• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 4

Електрична енергія

Завершена

6 620 909.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 66 209.10 UAH
Номер: 4a9ed2666b6346ffbfffeef88df12c8b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-06-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.01.2025 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 06.01.2025 17:24 - 28.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.01.2025 Одеса № 1 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірки закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА. Підстава: доповідна записка начальника відділу моніторингу та перевірки закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 06.01.2025. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 06.01.2025 № 1 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 1 UA-2024-12-09-005776-a 09.12.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу моніторингу та перевірки закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 48) 705-51-89, molodoi2003@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання надання відповідь на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзаців 1 та 12 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 44 Особливостей та частини першої статті 5 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, внесення змін до ТД, надання відповідь на звернення за роз’ясненнями щодо ТД, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 27 січня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, надання відповідь на звернення за роз’ясненнями щодо ТД та на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військової частини 1489 (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.12.2024 № 8/3-1-0-0 та оприлюднену в електронній системі закупівель 09.12.2024, ТД із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.12.2024 № 8/3-1-0-0 та оприлюднену в електронній системі закупівель 11.12.2024, перелік змін, що вносяться до ТД, звернення за роз’ясненнями щодо ТД, оприлюднене в електронній системі закупівель 10.12.2024, відповідь Замовника на звернення, оприлюднене в електронній системі закупівель 11.12.2024, звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, оприлюднене в електронній системі закупівель 23.12.2024, відповідь Замовника на звернення, оприлюднене в електронній системі закупівель 27.12.2024, тендерні пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «ЯСНО+» (далі – ТОВ «ЯСНО+»), товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «ІНСОЛ» (далі – ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «ІНСОЛ»), товариства з обмеженою відповідальністю «УКРГАЗТРЕЙДИНГ» (далі – ТОВ «УКРГАЗТРЕЙДИНГ») та товариства з обмеженою відповідальністю «ОДЕСЕНЕРГОТРЕЙД» (далі – ТОВ «ОДЕСЕНЕРГОТРЕЙД»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.12.2024 №№ 8/3-1-0-1, 8/3-1-0-1, 8/3-1-0-3 та 8/3-1-0-4, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 23.12.2024, договір про постачання електричної енергії споживачу від 30.12.2024 № 343-24, пояснення та документи Замовника, отримані 15.01.2025 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання надання відповідь на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру встановлено. Відповідно до абзацу 2 пункту 54 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель. Відповідно до даних електронної системи закупівель 23.12.2024 оприлюднено звернення до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Отже, відповідно до вимог Особливостей кінцевим терміном надання Замовником відповіді на зазначене звернення є 26.12.2024. Проте, Замовник надавав відповідь на зазначене звернення 27.12.2024 на четвертий день з дня його оприлюднення з порушенням терміну, визначеного Особливостями, чим порушено вимоги абзацу 2 пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено. Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом 12 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. У частині 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, що з метою запобігання умисному заниженню ціни постачальником задля перемоги у цій закупівлі шляхом демпінгування, «М» - прибутковість Постачальника (маржа, вартість послуг Учасника), не може бути величиною від’ємною. Зазначені вимоги до формування ціни пропозиції встановлюються для всіх учасників однаково, без винятку. У разі, якщо Учасником при поданні пропозиції не дотримано вимог до формування ціни пропозиції та Договору, а саме: значення «М» - прибутковість Учасника (маржа, вартість послуг Учасника), (без заокруглень) буде від’ємною величиною (значенням зі знаком «мінус»), це буде розцінюватися як відмова Учасника (прирівнюється до письмової відмови Переможця) від укладання договору на умовах, визначених замовником, зокрема у проєкті договору та його додатках, що є складовою частиною тендерної документації. Отже, на порушення вимог абзаців 1 та 12 пункту 28 Особливостей Замовник встановив у ТД вимогу, що