-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
БпАК «RAS 10-ME» або еквівалент (код ДК 021:2015 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном, 34711200-6 Безпілотні літальні апарати)
17.02.2022 № 1981 “Про затвердження Програми заходів щодо підготовки Львівської міської територіальної громади до національного спротиву на 2022-2024 роки“, для передачі військовим частинам Збройних Сил України. Згідно рішення виконкому Львівської міської ради №1224 від 17.09.2024 р
Завершена
5 010 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 050.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 050.00 UAH
Номер:
e51463055fe442629315cc704bad8482
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-02-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.01.2025 00:00
Період моніторингу:
02.01.2025 15:42 - 24.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.01.2025 №1
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 02.01.2025 №1.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 7. UA-2024-11-13-014591-a, 13.11.2024. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МІНВІК» встановлено порушення вимог пункту 43, підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення вимог підпункту 4 пункту 19 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС»; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом припинення зобов’язань за укладеним договором з дотриманням норм Господарського та Цивільного кодексів України.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 23 січня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору про закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського комунального підприємства «Львівсвітло» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-11-13-018133-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 27.11.2024, від 29.11.2024 та від 03.12.2024, тендерні пропозиції ТОВ «ФЛАЙ СІСТЕМС» та ТОВ «МІНВІК», а також оприлюднене Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідності у тендерній пропозиції ТОВ «МІНВІК» (щодо правомірності відхилення вказаних тендерних пропозицій Замовником); тендерну пропозицію ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС» як переможцем тендеру документи; договір від 09.12.2024 №241, додаткові угоди від 19.12.2024 №1 та від 23.12.2024 №2 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; листи-звернення ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС» від 19.12.2024 №19-12/01 та від 23.12.2024 №23-12/01 щодо продовження терміну постави товару та дії договору; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом встановлено, що відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 29.11.2024 тендерну пропозицію ТОВ «МІНВІК» відхилено у зв’язку з тим, що учасник не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, що були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення.
Так, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та документах учасника, з врахування чого в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою, а саме зазначено: у розділі 3.10. Додатку 5 у Відомостях про учасника за встановленою формою «ВІДОМОСТІ ПРО УЧАСНИКА» Замовник вимагав вказати повну та скорочену назву учасника, учасник надав довідку «Відомості про учасника», проте не вказав скорочену назву підприємства, у зв’язку з чим Замовник вимагав привести у відповідність дану довідку.
Моніторингом встановлено, що за вимогами пункту 3.10. Додатку 5 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) тендерної документації Замовника учасник повинен надати відомості про учасника за встановленою формою «ВІДОМОСТІ ПРО УЧАСНИКА», у якій необхідно, зокрема, вказати повну та скорочену назву учасника.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «МІНВІК» міститься файл «Відомості про учасника.pdf», у якому зазначено відомості про учасника відповідно до вимог тендерної документації, зокрема на бланку учасника зазначено його скорочену назву.
Таким чином, Замовником безпідставно встановлено вимогу до ТОВ «МІНВІК» про усунення невідповідностей та оприлюднено в електронній системі закупівель відповідне повідомлення, чим порушено норми пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Як наслідок, Замовником, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, неправомірно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «МІНВІК».
Зважаючи на неправомірне відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника ТОВ «МІНВІК» з остаточною ціновою пропозицією – 4 500 000,00 грн, та, як наслідок, розгляд наступної пропозиції ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС» з визначенням його переможцем тендеру (остаточна цінова пропозиція – 4 800 000,00 грн) та укладенням з ним договору про закупівлю, Замовником здійснено закупівлю товару з додатковими витратами в сумі (розрахунково) 300 000,00 грн, що суперечить принципам максимальної економії, ефективності та пропорційності при проведенні закупівель, визначеним у статті 5 Закону.
Моніторингом також встановлено, що за результатами проведеної досліджуваної процедури закупівлі Замовником укладено з ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС» договір від 09.12.2024 №241, пунктом 5.1 якого визначено, що строк поставки (передачі) товару - до 20.12.2024, строк дії договору - до 31.12.2024 (пункт 10.1 договору).
Водночас, Замовником 19.12.2024 оприлюднено в електронній системі закупівель додаткову угоду від 19.12.2024 №1 до договору від 09.12.2024 №241, згідно з умовами якої термін поставки товару – до 10.01.2025, а також додаткову угоду від 23.12.2024 №2, згідно з умовами якої строк дії договору – до 31.01.2025.
