• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бронежилет модульний (Тип 2, Рівень П, Вид 5, комплектність 1-8) (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування)

N-02-02-01-000-0006 Місце поставки – Україна Бронежилет модульний (Тип 2, Рівень П, Вид 5, комплектність 1-8) – 15 тис. к-тів

Торги відмінено

554 680 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 773 400.00 UAH
Номер: 96d4caeb9e1845fd96715d48b4045e3d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-08-000038
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.01.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 08.01.2025 17:47 - 30.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 08.01.2025 № 6 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 10 UA-2024-12-12-002050-a 12.12.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, i.v.porfilenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу розгляду роз’яснень до процедури на звернення учасників встановлено порушення вимог частини сьомої статті 14 Закону. За результатами розгляду пропозиції учасника ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» установлено порушення пункту 11 частини першої статті 7 Закону про ліцензування. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостям № 1275, розгляду пропозиції учасника ТОВ «ПАКОПТТОРГ» - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 січня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275), розгляду пропозицій учасників, надання інформації про тендерну пропозицію переможця. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі, затверджене рішенням уповноваженої особи державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (далі – ДОТ) від 02.12.2024 № 02.12.24-2-1, реєстр отриманих пропозицій від 25.12.2024, протокол розкриття пропозицій від 25.12.2024, пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ПАКОПТТОРГ» (далі – ТОВ «ПАКОПТТОРГ») та товариства з обмеженою відповідальністю «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» (далі – ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ»), вимогу про усунення невідповідностей до 31.12.2024, протоколи уповноваженої особи від 26.12.2024 № 26.12.2024-2-6 та від 01.01.2025 № 0101-8, повідомлення про намір укласти договір від 01.01.2025, пояснення ДОТ надані 16.01.2025 та 21.01.2025 через електронну систему закупівель. Відповідно до частини сьомої статті 14 Закону у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. В ході моніторингу встановлено, що ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» 03.01.2025 в електронній системі закупівель оприлюднив вимогу про усунення порушення, водночас ДОТ своє рішення оприлюднив в електронній системі закупівель 14.01.2025 з порушенням строку. У межах проведення моніторингу закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, 13.01.2025 Держаудитслужба звернулась через електронну систему закупівель про надання пояснень, щодо причин не надання (не оприлюднення) відповіді на вимогу про усунення порушення. На зазначений запит ДОТ надав пояснення, що «…Законом не регламентовано строки на надання Замовником відповіді на вимогу щодо дискваліфікації переможця, оскільки дана вимога не підпадає під жоден випадок де строк на надання відповіді встановлено Законом, а саме:не стосувалась умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі (частина 7 статті 14 Закону); пропозиція ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ не була відхилена Замовником (частина 14 статті 14 Закону); пропозиція ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ взагалі не розглядалась Замовником…». Вищезазначене пояснення не спростовує факт порушення частини сьомої статті 14 Закону в частині не надання на звернення учасника спрощеної закупівлі роз’яснення протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення. Крім того, в ході моніторингу 14.01.2025 Державним оператором тилу відмінено закупівлю, у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. В ході моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 11 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі – Закон про ліцензування) ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності, зокрема, виробництво спеціальних засобів, заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії, індивідуального захисту, активної оборони та їх продаж. Водночас, згідно з частиною шостою статті 42 Закону України «Про Національну поліцію» та частиною третьою статті 15 Закону України «Про Національну гвардію України» до засобів індивідуального захисту відносяться шоломи, бронежилети та інше спеціальне екіпірування. Відповідно до оголошення про спрощену закупівлю назва предмету даної закупівлі – Бронежилет модульний (Тип 2, Рівень П, Вид 5, комплектність 1-8) (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування) Однак, учасник-переможець ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» у складі пропозиції надав довідку щодо ліцензії від 23.12.2024 вих. №23-11-24-12 відповідно якої «Господарська діяльність ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» не відноситься до видів діяльності, що потребує ліцензування та сертифікації відповідно до чинного законодавства, так як Учасник є Дистриб’ютором..». З огляду на викладене, 16.01.2025 Держаудитслужба оприлюднила запит, на який ДОТ 21.01.2025 надав пояснення, зокрема «Замовником була проведена оцінка документів згідно з вимогами Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а також згідно з вимогами чинного законодавства, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, на порушення пункту 11 частини першої статті 7 Закону про ліцензування ДОТ під час розгляду пропозиції ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» не врахував факт відсутності ліцензії на продаж індивідуального захисту та визнав ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» переможцем. Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Відповідно до вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі ДОТ встановив кваліфікаційний критерій – наявність фінансової спроможності, а саме, учасник для підтвердження наявності доходу (виручки) за 2023 рік або останній проміжний період поточного року на суму не менше 30 % від очікуваної вартості закупівлі, повинен надати фінансову звітність учасника за 2023 рік або останній проміжний період 2024 року з підтвердженням про надання фінансового звіту до державних органів із відповідною відміткою про прийняття (або копією квитанції № 2). Також, у випадку, якщо учасник закупівлі представляє інтереси виробника, дозволяється надання підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям з боку такого виробника. У такому випадку, учасник повинен у складі пропозиції надати належним чином завірений документ про представництво виробника. ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» на підтвердження фінансової спроможності надав неаудовану фінансову звітність виробника запропонованого товару компанії Masada Armour Soy Ltd. (ТОВ «Масада Армор Сой») станом на 30.06.2024 та лист-огляд проміжної фінансової звітності станом на 30.06.2024 в якому зазначено зокрема, «…Огляд є значно меншим за обсягом, ніж аудит, проведений відповідно до загальноприйнятих стандартів аудиту в Ізраїлі, і, отже, не дає нам гарантії, що нам стане відомо про всі важливі питання, які можуть бути виявлені під час аудиту. … … На підставі нашого перегляду ми не виявили нічого, що змусило б нас вважати, що супровідна фінансова інформація не була підготовлена в усіх суттєвих аспектах відповідно до загальноприйнятних принципів бухгалтерського обліку в Сполучених Штатах (US GAAP)». Слід зазначити, що відповідно до наказу від 03.07.2024 №5/К Стеценко Д.Л. є одноособовим учасником та виконуючим обов’язки директора ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ». Враховуючи принципи здійснення публічних закупівель, зокрема відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця спрощеної закупівлі, враховуючи оприлюднені в складі пропозиції ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» документів щодо фінансового спроможності компанії Masada Armour Soy Ltd. (ТОВ «Масада Армор Сой») існує ризик несвоєчасного забезпечення виконання усіх умов державного контракту, зокрема фактичного його виконання у визначені строки та поставки неналежної якості запропонованих товарів, які закуповуються для потреб ЗСУ під час правового режиму воєнного стану в країні. Крім того, ДОТ не скористався правом щодо встановлення відповідно до вимог статті 27 Закону забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно. Під час проведення моніторингу ДОТ відмінив закупівлю на підставі пункту 2 частини сімнадцятої статті 14 Закону.
Період усунення порушень: 03.02.2025 17:50 - 18.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 03.02.2025 17:50

