• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин марки А-95 , дизельне паливо

Завершена

4 744 620.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 47 446.20 UAH
Номер: eff3dbaeb22e482c8d47a1cba998f82e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-22-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.01.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 22.01.2025 15:53 - 13.02.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 22.01.2025 №6 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 22.01.2025 №6. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-12-12-015894-a, 12.12.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону. За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення норм пунктів 3 та 24 Особливостей №1178, пункту 14 Порядку №1082. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, притягнення до відповідальності відповідальних осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому встановлених моніторингом порушень. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 10 лютого 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Комунальник» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-12-12-019560-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» як переможцем тендеру документи; договір від 30.12.2024 №ЛТ-000669-24; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 14 Особливостей №1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Стаття 4 Закону визначає, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг, заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації Замовником досліджувану закупівлю розпочато у грудні 2024 року. Водночас, відповідно до умов тендерній документації (п.5.4. проєкту договору, що міститься у Додатку №4) товари поставляються за договором партіями з «01» січня 2025 року до «31» грудня 2025 року включно. Крім того, у наданій під час моніторингу інформації (на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо обґрунтування розміру бюджетного, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість) Замовником зазначено, що джерелом фінансування закупівлі є кошти з місцевого бюджету м. Шептицький, плануючи 2025 рік Замовник для виконання робіт з благоустрою Червоноградської територіальної громади, зимове утримання доріг, озеленення території, обслуговування та утримання мереж систем вуличного освітлення; утримання фонтанів; технічне обслуговування водостоків (в т.ч. КНС), утримання (прибирання, вивіз сміття) міських кладовищ, утримання доріг механізмами в зимовий період, Замовником було прогнозовано закладено відповідну кількість пального, яка буде оплачуватися з коштів з місцевого бюджету м. Шептицький у 2025 році. Таким чином, планова потреба у Замовника щодо закупівлі товару за досліджуваною процедурою закупівлі існує саме на 2025 рік. Слід також зазначити, що джерелом фінансування закупівлі за ID: UA-2024-12-12-015894-a є кошти місцевого бюджету, а з врахуванням норм Бюджетного кодексу України (зокрема, статті 23) будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України, бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом, а замовники повинні здійснювати планування закупівель за бюджетні кошти з огляду на річну потребу в товарах, роботах чи послугах. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником досліджувану процедуру закупівлі включено до річного плану на 2024 рік (ID: UA-P-2024-12-12-019560-a), а не на 2025 рік, чим порушено вимоги пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону. Відповідно до норм пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок №1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відповідно до інформації в електронній системі закупівель, Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначив вид предмету закупівлі – товари: дизельне паливо (72 000 л) та бензин марки А-95 (18 000 л), та вказав код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09130000-9: Нафта і дистиляти щодо зазначених номенклатурних позицій товару. Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 09132000-3 «Бензин» та 09134200-9 «Дизельне паливо». Таким чином, під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення процедури закупівлі) Замовником порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082, пунктів 3 та 24 Особливостей №1178 внаслідок не зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Період усунення порушень: 10.02.2025 14:22 - 25.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 10.02.2025 14:22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на моніторинг Західний офіс Держаудитслужби згідно закупівлі за № ID UA-2024-12-12-015894-a КП “Комунальник” повідомляє наступне: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», КП “Комунальник” (ЄДРПОУ 03348643) вжито заходи до уповноваженої особи з питань публічних закупівель Лаврів Зоряни Петрівни, саме проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення у подальшому встановлених моніторингом порушень. Також її було зобов'язано повторно ознайомитись із законодавством у сфері публічних закупівель, а саме:Закон України “Про публічні закупівлі”, Постанову КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022р, Наказ МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ № 1749 від 23.12.2015р.( Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007 ). Також додатково повідомляємо, що уповноважену особу з питань публічних закупівель КП “Комунальник” Лаврів Зоряну Петрівну найближчим часом буде відряджено на навчання з питань публічних закупівель. (Навчання щодо планування закупівель, останні зміни в законодавстві, визначення предмета закупівлі, правильне визначення номенклатури товару).
Дата публікації звіту: 12.02.2025 15:41

Запити/Пояснення