-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Кабельно - провідникова продукція
Завершена
3 426 828.45
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 34 268.28 UAH
мін. крок: 1% або 34 268.28 UAH
Номер:
6dd965f1971e42eba7ae1e4b37170f38
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-13-000127
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.01.2025 00:00
Період моніторингу:
13.01.2025 21:49 - 04.02.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.01.2025 № 7
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 13.01.2025 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 13.01.2025 № 7
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
5. UA-2024-11-21-008918-a 21.11.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пункту 14 Особливостей та частини першої статті 4 Закону
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТД «ВАТРА ДНІПРОВСЬКИЙ РЕГІОН» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей та абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ЕЛЕКТРОМЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «МІСЬКСВІТЛО» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену Piшeнням упoвнoвaжeнoї ocoби Замовника від 21.11.2024 № 1-21/11, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 29.11.2024; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ВАТРА ДНІПРОВСЬКИЙ РЕГІОН» (далі – ТОВ «ТД «ВАТРА ДНІПРОВСЬКИЙ РЕГІОН»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.12.2024 №2-16/12; повідомлення про намір укласти договір від 16.12.2024; договір від 09.01.2025 №05-01/25 (далі – Договір); пояснення Замовника від 17.01.2025, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині відображення закупівлі у річному плані встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно пункту 14 Особливостей закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів).
Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Моніторингом встановлено, що згідно оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю Замовником визначено строк поставки товарів з 01 січня 2025 року до 31 грудня 2025 року. Умовами тендерної документації до вищезазначеної процедури закупівлі строк поставки товарів визначений – в період з 01 січня 2025 року до 31 грудня 2025 року.
Водночас, моніторингом встановлено, що Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель річний план закупівель на 2024 рік за номером ID: UA-P-2024-11-21-010812-a, який не відповідає оголошеній закупівлі UA-2024-11-21-008918-a, що здійснюється Замовником на планову потребу 2025 року.
Враховуючи викладене, Замовником в порушення частини першої статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей інформація, зазначена в оголошенні та тендерній документації не відповідає запланованій закупівлі.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТД «ВАТРА ДНІПРОВСЬКИЙ РЕГІОН» встановлено наступне.
Додатком 7 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) передбачена необхідність надати оригінал чи копію витягу з реєстру платників єдиного податку, (вимога встановлюється для учасника, який є платником єдиного податку).
Одночасно Додатком 7 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) передбачена необхідність надати лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.
При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТД «ВАТРА ДНІПРОВСЬКИЙ РЕГІОН» не надано оригінал чи копія витягу з реєстру платників єдиного податку. Однак наданий учасником ТОВ «ТД «ВАТРА ДНІПРОВСЬКИЙ РЕГІОН» лист-роз’яснення від 27.11.2024 №31 (файл «21. Лист-роз'яснення ненадання документів.pdf) не містить законодавчі підстави щодо ненадання вищезазначеного документу, що не відповідає вимогам тендерної докуменації.
Однак, Замовник не виявив невідповідність у поданих учасником документах в цій частині та на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищенаведених невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ТД «ВАТРА ДНІПРОВСЬКИЙ РЕГІОН» усунути такі невідповідності в інформації та документах у складі своєї тендерної пропозиції. Розміщене до учасника повідомлення про виправлення невідповідностей не містить вимоги щодо виправлення вищевикладених невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Таким чином, Замовник на порушення абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТД «ВАТРА ДНІПРОВСЬКИЙ РЕГІОН» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а проколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.12.2024 №2-16/12 визнав його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 14.01.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного.
Замовник 17.01.2025 надав пояснення наступного змісту: « …при розгляді тендерної документації Замовником не було виявлено зазначену невідповідність.» Поряд з іншим в поясненні зазначено: «Враховуючи вищенаведене, Замовником буде направлено Постачальнику додаткову угоду щодо розірвання договору без виконання з урахуванням виявлених в ході проведення моніторингу питань».
Період усунення порушень:
21.01.2025 18:44 - 05.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
21.01.2025 18:44
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Лист від 27.01.2025 р. № 14-27-01 про усунення порушень та докази.
Дата публікації звіту:
27.01.2025 16:26
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Замовником оприлюднено через електронну систему закупівель додаткову угоду від 03.02.2025 № 1 до договору від 09.01.2025 р. № 05-01/25 про розірвання договору, оплата за договором не проводилась.
Дата публікації:
05.03.2025 18:06
Запити/Пояснення
Номер:
d24c17963c6b4908ba5b4dcc18a4705b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.01.2025 17:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Кабельно - провідникова продукція» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-11-21-008918-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Вимога тендерної документації передбачає необхідність надати Оригінал чи копія витягу з реєстру платників єдиного податку, (вимога встановлюється для учасника, який є платником єдиного податку).
Також вимога тендерної документації передбачає необхідність надати лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/нь державних органів щодо цього.
При цьому, у складі тендерної пропозиції не надано оригінал чи копія витягу з реєстру платників єдиного податку.
Однак наданий учасником лист-роз’яснення не містить законодавчі підстави щодо ненадання вищезазначеного документу.
Чому Замовник не виявив зазначену невідповідність під час розгляду тендерної пропозиції.
3. Згідно оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю Замовником визначено строк поставки товарів до 31 грудня 2025 року. Умовами тендерної документації до вищезазначеної процедури закупівлі строк поставки товарів визначений з 01 січня 2025 до 31 грудня 2025 року.
Водночас, моніторингом встановлено, що Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель річний план закупівель на 2025 рік за номером ID: UA-P-2024-11-21-010812-a, який не відповідає оголошеній закупівлі UA-2024-11-21-008918-a, що здійснюється Замовником на планову потребу 2025 року.
Враховуючи викладене, Замовником в порушення частини першої статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей інформація, зазначена в оголошенні та тендерній документації не відповідає запланованій закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.