• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Реконструкція нежитлової будівлі під громадську будівлю з спорудою цивільного захисту для розміщення адміністративних органів місцевого самоврядування та центру надання адміністративних послуг Вишневої міської громади за адресою: Київська область, Бучанський район, м.Вишневе, вул.Святошинська, 11» (Коригування)

Завершена

184 826 234.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 924 131.17 UAH
Номер: 0f5f9b69cba74c0792320ac454bc7425
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-02-11-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.02.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 11.02.2025 11:36 - 05.03.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 10.02.2025 № 60 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Перший заступник начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 8 UA-2024-12-03-019283-a 03.12.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 67) 245-82-27, lenadarmoros@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМУ «БУДІВЕЛЬНО ПРОЕКТНИЙ КОНСОРЦІУМ», установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю, установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесенні змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 березня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 03.12.2024 року № 1 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 18.12.2024, тендерну пропозицію КОНСОРЦІУМУ «БУДІВЕЛЬНО ПРОЕКТНИЙ КОНСОРЦІУМ» (далі – Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможця від 25.12.2024 № 2 та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 25.12.2024, договір будівельного підряду від 03.01.2025 №1АБ, додаткові угоди від 24.02.2025 № 1 та від 26.02.2025 № 2, пояснення та документи надані Замовником на запити органу державного фінансового контролю. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів - КОНСОРЦІУМ «БУДІВЕЛЬНО ПРОЕКТНИЙ КОНСОРЦІУМ» з ціновою пропозицією 184 489 163,51 гривень. За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Згідно з абзацом 3 пункту 3 Особливостей № 1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII. Разом з тим, відповідно до пункту 13 Додатку 1 до ТД, Замовник застосовує положення пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, з урахуванням положень абзацу 3 пункту 3 Особливостей, згідно з яким: «Якщо Технічним завданням (Додаток №3 до тендерної документації) передбачено передачу Замовнику товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, то ступінь локалізації даного товару (обладнання) у 2024 році повинен бути 20 або більше відсотків.». Також, пунктом 13 Додатку 1 до ТД замовником установлено, що на підтвердження учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку у довільній формі із зазначенням найменування товару, номера ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель…та сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. При цьому, підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до наступних товарів, зокрема, дизель-генераторні установки, насоси та компресори, насоси, насоси для рідин, відцентрові насоси та підіймачі рідин, відцентрові насоси. Відповідно до Додатку № 3 до ТД (ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ) до ТД при виконанні робіт за предметом досліджуваної процедури закупівлі передбачено придбання устаткування, зокрема: - Дизель-генератор потужністю 50 кВт зовнішнього виконання (https://220volt.com.ua/generator-dizel-nij-wattstream-ws28-rs/); - Тепловий насос, Qх=36,9кВт, Qт=39,1кВт, NX-W/H/0122; - Дренажний насос, N=0,01кВт, 1ф Aspen Esco Clima; - Насосна станція 1,1, кв; - Насосна станція 2,2, кв; - Дренажній насос Grundfos; - Насос системи охолодження фанкойлів, N=0,31кВт Ду50 Yonos MAXO 50/0,5-8; - Циркуляційний насос, N=1,45кВт Ду65 Yonos MAXO 65/0,5. Окрім того, відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі публічних закупівель встановлено, що у складі тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМУ «БУДІВЕЛЬНО ПРОЕКТНИЙ КОНСОРЦІУМ» надано підсумкову відомість ресурсів (файл: «12.1 Технічне завдання (1).pdf»), згідно якої передбачено придбання та установлення товарів визначених підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, вартість яких перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, зокрема: - Тепловий насос, Qх=36,9кВт, Qт=39,1кВт, NX-W/H/0122 в кількості 1 шт вартістю - 530 200,00 гривень. Однак, у складі тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМУ «БУДІВЕЛЬНО ПРОЕКТНИЙ КОНСОРЦІУМ» щодо локалізованого товару, а саме: «Тепловий насос, Qх=36,9кВт, Qт=39,1кВт, NX-W/H/0122» вартістю - 530 200,00 гривень, тобто, вартість якого перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, не надано довідку у довільній формі із зазначенням найменування товару, номера ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель та сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності щодо локалізованого товару, чим не дотримано вимоги пункту 13 Додатку 1 до ТД та положення пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII. З