• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 38420000-5 - Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Хроматограф рідинний з УФ-видимим та кондуктометричним детектором і автосамплером)

Завершена

8 034 200.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 171.00 UAH
Номер: 9e0036a0faac44babc76f12909a85668
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-04-000007
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.04.2025 00:00
Автор: Східний офіс держаудит служби, UA-EDR 41127387
Період моніторингу: 04.04.2025 10:41 - 26.04.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 03.04.2025 № 36-з Кропивницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пунктів 2, 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Тетяна СВЯТОКУМ Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області від 03.04.2025 № 36-з Витяг з переліку процедур закупівель Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2024-12-03-018559-a 03.12.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник Тетяна СВЯТОКУМ
Адреса: Ukraine, Кропивницький
Контактна особа: Східний офіс держаудит служби ( обл.), +38 (0 66) 053-62-63, i.s.mitkova@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення Замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження та забезпечення публічності, вимог щодо зберігання документів передбачених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України з урахуванням Особливостей, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо приведення у відповідність до вимог статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди умов договору про закупівлю та недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), відповідності умов тендерної документації та проекту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 року у м. Києві та 22.05.2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Медичні закупівлі» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 03.12.2024 № 2247, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ІНТЕГРЕЙТЕД МЕДІКАЛ ГРУП» (далі – ТОВ «ІНТЕГРЕЙТЕД МЕДІКАЛ ГРУП»), протокол уповноваженої особи від 16.12.2024 № 2369, повідомлення про намір укласти договір від 16.12.2024, договір про закупівлю від 23.12.2024 № 09/637-12/2024 на суму 5 880 000,00 грн, укладений між Замовником та ТОВ «ІНТЕГРЕЙТЕД МЕДІКАЛ ГРУП» (далі – Договір), пояснення надані Замовником 10.04.2025 через електронну систему закупівель. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 № 244-р схвалено План України (далі – План). Згідно із Постановою Кабінету України «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» від 15.11.2024 № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Під час моніторингу встановлено, що відповідно до річного плану закупівель Замовника на 2024 рік, джерелом фінансування закупівлі є кошти державного бюджету України у сумі 9 641 040,00 гривень. Також, встановлено, що закупівля за номером UA-2024-12-03-018559-a здійснювалась за рахунок коштів, спрямованих на виконання бюджетної програми на 2024 рік за КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру». Розподіл коштів за вказаною програмою здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 2. Інвестиції в охорону здоров’я» Міністерством охорони здоров’я України, відповідальним за впровадження вказаної інвестиції. Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2024-12-03-018559-а поширюються умови Рамкової угоди. Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо: - ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди); - участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди). Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання: - участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди); - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди. Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами: - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди). Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності: - зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди). Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів: - Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди). Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проекті договору про закупівлю (додаток 2 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
Період усунення порушень: 22.04.2025 15:19 - 07.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 22.04.2025 15:19