Також, Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель лист ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС» від 19.12.2024 №19-12/01, в якому зазначено, що у зв’язку з передноворічним зростанням попиту на комплектуючі та тривалим терміном проведенням процедури торгів, пізнім заключенням договору, логістичними особливостями доставки виникли обставини що призводить до порушення термінів постачання комплектуючих в Україну, що в свою чергу призводить до порушення строків постави товару» та прохання продовжити виконання договору до 10.01.2025.
Крім цього, Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель листи ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС» від 19.12.2024 №19-12/01 та від 23.12.2024 №23-12/01, у яких постачальник просить продовжити термін поставки товару та термін дії договору.
Зокрема, у листі від 19.12.2024 №19-12/01 ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС» зазначає, що закупівля основної частини комплектуючих проводиться у третіх країнах, зокрема Чехії, а виробництво їх знаходиться у Китайській Народній Республіці, яка у свою чергу заборонила постачання товарі подвійного призначення в Україну, також часто порушуючи терміни постачання іншим країнам, зокрема країнам Європейьского Союзу.
Також, у вищевказаному листі постачальник посилається на передноворічне зростання попиту на комплектуючі та тривалий термін проведення процедури торгів, а також логістичні особливості доставки.
Підпунктом 4 пункту 19 Особливостей №1178 визначено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пункту 10 цих особливостей, можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у випадку продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Слід зазначити, що у Додатку 5 до тендерної документації Замовника визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, де у пункті 2.1 зазначено, що вся інформація, що стосується технічних характеристик товару зазначена в Додатку №2 до тендерної документації, а за вимогами Додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації Замовника для підтвердження можливості здійснення своєчасної поставки учасник надає лист, в якому гарантує здійснення поставки до 20.12.2024.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС» надано лист (файл Д2.4 Гарантійний лист.pdf), у якому учасник гарантує поставку товару до 20.12.2024.
Окрім цього, ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС» в своїх листах-проханнях не конкретизує, які саме комплектуючі для виробництва FPV-квадрокоптерів необхідно закупити у закордонних виробників та не обґрунтовує відсутності їх аналогів в Україні, у зв’язку з чим у нього виникла необхідність здійснення їх закупівлі за кордоном.
Таким чином, Замовником безпідставно (без документально підтверджених об’єктивних обставин) укладено додаткові угоди від 19.12.2024 №1 та від 23.12.2024 №2 до договору від 09.12.2024 №241 щодо продовження термінів поставки товару та строку дії договору, чим недотримано вимоги підпункту 4 пункту 19 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 7.2 договору від 09.12.2024 №241 за непоставку, несвоєчасну поставку або недопоставку товару, постачальник сплачує замовнику пеню в розмірі 0,5 % від вартості непоставленого, несвоєчасно поставленого або недопоставленого товару за кожний день прострочення поставки, а за прострочення понад 10 (десять) днів додатково стягується штраф у розмірі 10 % від суми несвоєчасно поставленого або недопоставленого товару.
Таким чином, внаслідок укладання додаткових угод від 19.12.2024 №1 та від 23.12.2024 №2 до договору від 09.12.2024 №241 Замовником втрачено можливість стягнути з ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС» пеню в розмірі 0,5 % від вартості несвоєчасно поставленого товару за кожний день прострочення поставки та штраф у розмірі 10 % від суми несвоєчасно поставленого товару.
Період усунення порушень:
28.01.2025 14:51 - 12.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
28.01.2025 14:51
Оскарження висновку в суді
Опис:
ЛКП "Львівсвітло" 11.02.2025 року подало позовну заяву до Львівського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі.
Дата публікації:
11.02.2025 16:28
Дата відкриття провадження:
17.02.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
№380/2692/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
b60009a471e045798de89e21a3e1638a
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
06.01.2025 12:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.01.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-11-13-014591-a, яка проводилась Львівським комунальним підприємством «Львівсвітло» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації - караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f6fe5a4a67fa4266bcfce3e6999f7994
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
07.01.2025 11:08
Опис:
ПОЯСНЕННЯ
на запит у межах проведення моніторингу UA-M-2025-01-02-000017
На виконання вимог, викладених у запиті ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 02.01.2025 №1 Львів від 02.01.2025 року.
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит.
1. Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів та потреб Замовника.
Так, враховуючи вимоги п. 28 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі по тексту - Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
На виконання вимог Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі» 13 листопада 2024 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю: БпАК «RAS 10-ME» або еквівалент (код ДК 021:2015 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном, 34711200-6 Безпілотні літальні апарати).
