• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

64 150 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 641 500.00 UAH
Номер: ae442812f8504f1fae72d6fe6ae4e3f5
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-22-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.04.2025 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 22.04.2025 18:27 - 14.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 18.04.2025 № 39-з Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 18.04.2025 №39-з Перелік процедур закупівель, по яким проводиться моніторинг 72. UA-2024-12-12-018609-a, яку проводить КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗАПОРІЗЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ" ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ.
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 98) 114-46-99, m.a.diachenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами дослідження питання відповідності ТД Замовника вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пункту 3 Особливостей в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 1, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону №922. За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення до нього змін, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: «07» травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, правомірності надання вимог про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення до нього змін, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Запорізька обласна клінічна лікарня» Запорізької обласної ради (далі - Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію (далі – ТД), затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 12.12.2025 (протокол №1386/ВО); тендерна пропозиція учасників – товариства з обмеженою відповідальністю «Е ІНЖИНІРИНГ»; протокол про прийняття рішення уповноваженої особи; протокол розкриття тендерних пропозицій; повідомлення про намір укласти договір; укладений договір про постачання електричної енергії споживачу від 01.01.2025 №01-01 ТБ/25/242 з додатковими угодами; запит на надання пояснень від 30.04.2025; відповідь Замовника від 05.05.2025. Дослідженням тендерної документації Замовника (далі - ТД) встановлено наступне. З метою розроблення єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проєкту договору про закупівлю (постачання електричної енергії споживачу) Міністерством економіки України, як уповноваженим органом, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель затверджено Методичні рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 №11712 (далі – Методика №11712), метою яких є створення єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проекту договору. Додатком 1 до ТД Замовником встановлено такі вимоги: «….Розрахунок ціни відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону «Про публічні закупівлі», за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Р = Vплан × (Црдн. × (1+ М/100) + Црдн. × Кнебал. + Тпер.+ Трозп.) × 1,2, грн. з ПДВ, де , Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH) Ціна тендерної пропозиції у гривнях (Р), що визначена Учасником відповідно до формули, має бути округлена за правилами математичного округлення до сотих чисел після коми (другого знаку після коми). Для уникнення некоректного розрахунку Замовник пропонує не використовувати округлення під час здійснення розрахунків ціни тендерної пропозиції за формулою. Vплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника, кВт*год. Црдн. – прогнозована ціна РДН без ПДВ (визначена як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua Тпер. – тариф на послуги з передачі електричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП є одним із складових тарифу на електричну енергію без ПДВ; Трозп. – тариф на послуги з розподілу електричної енергії затверджений регулятором для оператора системи розподілу ПАТ «Запоріжжяобленерго» у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП є одним із складових тарифу на електричну енергію без ПДВ; 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20 %); М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції. Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною. Кнебал. – 0,016 постійні витрати постачальника на ринку електричної енергії, обслуговування і покриття небалансів електричної енергії (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 1,6% від ціни РДН)». Вказана формула включає елемент Црдн, який, по суті, є базовим для розрахунку вартості 1 кВт/год, що планується закупати. Замовником у Додатку 1 до ТД цей елемент охарактеризовано як прогнозована ціна РДН без ПДВ (визначена як середньозважена ціна на РДН у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку» розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua). При цьому, пунктом 6 розділу ІV «Рекомендації щодо підготовки тендерної документації» Методики №11712 визначено, що Замовникам рекомендується в тендерній документації визначити порядок розрахунку ціни тендерної пропозиції для учасника за формою згідно з додатком 6 до примірної тендерної документації (додаток 2 до Методичних рекомендацій) з метою розрахунку та фіксації вартості торговельної надбавки / знижки учасника за результатами процедури закупівлі. Для розрахунку ціни тендерної пропозиції учасника відповідно до абзацу першого цього пункту ціну на ринку «на добу наперед» за 1 кВт.год без ПДВ рекомендовано розраховувати за останній повний календарний місяць, що передував даті оголошення процедури закупівлі, і використовувати тариф на послуги з передачі електричної енергії, чинний на дату оголошення процедури закупівлі…». Встановлення такого елементу для розрахунку дає можливість встановити рівні вимоги для всіх учасників закупівлі, оскільки для всіх учасників цей елемент буде сталий (однаковий), а загальна вартість 1 кВт/год буде залежати лише від розміру торгівельної надбавки (маржі), яка буде запропонована учасником. Інші складові формули для всіх учасників торгів також будуть сталими, у тому числі тариф на послуги з передачі електричної енергії, чинний на дату оголошення процедури закупівлі), який визначається відповідно до постанов НКРЕКП. З огляду на вказане, положення Методики №11712 розроблені таким чином, що, при всіх інших рівних елементах розрахунку, єдиним елементом, який можуть встановлювати учасники і тим самим впливати на загальну ціну тендерної пропозиції, є торгова націнка (маржа). Замовник у своїй формулі розрахунку встановив елемент Црдн як прогнозовану середньозважену ціну РДН без ПДВ, визначену як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України), за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua), без вказання конкретного періоду (дати), тобто без урахування положень Методики №11712, тим самим давши змогу учасникам у розрахунках ціни тендерної пропозиції визначати цей елемент розрахунку на власний розсуд. Отже, Замовником не було створено рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі в частині визначення ціни пропозиції. Таким чином, під час розроблення ТД Замовником порушено вимоги пункту 3 Особливостей в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 1, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону, а саме: забезпечення добросовісної конкуренція серед учасників, рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 09.05.2025 12:50 - 24.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 09.05.2025 12:50

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Повідомлення про виконання зобов’язання згідно з висновком про результати моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ 09.05.2025 року оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 12.12.2024 року за предметом закупівлі Електрична енергія код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-12-12-018609-a У цьому висновку органом державного фінансового контролю установлено нааявність порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо питань, що аналізувалися: За результатами дослідження питання відповідності ТД Замовника вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пункту 3 Особливостей в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 1, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону №922. У висновку зазначено зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних: управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом недопущення їх у подальшому Щодо зазначеного зобов’язання повідомляємо, що КНП «Запорізька обласна клінічна лікарня» ЗОР уважно ознайомились із зауваженнями, викладеними у висновку та зобов’язується дотримуватися законодавства у сфері публічних закупівель, здійснено заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, зокрема проведено роз’яснювальну роботу з фахівцями відділу, надано зауваження стосовно дотримання уповноваженими особами законодавства в сфері публічних закупівель під час виконання своїх функцій. Оформлено підписку Е- Журнал «Держзакупівлі» для постійного супроводу та роз’яснень щодо проведення торгів.
Дата публікації звіту: 14.05.2025 13:25

Запити/Пояснення