-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів
Завершена
557 490.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 787.45 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 787.45 UAH
Номер:
d3f16e8047794d469047d24416fdd9d8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-16-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.12.2024 00:00
Період моніторингу:
16.12.2024 15:06 - 07.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
16.12.2024
№ 85-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 16.12.2024 № 85-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
4. UA-2024-11-14-015596-a Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 41 Постанови № 710.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 11 частини 2 статті 22 Закону та абзаців 1, 8, 10 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Товщик Роман Леонідович установлено порушення вимог підпунктів 2 та 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 10.12.2024 № 80, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Військової частини А2365 (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 14.11.2024 № 10, тендерна пропозиція переможця фізичної особи-підприємця Товщика Романа Леонідовича (далі - ФОП Товщик Роман Леонідович), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.11.2024 № 15, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 25.11.2024, договір про закупівлю від 10.12.2024 № 80, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 20.12.2024.
Пунктом 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - Постанова № 710) визначено, що, зокрема, розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів повинні забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, від 17.12.2024, зокрема, щодо посилання на сторінку власного веб-сайту (або веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710, Замовником в поясненні від 20.12.2024 зазначено, що вказана інформація не оприлюднювалася, оскільки у Замовника відсутній власний вебсайт.
Таким чином, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник в порушення вимог пункту 4¹ Постанови № 710 не оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено ряд порушень, а саме:
- в порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей, у тендерній документації не зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені підпунктами 1, 2, 4, 7-11 пункту 47 Особливостей;
- в пункті 6 розділу ІІІ тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо подання учасниками у складі тендерної пропозиції документів та/або інформації (документів, що підтверджують якість запропонованого товару; відомостей про виробника запропонованого товару; підтвердження у довільній формі, що запропонований товар новий, який не був в експлуатації та виготовлений не раніше 2023 року виробництва), перелік яких не оформлено як окремі додатки до тендерної документації, чим не дотримано норми абзацу 10 пункту 28 Особливостей;
- в порушення вимог пункту 11 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, Замовником в пункті 4 розділу ІІІ тендерної документації визначено строк дії тендерної пропозиції, протягом якого вони вважаються дійсними протягом 60 (шістдесят) днів, що складає менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Товщик Роман Леонідович встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 4 Додатку № 4 до тендерної документації Замовника від учасників процедури закупівлі імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції інформації (документів) про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (підтвердження відповідності технічній специфікації (технічним вимогам) відповідно до Додатку № 6 до тендерної документації).
Проте, моніторингом встановлено, що учасником ФОП Товщик Роман Леонідович у складі тендерної пропозиції не надано інформацію (документи), що підтверджують відповідність технічній специфікації (технічним вимогам) відповідно до Додатку № 6 до тендерної документації, чим не дотримано вимоги пункту 4 Додатку № 4 до тендерної документації.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Товщик Роман Леонідович, як такого, що не відповідав умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Абзацом 15 пункту 47 Особливостей визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Слід відмітити, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель 25.11.2024.
Проте, в порушення вимог абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможцем торгів ФОП Товщик Роман Леонідович надано документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5 і 12 пункту 47 Особливостей, 09.12.2024, тобто на 14 день, а не протягом чотирьох днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Також, Замовником в Додатку № 3 до тендерної документації встановлено імперативну умову щодо надання переможцем торгів у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, зокрема, повного витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі.
При цьому, Замовником визначено, що вказаний документ повинен бути не більше тридцяти денної давнини від дати подання документа.
Однак, переможцем торгів ФОП Товщик Роман Леонідович надано 09.12.2024, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», в якому міститься інформація станом на 03.08.2023 року, чим не дотримано вимоги, встановлені Замовником в Додатку № 3 до тендерної документації.
Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі, зокрема, не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Товщик Роман Леонідович внаслідок ненадання у спосіб, зазначений в Додатку № 3 до тендерної документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5 і 12 пункту 47 Особливостей.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
30.12.2024 16:07 - 14.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
30.12.2024 16:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку надаємо документи та інформацію щодо вжиття заходів вказаних в ньому.
Дата публікації звіту:
06.01.2025 09:13
Запити/Пояснення
Номер:
21ede0c4b1ea4589873e9e126f0c7fe0
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
17.12.2024 11:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-11-14-015596-a), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП Товщик Роман Леонідович на відповідність тендерній документації Військової частини А2365 (далі – Замовник) з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
4. Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що у тендерній документації Замовника не містяться підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені підпунктами 1, 2, 4, 7-11 пункту 47 Особливостей, як це вимагається абзацом 8 пункту 28 Особливостей.
Поясніть, чому Замовником при складанні та затвердженні тендерної документації порушено норми абзацу 8 пункту 28 Особливостей?
5. Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі, зокрема, не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
При цьому, абзацом 15 пункту 47 Особливостей визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Слід відмітити, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель 25.11.2024.
Проте, переможцем торгів ФОП Товщик Роман Леонідович надано документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5 і 12 пункту 47 Особливостей, 09.12.2024, тобто на 14 день, а не протягом чотирьох днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Також, Замовником в Додатку № 3 до тендерної документації встановлено імперативну умову щодо надання переможцем торгів у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, зокрема, повного витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі.
При цьому, Замовником визначено, що вказаний документ повинен бути не більше тридцяти денної давнини від дати подання документа.
Однак, переможцем торгів ФОП Товщик Роман Леонідович надано 09.12.2024, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», в якому міститься інформація станом на 03.08.2023 року, чим не дотримано вимоги, встановлені Замовником в Додатку № 3 до тендерної документації.
Враховуючи викладене вище, поясніть, чому в порушення вимог, передбачених підпунктом 3 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію, подану учасником ФОП Товщик Роман Леонідович?
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
32175fd8073b4c6cad9d4f475bf7d06c
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
20.12.2024 16:26
Опис:
На ваш запит від 17.12.2024 року на питання №1 надаємо копії комерційних пропозицій від потенційних учасників та визначено очікувану вартість.