-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Придбання джерел резервного живлення (генератор дизельний)
Завершена
760 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 800.00 UAH
Номер:
0b45e338bb7540d2ae5aa9d018c9e1d7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-22-000087
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.01.2025 00:00
Період моніторингу:
23.01.2025 09:34 - 14.02.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
22.01.2025 №6-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, дорученням Державної аудиторської служби України від 21 січня 2025 року №003100-18/733,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник
Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 22.01.2025 №6-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
3. UA-2024-11-29-013584-a 29.11.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 4 пункту 19 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, із урахуванням вимог Постанови №1178), розгляду тендерних пропозицій ТОВ «АМІКС-КОМПЛЕКС», ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО», ТОВ «КОМ ІН КОМ ЛТД», повноти виконання рішення Комісії АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом приведення істотних умов договору у відповідність до вимог законодавства, а у разі неможливості – здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерних пропозицій, повноти виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Бориспільського ліцею імені Павла Чубинського Бориспільської міської ради Київської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 29.11.2024 №16), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АМІКС-КОМПЛЕКС» (далі – ТОВ «АМІКС-КОМПЛЕКС»), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» (далі – ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО»), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КОМ ІН КОМ ЛТД» (далі – ТОВ «КОМ ІН КОМ ЛТД»), рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.12.2024 №20575-р/пк-пз (далі – Комісія АМКУ), протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 10.12.2024 №18, від 11.12.2024 №19, від 12.12.2024 №20, повідомлення про намір укласти договір, договір від 27.12.2024 №227 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди від 27.11.2024 №1, 31.12.2024 №2 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 04.02.2025 через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору про закупівлю встановлено наступне.
Згідно з нормами підпункту 4 пункту 19 Постанови №1178 істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) Постанови №1178, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів та вимог підпункту 4.4. пункту 4 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації на закупівлю товару на закупівлю товару «Придбання джерел резервного живлення (генератор дизельний)», затвердженої рішенням Замовника від 29.11.2024 №16, строк поставки товару визначено до 25.12.2024.
Моніторингом установлено, що Замовник 27.12.2024 уклав Договір з переможцем торгів ТОВ «КОМ ІН КОМ ЛТД», згідно з пунктом 1.1 Розділу 1. «Предмет договору» якого, постачальник зобов’язується поставити і передати у власність Замовнику генератор дизельний, зазначений у Специфікації (Додаток № 1), а Замовник зобов’язується прийняти товар і оплатити його в порядку та на умовах, передбачених Договором.
Згідно із пунктами 3.1. та 3.2 Розділу 3 «Строки та умови постачання і повернення товару» Договору постачальник власними силами та засобами зобов’язується здійснити поставку товару у строки до 25.12.2024.
Договір набирає чинності з дня його підписання та діє до 31.12.2024, але в будь-якому разі до повного виконання сторонами своїх зобов’язань (пункт 12.1 Розділу 12. «Строк дії договору» Договору).
При цьому, 27.12.2024 Замовником укладено з ТОВ «КОМ ІН КОМ ЛТД» додаткову угоду №1 до Договору, відповідно до якої сторони дійшли згоди продовжити строк поставки товару до 31.03.2025 та строк дії Договору до 31.12.2025.
Водночас, згідно із пунктом 11.2 Розділу 11. «Порядок зміни умов договору про закупівлю» Договору істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов'язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об'єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Пунктом 8.2 Розділу 8 «Обставин непереборної сили» Договору визначено, що у випадку настання форс-мажорних обставин строк виконання зобов’язань сторонами за даним Договором продовжується відповідно до часу, протягом якого діють такі обставини.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про надання пояснень, зокрема, щодо продовження строку поставки товару понад 3 місяці до 31.03.2025 та строку дії Договору на рік до 31.12.2025, Замовник зазначив, що укладання додаткової угоди від 27.12.2024 № 1 до Договору спричинено розглядом скарги Комісією АМКУ від 18.12.2024 № 20112-р/пк-пз та прийняття рішення від 25.12.2024 №20575-р/пк-пз.
Моніторингом установлено, що строк розгляду скарги Комісією АМКУ від 16.12.2024 № UA-2024-11-29-013584-a.c1 тривав до 25.12.2024 (протягом 9-ти календарних днів), натомість Замовником додатковою угодою від 27.12.2024 № 1 продовжено строк поставки товару до 31.03.2025 (понад 3 місяці) та строк дії Договору до 31.12.2025.
З огляду на викладене, Замовник уклав додаткову угоду від 27.12.2024 № 1 до Договору, якою збільшив строк поставки товару та строк дії договору з недотриманням вимог підпункту 4 пункту 19 Постанови №1178.
Період усунення порушень:
18.02.2025 16:32 - 05.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
18.02.2025 16:32
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
02/017/2025ПР
Дата відкриття провадження:
13.05.2025 00:00
Номер відкриття провадження :
3/359/2170/2025
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Бориспільський ліцей імені Павла Чубинського розглянувши Висновок управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькі області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-11-29-013584-a повідомляє наступне.
1. Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Станом на сьогодні товар поставлено в повному обсязі, претензії щодо якості, кількості в замовника відсутні, а тому відсутні будь-які підстави для розірвання договору про закупівлю в односторонньому порядку.