огляду на відсутність у складі пропозиції підтвердної інформації щодо локалізації зазначеного товару, орган державного фінансового контролю звернувся до Замовника із відповідним запитом щодо підтвердження ступеня локалізації зазначеного вище товару, згідно вимог встановлених Замовником у пункті 13 Додатку 1 та Додатку 3 до ТД. У відповідь на запит Замовник надав інформацію: «…даний перелік не містить в собі інформації саме про «тепловий насос». Отже, Переможець не повинен був надавати на товар «Тепловий насос, Qх=36,9кВт, Qт=39,1кВт, NX-W/H/0122» документи, які підтверджують ступінь локалізації, оскільки, на такий товар не розповсюджуються положення пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, через відсутність такого товару в затвердженому переліку». Разом з тим, згідно з підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, положення застосовуються до наступних товарів, зокрема, насоси та компресори, насоси, насоси для рідин, відцентрові насоси та підіймачі рідин, відцентрові насоси. З огляду на викладене, Замовником не надано підтвердження, а саме відсутності застосування вимог щодо локалізації товару («тепловий насос»). Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 установлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Натомість, Замовником не відхилено тендерну пропозицію КОНСОРЦІУМУ «БУДІВЕЛЬНО ПРОЕКТНИЙ КОНСОРЦІУМ», як таку, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а, натомість, укладено з ним Договір будівельного підряду від 03.01.2025 № 1АБ вартістю 184 489 163,51 гривень, чим порушено вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178. Разом з тим, згідно з пунктом 17 Особливостей № 1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, та цих особливостей. Так, відповідно до частини першої статті 41 Закону № 922-VIII, установлено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. При цьому, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію. Разом з тим, відповідно пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII, установлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Слід зазначити, що згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835, (далі – Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Разом з тим, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. З огляду на викладене, Замовник повинен був оприлюднити в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) та зміни до договору про закупівлю у форматі PDF, а також розмістити їх у машинозчитувальному форматі. Водночас, під час публікації Договору будівельного підряду від 03.01.2025 №1АБ, Замовником не оприлюднено договір про закупівлю та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі. Керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, Північний офіс Держаудитслужби 12.02.2025 із відповідним запитом звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень щодо не оприлюднення інформації з урахуванням вимог пункту 10 частини 1 статті 10 та частини першої статті 41 Закону № 922-VIII. У відповідь на запит, Замовником 26.02.2025 надано наступні пояснення, зокрема: «…Замовником було внесено змін до Договору шляхом додавання окремого Додатку № 4 – «Інформація про ціни на матеріальні ресурси», який містить інформацію про країни походження товару, що забезпечить повну відповідність оприлюдненої інформації вимогам абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону № 922-VIII. 2. З метою виконання вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII, оновлені документи оприлюднені у складі договору у машинозчитувальному форматі, з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835..». Таким чином, під час моніторингу закупівлі, Замовником в електронній системі закупівель 27.02.2025 внесено зміни до договору та опубліковано Додаткову угоду від 26.02.2025 № 2, якою внесені зміни до Договору в частині доповнення Додатком № 4 – «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» та викладено в форматі TXT. Однак, Замовником договір про закупівлю та всі додатки до нього (Договір будівельного підряду від 03.01.2025 №1АБ) у машинозчитувальному форматі не оприлюднено, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень: 07.03.2025 14:47 - 22.03.2025 00:00
Дата публікації висновку: 07.03.2025 14:47

Оскарження висновку в суді

Опис: Відповідно до частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» р. КП «Головне управління комунального господарства» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області через підсистему Електронний суд 21.03.2025 р. подано до Київського окружного адміністративного суду позовну заяву від 21.03.2025 р. до Північного офісу Держаудитслужби про про визнання протиправними та скасування висновку від 07.03.2025 р. про результати моніторингу закупівлі за ідентифікатором №UA-2024-12-03-019283-a. Примірник вище вказаної позовної заяви від 21.03.2025 р. з усіма додатками до даного позову через підсистему Електронний суд 21.03.2025 р. відправлено Північного офісу Держаудитслужби як відповідачу за даним позовом.
Дата публікації: 24.03.2025 16:42

Запити/Пояснення