-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Ноутбуки, моноблоки, графічні планшети (код ДК 021:2015: 302100000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина)
Завершена
461 693.00
UAH без ПДВ
Номер:
04d1bad1dc0245a89fb6cab1f9e7518a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-26-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.12.2024 00:00
Період моніторингу:
26.12.2024 15:02 - 17.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.12.2024 № 57-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 26.12.2024 № 57-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-12-12-015660-a від 12.12.2024. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі – дані автоматичних індикаторів ризиків.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності та повноти надання інформації, документів у випадках передбачених Законом встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо не допущення у подальшому виявлених порушень, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, своєчасності та повноти надання інформації, документів у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік комунального підприємства «Медичний центр реабілітації учасників бойових дій Луцької міської територіальної громади» (далі – Замовник), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-12-12-015660-a, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій, наказ від 11.12.2024 № 150-ОД «Про обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей» (файл «Обгрунтування.pdf»), договір про закупівлю товару від 12.12.2024 № 259 без використання електронної системи (файл «Договір 259.pdf»), укладений з ФОП Варшик Ольгою Миколаївною (РНОКПП 3118807405) на суму 461 693,00 грн (далі – Договір) та додаткову угоду до Договору від 12.12.2024 № 1, пояснення (інформація, документи), надані Замовником 01.01.2025 через електронну систему закупівель, на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління) від 30.12.2024.
На виконання вимог пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
За результатами аналізу питання своєчасності та повноти надання інформації, документів у випадках передбачених Законом встановлено, що на виконання вимог частини п’ятої статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Так, відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону Управлінням 30.12.2024 було оприлюднено через електронну систему закупівель запит про надання пояснень, який складався з двох питань.
Проте, Замовником в електронній системі закупівель 01.01.2025 надано інформацію та документи лише на друге питання запиту Управління.
Таким чином, Замовник, не надавши протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
10.01.2025 15:17 - 25.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
10.01.2025 15:17
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13-01-0046/2025 "пр"
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Зобов'язання щодо порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладені у висновку, були взяті до уваги. 14.01.2025р. було видано наказ підприємства, яким було зобов'язано економіста, фахівця з публічних закупівель Сметюх О. пройти навчання з публічних закупівель протягом 6-ти місяців з моменту видачі наказу, а також зобов'язано заступника з економічних питань провести роз'яснювальну роботу з фахівцем щодо недопущення у майбутньому порушень.
Дата публікації звіту:
15.01.2025 16:39
Запити/Пояснення
Номер:
3d41d8cf74364111b2c3b1c6ae710cd5
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.12.2024 11:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі товару (Ноутбуки, моноблоки, графічні планшети (код ДК 021:2015: 302100000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина)) за кодом ДК 021:2015:30210000-4: Машини для обробки даних (апаратна частина) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-12-12-015660-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. На виконання норм пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Так, пунктом 17 Особливостей затверджено, що Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей.
Уповноваженою особою Замовника при здійсненні закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Особливостями (процедури закупівлі UA-2024-10-31-008675-a та UA-2024-11-12-000966-a), оприлюднено укладений Договір про закупівлю товару від 12.12.2024 № 259, де визначено та підписано наступне: «9.2. Істотні умови Договору можуть бути змінені лише за взаємною згодою Сторін та виключно у випадках передбачених ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.».
Чому уповноваженою особою Замовника не враховано зміни, внесені Постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 до пункту 17 Особливостей?
2. Замовнику надати пояснення та документальне підтвердження виконання Переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю вимоги абзацу другого пункту 17 Особливостей щодо надання відповідної інформації про право підписання договору про закупівлю.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації карається штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
420dfee883824ae187d18a5e387b394d
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Дата опублікування:
01.01.2025 11:12
Опис:
Виконуючи умови підпункту 6 пункту 13, абзацу 2 п.17Особливостей, вимог п.3.1.8. Тендерної документації («Для підтвердження повноважень службової (посадової) особи учасника) у складі пропозиції повинно бути подано наступні документи:
(a) Копія документа (довіреності, акта юридичної особи, яка є учасником, іншого документа відповідно до законодавства), яким учасник уповноважив відповідну службову (посадову) особу підписувати від його імені тендерну пропозицію та/або документи, подані у її складі. Документ, передбачений цим підпунктом, не подається у разі, якщо тендерну пропозицію та/або документи, подані у її складі, підписує фізична особа, яка є учасником, або керівник чи інша посадова особа, що має право вчиняти дії від імені юридичної особи, яка є учасником, згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, яка передбачена пунктом 13 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».
(b) копія документа (довіреності, акта юридичної особи, яка є учасником, іншого документа відповідно до законодавства), яким учасник уповноважив відповідну службову (посадову) особу представляти його інтереси під час проведення даної процедуризакупівлі. Документ, передбачений цим підпунктом, не подається у разі, якщо інтереси учасника під час проведення даної процедури закупівлі представляє керівник чи інша посадова особа, що має право вчиняти дії від імені юридичної особи, яка є учасником, згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, яка передбачена пунктом 13 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»».)
На виконання вимог п. 17 Особливостей, для заключення договору Учасником було подано лист у довільній формі із зазначенням даної інформації (скан-копія листа додається).