-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія, код 09310000-5 – Електрична енергія за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Завершена
772 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 860.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 860.00 UAH
Номер:
8bd63e73eef64cd9bb3be1e81e421454
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-22-000088
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.01.2025 00:00
Період моніторингу:
23.01.2025 09:40 - 14.02.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
22.01.2025 №6-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, дорученням Державної аудиторської служби України від 21 січня 2025 року №003100-18/733,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник
Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 22.01.2025 №6-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5. UA-2024-12-02-014526-a, 02.12.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178 установлено порушення вимог пункту 28 Постанови №1178 та абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «Ясно+» та ПП «Енерготрансзахід» установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178 та статті 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Енергостратегія» установлено порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Київського науково-методичного центру по охороні, реставрації та використанню пам'яток історії, культури і заповідних територій (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами, затверджену рішеннями уповноваженої особи від 02.12.2024 та 03.12.2024 (протоколи № 12 та № 13) (далі – тендерна документація), звернення до Замовника за роз’ясненням щодо тендерної документації та з вимогою про усунення порушення UA-2024-12-02-014526-a.a1, відповідь та рішення Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Ясно+» (далі – ТОВ «Ясно+»), рішення уповноваженої особи від 19.12.2024 (протокол № 21), тендерну пропозицію приватного підприємства «Енерготрансзахід» (далі – ПП «Енерготрансзахід»), рішення уповноваженої особи від 25.12.2024 (протокол № 23), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Енергостратегія» (далі – ТОВ «Енергостратегія»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «Енергостратегія» до 26.12.2024, рішення уповноваженої особи від 26.12.2024 (протокол № 25), повідомлення про намір укласти договір, договір про постачання/закупівлю електричної енергії споживачу від 01.01.2025 № 01/01/25-01 (далі – Договір) та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 30.01.2025 через електронну систему закупівель.
Пунктом 3 Постанови № 1178 визначено, що замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови № 1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з вимогами пункту 1 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, зокрема оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю.
Пунктом 28 Постанови № 1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови № 1178.
Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості щодо проекту договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Частиною третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з пунктом 17 Постанови № 1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Постанови № 1178 укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Постанови № 1178.
При цьому, відповідно до пункту 18 Постанови № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) Постанови № 1178, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених нормами пункту 19 Постанови № 1178.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником в пункті 15.1 розділу 15 проєкту договору про закупівлю/постачання електричної енергії споживачу, який є Додатком № 1.3 тендерної документації, визначено, що його невід’ємною частиною є додаток № 1 «Очікувані договірні обсяги закупівлі електричної енергії», який готується на етапі укладення договору, та додатки № 2 «Порядок зміни ціни постачання електричної енергії» і «Комерційна пропозиція», які заповнюються на етапі укладення договору.
Отже, в тендерній документації Замовником затверджено умови щодо можливості коригування умов договору під час його укладання, що суперечить нормам пунктів 18 та 19 Постанови № 1178.
Як наслідок умови Договору, укладеного Замовником за результатами проведеної процедури закупівлі, відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «Енергостратегія», зокрема щодо зазначення помісячних обсягів закупівлі електричної енергії в Додатку № 1 до Договору; визначення розрахунку ціни електричної енергії згідно з формулою, наведеною в додатку № 2 до Договору; зазначення умов та комерційної пропозиції постачання електричної енергії в Додатку № 3 до Договору.
Поряд із цим, Замовником в Додатку 1.2 тендерної документації встановлено вимогу щодо відповідності параметрів якості електричної енергії параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення», що втратили чинність згідно із наказом державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.03.2024 № 330.
З огляду на вищевикладене тендерна документація складена з порушенням вимог пункту 28 Постанови № 1178 та частини третьої статті 22 Закону.
Крім того, моніторингом установлено, що Замовником в пункті 4 Додатку № 1 до тендерної документації, який є її невід’ємною частиною та в якому визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, Замовником встановлена вимога щодо надання інформації про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, в тому числі заповнену технічну специфікацію згідно із Додатком № 1.2 до тендерної документації.
Так, в додатку № 1.2 тендерної документації Замовник зазначив, що фактом подання тендерної пропозиції учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації (у разі потреби – планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі) та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації та Додатку № 1.2 тендерної документації, а також підтверджує можливість поставки товару відповідно до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації.
З огляду на вищевикладене тендерна документація містить невідповідності у встановлених вимогах щодо підтвердження учасниками відповідності своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації.
