-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги лікувальних закладів та супутні послуги: (Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів).
Завершена
280 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 400.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 400.00 UAH
Номер:
cf7237a118ca462cb6eff0079427853b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-01-02-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.01.2025 00:00
Період моніторингу:
02.01.2025 11:14 - 24.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
01.01.2025 № 1-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 01.01.2025 №1-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
6. UA-2024-11-12-000983-a від 12.11.2024 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог частини першої статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей №1178.
Аналізом відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону .
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому встановлених порушень при відображені інформації в річному плані (вимог частини першої статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей №1178) та складанні тендерної документації (абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону).
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Копичинецька комунальна лікарня» Копичинецької міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи, тендерну пропозицію Комунального некомерційного підприємства «Тернопільське обласне патологоанатомічне бюро» Тернопільської обласної ради (далі – КНП «Тернопільське патологоанатомічне бюро»), протокольне рішення уповноваженої особи від 22.11.2024, повідомлення про намір укласти договір від 22.11.2024, договір про надання послуг від 29.11.2024 за № 223, пояснення Замовника від 07.01.2024 та від 17.01.2025 отримані через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно пункту 14 Особливостей закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Водночас, частиною першою статті 4 Закону передбачено, що закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Моніторингом встановлено, що згідно із підпунктом 4.4 пункту 4 Розділу «Загальні положення» тендерної документації та оголошення про проведення процедури закупівлі строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) 01.01.2025 до 31.12.2025року.
Однак, відповідно до оприлюдненого річного плану UA-P-2024-11-12-000882-a Замовником запланована закупівля вищевказаних послуг на 2024 рік.
Враховуючи викладене, Замовником в порушення частини першої статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей інформація, зазначена в оголошенні та тендерній документації не відповідає запланованій закупівлі.
Замовник, на запит Управління, щодо відображення інформації в річному плані , у відповіді від 17.01.2025 зазначив, «…що при публікації річного плану UA-P-2024-11-12-000882-a було допущено механічну описку…».
Згідно пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам законодавству встановлено, що Замовником в пункті п.7.4 розділу 7 проекту договору (додаток 3 до тендерної документації) передбачено підставу зміни істотних умов договору : -погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; - зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.
В той же час предметом закупівлі є послуги, про що свідчить тендерна документація та оголошення про проведення відкритих торгів.
При цьому, вказані підстави зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками в разі, якщо предметом закупівель є відповідно товари та роботи, як це передбачено вимогами підпунктів 2 та 9 пункту 19 Особливостей №1178.
З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації такої зміни істотних умов не відповідає абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Замовник, на запит Управління, щодо відображення інформації в тендерній документації , у відповіді від 17.01.2025 зазначив «… Пунктом 19 Особливостей не передбачена необхідність зазначення замовником в договорі окремих підстав для зміни його істотних умов, в залежності від того, що є предметом закупівлі товари, роботи чи послуги. Тобто замовник вказує в проекті договору весь перелік підстав для зміни істотних умов договору, що визначений законодавством у сфері закупівель.»
Період усунення порушень:
21.01.2025 14:17 - 05.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
21.01.2025 14:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За наслідками розгляду висновку від 21.01.2025 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-11-12-000983-a, КНП «Копичинецька комунальна лікарня» КМР (далі – замовник) повідомляє, що з метою недопущення у подальшому встановлених порушень при відображені інформації в річному плані (вимог частини першої статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей №1178) та складанні тендерної документації (абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону), з особою, якою було допущено порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було проведено відповідну роз’яснювальну роботу та організовано додаткове поглиблене вивчення положень Закону та Особливостей, а також особу попереджено про неприпустимість допущення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
24.01.2025 13:51
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
24.01.2025 14:19
Запити/Пояснення
Номер:
d81d24c760b7474f9c202df35771c8bc
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.01.2025 09:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги лікувальних закладів та супутні послуги: (Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів).» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-11-12-000983-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
8891f2016edb4bf78ca7577309cbdcd8
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
07.01.2025 09:13
Опис:
Запит про надання пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги лікувальних закладів та супутні послуги: (Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів).» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-11-12-000983-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням. 1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів? Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
У відповідь на Ваш запит про надання інформації повідомляємо наступне:
При обгрунтуванні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначенні розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі замовник керувався наступним:
Предметом даної закупівлі виступають: ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 85110000-3 – Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів) . Дані послуги замовником закуповуються щорічно, на основі потреби пацієнтів закладу охорони здоров’я. Відповідно для забезпечення надання якісної медичної допомоги населенню за Програмою медичних гарантій в об'ємі, визначеному за специфікаціями медичних послуг виникла потреба в закупівлі послуг ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 85110000-3 – Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів). Відтак, зважаючи на наявну потребу Замовник здійснює закупівлю даного виду послуг, оскільки їх якісні та технічні характеристики обгрунтовані замовником у відповідності до вимог законодавства, зокрема Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06.09.2021 № 1877 «Про затвердження Порядку проведення патологоанатомічного розтину» (Розділ VII Порядок проведення патологоанатомічного дослідження біопсійного і операційного матеріалів).