обмежує нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено. Відповідно до протоколів щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.12.2024 №№ 8/3-1-0-1, 8/3-1-0-1 та 8/3-1-0-3 тендерні пропозиції учасників ТОВ «ЯСНО+», ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «ІНСОЛ» та ТОВ «УКРГАЗТРЕЙДИНГ» відхилено на підставі пункту 2 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» як такі, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. У протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.12.2024 № 8/3-1-0-1 зазначено підстави відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЯСНО+», зокрема, «пунктом 4.4. проєкту договору визначено, що вартість одиниці кіловат години електричної енергії розраховується за формулою: 1 кВт.год.= ∑ (1 кВт.год * Цфакт * (1+М/100)+ Тпер.)*1,2, грн з ПДВ де, Цфакт – фактична ціна електричної енергії за результатами розрахункового періоду на РДН ОЕС України, грн. за 1 кВт*год без ПДВ; Тпер. - тариф на послуги з передачі електричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП - ________ грн за 1 кВт*год без ПДВ або постанови НКРЕКП яка діє на момент розрахунку. М – маржа (вартість послуг постачальника , з врахуванням обов’язкових податків, зборів та платежів, що передбачені правилами ринку, законодавством та іншими нормативними документами (ставка внеску на регулювання НКРЕКП та вартість врегулювання небалансу, тощо)) у відсотках, визначена за тендерною пропозицією переможця торгів,____ %. Згідно з п. 1 розділу V тендерної документації з метою запобігання умисному заниженню ціни постачальником задля перемоги у цій закупівлі шляхом демпінгування, «М» - прибутковість Постачальника (маржа, вартість послуг Учасника), не може бути величиною від’ємною. Замовник здійснює закупівлю електричної енергії в кількості 785 000 кВт.год. ТОВ «Ясно+» подано тендерну пропозицію на суму 5 181 000,00 грн з ПДВ. Вартість 1 кВт.год. при цьому складає 6,60 грн з ПДВ (5181000/785000), або 5,50 грн без ПДВ. Цфакт - поточна середньозважена ціна закупівлі електричної енергії за результатами торгів на ринку «на добу наперед» за повний календарний місяць, доступна на момент кінцевого терміну подання цінової пропозиції, згідно з інформацією, оприлюдненою Оператором ринку електричної енергії на сайті https://www.oree.com.ua/ (форми «Результати торгів» - «Середньозважені ціни ВДР та РДН», показник «Ціна РДН ОЕС України»: 5,56745 грн./кВт*год., без ПДВ листопад 2024 року; 6,02867 грн./кВт*год., без ПДВ станом на 23 грудня 2024 року. Тпер - тариф на послуги з передачі електричної енергії з 01.01.2024 року, затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП від 09.12.2023 № 2322: 0,52857 грн./кВт*год., без ПДВ. З формули ціни М - прибутковість постачальника (грн./кВт*год., без ПДВ): 1 кВт.год.= ∑ (1 кВт.год * Цфакт * (1+М/100)+ Тпер.) М= ((5,5 – Тпер)/ Цфакт – 1)*100 Згідно даних: М = ((5,5 – 0,52857)/ 5,56745 – 1)*100 = -10,7 (листопад 2024 року); М = ((5,5 – 0,52857)/ 6,02867 – 1)*100 = -17,5 (станом на 23 грудня 2024 року). Таким чином «М» - прибутковість Постачальника (маржа, вартість послуг Учасника) є величиною від’ємною. З огляду на викладене, тендерна пропозиція ТОВ «Ясно+» не відповідає вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.» Відповідно до протоколів щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.12.2024 №№ 8/3-1-0-1 та 8/3-1-0-3 тендерні пропозиції учасників ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «ІНСОЛ» та ТОВ «УКРГАЗТРЕЙДИНГ» відхилено з аналогічних підстав. Аналізом підстав відхилення тендерних пропозицій учасників ТОВ «ЯСНО+», ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «ІНСОЛ» та ТОВ «УКРГАЗТРЕЙДИНГ», зазначених у проколах щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.12.2024 №№ 8/3-1-0-1, 8/3-1-0-1 та 8/3-1-0-3, встановлено. Відповідно до частини 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, що з метою запобігання умисному заниженню ціни постачальником задля перемоги у цій закупівлі шляхом демпінгування, «М» - прибутковість Постачальника (маржа, вартість послуг Учасника), не може бути величиною від’ємною. Зазначені вимоги до формування ціни пропозиції встановлюються для всіх учасників однаково, без винятку. У разі, якщо Учасником при поданні пропозиції не дотримано вимог до формування ціни пропозиції та Договору, а саме: значення «М» - прибутковість Учасника (маржа, вартість послуг Учасника), (без заокруглень) буде від’ємною величиною (значенням зі знаком «мінус»), це буде розцінюватися як відмова Учасника (прирівнюється до письмової відмови Переможця) від укладання договору на умовах, визначених замовником, зокрема у проєкті договору та його додатках, що є складовою частиною тендерної документації. Відповідно до пункту 4.4 проєкту договору про закупівлю, який викладено Замовником у Додатку № 3 до ТД, визначено, що вартість одиниці кіловат години електричної енергії розраховується по завершенню кожного розрахункового періоду за формулою: 1 кВт.