2. У пункті 11.2.4. Розділу 11 Договору зазанчено, що продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Відповідно до роз”яснень опублікованих Міністерством економіки України в Додатку 1 до листа № 3304-04_69987-06 від 24.11.2020 зазанчено, що форма документального підтвердження об’єктивних обставин не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства. Так, уповноваженою особою в протоколі було описано причини подовження дії договору та термін поставки товару з посиланням на рішення Комісією Антимонопольного комітету України та опубліковано саме рішення, як доказ обставин. Тобто, це і стало об’єктивною підставою для внесення змін до договору, так як замовник не міг передбачити що буде подано скаргу одним із учасників.
Враховуючи викладене повідомляємо, що за наявності затверджених кошторисних призначень на 2025 рік буде проведено відповідне навчання для підвищення кваліфікації уповноваженої особи, а також здійснено передплату на періодичне спеціалізоване видання у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
21.02.2025 11:06
Запити/Пояснення
Номер:
7eb52f49c76746e2b5e39d6e127e221e
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
30.01.2025 14:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу придбання джерел резервного живлення (генератора дизельного) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-11-29-013584-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на вебсайті, якщо так, то надати посилання, яке буде доступне для перегляду.
3. Яким чином учасником ТОВ «КОМ ІН КОМ ЛТД», якого обрано переможцем торгів, виконано вимоги тендерної документації в частині надання:
- документів, що свідчать про правові підстави користування автомобілем-маніпулятором «Mercedes-Benz» (договори оренди, договори суборенди, договори про надання послуг тощо) (підпункт 1.1 пункту 1 розділу ІІ додатку №1 тендерної документації).
4. З яких підстав додатковою угодою від 27 грудня 2024 року №1 до договору від 27 грудня 2024 року №227 (далі – Договір №227) внесені зміни щодо продовження строку дії Договору №227 на рік до 31 грудня 2025 року та строку поставки товару понад 3 місяці до 31 березня 2025 року (надайте відповідні документальні підтвердження щодо внесення змін до Договору №227)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
4b52291c266a486d8456cf3ca81a42dc
Назва:
Про надання пояснень по моніторингу
Дата опублікування:
04.02.2025 11:46
Опис:
Бориспільський ліцей імені Павла Чубинського розглянувши Запит про надання пояснень Державної аудиторської служби України, який 2025-01-30 14:09 розміщено через електронну систему закупівель у межах проведення моніторингу процедури закупівлі на придбання джерел резервного живлення (генератор дизельний) (UA-2024-11-29-013584-a), на виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надає відповідь на запит:
1. Бориспільський ліцей імені Павла Чубинського (далі Замовник) є отримувачем бюджетних коштів, тому отримали бюджетні асигнування на проведення закупівлі на придбання джерел резервного живлення (генератор дизельний) в межах бюджетних призначень від головного розпорядника бюджетних коштів. Як наслідок, Замовником було оголошено закупівлю в межах виділених коштів. Для розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі замовником проаналізовано ринок, посилаючись на загальнодоступну інформацію, зокрема, здійснено аналіз через загальнодоступну систему Prozorro.
Технічних та якісних характеристик предмета закупівлі безпосередньо залежали від кількості та типу споживачів електроенергії у школі. Для розрахунку загальної потужності було проаналізовано обладнання, яке планується підключати до генератора. При цьому, також враховувалися вимоги законодавства про охорону праці та безпеку життєдіяльності учасників освітнього процесу (шумозахист та екологічні норми). Після розрахунку загальної потужності було додано ще коефіцієнт запасу 20-30%, щоб забезпечити безперебійну роботу генератора при одночасному включенні всіх приладів
2. На виконання вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на вебсайті за посиланням :
https://www.borlyceum.school.social/%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b7%d0%be%d1%80%d1%96%d1%81%d1%82%d1%8c-%d1%96-%d0%b2%d1%96%d0%b4%d0%ba%d1%80%d0%b8%d1%82%d1%96%d1%81%d1%82%d1%8c/
3. Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, а саме: підпункту 1.1 пункту 1 розділу ІІ додатку №1 тендерної документації Учасником в складі пропозиції надано Договір про надання послуг експлуатації машин та механізмів № 205 від 19.03.2019 відповідно до якого ТОВ «КОМ ІН КОМ ЛТД» (далі – ТОВ) керуючись п. 2.1 замовляє послуги перевезень обладнання на умовах викладених в договорі та згідно заявки (зразок якої є Додаток № 1 до договору) необхідних для транспортування генератора.
4. Продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Укладання додаткової угоди від 27 грудня 2024 року №1 до договору від 27 грудня 2024 року №227 було спричинено розглядом скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20112-р/пк-пз від 18.12.2024 Комісією Антимонопольного комітету України. Відповідно до рішення №20575 -р/пкпз від 25.12.2024 скаржнику відмовлено та поновлено процедуру. Тому, Замовником було укладено Договір з ТОВ «КОМ ІН КОМ ЛТД» та керуючись п.п.4 п. 19 Особливостей, затверджених Постановою КМУ від 12.10.22 № 1178 - Додаткову угоду № 1 від 27.01.2024. Під час оприлюднення Додаткової угоди на підтвердження об’єктивних обставин Замовником також було оприлюднено протокол № 22 від 27.12.2024 та рішення Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України №20575 -р/пкпз від 25.12.2024.