-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Запасні частини (крім двигунів) до автомобілів іноземних виробників (в асортименті)
Торги відмінено
4 453 317.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 266.59 UAH
мін. крок: 0.5% або 22 266.59 UAH
Номер:
a831df849af448fca4e4d66c051c0e0c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-28-000097
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.01.2025 00:00
Період моніторингу:
28.01.2025 18:04 - 19.02.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.01.2025 № 38
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель»
Перелік процедур закупівель / закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3 UA-2024-11-12-017032-a 12.11.2024
дані автоматичних індикаторів ризиків
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання виконання Замовником рішення органу оскарження від 19.12.2024 № 20246-р/пк-пз встановлено порушення частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII (в частині строку).
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на момент проведення торгів (далі – Особливості № 1178), стан виконання рішень постійної діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ) від 19.12.2024 № 20246-р/пк-пз.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи 12.11.2024 року № 12/11/03, рішення Комісії АМКУ від 19.12.2024 № 20246-р/пк-пз, коментар замовника про виконання рішення Комісії АМКУ від 31.01.2025, пояснення та документи надані Замовником на запити органу державного фінансового контролю.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу установлено, що на участь у відкритих торгах подано пропозиції 3 (трьох) учасників, а саме: ФОП «ЧЕРНІКОВА ОЛЬГА ІГОРІВНА» з ціновою пропозицією 2 085 121,25 гривень, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «НОВАТОН Україна» з ціновою пропозицією 2 599 061,11 гривень та ФОП «ЗАГИЧКА ОЛЕНА ОЛЕКСАНДРІВНА» з ціновою пропозицією 4 453 317,00 гривень.
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Відповідно до пункту 55 Особливостей № 1178, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що на розгляд Комісії АМКУ надійшла скарга ФОП «ЧЕРНІКОВА ОЛЬГА ІГОРІВНА» від 08.12.2024 № UA-2024-11-12-017032-a.a1 щодо оскарження рішення Замовника.
За результатами розгляду вищезазначеної скарги Комісією АМКУ було прийняте рішення від 19.12.2024 № 20246-р/пк-пз (далі – Рішення), відповідно до якого, Замовника зобов’язано скасувати рішення про визначення ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «НОВАТОН УКРАЇНА» переможцем торгів.
Однак, під час моніторингу установлено, що Замовником на дату прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі (28.01.2025) не виконано Рішення Комісії АМКУ.
Враховуючи вищевикладене, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Північний офіс Держаудитслужби 29.01.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника із запитом, щодо надання пояснень, зокрема щодо надання вичерпних пояснень Замовником, щодо причин невиконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.12.2024 № 20246-р/пк-пз.
Так, Замовником 03.02.2025 за запит органу державного фінансового контролю надані наступні пояснення: «У зв’язку з систематичною відсутністю світла та великим навантаженням уповноваженої особи наприкінці 2024 року на початку 2025 року, що пов’язано із звітуванням за договорами, планування закупівель на 2025 рік та терміновим проведенням закупівель та укладанням прямих договорів на наступні періоди, уповноваженою особою було пропущений термін оформлення протокольного рішення про виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.12.2024 № 20246-р/пк-пз. На цей час рішення Антимонопольного комітету України виконано в повному обсязі, про що було повідомлено у встановленому порядку.».
Однак, на порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону № 922-VIII, Замовником виконано Рішення Комісії АМКУ від 19.12.2024 № 20246-р/пк-пз з порушенням тридцяти денного строку, з дня його прийняття органом оскарження.
