• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Нове будівництво будівлі котельні Хочинського ліцею Олевської міської ради за адресою: вул.Шкільна,1, с.Хочине Олевської територіальної громади Коростенського району Житомирської області

Завершена

1 856 426.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 282.13 UAH
Номер: 6411d905399b4927a7f67c28253319c2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-12-16-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.12.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 16.12.2024 15:12 - 07.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 16.12.2024 № 85-з Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 16.12.2024 № 85-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 10. UA-2024-11-13-016018-a Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 96) 246-16-47, ania.sherstoboeva@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає вимогам абзацу 8 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «ДІАТОМ» установлено порушення вимог пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору установлено порушення норм пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущено порушення норм пункту 19, абзацу 8 пункту 28, пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 січня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Олевської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 13.11.2024 № 51, тендерна пропозиція учасника-переможця ПП «ДІАТОМ», протокольне рішення уповноваженої особи від 03.12.2024 № 71, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 02.12.2024, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 03.12.2024, договір про закупівлю від 09.12.2024 № 13/24 (далі – Договір № 13/24), додаткова угода від 19.12.2024 № 1, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 23.12.2024, звіт про виконання Договору № 13/24, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 24.12.2024 та 31.12.2024, інформація з власного веб-сайту за посиланням: https://olevsk-gromada.gov.ua/wp-content/uploads/2024/11/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-zakupivli-rozmiru-byudzhetnogo-pryznachennya-ochikuvanoyi-vartosti-predmeta-zakupi-2.pdf. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що в порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації не встановлено спосіб підтвердження відсутності підстави для відхилення переможця процедури закупівлі, визначеної підпунктом 3 пункту 47 Особливостей (керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією) За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця ПП «ДІАТОМ» не відповідала умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 Додатку № 1 до тендерної документації встановлено імперативну умову щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників достовірної інформації у вигляді довідки довільної форми, у якій повинен зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Також, вказаним пунктом зазначено, що замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру. В складі тендерної пропозиції учасник ПП «ДІАТОМ» надав лист щодо ліцензування від 20.11.2024 № 19, в якій зазначив наступну інформацію: «щодо надання ліцензії, на право займатися відповідною діяльністю з переліком видів послуг/робіт провадження будівельної діяльності на послуги вказані у технічному завданні (у випадку, якщо надання таких документів передбачено законодавством) повідомляємо, що відповідно до пункту 9 частини першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) наслідками, не відноситься до переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню». Разом з тим, пунктами 17 та 25 частини «Загальнобудівельні роботи» Технічної специфікації Додатку № 2 до тендерної документації, передбачено виконання робіт протипожежного призначення з вогнезахисту дерев'яних конструкцій, арок, балок крокв, мауерлатів, виконання яких відповідно до пункту 13 частини 1 статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та пункту 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852, підлягають обов’язковому ліцензуванню. Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ПП «ДІАТОМ» відсутні ліцензія учасника на виконання вищевказаних робіт протипожежного призначення та/або довідка з інформацією про її наявність, чим не дотримано вимоги підпункту 5.2 пункту 5 Додатку № 1 до тендерної документації. На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, від 19.12.2024, зокрема, щодо відсутності в складі тендерної пропозиції учасника ПП «ДІАТОМ» ліцензії учасника на виконання вищевказаних робіт протипожежного призначення та/або довідки з інформацією про її наявність, Замовником в поясненні від 24.12.2024 зазначено, що «Учасником ПП «Діатом» надано довідку передбачену підпунктом 5.2. пункту 5 Додатку 1 до тендерної документації. Інших документів тендерною документацією не вимагалося, з чого слідує, те що учасник не зобов’язаний надавати те чого не вимагається», а також зазначено, що «дану декларацію може бути подано після укладення договору про закупівлю, тому на стадії подання тендерних пропозицій не вимагається». Проте з викладеним в поясненні Замовника погодитись неможливо, оскільки підпункт 5.2 пункту 5 Додатку № 1 до тендерної документації чітко свідчить про те, що Замовник вимагає від учасників надання саме в складі тендерної пропозиції достовірну інформацію у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, та, що замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру. В свою чергу, ненадання ліцензії учасника на виконання вищевказаних робіт протипожежного призначення та/або довідки з інформацією про їЇ наявність, не призводить до зміни предмета закупівлі. Разом з тим, відповідно до пункту 43 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, не надання у складі тендерної пропозиції учасником ПП «ДІАТОМ» ліцензії учасника на виконання вищевказаних робіт протипожежного призначення та/або довідки з інформацією про їЇ наявність, є невідповідністю, яка підлягала усуненню відповідно до пункту 43 Особливостей. Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення норм пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ПП «ДІАТОМ» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 Додатку № 1 до тендерної документації та підпункту 3,2 пункту 3 Додатку № 2 до тендерної документації, встановлено імперативну умову, що учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції, зокрема: договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, локальний кошторис, відомість ресурсів до локального кошторису, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, графік виконання робіт, інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Також, вказаними підпунктами визначено, що «Кошторисні документи повинні бути складені учасником відповідно до положень КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва». При цьому, в Додатку № 2 до тендерної документації наведено Технічне завдання на виконання робіт з «Нове будівництво будівлі котельні Хочинського ліцею Олевської міської ради за адресою: вул.Шкільна,1, с.Хочине Олевської територіальної громади Коростенського району Житомирської області», яке містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічну специфікацію до предмета закупівлі, яка містить перелік та обсяг робіт, що є предметом закупівель. Слід відмітити, що відповідно до пункту 2.1 розділу II Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі – Настанова) визначено, що система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів. Поряд з тим, відповідно до пункту 2.3 розділу II Настанови визначено, що до кошторисних норм України належать ресурсні елементні кошторисні норми (далі – КНУ РЕКН). Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 - 5.9 цієї Настанови, при цьому нормативний час роботи будівельних машин та механізмів визначається на підставі КНУ РЕКН та обсягів робіт, які пропонуються до виконання. На виконання вищевказаних вимог у складі тендерної пропозиції учасником ПП «ДІАТОМ» надано, зокрема, локальні кошториси № 02-01-01, № 02-01-02, № 02-01-03, № 02-01-04, № 02-01-05, № 06-01-01 та підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів № 02-01-01, № 02-01-02, № 02-01-03, № 02-01-04, № 02-01-05, № 06-01-01 (файл «Зведений кошторисний розрахунок+локальні кошториси.pdf»). Разом з тим, відповідно до пунктів 3, 5, 8 та 46 локального кошторису № 02-01-01 передбачено, що учасником ПП «ДІАТОМ» виконання робіт з «Улаштування стрічкових фундаментів залізобетонних, при ширині по верху до 1000 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ6-1-22), в кількості 