• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Лабораторні послуги

Завершена

350 000.00 UAH без ПДВ
Номер: bf55cf3445814046a0598c9c8f1657a2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-08-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.01.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913637
Період моніторингу: 08.01.2025 11:56 - 30.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 08.01.2025 № 5-з Тернопіль Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Роман СНІГУР Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 08.01.2025 №5-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 2. UA-2024-11-28-008858-a від 28.11.2024 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Тернопіль
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 471-63-96, te060970tgl@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з урахуванням Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3, 5, 10 та підпункту 5 пункту 13 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 28.11.2024 за №66 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 січня 2025 року. Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Залозецький центр первинної медико-санітарної допомоги» Залозецької селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднений 28.11.2024, обґрунтування застосування підстави для здійснення замовником закупівлі затверджене керівником замовника від 28.11.2024, договір від 28.11.2024 за №66, відповідь Замовника на пояснення з долученими документи від 10.01.2025 та 24.10.2025, пояснення з власної ініціативи від 17.01.2025 отримані через електронну систему закупівель. Згідно пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Під час моніторингу процедури закупівлі виявлено, що Замовником на порушення пункту 13 Особливостей №1178 не оприлюднено договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. На письмовий запит Управління західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (далі – Управління) від 09.01.2025, Замовник 10.01.2025 надав пояснення (інформацію, документи), які не спростовують факт порушення, зазначивши: «…Під час оприлюднення договору про закупівлю без використання електронної системи відповідальною особою замовника було здійснено механічну помилку, не оприлюднено договір щодо надання лабораторних послуг №66 від 28.11.2024 року та Додаток №1 до даного договору, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі...», завантажив договір від 28.11.2024 за №66 з Додатком 1 до договору укладений між Замовником та КНП «Залозецька районна лікарня» Залозецької селищної ради та обґрунтування застосування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 (без конкретного посилання на підпункт). Отже, Замовник на порушення пункту 13 Особливостей №1178 не дотримався термінів оприлюднення договору про закупівлю укладеного без використання електронної системи та обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі. Також Замовником, 17.01.2025 надано пояснення з власної ініціативи «Відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості) придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, у разі коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконанні, поставлені чи надані певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена. Згідно цього положення відповідальною особою з закупівель КНП «Залозецього центру первинної медико санітарної допомоги» Залозецької селищної ради(далі –Центр), було прийняте рішення про проведення процедури без використання електронної системи…Для закупівлі послуг було обрано саме КНП «Залозецька районна лікарня» Залозецької селищної ради, тому що на території Залозецької ТГ знаходиться лише одна клініко-діагностична лабораторія (підтвердженням цього є довідка Залозецької селищної ради №556 від 25.11.2024р… ». Моніторингом засобів масової інформації, а саме міжнародної комп’ютерної мережі інтернет, встановлено, що у Тернопільській області в селищі Залізці, вулиця Шевченка, 67, окрім КНП «Залозецька районна лікарня» Залозецької селищної ради наявна також медична лабораторія «Панакея», яка теж проводить медичні лабораторні дослідження (веб-сайт медичної лабораторії «Панакея» https://mlpanakea.com/%d0%ba%d0%be%d0%bd%d1%82%d0%b0%d0%ba%d1%82%d0%b8/%d1%82%d0%b5%d1%80%d0%bd%d0%be%d0%bf%d1%96%d0%bb%d1%8c%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%b0-%d0%be%d0%b1%d0%bb%d0%b0%d1%81%d1%82%d1%8c/). З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Управління 21.01.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення (інформації, документів). Замовник 24.01.2025 надав пояснення, зазначивши, що: «…під конкуренцією з технічних причин розуміла конкуренції ціни на лабораторні дослідження між Комунальними установами, а не приватними лабораторіями…». За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 5 Особливостей № 1178 забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Відповідно до пункту 10 Особливостей № 1178 Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями. Отже, з врахуванням вищевказаного, Замовником не доведено і документально не підтверджено відсутність конкуренції з технічних причин та неправомірно здійснено закупівлю UA-2024-11-28-008858-a на підставі підпункту 5 пункту 13 Особливостей №1178 без застосування відкритих торгів шляхом укладення договору без використання електронної системи закупівель, чим порушено норми пунктів 5 і 10 та відповідно пункту 3 Особливостей №1178. Відповідно до вимог підпункту 1 пункту 21 Особливостей №1178 та пункту 1 частини першої статті 43 Закону встановлено імперативну умову, що договір про закупівлю є нікчемним у разі, коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей (до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону).
Період усунення порушень: 28.01.2025 14:48 - 12.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 28.01.2025 14:48

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідальна особа КНП «Залозецький центр первинної медико- санітарної допомоги» Залозецької селищної ради ознайомилася з висновком Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, згідно якого, повинна в межах чинного законодавства вжити заходів щодо розірвання договору на лабораторні дослідження №66 від 28.11.2024р., який було заключено з КНП «Залозецька районна лікарня» Залозецької селищної ради. Взявши до уваги висновок, було прийняте рішення про розірвання договору після заключення нового договору на лабораторні дослідження, по тій причині, що в закладі щоденно є потреба в здійсненні лабораторних досліджень. А без діючого договору зробити це буде неможливо. 28.01.2025 р. було оприлюднено відриті торги з особливостями на лабораторні дослідження, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-28-005095-a, згідно якого заклад заключить новий договір на лабораторні дослідження, а договір з КНП «Залозецька районна лікарня»Залозецької селищної ради буде розірвано.
Дата публікації звіту: 29.01.2025 13:54

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто
Дата публікації: 07.02.2025 12:11

Запити/Пояснення