Оскарження висновку в суді

Опис: Замовником подано позовну заяву до Київського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування рішення за результатами проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом закупівлі ДК 021:2015 – 38420000-5 - Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Хроматограф рідинний з УФ-видимим та кондуктометричним детектором і автосамплером), ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-03-018559-a
Дата публікації: 08.05.2025 11:37
Дата відкриття провадження: 07.05.2025 00:00
Номер відкриття провадження: №320/22141/25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Державне підприємство «Медичні закупівлі України» (далі – ДП «Медзакупівлі України», Замовник) висловлює повагу та повідомляє наступне. За результатами проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015 – 38420000-5 - Прилади для вимірювання витрати, рівня та тиску рідин і газів (Хроматограф рідинний з УФ-видимим та кондуктометричним детектором і автосамплером)», (ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-03-018559-a) (далі – Процедура закупівлі), оголошеної ДП «Медзакупівлі України», Державною аудиторською службою України (далі – Держаудитслужба) оприлюднено висновок, в якому вказано, що за результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода) виявлено не встановлення замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження та забезпечення публічності, передбачених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди, про що зазначено у висновку як порушення. ДП «Медзакупівлі України» не погоджується з висновком Державної аудиторської служби України про результати моніторингу Процедури закупівлі (ідентифікатор моніторингу UA-M-2025-04-04-000007) (далі – висновок Держаудитслужби) та надає наступні аргументовані заперечення. Процедури закупівель лікарських засобів, медичних виробів, обладнання та допоміжних засобів до них, в тому числі зазначена Процедура закупівлі, проводяться ДП «Медзакупівлі України» на виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я у встановленому чинними нормативно-правовими актами порядку за доведеними з боку Міністерства охорони здоров’я України (далі – МОЗ України) предметами закупівель (номенклатурними позиціями), кількісними та якісними характеристиками до предметів закупівель та в рамках доведених з боку МОЗ України бюджетних призначень. Так, відповідно до пункту 2 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2011 № 298 (зі змінами та доповненнями) (далі – Порядок) (режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/298-2011-%D0%BF#Text), головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем програм є МОЗ України. Згідно з пунктом 2 Порядку одержувачем бюджетних коштів є ДП «Медзакупівлі України», що належить до сфери управління МОЗ України і одержує кошти на виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я в частині доведеного до нього переліку напрямів профілактики, діагностики та лікування протягом відповідного бюджетного періоду. Постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 216 «Деякі питання закупівлі лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них» (зі змінами) затверджено перелік лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуються на виконання відповідних угод (договорів), укладених особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я (режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/216-2022-%D0%BF#n14), до переліку яких входить і предмет Процедури закупівлі. Наказом МОЗ України від 26 січня 2024 року № 137 (режим доступу: https://moz.gov.ua/uk/decrees/nakaz-moz-ukraini-vid-26012024--137-pro-dovedennja-do-derzhavnogo-pidpriemstva-medichni-zakupivli-ukraini-pereliku-naprjamiv-profilaktiki-diagnostiki-ta-likuvannja-2024-roku) до ДП «Медзакупівлі України» доведено перелік напрямів профілактики, діагностики та лікування до закупівлі у 2024 році. Наказом МОЗ України від 21 лютого 2024 року № 291 (зі змінами) (режим доступу: https://moz.gov.ua/uk/decrees/nakaz-moz-ukraini-vid-21022024--291-pro-zatverdzhennja-zvedenih-pokaznikiv-100--potrebi-u-likarskih-zasobah-medichnih-virobah-ta-dopomizhnih-zasobah-do-nih-scho-zakupovuvatimutsja-derzhavnim-pidpriemstvom-medichni-zakupivli) затверджено зведені показники 100 % потреби у лікарських засобах, медичних виробах та допоміжних засобах до них, що закуповуватимуться ДП «Медзакупівлі України» за напрямами використання бюджетних коштів у 2024 році за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру». Наказом МОЗ України від 21.06.2024 № 1077 затверджено зміни до зведених показників 100 % потреби у лікарських засобах, медичних виробах та допоміжних засобах до них, що закуповуватимуться ДП «Медзакупівлі України» за напрямами використання бюджетних коштів у 2024 році за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру». При цьому, жодний із вищезазначених нормативно-правових актів та документів не вказує на походження виділених коштів і не вказує на вимогу дотримання умов Рамкової угоди під час проведення Процедури закупівлі. Відповідно до пункту 5 статті 13 Бюджетного кодексу України (далі – БКУ) розподіл бюджету на загальний та спеціальний фонди, їх складові частини визначаються виключно цим Кодексом та законом про Державний бюджет України. Згідно з підпунктом 4 пункту 3 статті 13 БКУ складовими частинами спеціального фонду бюджету є: фінансування спеціального фонду бюджету. Абзацом одинадцятим пункту 4 статті 13 БКУ передбачено поділ на групи власних надходжень бюджетних установ, де у складі другої групи виділяються підгрупи, однією з яких є підгрупа 1 – благодійні внески, гранти та дарунки. Кошти на закупівлю предмета Процедури закупівлі були доведені до ДП «Медзакупівлі України» за бюджетною програмою КПКВК 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру», в тому числі за піднапрямом «Закупівля обладнання для оснащення лабораторій Держлікслужби», затвердженої головним розпорядником бюджетних коштів наказом МОЗ України від 11.03.2024 № 409, та затвердженого Паспорту бюджетної програми на 2024 рік. Крім того, МОЗ України, як головним розпорядником бюджетних коштів, у 2024 році державному підприємству «Медичні закупівлі України», як одержувачу бюджетних коштів на виконання програм та здійснення централізованих заходів у сфері охорони здоров’я (в межах доведеного до нього переліку напрямів профілактики, діагностики та лікування), не надавалась інформація про те, що фінансування відповідних бюджетних програм здійснюється в рамках реалізації Плану України відповідно до інструменту Ukraine Facility (лист МОЗ України від 17.04.2025 № 10.3-16/12715/2-25 додається). Враховуючи вищенаведене, на момент проведення Процедури закупівлі законодавство України, яким передбачалось