Поряд із цим установлено, що рішеннями уповноваженої особи від 19.12.2024 № 21 та 25.12.2024 № 23 відхилені тендерні пропозиції учасників ТОВ «Ясно +» та ПП «Енерготрансзахід», як такі, що не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зокрема, у вищевказаних рішеннях уповноваженою особою зазначено, що в тендерних пропозиціях учасників ТОВ «Ясно +» та ПП «Енерготрансзахід» містяться файли «Додаток технічна специфікація.pdf» та «Технічна специфікація.pdf», в яких наведені інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі із технічними специфікаціями, що копіюють вимоги Додатку № 1.2 тендерної документації Замовника, а не підтверджують і не гарантують їх виконання та не засвідчують їх відповідність. Так, у змісті технічних специфікацій, наданих учасниками ТОВ «Ясно +» та ПП «Енерготрансзахід» у складі тендерних пропозицій, містяться вислови: «повинен», «повинні», «мають відповідати», а саме – «Учасник повинен дотримуватися вимог чинного законодавства із захисту довкілля. Під час надання послуг учасник повинен вживати заходи для захисту довкілля від забруднення, про що надається відповідна довідка»; «…параметри якості електричної енергії мають відповідати параметрам…»; «…постачальник зобов'язується здійснювати своєчасну закупівлю електричної енергії…»; «Постачальник зобов’язується дотримуватись якості надання послуг електропостачальника…»; «…постачальник зобов'язується забезпечити комерційну якість послуг…».
При цьому моніторингом установлено, що учасником ТОВ «Ясно +», тендерна пропозиція якого визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, у складі своєї тендерної пропозиції на підтвердження її відповідності технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі надано файл «Додаток технічна специфікація.pdf», в якому інформація аналогічна за своїм змістом інформації, викладеній Замовником в додатку № 1.2 тендерної документації.
Крім того, учасником ТОВ «Ясно +» на виконання вимог додатку № 1.2 тендерної документації надані файли: «Довідка щодо застосування заходів захисту довкілля з зазн заходів.pdf» та «Довідка довкілля тз.pdf», в яких він підтверджує та гарантує застосування заходів із захисту довкілля при провадженні діяльності й виконанні договірних зобов’язань.
Також у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Ясно +» містяться файли: «Лист відповідність технічним характеристикам Ясно+.pdf», «Довідка відповідність тз.pdf», в яких наявна інформація щодо підтвердження та гарантування ним повної відповідності необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації, що визначені Замовником та зазначені у Додатку № 1.2 тендерної документації, а також щодо поставки товару у відповідності до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації.
Учасником ПП «Енерготрансзахід», тендерна пропозиція якого визначена електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною після пропозиції учасника ТОВ «Ясно +», у складі своєї тендерної пропозиції на підтвердження її відповідності технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі надано файл «Технічна специфікація.pdf», в якому інформація аналогічна за своїм змістом інформації, викладеній Замовником в додатку № 1.2 тендерної документації.
Крім того, учасником ПП «Енерготрансзахід» у складі своєї тендерної пропозиції, на виконання вимог додатку № 1.2 тендерної документації, надані файли: «Захист довкілля.pdf», «Захист довкілля 1.pdf», «Захист довкілля 2.pdf», в яких наведена інформація щодо гарантій застосування заходів захисту довкілля.
Водночас окремих вимог щодо порядку заповнення учасниками технічної специфікації, наведеної в Додатку № 1.2 тендерної документації, Замовником не встановлено.
З огляду на вищевикладене Замовник безпідставно відхилив тендерні пропозиції учасників ТОВ «Ясно +» та ПП «Енерготрансзахід», що за результатами оцінки визначені електронною системою закупівель найбільш економічно вигідними, чим не дотримався вимоги абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178.
Різниця між остаточною ціновою пропозицією учасника ТОВ «Ясно +», яка становить 605 653,44 грн та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів ТОВ «Енергостратегія», яка становить 729 560,00 грн, складає 123 906,56 грн.
Враховуючи наведене Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, що визначені статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Крім того, моніторингом установлено, що Замовником в пункті 3 розділу 3. Додатку 1.1 тендерної документації встановлена вимога щодо надання учасниками сканованої копії оригіналу Статуту та листа в довільній формі із зазначенням коду доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, з метою доступу до результатів розгляду документів через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідно до умов Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (для учасників – юридичних осіб).