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку Держаудитслужби за результатами моніторингу UA-M-2025-01-08-000038 (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-12-12-002050-a)  За результатами проведення моніторингу закупівлі за предметом «Бронежилет модульний (Тип 2, Рівень П, Вид 5, комплектність 1-8) (ДК 021:2015: 35810000-5: Індивідуальне обмундирування)» (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-12-12-002050-a), оголошеної ДП МОУ «Державний оператор тилу» (далі – Замовник), Державною аудиторською службою України встановлено порушення вимог частини сьомої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Замовник не погоджується з висновком про результати моніторингу спрощеної закупівлі (далі – Висновок) та надає наступні аргументовані заперечення до Висновку. Щодо порушення вимог частини сьомої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Законом встановлено строки на надання відповідей на питання/звернення/вимоги учасників у разі проведення Замовником спрощеної закупівлі виключно у трьох наступних випадках: 1) Відповідно до частини 7 статті 14 Закону у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні. Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів. Отже, Законом передбачено, оприлюднення роз'яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення, в частині змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі. Таким чином, наведеними вище нормами законодавства встановлено строки надання відповіді/роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, що стосуються виключно умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі. 2) Відповідно до частини 14 статті 14 Закону учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь. Таким чином, наведеними вище нормами законодавства встановлено строки надання відповіді виключно на вимогу учасника спрощеної закупівлі, пропозиція якого була відхилена. 3) Відповідно до частини 4 статті 33 Закону учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. Таким чином, наведеними вище нормами законодавства встановлено строки надання відповіді виключно на звернення/вимогу учасника пропозиція якого була розглянута Замовником. Звертаємо увагу, вимога ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» не стосувалась умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі, пропозиція ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» не була відхилена Замовником, пропозиція ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» не розглядалась Замовником. Враховуючи викладене, Законом не регламентовано строки на надання Замовником відповіді на вимогу ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ» щодо дискваліфікації переможця, оскільки дана вимога не підпадає під жоден випадок де строк на надання відповіді встановлено Законом, а саме: - вимога ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ не стосувалась умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі (частина 7 статті 14 Закону); - пропозиція ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ не була відхилена Замовником (частина 14 статті 14 Закону); - пропозиція ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД ЗАСОБІВ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАХИСТУ взагалі не розглядалась Замовником. Таким чином, відсутні порушення законодавства в цій частині. Щодо порушення пункту 11 частини першої статті 7 Закону про ліцензування. Під час розгляду пропозиції учасника ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» Замовником була проведена оцінка документів згідно з вимогами Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а також згідно з вимогами чинного законодавства, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі». Від Учасника у складі пропозиції вимагалось надання копії ліцензії або наказу про видачу ліцензії на виробництво засобів індивідуального захисту. У разі, якщо відповідно до норм законодавства держави реєстрації виробника та/або держави реєстрації виробництва видача ліцензії або документа дозвільного характеру не передбачена, то учасник у складі пропозиції надає лист-роз’яснення в довільній формі від ВИРОБНИКА запропонованого товару за підписом уповноваженої особи виробника та завірений печаткою (у разі наявності), в якому мають бути вказані законодавчо обґрунтовані підстави ненадання таких документів із посиланням на відповідні норми законодавства держави реєстрації виробника та/або держави реєстрації виробництва. Таким чином, згідно з умовами пункту 8 Додатку № 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі документи надаються виключно від виробника. ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» у ціновій пропозиції зазначило виробником запропонованого товару компанію Masada Armour Soy Ltd. (файл «Додаток № 2 Форма Цінова пропозиція 15 тис.pdf»). Таким чином ТОВ «ФОРТЕЦЯ ЗАХИСТУ» виконало вимогу встановлену у пункті 8 Додатку № 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Звертаємо увагу, що згідно з Додатком № 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі документи, надані у складі пропозиції учасника закупівлі, які не вимагалися умовами оголошення про проведення закупівлі, не розглядаються замовником, а також їх невідповідність вимогам чинного законодавства та умовам оголошення не є підставою для відхилення пропозиції учасника закупівлі. Крім того, згідно пункту 14 частини 1 статті 1 Закону, моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Згідно частини 1 статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Враховуючи вище зазначене, орган фінансового контролю не уповноважений встановлювати/не встановлювати порушення Закону про ліцензування. Також Замовником дотримано вимоги законодавства у сфері публічних закупівель в частині дотримання вимог щодо ліцензування які наведені в статті 41 Закону.
Дата публікації звіту: 06.02.2025 11:40

Запити/Пояснення