-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
паливна деревина
Завершена
1 929 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
e23e1b94a2bc4d569a919cc4c1106589
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-18-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.12.2024 00:00
Період моніторингу:
18.12.2024 15:12 - 09.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.12.2024 №273
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.12.2024 №273.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1. UA-2024-11-11-016398-a, 11.11.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення норм пунктів 3 та 13 Особливостей №1178.
Крім того, Замовником під час моніторингу допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання інформації та документів у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; своєчасності укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі за ID: UA-2024-11-11-016398-a без використання електронної системи закупівель у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, підготовленого уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою Замовника та погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, а в разі невиконання зазначених вимог – припинити зобов’язання за договором №05/11-2024-13 від 08.11.2024, а також вжити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 січня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав та обґрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Яворівської квартирно-експлуатаційної частини (району) (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-11-11-020151-a); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо закупівель Замовника товару за кодом ДК 021:2015:03410000-8: Паливна деревина у 2024 році; договір від 08.11.2024 №05/11-2024-13; опублікований 11.11.2024 звіт про договір про закупівлю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Відповідно до норм частини першої статті 30 Закону України від 17.07.2020 №808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон №808-IX) особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 затверджено особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі – Особливості №1275).
За нормою пункту 8 Особливостей №1275 державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів оборонного призначення, інших товарів для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, у порядку: проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178); проведення спрощених закупівель, визначених Законом, з урахуванням положень, визначених Особливостями №1275; відбору постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 №822; шляхом застосування рамкової угоди відповідно до Особливостей №1275.
Одночасно, відповідно до пункту 9 Особливостей №1275 придбання державними замовниками товарів оборонного призначення, інших товарів для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн, без проведення закупівель в електронній системі закупівель допускається за наявності однієї з обставин, передбачених пунктом 13 Особливостей №1178, або якщо замовником було відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі частково (за лотом), при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника не повинні відрізнятися від тих, що були визначені замовником в оголошенні про спрощену закупівлю, а сума державного контракту (договору), що укладається, не повинна перевищувати очікувану вартість, визначену замовником в оголошенні про спрощену закупівлю.
Моніторингом встановлено, що Замовником закупівля UA-2024-11-11-016398-a за предметом «Паливна деревина» (1 000 м.куб) на суму 1 929 000,00 грн проведена без використання електронної системи закупівель з публікацією 11.11.2024 звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, та договору №05/11-2024-13 від 08.11.2024.
Слід зазначити, що відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації Замовником оголошувалися відкриті торги щодо закупівлі паливної деревини в кількості 1 000 м.куб з очікуваною вартістю 1 936 000,00 грн (закупівлі за ID: UA-2024-10-28-015228-a та UA-2024-10-28-015271-a), які не відбулися у зв’язку з відсутністю поданих пропозицій.
У пункті 13 Особливостей №1178 визначено виключний перелік підстав, за яких придбання замовниками товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, , може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу, серед яких: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом (при цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Крім того, відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Проте, моніторингом встановлено, що будь-яких документів, в тому числі у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, щодо обґрунтування підстави для здійснення Замовником закупівлі UA-2024-11-11-016398-a як закупівлі без використання електронної системи Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено.
Таким чином, на порушення пунктів 3 та 13 Особливостей №1178, Замовником разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, та договором №05/11-2024-13 від 08.11.2024 не оприлюднено в електронній системі закупівель відповідного обґрунтування (погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника) підстави для здійснення ним закупівлі UA-2024-11-11-016398-a як закупівлі без використання електронної системи.
Відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Одночасно, за нормами частини п’ятої статті 8 Закону замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
На запит Західного офісу Держаудитслужби (20.12.2024) щодо надання обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості; зазначення критеріїв оцінки можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та обрання постачальником саме Яворівського дочірнього лісогосподарського підприємства ЛГП «ГАЛСІЛЬЛІС», а також щодо не опублікування обґрунтування проведення закупівлі UA-2024-11-11-016398-a без використання електронної системи (у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника) Замовником під час моніторингу відповіді та документів не надано, чим порушено вимоги норм частини п’ятої статті 8 Закону.
З врахуванням вищеописаного, Замовник під час здійснення моніторингу не підтвердив наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, чим недотримався вимог пункту 13 Особливостей №1178 та норм пункту 9 Особливостей №1275.
Період усунення порушень:
02.01.2025 15:48 - 17.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
02.01.2025 15:48
Запити/Пояснення
Номер:
4562fd0aeea946f18f070524b8e76454
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
20.12.2024 14:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.12.2024 00:00
Опис:
Дата: 20.12.2024
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-11-11-016398-a, яка проведена Яворівською квартирно-експлуатаційною частиною (району) (далі – Замовник), виникла необхідність в наданні пояснення.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх закупівлі саме: Яворівське дочірне лісогосподарське підприємство ЛГП "ГАЛСІЛЬЛІС"?
Відповідно до пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Під час моніторингу встановлено, що за закупівлею UA-2024-11-11-016398-a без використання електронної системи Замовником не опубліковано обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, в електронній системі закупівель.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Пояснити причини та підстави не опублікування в електронній системі закупівель обґрунтування щодо проведення закупівлі UA-2024-11-11-016398-a без використання електронної системи у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.