• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Оборонна закупівля
  • Без аукціону

Капітального ремонту будівель 2/17 (спортивний зал) та 2/18 (спортивний зал) в/м №2, м.Львів, вул. Героїв Майдану, 32

Завершена

2 453 061.18 UAH з ПДВ
Номер: 19d17f7f589f4b318cbf2b224c691574
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-28-000089
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.01.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 28.01.2025 15:26 - 19.02.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 27.01.2025 № 32 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 26 UA-2024-12-02-012933-a 02.12.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, metulisnska.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, своєчасності укладання договору та його оприлюднення порушень не встановлено. За результатами аналізу питання наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено порушення вимог пункту 13 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 та 11 частини першої статті 10 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує в електронній системі закупівель оприлюднити обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей, а також оприлюднити в електронній системі закупівель Договір підряду разом з додатками до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку через систему електронних закупівель оприлюднити інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідності обґрунтування підстави для здійснення цієї закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у відповідності з пунктом 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (Далі - Особливості), договір підряду від 29.11.2024 №333/291124-ОВ (з додатками до нього) вартістю 2 453 061,18 грн з ПДВ, Додаткову угоду №1 від 29.11.2024 року з додатками, пояснення та документи Замовника надані на запити Держаудитслужби 05.02.2025 року та 10.02.2025 року через електронну систему закупівель. Під час моніторингу встановлено, що Замовник уклав договір підряду про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару з підстав, передбачених пунктом 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Частиною четвертою пункту 13 Особливостей встановлено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Згідно з пунктом 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 31.01.2025 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації та документів), в тому числі стосовно неоприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей. Замовник 05.02.2025 року через електронну систему закупівель оприлюднив пояснення, в якому зазначив: «Відповідне обґрунтування застосування процедури закупівлі без використання електронної системи було оприлюднене замовником через кабінет замовника» та долучив Скрін кабінета Замовника, в якому зазначена підстава – відмінено конкурентні торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у закупівлі в тому числі за лотом». Однак, надані пояснення не містять обґрунтувань з урахуванням вимог пункту 13 Особливостей та не спростовують допущене порушення зазначеного пункту Особливостей.
Період усунення порушень: 17.02.2025 20:40 - 04.03.2025 00:00
Дата публікації висновку: 17.02.2025 20:40

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення на висновок про результати моніторингу процедури закупівель від 17.02.2025 № UA-2024-12-02-012933-а Наявність підстав для укладання договору без використання електронної системи Відповідно до абзацу першого п.9 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275, придбання державними замовниками товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), без проведення закупівель в електронній системі закупівель допускається за наявності однієї з обставин, передбачених пунктом 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі – Особливості №1178), або якщо замовником було відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі частково (за лотом), при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника не повинні відрізнятися від тих, що були визначені замовником в оголошенні про спрощену закупівлю, а сума державного контракту (договору), що укладається, не повинна перевищувати очікувану вартість, визначену замовником в оголошенні про спрощену закупівлю. У свою чергу, відповідно до частини 6 п.13 Особливостей №1178 придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. У відповідності до вищевикладених норм законодавства підставою для проведення процедури № UA-2024-12-02-012933-а без застосування відкритих торгів, за результатами якої було укладено договір підряду від 29.11.2024 № 333/291124-ОВ та додатки до нього, була відміна конкурентних торгів через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у закупівлі, в т.ч. за лотом, у процедурі закупівель № UA-2024-10-28-011890-а. Відповідне обґрунтування застосування процедури закупівлі без використання електронної системи було оприлюднене Замовником через кабінет замовника, що підтверджується долученим Скріном кабінету замовника. Оприлюднення інформації про закупівлю Згідно положень Пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі»: 10) договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення; Водночас, відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»: договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Статтею 181 Господарського кодексу України встановлено наступне: «Господарський договір укладається в порядку, встановленому Цивільним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом». Статтею 208 Цивільного кодексу України встановлено наступне: «У письмовій формі належить вчиняти правочини між фізичною та юридичною особою, крім правочинів, передбачених частиною першою статті 206 цього Кодексу». Відповідно до статті 207 Цивільного кодексу України: 1. Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, якими обмінялися сторони, або надсилалися ними до інформаційно-комунікаційної системи, що використовується сторонами. У разі якщо зміст правочину зафіксований у кількох документах, зміст такого правочину також може бути зафіксовано шляхом посилання в одному з цих документів на інші документи, якщо інше не передбачено законом. 2. Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами)». Договір підряду від 29.11.2024 № 333/291124-ОВ, укладений між Замовником та Генпідрядником, засвідчується власними підписами уповноважених представників Сторін, які діють у повній відповідності з наданими їм повноваженнями та з повним розумінням. За таких умов, обов’язковим реквізитом договору оприлюднення якого вимагається в пункті 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» є підписи сторін. З огляду на це, жоден з форматів (TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*), передбачених пунктом 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835, не дають Замовнику змоги оприлюднити договір про закупівлю скріплений підписами і відбитками печаток сторін та одночасно у машинозчитувальному форматі. За умови якщо додатково до скан-копії договору оприлюдненого в форматі PDF і завантажити текст договору і його додатків в машинозчитувальному форматі - на нашу думку, це не буде дією тотожною оприлюдненню договору в машинозчитувальному форматі, адже в такий спосіб не буде оприлюднено договір між сторонами, який містить всі необхідні реквізити договору, а лише його текстовий проект. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що згідно з пунктом 15 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11.06.2020 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» (який є чинним і зміни до нього не вносились): «Договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF». Відповідно до роз’яснення «Щодо машинозчитувального формату публікації документів» від 28.10.2024, розміщеного на інформаційному ресурсі Інфобокс Prozorro, до машинозчитувального формату відноситься, зокрема, PDF, що був перетворений з Word. За таких обставин, договір підряду від 29.11.2024 № 333/291124-ОВ та додатки до нього були оприлюднені Замовником у форматі PDF, у вигляді машинозчитувального формату який дає можливість кожній зацікавленій особі копіювати будь-яку інформацію про ціни на матеріали, а також текст договору. А, відтак, згідно із згаданими вище роз’ясненнями Інфобокс Prozorro такий формат є машинозчитувальним форматом. Підсумовуючи вищенаведене, Замовник вважає, що порушень вимог пункту 13 Особливостей №1178 з приводу відсутності підстав для укладання договору підряду від 29.11.2024 № 333/291124-ОВ та додатків до нього без використання електронної системи у процедурі № UA-2024-12-02-012933-а не допущено. Аналогічно, оприлюднення в електронній системі закупівель цього договору здійснено Замовником відповідно до вимог пункту 10 та 11 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», відтак підстави для повторного оприлюднення обґрунтування підстав для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 та договору підряду разом з додатками відсутні.
Дата публікації звіту: 20.02.2025 16:44

Запити/Пояснення