фінансування цієї закупівлі, жодним чином не вказувало на необхідність застосування Замовником спеціальних механізмів реалізації фінансування Європейського Союзу для України згідно з інструментом «Ukraine Facility», тому зазначення зобов’язань, передбачених Рамковою Угодою, в тендерній документації і в умовах договору про закупівлю є безпідставним. Наголошуємо, що Паспорт бюджетної програми був затверджений наказом МОЗ України від 11.03.2024 № 409. Дане свідчить про те, що виділені кошти у березні 2024 року ніяк не підпадають під програму Ukraine Facility, оскільки Рамкову Угоду ратифіковано Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX. Таким чином, затвердження Паспорту бюджетної програми та, відповідно, конкретних сум бюджетних асигнувань відбулось до ратифікації та набрання чинності для України згаданої вище Рамкової Угоди. До того ж, ДП «Медзакупівлі України» є Замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тому зобов'язане проводити закупівлі відповідно до процедур, передбачених Законом, та згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), якими не передбачено можливості проводити закупівлі методом спеціальних механізмів реалізації фінансування Європейського Союзу для України згідно з інструментом «Ukraine Facility». Таким чином, на момент проведення Процедури закупівлі ні законодавством, яке регламентує фінансування закупівлі, ні законодавством у сфері закупівель, ні технічним функціоналом електронної системи закупівель не передбачено окремого механізму здійснення процедур закупівель в межах реалізації фінансування Європейського Союзу для України згідно з інструментом «Ukraine Facility». Згідно з Постановою Кабінету України від 15 листопада 2024 року № 1318 (далі – Постанова), Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Згідно пункту 2 Постанови Міністерство економіки (далі – Мінекономіки) визначено Національним координатором, який діє як єдиний контактний пункт між державними органами та Європейською Комісією для забезпечення загального процесу координації дій з надання допомоги згідно з інструментом Ukraine Facility. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План). Згідно абзацу 3 пункту 20 Постанови Держаудитслужба подає щокварталу Координатору інформацію про заплановані заходи в рамках здійснення державного фінансового контролю за видатками, передбаченими на виконання кроків Плану, зокрема для виконання яких необхідно здійснити публічні закупівлі, виплату компенсацій та кредитів у межах виконання Плану, та інформацію про результати їх проведення. Таким чином, на дотримання зазначених норм Держаудитслужба в складі інформації про заплановані заходи державного фінансового контролю за видатками, передбаченими на виконання кроків Плану, повинна була подати Координатору інформацію про запланований моніторинг закупівлі UA-2024-12-03-018559-a. Проте, Наказ Держаудитслужби від 03.04.2025 № 36-з «Про початок моніторингів процедур закупівель» (далі – Наказ), оприлюднений в електронній системі закупівель, спирається лише на Закон України «Про публічні закупівлі», пункт 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункти 2, 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами. При цьому, відсутнє посилання на відповідну Постанову від 15.11.2024 № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» або будь-які інші згадки про те, що моніторинг здійснюється з метою фінансового контролю за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України. Також зауважуємо, що згідно абзацу 12 пункту 3 Постанови завданням Мінекономіки як Національного координатора є надання Міністерству фінансів України та Держаудитслужбі інформації щодо виділення коштів для виконання кроків Плану у розрізі бюджетних програм, а також інформації про правові акти, якими визначаються переліки проектів/об’єктів, що затверджуються відповідальними органами. Проте, Державна аудиторська служба України у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі не зазначила даних про таку інформацію щодо виділення коштів для виконання кроків Плану, отриману від Мінекономіки, та не надала жодного офіційного документа, який би підтверджував, що закупівля UA-2024-12-03-018559-a фінансувалась в межах інструменту Ukraine Facility. Враховуючи зазначене, ДП «Медзакупівлі України» проведено Процедуру закупівлі з дотриманням вимог Закону, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178. ДП «Медзакупівлі України» дотримано всіх принципів здійснення закупівель, визначених законодавством у сфері публічних закупівель, що також підтверджується цим же висновком Держаудитслужби, згідно якого не установлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель з боку ДП «Медзакупівлі України» як Замовника під час визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ІНТЕГРЕЙТЕД МЕДІКАЛ ГРУП», своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Тобто, в своєму висновку Держаудитслужба зазначила, що в ході моніторингу здійснено перевірку на дотримання Замовником вимог законодавства у сфері закупівель, а також на дотримання вимог Рамкової угоди. При цьому, порушень вимог законодавства у сфері закупівель не установлено. Враховуючи викладене, вважаємо, що висновок Держаудитслужби України щодо наявності порушення відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди є невірним, ймовірно, через хибне тлумачення законодавства. Звертаємо увагу, що закупівля медичних товарів у воєнний час є надзвичайно важливою та критично необхідною для забезпечення медичної допомоги пацієнтам, військовим, пораненим та цивільним громадянам України, сприяє забезпеченню належної медичної допомоги населенню, а також при цьому забезпечує оптимальне використання фінансових ресурсів. У статті 3 Конституції України вказано: «Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю, у статті 27 – «Обов’язок держави – захищати життя людини». Враховуючи пріоритетність завдань, спрямованих на порятунок життя та збереження здоров’я людей, гостро стоїть питання забезпечення медичними товарами для своєчасного лікування пацієнтів. Основними завданнями Держаудитслужби є, зокрема, здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів (Положення про Державну аудиторську службу України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2016 № 43 (зі змінами). Отже, втручатися органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі доцільно у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету. Відповідно до статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси. З огляду на зазначене, ДП «Медзакупівлі України» має намір звернутися до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів, що порушені Державною аудиторською службою України.
Дата публікації звіту: 25.04.2025 09:53

Запити/Пояснення