5,45 м3, з «Улаштування фундаментних плит залізобетонних плоских» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ6-1-16), в кількості 4,82 м3, з «Улаштування поясів в опалубці» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ6-19-1), в кількості 0,24 м3, з «Улаштування залізобетонних фундаментів загального призначення під колони об’ємом понад 5 м3 до 10 м3» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ6-1-7), в кількості 9,2 м3, будуть здійснюватись, зокрема, без застосування кранів баштових, вантажопідйомністю 8 т, автонавантажувачів, вантажопідйомністю 5 т та прес-ножиць комбінованих, тоді як ресурсні елементні кошторисні норми (КНУ РЕКН) КБ6-1-22, КБ6-1-16, КБ6-19-1 та КБ6-1-7, які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.12.2021 № 374 (далі – наказ № 374), зокрема, передбачають виконання вказаних обсягів робіт із застосуванням кранів баштових, вантажопідйомністю 8 т, в кількості 4,816032 маш-год, автонавантажувачів, вантажопідйомністю 5 т, в кількості 0,007047 маш-год, та прес-ножиць комбінованих, в кількості 0,831212 маш-год, чим не дотримано вимоги пунктів 3, 5, 8 та 46 частини «Загальнобудівельні роботи» Технічного завдання Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до пунктів 17 та 25 локального кошторису № 02-01-01 передбачено, що учасником ПП «ДІАТОМ» виконання робіт з «Вогнезахист дерев’яних конструкцій ферм, арок, балок, крокв, мауерлатів» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ10-55-1), в кількості 0,297 м3, з «Вогнезахист лат під покрівлю, покриттів і настилів по фермах» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ10-56-1), в кількості 39,83 м3, будуть здійснюватись, зокрема, без застосування агрегатів фарбувальних високого тиску для фарбування поверхонь конструкцій, потужністю 1 кВт, тоді як ресурсні елементні кошторисні норми (КНУ РЕКН) КБ10-55-1 та КБ10-56-1, які затверджені наказом № 374, зокрема, передбачають виконання вказаних обсягів робіт із застосуванням агрегатів фарбувальних високого тиску для фарбування поверхонь конструкцій, потужністю 1 кВт, в кількості 0,6885497 маш-год, чим не дотримано вимоги пунктів 17 та 25 частини «Загальнобудівельні роботи» Технічного завдання Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до пункту 29 локального кошторису № 02-01-01 передбачено, що учасником ПП «ДІАТОМ» виконання робіт з «Монтаж покрівельного покриття з профільованого листа при висоті будівлі до 25 м» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ9-42-1), в кількості 37,4 м2, будуть здійснюватись, зокрема, без застосування кранів на гусеничному ходу, вантажопідйомністю 40 т, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма (КНУ РЕКН) КБ9-42-1, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних обсягів робіт із застосуванням кранів на гусеничному ходу, вантажопідйомністю 40 т, в кількості 1,26412 маш-год, чим не дотримано вимоги пункту 29 частини «Загальнобудівельні роботи» Технічного завдання Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до пунктів 42-43 локального кошторису № 02-01-01 передбачено, що учасником ПП «ДІАТОМ» виконання робіт з «Поліпшене штукатурення цементно-вапняним або цементним розчином по каменю і бетону стін вручну» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ15-46-6), в кількості 57 м2, з «Поліпшене штукатурення цементно-вапняним або цементним розчином по каменю і бетону відкосів вручну» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ15-46-6), в кількості 2,12 м2, будуть здійснюватись, зокрема, без застосування розчинонасосу, продуктивністю 1 м3 /год, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма (КНУ РЕКН) КБ15-46-6, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних обсягів робіт із застосуванням розчинонасосу, продуктивністю 1 м3 /год, в кількості 1,454352 маш-год, чим не дотримано вимоги пунктів 42-43 частини «Загальнобудівельні роботи» Технічного завдання Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до пункту 57 локального кошторису № 02-01-01 передбачено, що учасником ПП «ДІАТОМ» виконання робіт з «Прокладання димової труби із корозійностійкої сталі класу Н [нормальні] товщиною 1,0 мм, діаметром 250х320 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ20-5-6), в кількості 14,08 м2, будуть здійснюватись, зокрема, без застосування