Учасником ТОВ «Енергостратегія» у складі тендерної пропозиції надано файл «Статут 2023.pdf», в якому міститься Статут, затверджений рішенням учасника вказаного товариства від 02.11.2023 № 2/11/2023 та підписаний Сморшком М.М. (колишнім засновником ТОВ «Енергостратегія», згідно із рішенням єдиного учасника ТОВ «Енергостратегія» від 24.10.2024) (файл «Рішення_24102024.pdf»).
Водночас, учасник ТОВ «Енергостратегія» на виконання вимог Замовника, розміщених в повідомленні про усунення невідповідностей, надав лист від 25.12.2024 № 19122023-2 (файл «Лист код доступу.pdf»), в якому повідомив, що за кодом доступу 582402501090 можливо здійснити пошук установчих документів (Статуту та/або останніх змін до Статуту (нова редакція).
При цьому, слід зауважити, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енергостратегія» міститься три файли («Опис.pdf»; «Опис_168013107626_Енергостратегія_Директор_Клімчук_25102024.pdf»; «Опис_582402501090_Енергостратегія_Нова_редакція_Статута_08112024.pdf»), в яких зазначені різні коди доступу, за якими можливо здійснити пошук Статуту даного товариства, із описом документів, які подані для реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, а саме: від 01.11.2023; від 25.10.2024; 08.11.2024.
Крім того, учасником ТОВ «Енергостратегія» у складі своєї тендерної пропозиції надано лист від 25.12.2024 № 13112023-2 (файл «Довідка бенефіцеар.pdf») та копію договору купівлі-продажу (відступлення) частки корпоративних прав (файл «Договір_купівлі_продажу_частки_СК_акт_передачі _30102024.pdf»), згідно з якими засновником зазначеного товариства є Клімчук О.А.
Згідно із інформацією, розміщеною на сайті https://usr.minjust.gov.ua/content/get-documents/get-document, за посиланням коду доступу 582402501090 міститься Статут ТОВ «Енергостратегія», затверджений рішенням його засновника від 08.11.2024 та підписаний Клімчуком О.А.
Як пояснив Замовник на запит Управління, тендерна документація не містила окремих вимог щодо необхідності підтвердження дійсності Статуту. Товариства здійснюють свою діяльність на підставі положень статутів, які були прийняті та керуватись ними в частині, що не суперечить Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», тобто в будь-якому випадку положення статуту, які не суперечать вищевказаному закону, є чинними, а отже, відповідають йому.
З огляду на викладене, в тендерній пропозиції учасника ТОВ «Енергостратегія» відсутня сканована копія оригіналу Статуту, чим порушено вимоги пункту 3 розділу 3. Додатку 1.1 тендерної документації.
Пунктом 43 Постанови №1178 визначено, що у разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення вимог пункту 43 Постанови №1178 не включив їх до повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, а відтак не надав можливості учаснику ТОВ «Енергостратегія» їх усунути.
Період усунення порушень:
17.02.2025 17:34 - 04.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
17.02.2025 17:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднено через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Дата публікації звіту:
24.02.2025 10:47
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
28.02.2025 10:49
Запити/Пояснення
Номер:
a387a6b2326f4c13bf95aba26ff28456
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
27.01.2025 16:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі електричної енергії (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-12-02-014526-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з питань:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
2. Надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на вебсайті, якщо так, то надати посилання, яке буде доступне для перегляду.
3.Чому у складі тендерної документації не оприлюднено додаток 2 «Комерційна пропозиція» до проекту договору?
4. Чому розгляд тендерної пропозиції ТОВ «Ясно+» проведено у строк, що перевищує 5 робочих днів з дня визначення її найбільш економічно вигідною (реєстр пропозицій сформовано електронною системою 11 грудня 2024 року, а рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції вказаного товариства – 19 грудня 2024 року)?
5. Яким чином Замовником дотримано вимог пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, в частині розміщення у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, оскільки рішеннями уповноваженої особи від 19 та 25 грудня 2024 року №21 та №23 тендерні пропозиції ТОВ «Ясно+» та ТОВ «Енерготрансзахід» відхилені внаслідок наявності в їх тендерних пропозиціях помилок, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого ними у складі їх тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо?
