Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Афінацентр» установлено порушення вимог пункту 43, підпункту 2 пункту 44.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ`єктивне та упереджене визначення переможця відкритих торгів з особливостями, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов`язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття зазначених заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Кетрисанівської сільської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 20.11.2024 № 145, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Афінацентр» (далі – ТОВ «Афінацентр»), вимога про усунення невідповідностей до 11.12.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 12.12.2024 № 167, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 12.12.2024, договір про закупівлю робіт від 25.12.2024 № 111 на суму 14 854 612,66 грн, укладений між Замовником та ТОВ «Афінацентр» (далі – Договір), додаткові угоди від 25.12.2024 № 1, від 25.12.2024 № 2, від 31.12.2024 № 3, від 21.01.2025 № 4 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, пояснення надані Замовником 08.01.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Афінацентр» установлено наступне.
Так, згідно із пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (далі – пункт 1 Розділ 3) тендерної документації Замовником передбачено, що в складі тендерної пропозиції учасником надаються розрахунок ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) з підтверджуючими розрахунками за статтями витрат договірної ціни, які повинні бути складені та оформлені згідно із вимогами кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова) і має бути наданий додатково в електронному вигляді в форматі інформаційного блоку даних imd у програмному АВК-5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів.
Згідно із пунктом 3 розділу IV «Документи та/або інформація, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі» Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (далі – розділ IV Додатка 1) до тендерної документації, учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати у скановану вигляді договірну ціну та розрахунки до договірної ціни, зокрема, об`єктний(-і) кошторис(-и).
У складі тендерної пропозиції учасник закупівлі ТОВ «Афінацентр» надав об`єктний кошторис до локального кошторису 06-01-01 «Зовнішнє водопостачання та водовідведення» у форматі інформаційного блоку даних imd у програмному АВК-5.
Проте, учасником ТОВ «Афінацентр» у складі тендерної пропозиції не надано об`єктний кошторис до локального кошторису 06-01-01 «Зовнішнє водопостачання та водовідведення» у сканованому вигляді, чим не дотримано вимоги Додатка 1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 Розділу 3 тендерної документації Замовником зазначено, що на сканованих розрахунках договірної ціни та підтверджуючих розрахунках (об`єктний(-і) кошторис(-и), розрахунки прибутку та адміністративних витрат тощо) обов`язкова наявність підписів та печаток уповноваженої особи учасника та інженера-проектувальника у частині кошторисної документації.
Однак, учасником ТОВ «Афінацентр» у складі тендерної пропозиції розрахунки договірної ціни та підтверджуючі розрахунки (об`єктний(-і) кошторис(-и), розрахунки прибутку та адміністративних витрат тощо) надані без підпису та печатки інженера-проектувальника.
Слід зазначити, що Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Афінацентр» в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Проте, у вказаній вимозі про усунення невідповідностей Замовником не зазначені серед переліку виявлених невідповідностей, вищевказані невідповідності в документах, що подані учасником закупівлі ТОВ «Афінацентр» у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією, які можуть бути усунені відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме, відсутність в тендерній пропозиції в сканованому вигляді об`єктного кошторису до локального кошторису 06-01-01 «Зовнішнє водопостачання та водовідведення» та відсутність підпису та печатки інженера-проектувальника на розрахунках договірної ціни та підтверджуючих розрахунках (об`єктний(-і) кошторис(-и), розрахунки прибутку та адміністративних витрат тощо), які виявлені в ході проведення моніторингу.
Отже, Замовник в повному обсязі не скористався можливістю надати учаснику закупівлі ТОВ «Афінацентр» вимогу про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель та не зазначив серед переліку виявлених невідповідностей, вищевказані невідповідності в документах тендерної пропозиції учасника, які виявлені в ході проведення моніторингу, чим не дотримано вимоги пункту 43 Особливостей.
На запит Держаудитслужби Замовником через електронну систему закупівель 08.01.2025 надана відповідь, яка не спростовує суті установленого порушення.
Крім того, моніторингом установлено, що у пункту 1 Розділу 3 тендерної документації, пункті 3 розділу IV Додатка 1 до тендерної документації, Замовником зазначено таке: «Учасник повинен врахувати та надати розрахунки заробітної плати, при цьому, розмір середньомісячної заробітної плати на 1 робітника в режимі повної зайнятості розраховується при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 173,83 люд. год. та розряді робіт 3,8 і повинен бути не менше 13 707,89 грн; тарифна сітка для пусконалагоджувального персоналу при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 173,83 люд. год. та розряді робіт 4 – 14 033,49 грн».
У складі тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ «Афінацентр» на підтвердження відповідності технічних вимог до предмета закупівлі надано Пояснювальну записку, яка містить розрахунки складових вартості робіт, де зазначено, зокрема, що середньомісячна заробітна плата на 1 робітника в режимі повної зайнятості для будівельних, монтажних і ремонтних робіт при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 173,83 люд. год. та розряді робіт 3,8 складає 18 300,00 гривень.
Так, рішенням виконавчого комітету Кропивницької міської ради від 26.03.2024 № 286 «Про встановлення розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об`єктів» (далі – Рішення виконавчого комітету) встановлено розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального та поточного ремонту, технічного переоснащення) об`єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів Кропивницької міської територіальної громади, коштів комунальних підприємств, установ та організацій Кропивницької міської територіальної громади у розмірі 17 445,80 грн, що відповідає середньому розряду складності робіт 3,8 при звичайних умовах будівництва.
Рішенням виконавчого комітету встановлено максимальну вартісну межу розміру кошторисної заробітної плати в регіоні, а саме, 17 445,80 грн, яку підрядники повинні враховувати при розрахунку заробітної плати робітника при звичайних умовах будівництва із розрядом робіт 3,8. Тобто, підрядники, враховуючи умови та складність робіт, можуть встановити розмір заробітної плати робітників при звичайних умовах будівництва із розрядом робіт 3,8 менший, ніж 17 445,80 грн, але не більше встановленого Рішенням виконавчого комітету розміру кошторисної заробітної плати – 17 445,80 гривень.
Проте, надана учасником ТОВ «Афінацентр» у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним вимогам до предмета закупівлі, Пояснювальна записка, яка є невід`ємною частиною Договірної ціни, містить розрахунок середньомісячної заробітної плати на 1 робітника в режимі повної зайнятості для будівельних, монтажних і ремонтних робіт при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 173,83 люд. год. та розряді робіт 3,8 в розмірі 18 300,00 грн, що перевищує встановлений Рішенням виконавчого комітету розмір кошторисної заробітної плати при звичайних умовах будівництва із розрядом робіт 3,8.
Таким чином, учасник ТОВ «Афінацентр» не підтвердив відповідність тендерної пропозиції технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, чим не дотримано вимоги пункту 1 Розділу 3 тендерної документації, пункті 3 розділу IV Додатка 1 до тендерної документації.
Згідно із підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Внаслідок вищевказаного, Замовник, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «Афінацентр» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, натомість визнав його переможцем закупівлі та уклав з ним договір про закупівлю.
На запит Держаудитслужби Замовником через електронну систему закупівель 08.01.2025 надана відповідь, яка не спростовує суті установленого порушення.
Відповідно до підпункту 1 пункту 51 Особливостей, відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно із Особливостями.
Період усунення порушень:
24.01.2025 15:09 - 08.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.01.2025 15:09