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі на підставі затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: згідно з пунктом 1 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами встановлено наступне:
Визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами:
Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін.
Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Також, хочемо зазначити про те, що нами було проаналізовано щонайменше три комерційні пропозиції, а саме від: ТОВ «МІНВІК», ТОВ «Рарог Аероспейс», ТОВ «АСИМЕТРИКА». Отже, на підставі пункту 1 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами та даних, які містяться в зазначених комерційних пропозиціям було здійснено визначення розміру очікуваної вартості предмета закупівлі. Очікувана вартість предмета закупівлі становить: 5 010 000,00 грн.
2. Щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Тендерна документація була розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей та інших нормативних документів.
Додатком 2 до тендерної документації передбачена інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі. Так, предмет закупівлі, виріб 1) БпЛА (FPV-квадрокоптер) «RAS 10-ME», од. 112шт та БпЛА (FPV-квадрокоптер) «RAS 10-ME-Thermal», од. 50 шт призначений для виконання бойових завдань в функціоналі комплексу, щодо доставки бойового (корисного) навантаження та враження рухомих і нерухомих об’єктів вдень та вночі із використанням тепловізійної камери в простих метереологічних умовах. Підстава Лист від МВС України військової частини 3053 Національної гвардії України №1460 від 27.8.2024 року та згідно рішення виконкому Львівської міської ради №1224 від 17.09.2024 р.
Номер:
95e6d23e978a4d8091d9cadd5bf49795
Назва:
Поставка товару
Дата опублікування:
23.01.2025 13:13
Опис:
Додаткове пояснення на запит у межах проведення моніторингу UA-M-2025-01-02-000017 На виконання вимог, викладених у запиті ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 02.01.2025 №1 Львів від 02.01.2025 року. Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит. Відповідно до умов додаткової угоди №1 від 19.12.24 до договору №241 від 09.12.2024 строк поставки товару до 10.01.2025 року , повідомляємо що Учасник ТОВ Рарог Аероспейс поставив товар на склад ЛКП «Львівсвітло 10.01.2025 року, а 13.01.2025 року військова частина прийняла товар
Додатки: накладна №1 від 10.01.2025 та акт прийому-передачі №1 від 13.01.2025
Уповноважена особа Христина ІВАНИШИН
Номер:
86569c96ec7c44e5b0d7d39b5c2f4a47
Назва:
Заперечення висновку
Дата опублікування:
04.02.2025 10:46
Опис:
Відповідно до ч. 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Замовник хоче скористатися своїм правом на надання аргументованого заперечення до висновку.
Відповідно до п. 3 Висновку зазначено, зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень) - З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом припинення зобов’язань за укладеним договором з дотриманням норм Господарського та Цивільного кодексів України. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Відповідно до ч. 1 ст. 598 ЦКУ зобов'язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом
Відповідно до ч.2 ст. 598 ЦКУ Припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом.
Відповідно до ст. 599 ЦКУ Зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.
23 січня 2025 року Замовником було розміщено під оголошенням пояснення з власної ініціативи, де зазначено про здійснення 10.01.2025 року постачання ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС» товару за договором у повному обсязі, на підтвердження чого надано копію видаткової накладної №1 від 10.01.2025 року та Акту №1 від 13.01.2025 року.
Таким чином станом на 13.01.2025 року, відповідно до ст. 599 ЦКУ зобов’язання сторін за укладеним договором припинилося шляхом його виконання.
Крім того, визначаючи спосіб усунення порушень, з метою попередження вчинення замовником нового порушення вимог законодавства, контролюючий орган повинен чітко зазначити конкретний захід (варіант поведінки), який слід вжити замовнику для їх усунення. Подібна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 21.12.2023 у справі № 160/18147/22.
Таким чином висновок не містить конкретизації яких саме заходів має вжити Замовник та не має визначення способу усунення виявлених під час моніторингу порушень, свідчить про його нечіткість та невизначеність, що є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії.
Номер:
e06cbd5cd12845d5979bf019da6d1de8
Назва:
Відповідь на звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата опублікування:
05.02.2025 11:24
Опис:
У відповідь на оприлюднене Львівським комунальним підприємством «Львівсвітло» (далі – Замовник) звернення за роз’ясненнями щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-11-13-014591-a (далі – Висновок) повідомляємо наступне.
Проведеним аналізом наведеної у зверненні Замовника інформації встановлено, що зобов’язання сторін за укладеним договором припинилося шляхом його виконання, а також що висновок не містить конкретизації яких саме заходів має вжити Замовник та не має визначення способу усунення виявлених під час моніторингу порушень.
