-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з підтримання режиму перебування і переміщення в морському порту
Завершена
13 440 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 67 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 67 200.00 UAH
Номер:
e468ac745f914788a4f1b9032e150301
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-11-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.02.2025 00:00
Період моніторингу:
11.02.2025 13:00 - 05.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
10.02.2025 № 44
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
13 UA-2024-11-19-008733-a 19.11.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання виконання вимог Постанови № 710 встановлено порушення частини 4-1 цієї постанови.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ЛЕГІОН-ЗАХИСТ», ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «ЄВРОГАРД» та ТОВ «АЛЬТАЇР», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує оприлюднити інформацію щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі та здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Миколаївської філії Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (Адміністрація Миколаївського морського порту) (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 19 листопада 2024 року, реєстр пропозицій, протокол розкриття, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕГІОН-ЗАХИСТ» (далі – ТОВ «ЛЕГІОН-ЗАХИСТ»), товариства з обмеженою відповідальністю «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «ЄВРОГАРД» (далі – ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «ЄВРОГАРД») та товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬТАЇР» (далі – ТОВ «АЛЬТАЇР»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11 грудня 2024 року про відхилення пропозиції учасника ТОВ «ЛЕГІОН-ЗАХИСТ», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 14 грудня 2024 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16 грудня 2024 року про відхилення пропозиції учасника ТОВ «ОХОРОННА КОМПАНІЯ «ЄВРОГАРД», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 25 грудня 2024 року, повідомлення про намір укласти договір від 25 грудня 2024 року, договір про надання послуг від 31 грудня 2024 року № 124-В-МИФ-24 на суму 15 966 720,00 грн з ПДВ (далі – Договір), пояснення Замовника, надані 19 лютого 2025 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужби від 14 лютого 2025 року звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду, відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови № 710.
На зазначений запит Держаудитслужби, Замовник 19 лютого 2025 року оприлюднив пояснення, зокрема, «…… ДП «АМПУ» є державним унітарним підприємством і діє, як державне комерційне підприємство, створене відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 04 березня 2013 року № 133 «Про погодження пропозиції щодо реорганізації державних підприємств морського транспорту» та входить до сфери управління Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України. Згідно з пунктами 21, 22 Статуту, майно підприємства становлять оборотні та необоротні активи, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі підприємства. Виходячи зі змісту п.1 Постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710), відповідно до якого йдеться про затвердження заходів щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, згідно з додатком, та змісту п. 4-1 Постанови № 710, а також враховуючи, що терміни «бюджетне призначення» та «головні розпорядники бюджетних коштів» визначені Бюджетним кодексом України, яким визначаються правові засади функціонування бюджетної системи України (яка є сукупністю державного бюджету та місцевих бюджетів, побудована з урахуванням економічних відносин, державного і адміністративно-територіальних устроїв і регульована нормами права), є підстави вважати, що зазначена постанова КМУ регулює відносини, пов'язані із використанням коштів бюджетів в розумінні Бюджетного кодексу України та прийнята відповідно до ст. 1 Бюджетного кодексу України, на підставі і на виконання цього Кодексу та інших законів України, передбачених ст. 1 Бюджетного кодексу України (закону про Державний бюджет України та інших законів, що регулюють бюджетні відносини, передбачені ст. 1 Бюджетного кодексу України). ДП «АМПУ» не підпадає під вимоги пункту 41 Постанови №710, оскільки не є бюджетною організацією, не має бюджетних призначень, не є розпорядником та/або одержувачем бюджетних коштів та у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» використовує власні кошти підприємства».
Зазначаємо, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.05.2015 №600-р затверджено перелік підприємств державного сектору економіки, які мають найбільші за розміром активи (станом на 31 грудня 2014 року), згідно з додатком, зокрема, ДП «Адміністрація морських портів України» (код згідно з ЄДРПОУ 38727770).
Статтею 95 Цивільного кодексу України визначено, що філія є відокремленим підрозділом юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.
Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Миколаївська філія Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (Адміністрація Миколаївського морського порту) є відокремленим підрозділом юридичної особи ДП «Адміністрація морських портів України» (код згідно з ЄДРПОУ 38727770).
Отже, Миколаївська філія Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (Адміністрація Миколаївського морського порту) як відокремлений підрозділ ДП «Адміністрація морських портів України» є суб`єктом господарювання державного сектору економіки, а тому було зобов`язане виконувати вимоги п.4-1 Постанови №710 шляхом забезпечення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Згідно із вимогами пункту 4-1 Постанови №710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Однак, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови №710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті або офіційного веб-сайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки.
Період усунення порушень:
06.03.2025 18:21 - 21.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
06.03.2025 18:21
Оскарження висновку в суді
Опис:
Інформація щодо поданої позовної заяви.
З метою належного виконання вимог ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) ДП «АМПУ», в особі МФ ДП «АМПУ» (адміністрації Миколаївського МП), повідомляє, що 19 березня 2025 року було подано позовну заяву до Київського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-11-19-008733-a, по закупівлі: Послуги з підтримання режиму перебування і переміщення в морському порту за кодом ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги (номер закупівлі в електронній системі закупівель UA-2024-11-19-008733-a), який оприлюднено 06.03.2025.
Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Про відкриття Київським окружним адміністративним судом провадження у справі буде зазначено в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Дата публікації:
20.03.2025 16:16
Дата відкриття провадження:
21.04.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
320/18030/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
МФ ДП «АМПУ» (адміністрація Миколаївського МП) відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) здійснено закупівлю послуг за процедурою відкриті торги з особливостями: Послуги з підтримання режиму перебування і переміщення в морському порту за кодом ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro (далі – Prozorro ) за номером UA-2024-11-19-008733-a). Державною аудиторської служби України було проведено моніторинг вищезазначеної процедури закупівлі та 06.03.2025 оприлюднено в Prozorro висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-11-19-008733-a. (далі – Висновок). Відповідно до абзацу другого частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник оприлюднює аргументовані заперечення до зазначеного Висновку (окремим файлом).
Дата публікації звіту:
12.03.2025 17:07
Запити/Пояснення
Номер:
34eeee7375704553bc6b3eb35ee66f1f
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
14.02.2025 15:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуги з підтримання режиму перебування і переміщення в морському порту (ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-11-19-008733-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін на послуги з підтримання режиму перебування і переміщення в морському порту (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
846ccbd1ab9b4951bf55fe0e12c47203
Назва:
Щодо надання пояснень на запит ДАСУ
Дата опублікування:
19.02.2025 11:15
Опис:
МФ ДП «АМПУ» (адміністрація Миколаївського МП) відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі - Постанова) здійснено закупівлю послуг за процедурою відкриті торги з особливостями: послуги з підтримання режиму перебування і переміщення в морському порту за кодом ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-11-19-008733-а). Наказом Державної аудиторської служби від 10.02.2025 № 44 «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» було розпочато моніторинг вищезазначеної процедури закупівлі. В межах моніторингу було оприлюднено «Запит замовнику на пояснення». Замовник надає наступні пояснення разом з додатками, прикріпленими окремими файлами.