год.= ∑ (1 кВт.год * Цфакт * (1+М/100)+ Тпер.)*1,2, грн з ПДВ. де, Цфакт – фактична ціна електричної енергії за результатами розрахункового періоду на РДН ОЕС України, грн. за 1 кВт*год без ПДВ; Тпер. - тариф на послуги з передачі електричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП - ________ грн за 1 кВт*год без ПДВ або постанови НКРЕКП яка діє на момент розрахунку. М – маржа (вартість послуг постачальника, з врахуванням обов’язкових податків, зборів та платежів, що передбачені правилами ринку, законодавством та іншими нормативними документами (ставка внеску на регулювання НКРЕКП та вартість врегулювання небалансу, тощо)) у відсотках, визначена за тендерною пропозицією переможця торгів,____ %. Отже, у ТД Замовника, у тому числі у додатках до ТД, відсутні вимоги щодо обов’язку підтвердження учасниками у складі тендерних пропозицій додатного значення маржи учасників при розрахунку їх цінової пропозиції та щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції будь-яких документів та/або інформації для такого підтвердження, а також вимогами тендерної документації не визначено порядку та взагалі можливості здійснення Замовником самостійного розрахунку маржи учасника та застосування при цьому ціни електроенергії за результатами торгів на ринку «на добу наперед» станом на момент відхилення тендерних пропозицій учасників (23.12.2024) або за повний календарний місяць (листопад 2024 року), що передує місяцю оприлюднення оголошення про проведення цих відкритих торгів (грудень 2024 року). На запит Південного офісу Держаудитслужби від 13.01.2025 щодо обґрунтування рішення Замовника про відхилення тендерних пропозицій учасників ТОВ «ЯСНО+», ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «ІНСОЛ» та ТОВ «УКРГАЗТРЕЙДИНГ» із зазначених у проколах щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.12.2024 №№ 8/3-1-0-1, 8/3-1-0-1 та 8/3-1-0-3 підстав, надав пояснення, яке не обґрунтовує прийняте Замовником рішення про відхилення тендерних пропозицій зазначених учасників, оскільки у ТД Замовника, у тому числі у додатках до ТД, відсутні вимоги щодо обов’язку підтвердження учасниками у складі тендерних пропозицій додатного значення маржи учасників при розрахунку їх цінової пропозиції та щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції будь-яких документів та/або інформації для такрнр підтвердження, а також вимогами тендерної документації не визначено порядку та взагалі можливості здійснення Замовником самостійного розрахунку маржи учасника та застосування при цьому ціни електроенергії за результатами торгів на ринку «на добу наперед» станом на момент відхилення тендерних пропозицій учасників (23.12.2024) або за повний календарний місяць (листопад 2024 року), що передує місяцю оприлюднення оголошення про проведення цих відкритих торгів (грудень 2024 року), а відповідно до абзацу 20 пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей (переліки документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та які подаються переможцем процедури закупівлі), не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. Отже, на порушення пункту 44 Особливостей Замовник безпідставно відхилив тендерні пропозиції учасників ТОВ «ЯСНО+», ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «ІНСОЛ» та ТОВ «УКРГАЗТРЕЙДИНГ» із зазначених у проколах щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 23.12.2024 №№ 8/3-1-0-1, 8/3-1-0-1 та 8/3-1-0-3 підстав. Також оскільки Замовником безпідставно відхилено тендерні пропозиції учасників ТОВ «ЯСНО+», ТОВ «ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «ІНСОЛ» та ТОВ «УКРГАЗТРЕЙДИНГ», остаточні цінові пропозиції яких є меншою на 1 085 904,80 грн, 657 563,92 грн та 657 563,90 грн відповідно, ніж пропозиція наступного учасника процедури закупівлі ТОВ «ОДЕСЕНЕРГОТРЕЙД», якого визначено переможцем процедури закупівлі, то Замовником не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону, зокрема: максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень: 29.01.2025 11:40 - 13.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 29.01.2025 11:40

Оскарження висновку в суді

Опис: ПОЗОВНА ЗАЯВА, якою визнати протиправним та скасувати індивідуальний акт – висновок Південного офісу Держаудитслужби від 29.01.2025, та ПРОШУ: 1. Визнати протиправним та скасувати індивідуальний акт – висновок Південного офісу Держаудитслужби (Код ЄДРПОУ– 40477150, вул. Канатна, 38, м. Одеса, 65012) від 29.01.2025 про наявність порушення законодавства в сфері державних закупівель. 2. Справу розглянути за правилами загального позовного провадження у судовому засіданні та викликом сторін, фактичним проведенням підготовчого провадження за ч. 2 ст. 173, ст. 179-180 КАС України (справу письмово не розглядати). 3. Судові витрати стягнути з відповідача.
Дата публікації: 10.02.2025 12:09
Дата відкриття провадження: 14.03.2025 00:00
Номер відкриття провадження: 420/4097/25

Запити/Пояснення