6. Яким чином учасником ТОВ «ЕНЕРГОСТРАТЕГІЯ», якого обрано переможцем, виконано вимоги тендерної документації, а саме:
- пункту 3.3. розділу 3. Додатку 1 - щодо надання учасником у складі пропозиції сканованої копії, зробленої з оригіналу Статуту, оскільки учасником надано Статут, затверджений рішенням учасника від 02 листопада 2023 року №2/11/2023 та підписаний Сморшком М.М. (колишнім засновником) (файл «Статут 2023.pdf»), тоді як оригіналом є Статут, що затверджений рішенням засновника від 08 листопада 2024 року та підписаний Клімчуком О.А., рішення щодо придбання яким статутного капіталу ТОВ «ЕНЕРГОСТРАТЕГІЯ» міститься в пропозиції, а також щодо якого надано код доступу в листі від 25 грудня 2024 року №19122023-2 (файли «Договір_купівлі_продажу_частки_СК_акт_передачі_30102024.pdf» та «Лист код доступу.pdf»);
- пункту 1.3. розділу 1. Додатку 1 – щодо надання сканованої копії, зробленої з оригіналу документу/ів на підтвердження виконання в повному обсязі договору/ів (накладної або накладних, акту або актів звірки взаєморозрахунків), зазначеного/их в наданій учасником довідці з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), оскільки за умовами договору про закупівлю електричної енергії від 28 липня 2023 року №02-2023 (файл «Договір.pdf»), який зазначено учасником в довідці виконання аналогічного договору від 05 грудня 2024 року №13112023-2 (файл «1 Аналог договір.pdf»), обсяг електроенергії визначено в кількості 90,0 тис кВт, тоді як наданими учасником актами прийому-передачі підтверджено її обсяг в кількості 82,496804 тис кВт (файл «Акти.pdf»)?
7. Поясність чому зміст додатку 2 «Порядок розрахунку та зміни ціни постачання електричної енергії» до договору про постачання/закупівлю електричної енергії споживачу від 01 січня 2025 року №01/01/25-01, укладеного Замовником із переможцем торгів ТОВ «ЕНЕРГОСТРАТЕГІЯ», не відповідає змісту додатку 2 «Порядок розрахунку та зміни ціни постачання електричної енергії» до проекту договору (файл «Проект договору.pdf), наданого в тендерній пропозиції вказаним товариством?
Інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненні, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від 100 до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
12638dbff7e14c05bb986a2bdc6c2111
Назва:
У межах проведення моніторингу закупівлі електричної енергії (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-12-02-014526-a) та відповідно частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), надаємо пояснення (інформації та документів) з висвітлених у моніторингу питань.
Дата опублікування:
30.01.2025 16:38
Опис:
Щодо питання першого висвітленому в Моніторингу, повідомляємо наступне. Очікувана вартість закупівлі визначена на підставі Наказу №275 від 18.02.2020 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. Очікувана вартість закупівлі розрахована згідно Положенням про уповноважену особу на підставі аналізу ринку та відкритих джерел інформації було сформовано очікувану вартість предмета закупівлі по тендерній процедурі. Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості, затверджено Протоколом № 12 від 02.12.2024 року, протокол додається.
Щодо питання другого висвітленого в моніторингу повідомляємо наступне. Змовником оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на веб порталі Київаудит. На підтвердження надаємо посилання для перегляду відповідної інформації http://kyivaudit.gov.ua/vr/ka/cabinet.nsf/(searchview)?SearchView&Query=%20AND([ParentMasterEDRPOU]=21507625%20|[SubCompanyEDRPOU]=21507625)&stt=1&std=0&scn=0&Start=1&Count=1000&SearchOrder=4
Щодо питання третього висвітленому в моніторингу повідомляємо наступне. Відповідно до ДОДАТКУ 1.3, до тендерної документації, в складі тендерної документації міститься Проєкт договору про закупівлю, відповідно до пункту 15. Додатки до Договору, підпункт 15.1. Невід’ємною частиною цього Договору є: **Додаток 1 "Очікувані договірні обсяги закупівлі електричної енергії"; *Додаток 2 "Порядок зміни ціни постачання електричної енергії"; *Додаток 2 «Комерційна пропозиція»; В зазначеному проєкті Договору наявні примітки «* заповнюються на етапі укладення договору, **готується на етапі укладення договору». Тож відповідно до умов тендерної документації Додаток 2 «Комерційна пропозиція» заповнюються та готуються на етапі укладення договору.
