-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації гарячого чотирьохразового харчування ліцеїстів Чернігівського ліцею з ПВФП
Закупівля на очікувану вартість
Завершена
17 009 190.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 85 045.95 UAH
мін. крок: 0.5% або 85 045.95 UAH
Номер:
241bc4f791334ceab7209f63cc6d2615
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-29-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.01.2025 00:00
Період моніторингу:
29.01.2025 14:57 - 20.02.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
29.01.2025 № 8-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5. UA-2024-12-12-014392-a 12.12.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 4-1 постанови № 710.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей та статті 5 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель затверджених належним чином примірних чотиритижневих меню на осінній, весняний, літній періоди та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Чернігівського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 17.12.2024 № 319 (далі – тендерна документація) зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕР ФУД 2020» (далі – ТОВ «ІНТЕР ФУД 2020»), вимогу про усунення невідповідностей до 09:06 год. 26.12.2024, протоколи уповноваженої особи від 27.12.2024 № 329 та від 09.01.2025 № 3, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 27.12.2024, договір від 23.01.2025 № 2/01 (далі – Договір), укладений між Замовником та ТОВ «ІНТЕР ФУД 2020», пояснення Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель від 31.01.2025.
В ході моніторингу встановлено, що Замовником в порушення вимог постанови № 710 не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Пунктом 13 Додатку 6 та абзацем вісімнадцятим розділу «Загальні умови надання послуг» Додатку 2 до тендерної документації Замовника передбачено надання учасниками в тендерній пропозиції розробленого примірного чотиритижневого сезонного меню, затвердженого у встановленому законом порядку та погодженого з територіальним головним управлінням Держпродспоживслужби.
Учасником ТОВ «ІНТЕР ФУД 2020» в тендерній пропозиції надано документ «Чернігівський_ліцей меню.zip», який містить чотири меню: примірне чотиритижневе меню на весняний період, примірне чотиритижневе меню на літній період, примірне чотиритижневе меню на осінній період та примірне чотиритижневе меню на зимовий період.
Проте, серед чотирьох меню, лише меню на зимовий період погоджено з начальником Чернігівського районного управління Головного управління Держспоживслужби в Чернігівській області, що є порушенням вимог, визначених в додатках 2 та 6 до тендерної документації Замовника.
Вимогами пункту 41 Особливостей встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Положеннями абзацу першого пункту 43 Особливостей визначено, що «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
Однак, на порушення вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей, Замовник не виявив зазначені невідповідності в тендерній пропозиції учасника ТОВ «ІНТЕР ФУД 2020» та не надав можливості їх усунути, чим недотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця закупівлі.
Відповідно до пункту 43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Натомість Замовник, протоколом уповноваженої особи від 27.12.2024 № 329, визначив ТОВ «ІНТЕР ФУД 2020» переможцем закупівлі та 23.01.2025 уклав з ним Договір.
Під час проведення моніторингу на запит Управління щодо отримання інформації та відповідних документів з питань, що є предметом цього моніторингу, який оприлюднено через електронну систему закупівель, Замовником 31.01.2025 опубліковано пояснення, яке не спростовує вищезазначені порушення.
Період усунення порушень:
20.02.2025 09:51 - 07.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
20.02.2025 09:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до рішення Північного офісу Держаудитслужби надаємо затверджені примірні чотиритижневі меню на осінній та весняний періоди. Харчування у літній період не здійснюється.
Дата публікації звіту:
25.02.2025 09:19
Запити/Пояснення
Номер:
e281bbe1f355485d89246cd721992806
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
31.01.2025 12:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги з організації гарячого чотирьохразового харчування ліцеїстів Чернігівського ліцею з ПВФП», код: ДК 021:2015:55320000-9: Послуги з організації харчування, очікуваною вартістю 17 009 190,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-12-12-014392-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (зокрема, експертний звіт, зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів тощо)?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Пунктом 13 Додатку 6 та абзацем вісімнадцятим розділу «Загальні умови надання послуг» Додатку 2 до тендерної документації Замовника передбачено надання учасниками в тендерній пропозиції розробленого примірного чотиритижневого сезонного меню, затвердженого у встановленому законом порядку та погодженого з територіальним головним управлінням Держпродспоживслужби.
Учасником товариством з обмеженою відповідальністю «ІНТЕР ФУД 2020» (далі – ТОВ «ІНТЕР ФУД 2020») в тендерній пропозиції надано документ «Чернігівський_ліцей меню.zip» який містить чотири меню: примірне чотиритижневе меню на весняний період, примірне чотиритижневе меню на літній період, примірне чотиритижневе меню на осінній період та примірне чотиритижневе меню на зимовий період.
Проте, серед чотирьох меню лише меню на зимовий період погоджено з Начальником Чернігівського районного управління Головного управління Держспоживслужби в Чернігівській області, що не відповідає вимогам, визначеним в додатках 2 та 6 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Просимо надати пояснення у зв’язку з чим, Замовником не було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ІНТЕР ФУД 2020» згідно з вимогами абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
85088ef8c3304d1bb81b78a7ca13cfae
Назва:
Надання відповіді на запит ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Дата опублікування:
31.01.2025 15:18
Опис:
1. Обгрунтування розміру бюджетного призначення здійснено шляхом проведення моніторингу цін на ринку товарів та послуг у мережі інтернет. Технічні і якісні характеристики предмета визначені відповідно до ліцейської норми № 6 затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 року № 426 та Постанови КМ України від 24.03.2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
Очікувана вартість послуги склала 17009,19 тис. грн.
в тому числі:
- заробітна плата працівників їдальні та обслуговуючого персоналу- 2971,9 тис. грн.
- використання товарів і послуг ( транспортні послуги, послуги дезинфекції і дератизації, послуги прання, послуги ремонту й обслуговування обладнання, послуги охорони будівлі, послуги з забезпечення протипожежних заходів), продукти харчування - 11730,29 тис грн.
- комунальні послуги на енергоносії – 2300, 2 тис. грн.
Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів розміщено не було.
Стосовно надання Учасником примірного чотирьохразового меню, Замовник не звернув увагу на те, що з Начальником Чернігівського районного управління Головного управління Держспоживслужби в Чернігівській області погоджено лише одне меню на зимовий період.