерної документації Замовника (далі - ТД) встановлено наступне.
З метою розроблення єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проєкту договору про закупівлю (постачання електричної енергії споживачу) Міністерством економіки України, як уповноваженим органом, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель затверджено Методичні рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 №11712 (далі – Методика №11712), метою яких є створення єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проекту договору.
Додатком 1 до ТД Замовником встановлено такі вимоги: «….Розрахунок ціни відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону «Про публічні закупівлі», за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Р = Vплан × (Црдн. × (1+ М/100) + Црдн. × Кнебал. + Тпер.+ Трозп.) × 1,2, грн. з ПДВ, де ,
Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH)
Ціна тендерної пропозиції у гривнях (Р), що визначена Учасником відповідно до формули, має бути округлена за правилами математичного округлення до сотих чисел після коми (другого знаку після коми). Для уникнення некоректного розрахунку Замовник пропонує не використовувати округлення під час здійснення розрахунків ціни тендерної пропозиції за формулою.
Vплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника, кВт*год.
Црдн. – прогнозована ціна РДН без ПДВ (визначена як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua
Тпер. – тариф на послуги з передачі електричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП є одним із складових тарифу на електричну енергію без ПДВ;
Трозп. – тариф на послуги з розподілу електричної енергії затверджений регулятором для оператора системи розподілу ПАТ «Запоріжжяобленерго» у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП є одним із складових тарифу на електричну енергію без ПДВ;
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20 %);
М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції. Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною.
Кнебал. – 0,016 постійні витрати постачальника на ринку електричної енергії, обслуговування і покриття небалансів електричної енергії (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 1,6% від ціни РДН)».
Вказана формула включає елемент Црдн, який, по суті, є базовим для розрахунку вартості 1 кВт/год, що планується закупати. Замовником у Додатку 1 до ТД цей елемент охарактеризовано як прогнозована ціна РДН без ПДВ (визначена як середньозважена ціна на РДН у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua).
При цьому, пунктом 6 розділу ІV «Рекомендації щодо підготовки тендерної документації» Методики №11712 визначено, що Замовникам рекомендується в тендерній документації визначити порядок розрахунку ціни тендерної пропозиції для учасника за формою згідно з додатком 6 до примірної тендерної документації (додаток 2 до Методичних рекомендацій) з метою розрахунку та фіксації вартості торговельної надбавки / знижки учасника за результатами процедури закупівлі.
Для розрахунку ціни тендерної пропозиції учасника відповідно до абзацу першого цього пункту ціну на ринку «на добу наперед» за 1 кВт.год без ПДВ рекомендовано розраховувати за останній повний календарний місяць, що передував даті оголошення процедури закупівлі, і використовувати тариф на послуги з передачі електричної енергії, чинний на дату оголошення процедури закупівлі…».
Встановлення такого елементу для розрахунку дає можливість встановити рівні вимоги для всіх учасників закупівлі, оскільки для всіх учасників цей елемент буде сталий (однаковий), а загальна вартість 1 кВт/год буде залежати лише від розміру торгівельної надбавки (маржі), яка буде запропонована учасником.
Інші складові формули для всіх учасників торгів також будуть сталими, у тому числі тариф на послуги з передачі електричної енергії, чинний на дату оголошення процедури закупівлі), який визначається відповідно до постанов НКРЕКП.
З огляду на вказане, положення Методики №11712 розроблені таким чином, що, при всіх інших рівних елементах розрахунку, єдиним елементом, який можуть встановлювати учасники і тим самим впливати на загальну ціну тендерної пропозиції, є торгова націнка (маржа).
Замовник у своїй формулі розрахунку встановив елемент Црдн як прогнозовану середньозважену ціну РДН без ПДВ, визначену як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України), за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua), без вказання конкретного періоду (дати), тобто без урахування положень Методики №11712, тим самим давши змогу учасникам у розрахунках ціни тендерної пропозиції визначати цей елемент розрахунку на власний розсуд.
Отже, Замовником не було створено рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі в частині визначення ціни пропозиції.
Таким чином, під час розроблення ТД Замовником порушено вимоги пункту 3 Особливостей в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 1, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону, а саме: забезпечення добросовісної конкуренція серед учасників, рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
09.05.2025 12:50 - 24.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.05.2025 12:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомлення про виконання зобов’язання
згідно з висновком про результати моніторингу
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ 09.05.2025 року оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 12.12.2024 року за предметом закупівлі Електрична енергія код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-12-12-018609-a У цьому висновку органом державного фінансового контролю установлено нааявність порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо питань, що аналізувалися:
За результатами дослідження питання відповідності ТД Замовника вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пункту 3 Особливостей в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 1, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону №922.