Щодо питання четвертого висвітленого в моніторингу, повідомляємо наступне. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією визначено тендерну пропозицію ТОВ «Ясно+», (реєстр пропозицій сформовано електронною системою 11 грудня 2024 року. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Відповідно до п 10 статті 29 Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. Замовник продовжив термін розгляду тендерної пропозиції в зв’язку з необхідністю детального аналізу спеціалістами замовника документів тендерної пропозиції, які учасник надав в складі тендерної пропозиції. Уповноваженою особою 18.12.2024 року, було складено Протокол № 20 від 18.12.2024 року, про подовжити терміну розгляду тендерної пропозиції по процедурі відкритих торгів (у порядку, визначеному особливостями постанови КМ України № 1178 від 12.10.2022 року). Про що в ЄЗС 18.12.2024 року, оприлюднена відповідна інформація. На підтвердження зазначеної інформації надаємо скрин сторінки ЄЗС та Протокол № 20 від 18.11.2024 року
Щодо питання п’ятого висвітленому в моніторингу повідомляємо наступне. За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Ясно+» та ТОВ «Енерготрансзахід» (далі – учасники) на відповідність вимогам тендерної документації встановлено, що в тендерній пропозиції учасника наявні невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Відповідно до Додатку № 1, до тендерної документації, Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі згідно з Додатком 1.2 до тендерної документації, пункт 4 містить наступну вимогу «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, в тому числі заповнена ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ– згідно з Додатком № 1.2 до тендерної документації.»
В свою чергу Додаток № 1.2 до тендерної документації містить дві частини, перша - «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі» - загальні вимоги Замовника до складання технічної специфікації та відповідно сама «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ», яка містить наступну інформацію:
Відносини, що виникають між учасниками ринку під час здійснення купівлі-продажу електричної енергії та/або допоміжних послуг, передачі та розподілу, постачання електричної енергії споживачам регулюються наступними нормативно-правовими актами:
Закон України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII; «Правила роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 № 312; Кодекс систем розподілу, затверджений постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 № 310; Кодекс системи передачі, затверджений постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 № 309;
Технічні, якісні характеристики предмету закупівлі передбачають застосування заходів із захисту довкілля, при надання послуг, що є предметом закупівлі, Учасник повинен дотримуватися вимог чинного законодавства із захисту довкілля. Під час надання послуг Учасник повинен вживати заходи для захисту довкілля від забруднення, про що надається відповідна довідка.
Відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310, параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення». Для забезпечення безперервного надання послуг з постачання електричної енергії споживачу постачальник зобов'язується здійснювати своєчасну закупівлю електричної енергії в обсягах, що за належних умов забезпечать задоволення попиту на споживання електричної енергії споживачем. Постачальник зобов’язується дотримуватись якості надання послуг електропостачальника та згідно вимог постанови НКРЕКП від 12.06.2018 № 375 «Про затвердження Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання». В тому числі постачальник зобов'язується забезпечити комерційну якість послуг, які надаються споживачу за договором про постачання електричної енергії споживачу, що передбачає вчасне та повне інформування споживача про умови постачання електричної енергії, ціни на електричну енергію та вартість послуг, що надаються, надання роз’яснень положень актів чинного законодавства, якими регулюються відносини Сторін, ведення точних та прозорих розрахунків із Споживачем, а також можливість вирішення спірних питань шляхом досудового врегулювання.
В складі пропозиції ТОВ «Ясно+» та ТОВ «Енерготрансзахід» Учасник копіює Додаток 1.2 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» в якому містяться слова; «повинні», «повинен», «мають відповідати», а саме:
«Відповідно до положень пункту 11.4.6 глави 11.4 розділу XI Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310, параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення». Для забезпечення безперервного надання послуг з постачання електричної енергії споживачу постачальник зобов'язується здійснювати своєчасну закупівлю електричної енергії в обсягах, що за належних умов забезпечать задоволення попиту на споживання електричної енергії споживачем. Відповідно до вимог тендерної документації, а саме п.4 Додатку 1, в складі тендерної пропозиції учасник повинен надати «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, в тому числі заповнена ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ– згідно з Додатком № 1.2 до тендерної документації..» В завантаженому файлі « Додаток технічна специфікація.pdf Додаток 1.2 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» «…В місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз "або еквівалент". В місцях, де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином, вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент», тобто не зазначено конкретну характеристику товару.»
Таким чином учасники ТОВ «Ясно+» та ТОВ «Енерготрансзахід» копіюють вимоги, але не підтверджують їх виконання, отже, не підтверджує відповідність тендерної пропозиції, технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі у вказаному вище файлі, скопіювавши умови, просто вказано на положення /вимоги, які повинні/ але не підтверджують та не гарантують їх виконання, не засвідчують відповідність таким вимогам.