лебідок ручних та важільних, тяговим зусиллям до 14,72 кН (1,5 т), тоді як ресурсна елементна кошторисна норма (КНУ РЕКН) КБ20-5-6, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних обсягів робіт із застосуванням лебідок ручних та важільних, тяговим зусиллям до 14,72 кН (1,5 т), в кількості 4,225408 маш-год, чим не дотримано вимоги пункту 57 частини «Загальнобудівельні роботи» Технічного завдання Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до пунктів 3, 7, 9, 11, 15, 19, 25, 28, 44, 46, 48, 50, 61, 64 та 67 локального кошторису № 02-01-02 передбачено, що учасником ПП «ДІАТОМ» виконання робіт з «Установлення насосів відцентрованих з електродвигуном» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ18-13-1), в кількості 5 шт, з «Установлення бака теплоакумуляційного місткістю 1 м3» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ18-10-9), в кількості 1 шт, з «Установлення баків міскістю 0,2 м3» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ18-10-3), в кількості 1 шт, з «Установлення баків місткістю 0,25 м3» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ18-10-4), в кількості 1 шт, з «Установлення насосів відцентрованих» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ18-13-1), в кількості 1 шт, з «Установлення гребінок пароводорозподільних зі стальних труб, зовнішній діаметр корпуса 108 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ18-15-1), в кількості 2 шт, з «Установлення вентилів, засувок, затворів, клапанів зворотних, кранів прохідних на трубопроводах із стальних труб діаметром 65 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ16-15-3), в кількості 5 шт, з «Установлення вентилів, засувок, застворів, клапанів зворотних, кранів прохідних на трубопроводах із стальних труб діаметром до 50 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ16-15-2), в кількості 14 шт, з «Установлення фільтрів для очищення води у трубопроводах систем опалення діаметром 65 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ18-21-5), в кількості 1 шт, з «Установлення фільтрів для очищення води у трубопроводах систем опалення діаметром 50 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ18-21-4), в кількості 5 шт, з «установлення фільтрів для очищення води у трубопроводах систем опалення діаметром 32 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ18-21-2), в кількості 1 шт, з «Установлення фільтрів для очищення води у трубопроводах систем опалення діаметром 25 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ18-21-1), в кількості 2 шт, з «Прокладання трубопроводів опалення і водопостачання зі стальних електрозварних труб діаметром 76 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ16-10-4), в кількості 6 м, з «Прокладання трубопроводів опалення і водопостачання зі стальних електрозварних труб діаметром до 50 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ16-10-2), в кількості 43 м, з «Прокладання трубопроводів опалення і водопостачання зі стальних електрозварних труб діаметром до 40 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ16-10-1), в кількості 61,5 м, будуть здійснюватись, зокрема, без застосування кранів баштових, вантажопідйомністю 5 т, тоді як ресурсні елементні кошторисні норми (КНУ РЕКН) КБ18-13-1, КБ18-10-9, КБ18-10-3, КБ18-10-4, КБ18-15-1, КБ16-26-1, КБ16-15-3, КБ16-15-2, КБ18-21-5, КБ18-21-4, КБ18-21-2, КБ18-21-1, КБ16-10-4, КБ16-10-2 та КБ16-10-1, які затверджені наказом № 374, зокрема, передбачають виконання вказаних обсягів робіт із застосуванням кранів баштових, вантажопідйомністю 5 т, в кількості 1,141 маш-год, чим не дотримано вимоги пунктів 3, 7, 9, 11, 15, 19, 25, 28, 44, 46, 48, 50, 61, 64 та 67 частини «Тепломеханічна частина» Технічного завдання Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до пунктів 74-75 локального кошторису № 02-01-02 передбачено, що учасником ПП «ДІАТОМ» виконання робіт з «Гідравлічне випробування трубопроводів систем опалення, водопроводу і гарячого водопостачання діаметром до 50 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ16-29-1), в кількості 104,5 м, з «Гідравлічне випробування трубопроводів систем опалення, водопроводу і гарячого водопостачання діаметром до 100 мм» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ16-29-2), в кількості 6 м, будуть здійснюватись, зокрема, без