У висновку зазначено зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних: управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом недопущення їх у подальшому Щодо зазначеного зобов’язання повідомляємо, що КНП «Запорізька обласна клінічна лікарня» ЗОР уважно ознайомились із зауваженнями, викладеними у висновку та зобов’язується дотримуватися законодавства у сфері публічних закупівель, здійснено заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, зокрема проведено роз’яснювальну роботу з фахівцями відділу, надано зауваження стосовно дотримання уповноваженими особами законодавства в сфері публічних закупівель під час виконання своїх функцій. Оформлено підписку Е- Журнал «Держзакупівлі» для постійного супроводу та роз’яснень щодо проведення торгів.
Дата публікації звіту:
14.05.2025 13:25
Запити/Пояснення
Номер:
6d6b4c126a95418599559850cd7e3aa1
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
30.04.2025 11:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.05.2025 00:00
Опис:
ДІАЛОГ ДЛЯ МОНІТОРИНГУ
1. Запит замовнику на пояснення
Дата: 2025-04-30
Про надання інформації
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі: ДК 021-2015:09310000-5 Електрична енергія (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-12-12-018609-a), яка проведена КНП «Запорізька обласна клінічна лікарня» Запорізької обласної ради (далі – Замовник), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зі змінами, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 №3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) з наступних питань.
1. Прошу надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких визначено очікувану вартість предмета закупівлі.
2. Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, яку затверджено рішенням уповноваженої особи (протокол від 12.12.2024 № 1386/ВО), Замовником було встановлено, що розрахунок ціни відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі», за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Р = Vплан × (Црдн. × (1+ М/100) + Црдн. × Кнебал. + Тпер.+ Трозп.) × 1,2, грн. з ПДВ, де:
Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH)
Ціна тендерної пропозиції у гривнях (Р), що визначена Учасником відповідно до формули, має бути округлена за правилами математичного округлення до сотих чисел після коми (другого знаку після коми). Для уникнення некоректного розрахунку Замовник пропонує не використовувати округлення під час здійснення розрахунків ціни тендерної пропозиції за формулою.
Vплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника, кВт*год.
Црдн. – прогнозована ціна РДН без ПДВ (визначена як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua
Тпер. – тариф на послуги з передачі електричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП є одним із складових тарифу на електричну енергію без ПДВ;
Трозп. – тариф на послуги з розподілу електричної енергії затверджений регулятором для оператора системи розподілу ПАТ «Запоріжжяобленерго» у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП є одним із складових тарифу на електричну енергію без ПДВ;
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20 %);
М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції. Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною.
Кнебал. – 0,016 постійні витрати постачальника на ринку електричної енергії, обслуговування і покриття небалансів електричної енергії (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 1,6% від ціни РДН).
В зв’язку з вищезазначеним, прошу вказати нормативно-правовий акт, відповідно до якого здійснено розрахунок ціни саме за формулою Р = Vплан × (Црдн. × (1+ М/100) + Црдн. × Кнебал. + Тпер.+ Трозп.) × 1,2, грн. з ПДВ, що зазначена у ТД.
3. Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Учасник надає Замовнику гарантії виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії.
19 грудня 2024 року учасником на виконання вищезазначеної вимоги через електрону систему закупівель було надано банківську гарантію від 19.12.2024 № 4624/24-ЕГ.
Проте, проаналізувавши надану учасником банківську гарантію, було виявлено, що вона не відповідає вимогам наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» (далі – наказ № 2628).
Так, у банківській гарантії учасника від 19.12.2024 № 4624/24-ЕГ зазначена, що «Вимога повинна містити … посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов'язань, передбачених його тендерною пропозицією/ пропозицією:
- відкликання тендерної пропозиції/пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
- непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі;
- ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону;
- ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/ оголошенням про проведення спрощеної закупівлі».
У формі забезпечення тендерної пропозиції відповідно до наказу № 2628 зазначено, що «Вимога повинна містити … посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією / пропозицією:
- відкликання тендерної пропозиції / пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції / пропозиції вважаються дійсними;
- непідписання принципалом, який став переможцем тендеру / спрощеної закупівлі, договору про закупівлю;
- ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі;
- ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону».