Відповідно до вимог тендерної документації, а саме п.4 Додатку 1, в складі тендерної пропозиції учасник повинен надати «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, в тому числі заповнена ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ– згідно з Додатком № 1.2 до тендерної документації..»
За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника було встановлено, що у складі тендерної пропозиції Учасником було надано «Технічна специфікація.pdf» Додаток 1.2 до тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» яка копіює вимоги Замовника та згідно вимоги тендерної документації, а саме п.4 Додатку 1 відсутня заповнена ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ– згідно з Додатком № 1.2.Враховуючи зазначене Замовник не має можливості визначити відповідність пропозиції технічним вимогам тендерної документації Отже пропозиції ТОВ «Ясно+» та ТОВ «Енерготрансзахід» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам що до предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, тендерні пропозиції ТОВ «Ясно+» та ТОВ «Енерготрансзахід» не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми
Також повідомляємо, що тендерна документація не містила вимоги, щодо надання інших документів (описів, гарантійних листів, тощо), надання яких дозволило би Учасникам не надавати «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, в тому числі заповнена ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ– згідно з Додатком № 1.2 до тендерної документації.» Відповідне рішення АМКУ від 13.06.2024 № 10307 додається.
Щодо питання шостого, пункту 1 моніторингу повідомляємо наступне. Відповідно до вимог Додатку № 1.1 до тендерної документації, пункту 3. Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців), підпункту 3, Учасник в складі тендерної пропозиції мав надати наступні документи «Сканована копія зроблена з оригіналу Статуту та Лист в довільній формі із зазначенням коду доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, з метою доступу до результатів розгляду документів через портал електронних сервісів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідно до умов Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (для учасників – юридичних осіб)», звертаємо увагу, що тендерна документація не містила окремих вимог щодо необхідності підтвердження дійсності Статуту. Товариства здійснюють свою діяльність на підставі положень статутів, які були прийняті та керуватись ними в частині, що не суперечить Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», тобто в будь-якому випадку положення статуту, які не суперечать вищевказаному закону, є чинними, а отже, відповідають йому.
Щодо питання шостого, пункту 2 моніторингу повідомляємо наступне. Відповідно до Додаток № 1.1, до тендерної документації, пункт 1. Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”, на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати, зокрема, Скановану копію зроблену з оригіналу документу/ів на підтвердження виконання в повному обсязі договору/ів (накладної або накладних, акту або актів звірки взаєморозрахунків), зазначеного/их в наданій Учасником довідці. В складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРГОСТРАТЕГІЯ» на підтвердження вимог тендерної документації міститься файл «Акт_Звірки_ГоспКом_підписаний_ЕЦП», відповідно до якого Акт звірки взаємних розрахунків складено за період з 01.01.2023 року по 01.01.2024 року, тобто за період дії Договору від 28 липня 2023 року №02-2023 (файл «Договір.pdf»). Відповідно до Акту звірки взаємних розрахунків в ТОВ «ЕНЕРГОСТРАТЕГІЯ» відсутня заборгованість перед КП «ГОСПКОМОБСЛУГОВУВАННЯ», таким чином Учасник ТОВ «ЕНЕРГОСТРАТЕГІЯ» виконав свої зобов’язання за аналогічним Договором від 28 липня 2023 року №02-2023 (файл «Договір.pdf»), а отже аналогічний Договір виконаний в повному обсязі. Відсутність у складі тендерної пропозиції додаткових угод, якими зменшено ціну зазначеного договору, не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, оскільки чинним законодавством України не передбачено обов`язку сторін договору зменшувати ціну договору під факт виконання.
Щодо питання сьомого моніторингу повідомляємо наступне. Відповідно до умов тендерної документації Додаток 2 «Комерційна пропозиція» заповнюються та готуються на етапі укладення договору, тому зміст додатку 2 «Порядок розрахунку та зміни ціни постачання електричної енергії» до договору про постачання/закупівлю електричної енергії споживачу від 01 січня 2025 року №01/01/25-01, укладеного Замовником із переможцем торгів ТОВ «ЕНЕРГОСТРАТЕГІЯ», не відповідає змісту додатку 2 «Порядок розрахунку та зміни ціни постачання електричної енергії» до проекту договору (файл «Проект договору.pdf), наданого в тендерній пропозиції вказаним товариством.