Комунальним некомерційним підприємством "Копичинецька комунальна лікарня" Копичинецької міської ради визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 85110000-3 – Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів) (UA-2024-11-12-000983-a) відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» на підставі отриманих даних внаслідок здійснення пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну – методом порівняння ринкових цін.
Зокрема, здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах надавачів послуг з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів та в електронній системі закупівель "Prozorro".
Оскільки у відкритому доступі неможливо отримати достатню кількість інформації щодо актуальних цін на даний вид послуг, зокрема розподіл по вартості залежно від категорії складності дослідження прийнято рішення керуватися для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі на підставі закупівельних цін попередніх закупівель.
Було визначено очікувану ціну за послугу, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних по кожному виду дослідження.
Для розрахунку очікуваної вартості послуг з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів використовували ціни (укладені договора) з переможцями закупівель, які містяться у відкритому доступі в мережі Інтернет в електронній системі закупівель, а саме:
UA-2024-08-13-006913-a
UA-2024-05-17-005899-a
UA-2024-07-25-003707-a
UA-2024-05-02-009423-a
Визначено очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних.
Середня вартість гістологічного дослідження 1 категорії складності – 482,50 грн.
Середня вартість гістологічного дослідження 2 категорії складності – 550.75 грн.
Середня вартість гістологічного дослідження 3 категорії складності – 627,75 грн.
Середня вартість гістологічного дослідження 4 категорії складності – 769,75 грн.
Середня вартість гістологічного та операційного матеріалу для експрес дослідження – 690,00 грн.
Необхідна кількість послуг множилася на середню вартість гістологічного дослідження:
300 послуг * 482,50 = 144750, 00 грн.
110 послуг * 550.75= 60582,50 грн.
100 послуг * 627,75 = 62775,00 грн.
15 послуг * 769,75 = 11546,25 грн.
5 послуг * 690,00 = 3450, 00 грн.
Разом – 283 103,75 грн.
Очікувана вартість предмета закупівлі – 280 000.00 грн.
На підставі вищевикладеного Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі у суворій відповідності до вимог законодавства.
Номер:
8230daeab0e84d848144cd423c287138
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
16.01.2025 10:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги лікувальних закладів та супутні послуги: (Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-11-12-000983-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Відповідно до пункту 14 Особливостей№1178 закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.
Оскільки закупівля здійснюється відповідно до річного плану, а згідно із оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації строк надання послуг Замовником визначено 01.01.2025 до 31.12.2025 року включно, прошу надати відповідну інформацію (пояснення), а саме:
- чому в порушення частини першої статті 4 Закону та пункту 14 Особливостей, опублікований річний план закупівлі за номером ID: UA-P-2024-11-12-000882-a на 2024 рік не відповідає оголошеній Замовником процедурі закупівлі – відкриті торги з особливостями за предметом: « Послуги лікувальних закладів та супутні послуги: (Послуги з проведення гістологічних досліджень біопсійного та операційного матеріалів)» очікуваною вартістю 280 000,00 гривень за номером ID: UA-2024-11-12-000983-a на 2025 рік?
2. Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам законодавству встановлено, що Замовником в пункті п.7.4 розділу 7 проекту договору (додаток 3 до тендерної документації) передбачено підставу зміни істотних умов договору : -погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; - зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку.
В той же час предметом закупівлі є послуги, про що свідчить тендерна документація та оголошення про проведення відкритих торгів.
При цьому, вказані підстави зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками в разі, якщо предметом закупівель є відповідно товари та роботи, як це передбачено вимогами підпунктів 2 та 9 пункту 19 Особливостей №1178.
З огляду на зазначене надайте інформацію чому у тендерній документації відображено вищевказані зміни істотних умов не у відповідності до законодавства?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
831e06ce0bd64e02900895357ddf5792
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
17.01.2025 15:24
Опис:
У відповідь на Ваш запит про надання інформації повідомляємо наступне:
1. При публікації річного плану UA-P-2024-11-12-000882-a було допущено механічну описку при написанні Річного плану закупівлі на 2025 рік, а саме зазначено «Річний план закупівлі на: 2024 рік». Комунальним некомерційним підприємством "Копичинецька комунальна лікарня" Копичинецької міської ради було здійснено закупівлю відповідно до планової потреби наступного року, оскільки закупівля проводилася для потреби на 2025 рік відповідно до протоколу уповноваженої особи та тендерної документації.
2. Пунктом 8 частини другої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація має містити, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Тобто проект договору про закупівлю є частиною тендерної документації. Крім того, законодавством встановлено імперативну норму, згідно з якою зміна істотних умов договору може здійснюватися виключно у випадках, визначених законодавством, вичерпний перелік яких наведено в пункті 19 Особливостей. Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю можливо, якщо у договорі зазначено перелік таких змін. Відкоригувати договір з метою включення до нього переліку підстав для зміни істотних умов після підписання договору є неможливим. Отже, замовник в обов’язковому порядку зазначає повний перелік підстав для зміни істотних умов договору у проекті договору про закупівлю під час формування тендерної документації. Пунктом 19 Особливостей не передбачена необхідність зазначення замовником в договорі окремих підстав для зміни його істотних умов, в залежності від того, що є предметом закупівлі товари, роботи чи послуги. Тобто замовник вказує в проекті договору весь перелік підстав для зміни істотних умов договору, що визначений законодавством у сфері закупівель.