застосування установок для гідравлічних випробувань трубопроводів, тиск нагнітання: низький 0,1 МПа [1 кгс/см2 ], високий 10 МПа [100 кгс/см2 ], тоді як ресурсні елементні кошторисні норми (КНУ РЕКН) КБ16-29-1 та КБ16-29-2, які затверджені наказом № 374, зокрема, передбачають виконання вказаних обсягів робіт із застосуванням установок для гідравлічних випробувань трубопроводів, тиск нагнітання: низький 0,1 МПа [1 кгс/см2 ], високий 10 МПа [100 кгс/см2 ], в кількості 1,6575 маш-год, чим не дотримано вимоги пунктів 74-75 частини «Тепломеханічна частина» Технічного завдання Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до пунктів 22 та 26 локального кошторису № 02-01-03 передбачено, що учасником ПП «ДІАТОМ» виконання робіт з «Установлення вентиляторів осьових масою до 0,025 т» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ20-32-1), в кількості 1 шт, з «Установлення теплової завіси» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ20-34-1), в кількості 1 шт, будуть здійснюватись, зокрема, без застосування кранів на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 10 т та лебідок ручних та важільних, тяговим зусиллям до 14,72 кН (1,5 т), тоді як ресурсні елементні кошторисні норми (КНУ РЕКН) КБ20-32-1 та КБ20-34-1, які затверджені наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних обсягів робіт із застосуванням кранів на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 10 т, в кількості 0,09 маш-год та лебідок ручних та важільних, тяговим зусиллям до 14,72 кН (1,5 т), в кількості 4,73 маш-год, чим не дотримано вимоги пунктів 22 та 26 частини «Опалення та вентиляція» Технічного завдання Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до пункту 8 локального кошторису № 02-01-04 передбачено, що учасником ПП «ДІАТОМ» виконання робіт з «Прокладання коробів пластикових» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ21-12-2), в кількості 50 м, будуть здійснюватись, зокрема, без застосування кранів на автомобільному ходу при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомністю 10 т, автогідропідіймачів, висотою підйому 12 м, підіймачів щоглових будівельних, вантажопідйомністю 0,5 т, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма (КНУ РЕКН) КБ21-12-2, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних обсягів робіт із застосуванням кранів на автомобільному ходу при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомністю 10 т, в кількості 0,16 маш-год, автогідропідіймачів, висотою підйому 12 м, в кількості 1,89 маш-год, підіймачів щоглових будівельних, вантажопідйомністю 0,5 т, в кількості 0,11 маш-год, чим не дотримано вимоги пункту 8 частини «Електротехнічні роботи» Технічного завдання Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до пункту 10 локального кошторису № 02-01-04 передбачено, що учасником ПП «ДІАТОМ» виконання робіт з «Прокладання одного кабеля перерізом до 10 мм2, що закріплюється на тросі» (ресурсна елементна кошторисна норма КБ21-10-1), в кількості 5 м, будуть здійснюватись, зокрема, без застосування кранів на автомобільному ходу при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомністю 10 т, підіймачів гідравлічних, висотою підйому 8 м, автогідропідіймачів, висотою підйому 12 м, тоді як ресурсна елементна кошторисна норма (КНУ РЕКН) КБ21-18-5, яка затверджена наказом № 374, зокрема, передбачає виконання вказаних обсягів робіт із застосуванням кранів на автомобільному ходу при роботі на монтажі технологічного устаткування, вантажопідйомністю 10 т, в кількості 0,0265 маш-год, підіймачів гідравлічних, висотою підйому 8 м, в кількості 0,029 маш-год, автогідропідіймачів, висотою підйому 12 м, в кількості 0,3295 маш-год, чим не дотримано вимоги пункту 10 частини «Електротехнічні роботи» Технічного завдання Додатку № 2 до тендерної документації. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ПП «ДІАТОМ» як таку, що не відповідала умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей. Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. За результатами аналізу питання дотримання законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що між Замовником та підрядником ПП «ДІАТОМ» до Договору № 13/24 укладено додаткову угоду від 19.12.2024 № 1, якою внесено зміни до додатку № 1 (Договірна ціна) та додатку № 4 (Інформація про ціни на матеріальні ресурси), які є невід’ємною частиною Договору № 13/24. Поряд з тим, кількість (обсяги) робіт, які змінені в результаті внесених змін додатковою угодою від 19.12.2024 № 1, не були передбачені проектно-кошторисною документацією, яка отримала позитивний експертний звіт від 05.11.2024 № 915/КД/2024, технічним завданням (Додаток № 2 до тендерної документації) та пропозицією учасника ПП «ДІАТОМ». Слід зазначити, що відповідно до абзацу 1 частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України та частини 2 статті 180 Господарського кодексу України, договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Відповідно до пункту 5 «Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова № 668), які прийняті відповідно до вимог Цивільного кодексу України та які є обов’язковими до врахування при укладанні та виконанні договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств, а також комплексів і видів робіт пов’язаних із капітальним будівництвом незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників), передбачено істотні умови догорів підряду, зокрема, предмет договору підряду. Разом з тим, виходячи з вимог пункту 15 Постанови № 668, у договорі підряду сторони зобов’язані визначити найменування об’єкта будівництва та його місцезнаходження, основні параметри (потужність, площа, об'єм тощо), склад та обсяги робіт, які передбачені проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, інші показники, що характеризують предмет договору. Таким чином, відповідно до частин 3, 4 статті 180 Господарського кодексу України, абзацу 1 частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України, пунктів 5 та 15 Постанови № 668, склад та обсяги робіт, які передбачені проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, інші показники, що характеризують предмет договору - є предметом договору підряду, який у в свою чергу є істотною умовою договору. Крім того, в підпункті 13.8.1 пункту 13.8 розділу 13 Договору № 13/24 визначено, що відповідно до частини першої статті 638 Цивільного кодексу України, статті 180 Господарського кодексу України істотними умовами цього договору є, зокрема, предмет Договору № 13/24, в тому числі технічні, якісні та кількісні характеристики робіт (предмета закупівлі). Відповідно до пункту 19 Особливостей встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зазначених у вказаному пункті Особливостей. Згідно оприлюдненого в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін договору про закупівлю, підставою внесення змін є «покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю» та «Складання договірної ціни, уточненої відповідно до затвердженої проектної документації до договору про закупівлю». Слід зазначити, що в додаток № 1 (Договірна ціна) до Договору № 13-24 внесено наступні зміни: - прямi витрати зменшились з 1498,17500 тис.грн до 1480,20700 тис.грн; - заробiтна плата збільшилась з 108,98700 тис.грн до 152,07000 тис.грн; - вартiсть матерiальних ресурсiв зменшилась з 1360,55200 тис.грн до 1296,22800 тис.грн; - вартiсть експлуатацiї будiвельних машин i механiзмiв збільшилась з 28,63600 тис.грн до 31,90900 тис.грн; - загальновиробничi витрати збільшились з 57,08600 тис.грн до 77,01500 тис.грн; - іншi супутнi витрати зменшились з 57,67200 тис.грн до 53,85000 тис.грн; - прибуток збільшився з 13,00000 тис.грн до 13,51300 тис.грн; - кошти на покриття адмiнiстративних витрат будiвельної органiзацiї збільшились з 6,82000 тис.грн до 8,16800 тис.грн. На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, від 26.12.2024, зокрема, щодо законності внесення змін до істотних умов Договору № 13/24, Замовником 31.12.2024 надано копії документів, за результатом аналізу яких свідчить, що до кошторисної документації було внесено зміни в частині зміни переліку та обсягів робіт та проведено експертну оцінку від 18.12.2024 № 1092/ЕО/2024. Однак, слід зауважити, що жоден із зазначених випадків у пункті 19 Особливостей не дозволяє змінювати склад та обсяги робіт, що є предметом закупівель, на склад та обсяги робіт виконання яких не передбачено умовами тендерної документації, тендерною пропозицією переможця ПП «ДІАТОМ», умовами Договору № 13/24 та проєктно-кошторисною документацією. Крім того, відповідно до пункту 2.8 розділу 2 Договору № 13/24 «Зміна обсягу робіт допускається виключно в порядку визначеному цим Договором та Настановою з визначення вартості будівництва». Також, пунктом 2.9 розділу 2 Договору № 13/24 встановлено, що «У разі виникнення необхідності виконання додаткових робіт, непередбачених цим Договором і кошторисом, Підрядник повинен невідкладно повідомити про це Замовника для прийняття рішення про їх виконання згідно із законодавством. Роботи, які не передбачені цим Договором, і виконані Підрядником самовільно (без повідомлення та згоди Замовника) не підлягає оплаті за цим Договором». При цьому, відповідно до пункту 5.5 розділу 5 Договору № 13/24 встановлено, що «Зміна ціни Договору (уточнення Договірної ціни) може здійснюватись відповідно до чинного законодавства в порядку та у випадках, визначених цим Договором, оформлюється у письмовому вигляді шляхом укладання додаткової угоди, яка є невід’ємною частиною договору. Договірна ціна може уточнюватись тільки за взаємною згодою Сторін, у випадку: а) обставин непереборної сили; б) внесення змін до проектної документації; в) в інших випадках передбачених договором». Так, підпунктом 13.2.2 пункту 13.2 розділу 13 Договору № 14/23 визначено, що істотні умови цього договору не можуть змінюватися після його підписання до повного виконання Сторонами зобов’язань, крім випадків, передбачених чинним законодавством України у сфері публічних закупівель, з урахуванням вимог пункту 19 Особливостей, зокрема, покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. При цьому, пунктом 13.4 розділу 13 Договору № 14/23 встановлено, що зміна істотних умов Договору № 13/24 у випадку передбаченому пунктом 13.2.2 цього договору, здійснюється шляхом відповідного коригування кошторису (кошторисів) в частині складу (технічних, якісних характеристик) робіт з нового будівництва та використовуваних матеріальних ресурсів (без зміни їх вартості та ціни договору) на підставі погоджених в установленому порядку технічних рішень, спрямованих на покращення якості та інших характеристик робіт за цим договором. Враховуючи вищевикладене, умови Договору № 13/24 передбачають внесення змін до проєктно-кошторисної документації виключно в частині технічних та якісних характеристик, спрямованих на покращення якості та інших характеристик робіт, без зміни переліку та обсягів робіт. Отже, моніторингом установлено, що Замовником на порушення вимог пункту 19 Особливостей та умов Договору № 14/23 укладено додаткову угоду від 19.12.2024 № 1 до Договору № 13/24, якою внесено зміни до предмету закупівлі шляхом зміни додатку № 1 (Договірна ціна) та додатку № 4 (Інформація про ціни на матеріальні ресурси), що призводять до зміни складу та обсягів робіт, виконання яких не передбачено умовами тендерної документації, тендерною пропозицією переможця ПП «ДІАТОМ» та проєктно-кошторисною документацією від 05.11.2024.
Період усунення порушень: 06.01.2025 15:39 - 21.01.2025 00:00
Дата публікації висновку: 06.01.2025 15:39

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація та документи про усунення порушень. Відділом освіти, молоді та спорту Олевської міської ради (далі-Замовник) на виконання Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-11-13-016018-а від 06.01.2025 Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Північного офісу Держаудитслужби Державної аудиторської служби України оприлюднено (протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку), інформацію (у вигляді цього листа) та документ (наказ про оголошення догани) щодо здійснення заходів щодо недопущення виявлених порушень в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб, якими допущено порушення норм пункту 19, абзацу 8 пункту 28, пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Крім того, головного спеціаліста з юридичних питань Кручко Н.П. (уповноважену особу) буде направлено на навчання з питань організації та здійснення публічних закупівель, у тому числі дистанційне в Інтернеті. З огляду на вище наведене, Замовником здійснено заходи щодо недопущення виявлених порушень в подальшому.
Дата публікації звіту: 10.01.2025 14:22

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто шляхом притягнення до дисциплінарної відповідальності винної особи, а саме, оголошено догану.
Дата публікації: 10.01.2025 16:02

Запити/Пояснення