Згідно з банківською гарантією учасника, у контексті даної вимоги повинен виступати саме принципал, як сторона банківської гарантії, а не учасник, який не є стороною у банківській гарантії;
- у банківській гарантії учасника зазначено «… Строком дії гарантії є період з дати початку дії гарантії до дати закінчення дії гарантії (включно) або до настання однієї з таких подій залежно від того, що настане раніше: - відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання …».
У формі забезпечення тендерної пропозиції відповідно до наказу № 2628 зазначено «…відкликання принципалом тендерної пропозиції до закінчення строку її подання».
У банківській гарантії учасника, відсутнє саме, яка сторона банківської гарантії повинна відкликати тендерну пропозицію.
В зв’язку з чим, прошу надати інформацію (пояснення) щодо вищезазначених невідповідностей в банківській гарантії учасника.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Головний державний аудитор Надія СЕЛЯВІНА
Номер:
16673cba68874c29b0759aa4be05567c
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
05.05.2025 15:54
Опис:
ПИТАННЯ:
1. Прошу надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких визначено очікувану вартість предмета закупівлі.
ВІДПОВІДЬ:
Очікувану вартість предмету закупівлі було визначено на підставі наданих комерційних пропозицій та моніторінгу ринку енергоспоживання. (комерційні пропозиції прикриплені)
ПИТАННЯ:
2. В зв’язку з вищезазначеним, прошу вказати нормативно-правовий акт, відповідно до якого здійснено розрахунок ціни саме за формулою Р = Vплан × (Црдн. × (1+ М/100) + Црдн. × Кнебал. + Тпер.+ Трозп.) × 1,2, грн. з ПДВ, що зазначена у ТД.
ВІДПОВІДЬ:
Замовник під час підготовки тендерної документації до закупівлі використовував такі нормативно-правові акти:
- Закони України «Про публічні закупівлі»;
- Закони України «Про ринок електричної енергії»;
- Закони України «Про ціни і ціноутворення».
- Постанова Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»;
- Постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №312 від 14.03.2018 року «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії».
- Цивільний кодекс України;
- Господарський кодекс України;
- Податковий кодекс України.
ПИТАННЯ:
3. В зв’язку з чим, прошу надати інформацію (пояснення) щодо вищезазначених невідповідностей в банківській гарантії учасника.
ВІДПОВІДЬ:
Банківська гарантія Учасника складена у повній відповідності до статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі».
Частиною 3 якої визначено саме таке формулювання, яке зазначене у банківській гарантії Учасника:
«Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається у разі:
1) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
4) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.»
Так, принципалом є учасник процедури закупівлі, виконання обов’язків якого забезпечується гарантією. Повна інформація про якого визначена у наданій Учасником банківській гарантії №4624/24-ТГ від 19.12.2024 року.
Згідно з банківською гарантією учасника, стороною вимоги виступатиме саме принципал, як сторона банківської гарантії, який, в той же час, виступає, як учасник процедури закупівлі.
За наведених підстав, зазначення юридичної особи, яка є одночасно принципалом та учасником процедури закупівлі, у банківській гарантії, як принципала та / або учасника процедури закупівлі, не створюватиме юридичних наслідків під час стягнення суми забезпечення тендерної пропозиції, як сплати за не виконання своїх зобов’язань, оскільки у суму такого забезпечення буде сплачувати саме принципал.
В той же час, банківська гарантія відповідає частині 4 статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме пункту 3, в якому зазначено, що:
«забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції повертається учаснику в разі відкликання тендерної пропозиції / пропозиції до закінчення строку її подання.»
Як видно з аналізу банківської гарантії Учасника, виникає певна колізія норм права, яка, в даному випадку, вирішується застосуванням того нормативно-правового акту, який має вищу силу. Таким нормативно-правовим актом є Закон України («Про публічні закупівлі»), юридична сила якого превалює над юридичною силою підзаконного нормативно-правового акту, яким є наказ №2628 від 14.12.2020 року. Крім того, наказ №2628 від 14.12.2020 року є таким, що прийнятий на виконання саме Закону України «Про публічні закупівлі» і не може йому суперечити в будь-якому з аспектів.
На підставі викладеного, банківська гарантія учасника (принципала) в повній мірі відповідає Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статті 25.