Зазначення у висновку зобов’язання щодо кожного порушення, у разі його виявлення, є обов’язком органу державного фінансового контролю. В той же час, чинним законодавством, яке регулює діяльність органу державного фінансового контролю, не визначено яке саме зобов’язання має міститись у висновках про результати проведення моніторингу процедур закупівель. Проте, з огляду на практику Верховного Суду, зобов’язання повинно бути конкретизованим.
Водночас необхідно звернути увагу, що результатом проведення процедури закупівлі є укладення господарського договору між замовником і переможцем торгів, який передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
У випадку дотримання вимог норм чинного законодавства, неправомірного відхилення Замовником тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТОВ «МІНВІК»» та, як наслідок, розгляду наступної пропозиції ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС» з визначенням його переможцем тендеру та укладенням з ним договору про закупівлю не відбулося б. Тобто, у випадку дотримання норм чинного законодавства договір про закупівлю з ТОВ «РАРОГ АЕРОСПЕЙС» не було б укладено. Отже, договір було укладено з порушенням вимог чинного законодавства.
Верховний Суд у постанові від 29.10.2021 у справі № 520/258/20 (адміністративне провадження № К/9901/29677/21 К/9901/30440/21) зазначає, що «…єдино можливим способом припинення дії договору, укладеного з порушенням Закону № 922-VIII, є його розірвання. Спосіб розірвання мають обрати сторони…».
Також Верховним Судом у пунктах 65-78 постанови від 01.02.2024 у справі № 640/18786/22 (адміністративне провадження № К/990/22883/23) зазначено, зокрема, що на орган державного фінансового контролю покладений обов`язок зазначити варіанти та право вибору щодо вжиття заходів за результатами моніторингу: вжити заходів щодо розірвання договору, надати аргументовані заперечення або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
З огляду на вищенаведене, органом державного фінансового контролю було конкретизовано у висновку спосіб, в який можливо усунути виявлені порушення.
Позицію щодо правомірності, пропорційності і належної конкретизованості аналогічного зобов’язання, підтверджують правові позиції, викладені у постановах Верховного Суду, зокрема: п. 33-38 постанови від 29.10.2021 у справі № 160/9990/20, п. 66-73 постанови від 29.10.2021 у справі № 520/258/20, п. 66-74 постанови від 29.10.2021 у справі № 520/258/20, п. 61-63 постанови від 02.06.2022 у справі № 160/2951/20, п. 52-55 постанови від 02.11.2022 у справі №120/14951/21-а, п. 34-36 постанови від 04.11.2022 у справі № 620/6134/20, п. 44-60 постанови від 10.11.2022 у справі № 200/10092/20-a, п. 48-54 постанови від 17.11.2022 у справі № 620/6135/20, п. 44-60 постанови від 31.01.2023 у справі №260/2993/21, п. 52-70 постанови від 09.02.2023 у справі № 520/6848/21, п. 76-96 постанови від 04.05.2023 у справі №640/17543/20, п. 66-79 постанови від 19.10.2023 у справі № 420/25126/21, п. 65-78 постанови від 01.02.2024 у справі № 640/18786/22.
Повідомляємо також, що на момент завершення моніторингу закупівлі, оприлюднення висновку про його результати, а також станом на даний момент у електронній системі закупівель відсутній звіт про виконання договору про закупівлю або про його розірвання.
Відповідно, орган державного фінансового контролю зобов’язання зазначав з огляду на наявність механізму усунення порушення станом на відповідний момент.
Водночас частина восьма статті 8 Закону про закупівлі для замовника визначає альтернативність дій за результатами розгляду висновку. Закон наділяє Замовника правом самостійно визначити дії та спосіб реагування на викладені у Висновку зобов’язання.
Вибір конкретного способу виконання зобов’язання, як і його нормативно-правове обґрунтування, чинним законодавством покладено на посадових осіб об`єкта контролю, а не на орган державного фінансового контролю.
Згідно ч. 5 ст. 65 Господарського кодексу України лише керівник підприємства вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами цього підприємства.
У постанові Верховного Суду від 10.11.2022 (справа № 200/10092/20-а) зазначено, зокрема, що замовник публічної закупівлі вправі визначати, яким чином він має намір усунути виявлені правопорушення, обираючи один із визначених законом варіантів
Тобто, чинним законодавством, як і самим висновком про результати моніторингу процедури закупівлі, передбачено спосіб реагування і у випадку виконання договору.