Поруч з тим, під час проведення моніторингу процедури закупівлі Замовником було розміщено інформацію про відміну процедури закупівлі у вигляді протокольного рішення Уповноваженої особи від 31.01.2025 № 31/1в на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей № 1178, у зв'язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Період усунення порушень:
14.02.2025 16:32 - 01.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
14.02.2025 16:32
Запити/Пояснення
Номер:
b95bc45e2d5244f7a200f93451960735
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
29.01.2025 17:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Запасні частини (крім двигунів) до автомобілів іноземних виробників (в асортименті)», за кодом ДК 021:2015: 34320000-6 — Механічні запасні частини, крім двигунів і частин двигунів (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-11-12-017032-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та долучити відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Прошу надати вичерпні пояснення Замовника, щодо причин невиконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.12.2024 № № 20246-р/пк-пз?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
521a02ab17bb4acba873a89b651496b5
Назва:
Відповідь на запит щодо надання пояснень
Дата опублікування:
03.02.2025 17:20
Опис:
На Ваш запит в рамках проведення моніторингу за ідентифікатором № UA-M-2025-01-28-000097 надаємо наступну інформацію:
1. Надати інформацію та долучити відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та його очікувану вартість?
Закупівля UA-2024-11-12-017032-a проводилась згідно Службової записки ініціатора закупівлі № 373 підписаної уповноваженими на те особами (скан-копія заявки з додатками додається).
До службової записки ініціатором закупівлі додано: Заявку на проведення відкритих торгів в якій зазначено інформацію щодо кількості та якості товарів в яких була потреба.
Також до записки додано підтвердження очікуваної вартості закупівлі (моніторинг) та перелік запасних частин, що заплановані до закупівлі. При формуванні переліку було допущено описку в списку нумерації товарів: вказано 509 позицій товарів але допущено пропуск декількох позицій а саме: після 462 номеру іде 489 – тому вважаємо що закуповується 482 позиції так як 27 рядків є відсутніми.
Ініціатором закупівлі було отримано 3 (три) цінові пропозиції (рахунки - фактури) від 3 (трьох) різних постачальників товару, а саме:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Новатон Україна»: ціна – 4 889 273,13 грн з ПДВ
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕХАВТОЦЕНТР»: ціна – 4 404 751,79 грн. з ПДВ
Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНПАРТС»: ціна – 4 065 924,73 грн з ПДВ
Ці три ціни було додано (отримано суму пропозицій в розмірі 13 359 949,65 грн з ПДВ), після чого розділено на кількість пропозицій а саме на три та отримано ціну в розмірі – 4 453 316,55 грн з ПДВ, яка була округлена ініціатором закупівлі до 4 453 317,00 грн з ПДВ.
Моніторинг цін було проведено відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом № 275 від 18.02.2020.
Основні вимоги до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі - якість Товару повинна відповідати вимогам нормативно-технічної документації на даний вид товару ( далі -НТД), державним стандартам та іншим нормативно- правовим документам (ГОСТам, ТУ, технічним регламентам, КД і т.д.)» та товар повинен бути новим та на ньому не повинно бути майнових обтяжень.
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
Портал Київаудита, посилання: https://kyivaudit.gov.ua
3. Прошу надати вичерпні пояснення Замовника, щодо причин невиконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.12.2024 № № 20246-р/пк-пз?
У зв’язку з систематичною відсутністю світла та великим навантаженням уповноваженої особи наприкінці 2024 року на початку 2025 року, що пов’язано із звітуванням за договорами, планування закупівель на 2025 рік та терміновим проведенням закупівель та укладанням прямих договорів на наступні періоди, уповноваженою особою було пропущений термін оформлення протокольного рішення про виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 19.12.2024 № № 20246-р/пк-пз.
На цей час рішення Антимонопольного комітету України виконано в повному обсязі, про що було повідомлено у встановленому порядку.
Номер:
10c0771651614407839f06dd5e0247fa
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
05.02.2025 10:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба у отриманні додаткових пояснень/ інформації/ документів.
Прошу надати інформацію та її документальне підтвердження стосовно підстав відміни відкритих торгів за відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b89988f5d1514836b3efa6fc0bbc30dc
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
10.02.2025 18:15
Опис:
31 січня 2025 року надійшла службова записка від ініціатора закупівлі про відміну закупівлі ідентифікатор № UA-2024-11-12-017032-a у зв’язку з із відсутністю подальшої потреби в зазначеній закупівлі.
Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
На підставі вищезазначеного та відповідно до вимог законодавства, що регулює питання в сфері публічних закупівель, Уповноваженою особою було прийнято рішення про відміну закупівлі № UA-2024-11-12-017032-a.