• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території Комунального закладу «Харківський ліцей №124 Харківської міської ради», за адресою: Харківська область, місто Харків, вул. Гвардійців-Широнінців, будинок 75-А (45210000-2 – будівництво будівель)

Завершена

163 891 609.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 819 458.05 UAH
Номер: a027b82ecad846b1bf7fc23e2ebfd510
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-24-000110
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.03.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 24.03.2025 16:13 - 15.04.2025 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 24.03.2025 № 79 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 21.03.2025 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 24.03.2025 № 79 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 11 UA-2024-11-07-014244-a 07.11.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 177-65-52, r.v.mazalova@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення частини першої статті 41 Закону. За результатами відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції Переможця процедури закупівлі ПП «Будівельна фірма «ПРОМТЕКС» встановлено порушення вимог пункту 18, абзацу 4 пункту 49 та підпункту 2 пункту 21 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерної пропозиції ПП «Будівельна фірма «ПРОМТЕКС»; своєчасності укладання договору про закупівлю; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; дотримання вимог Постанови № 710; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 10.12.2024 №4/ПРУ, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції ПП «Будівельна фірма «ПРОМТЕКС»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕПАРТАМЕНТУ З БЛАГОУСТРОЮ, ВІДБУДОВИ ТА РЕКОНСТРУКЦІЇ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджено Piшeнням упoвнoвaжeнoї ocoби (протокол від 07.11.2024 №366), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір від 26.11.2024, Договір від 10.12.2024 №4/ПРУ, додаткова угода від 27.12.2024 №1, додаткова угода від 10.03.2025 №2, пояснення Замовника від 26.03.2025, оприлюднені через електронну систему закупівель. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Згідно з статтею 41 Закону, Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію. Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Так, Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено договір від від 10.12.2024 №4/ПРУ та всі додатки до нього, зокрема Додаток 3 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси». Проте, в зазначеному Додатку 3 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» до договору від 10.12.2024 №4/ПРУ в позиції 409 не зазначено інформацію щодо країни походження «ПВ506 сталь листова просічно-витяжна» та вартість транспорування на всі матеріали, які включені в Додатку. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 24.03.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно вищезазначеного. На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 26.03.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «Слід зазначити, що приблизний кошторис використовується на етапі проведення процедури закупівлі та має за мету надати загальне уявлення про предмет закупівлі. Приблизний кошторис – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору. У свою чергу, умовами договору відповідно передбачається динамічна договірна ціна, що дає можливість внесення змін щодо вартості в залежності від умов, узгоджень та відповідно до Закону. Витрати з транспортування матеріальних ресурсів розраховуються на підставі їх нормативної кількості, відстані перевезень та чинних тарифів. Заготівельно-складські витрати розраховуються виходячи з відповідних статей цих витрат та обсягів матеріальних ресурсів, які зберігаються на складах та застосовуються безпосередньо на об’єкті будівництва, потужності організації та обсягів робіт по цьому об’єкту будівництва або за домовленістю сторін за відсотковими показниками, що обумовлюється договором. У разі якщо учасник не несе витрати з транспортування матеріальних ресурсів та заготівельно-складські витрати, вони можуть бути виключені.». На запит щодо вищезазначеного питання Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, яке не спростовує факту недотримання вимог законодавства. Отже, Замовником в документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, а саме в Додатку 3 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» до договору від 10.12.2024 №4/ПРУ на порушення частини першої статті 41 Закону не зазначена інформація щодо країни походження, а також вартість транспортування щодо кожної номенклатурної позиції. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції Переможця процедури закупівлі ПП «Будівельна фірма «ПРОМТЕКС» встановлено наступне. Згідно з пунктом 6 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, Учасник повинен виконати роботи у місці, вказаному Замовником та у відповідності до вимог технічного завдання (Додаток №1 до цієї тендерної документації) щодо закупівлі робіт по об’єкту: Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території Комунального закладу «Харківський ліцей №124 Харківської міської ради», за адресою: Харківська область, місто Харків, вул. Гвардійців-Широнінців, будинок 75-А (45210000-2 – будівництво будівель). Згідно з експертним звітом, об’єкт будівництва: «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту на території Комунального закладу «Харківський ліцей №124 Харківської міської ради», за адресою: Харківська область, місто Харків, вул. Гвардійців-Широнінців, будинок 75-А» має клас наслідків (відповідальності) СС2 (середні наслідки). Визначення видів і кількості обладнання, будівельних механізмів та транспортних засобів, а також працівників за професіями, необхідних для виконання робіт по об’єкту, здійснюється розрахунково учасником на підставі технічного завдання та відповідних нормативних документів з цього приводу. Тендерна пропозиція, що не відповідає умовам технічного завдання та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до п. 43 Особливостей відхиляється відповідно відповідно до абз. 1 п.п.2 п. 44 Особливостей. Згідно з пунктом 1 Додатку 5 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника, Учасник повинен надати Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: технічне завдання (Додаток № 1 до цієї тендерної документації). Поряд з цим, умовами Додатку 5 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовника визначено, що вимоги щодо подання та оформлення зазначених документів та інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, визначено умовами Тендерної документації у відповідних розділах. В складі тендерної пропозиції Учасника ПП «Будівельна фірма «ПРОМТЕКС» надано підписане Технічне завдання від 18.11.2024 №01-20/452 (файл Технічне завдання.pdf), яке за своїм змістом відповідає вимогам Додатку 1 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ ЩОДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації Замовника. Тобто, найменування, кількість та технічні характеристики матеріалів для виконання робіт, які включені в Технічне завдання від 18.11.2024 №01-20/452 Учасника ПП «Будівельна фірма «ПРОМТЕКС» повністю відповідають найменуванню, кількості та технічним характеристикам матеріалів, які зазначені в Додатку 1 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ ЩОДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації Замовника. Проте, в Додатку 3 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» до договору від 10.12.2024 №4/ПРУ включені матеріали для виконання робіт з технічними характеристиками та кількістю, які не відповідають технічним характеристикам та кількості матеріалів включених в Додатку 1 до тендерної документації Замовника та в Технічному завданні, яке надано в складі тендерної пропозиції Учасника ПП «Будівельна фірма «ПРОМТЕКС». Так, наприклад: в Додатку 1 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ ЩОДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації включені Цегла керамічна одинарна повнотіла, розміри 250х120х65 мм, марка М100, проте в Додатку 3 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» до договору від 10.12.2024 №4/ПРУ включені: Цегла керамічна одинарна повнотіла, розміри 250х120х65 мм, марка М100 та Цегла керамічна одинарна повнотіла, розміри 250х120х65 мм, марка М150; в Додатку 1 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ ЩОДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації включені Щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 20-40 мм, марка М1000 і більше та Щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 10-20 мм, марка М1000 і більше в загальній кількості 992,7384 м3, проте в Додатку 3 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» до договору від 10.12.2024 №4/ПРУ включені: Щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 10-20 мм, марка М1000 і більше, Щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 20-40 мм, марка М1000 і більше, Щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 20-40 мм, марка М400, Щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 20-40 мм, марка М600, Щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 40-70 мм, марка М1000 і більше, Щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 40-70 мм, марка М400, Щебінь із природного каменю для будівельних робіт, фракція 5-20 мм в загальній кількості 1407,6460 м3; в Додатку 1 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ ЩОДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації включені: Бетон С 8/10, Бетон С25/30 W6, Бетон С16/20, Бетон С25/30 W6 F100, Бетон С20/25 W4 F100, Бетон С25/30 W4 в загальній кількості 3563,42м3, проте в Додатку 3 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» до договору від 10.12.2024 №4/ПРУ включені: Бетон кл. 20/25, W4, F150, Бетон С 8/10, Бетон С16/20, Бетон С20/25 W4 F100, Бетон С25/30 W4, Бетон С25/30 W6, Бетон С25/30 W6 F100 в загальній кількості 3726,17007м3; в Додатку 3 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» до договору від 10.12.2024 №4/ПРУ включені: Суміші бетонні готові важкі, клас бетону В10 [М150], крупність заповнювача більше 40 мм, Суміші бетонні готові важкі, клас бетону В15 [М200], крупність заповнювача 10 мм і менше, Суміші бетонні готові важкі, клас бетону В15 [М200], крупність заповнювача більше 40 мм, Суміші бетонні готові важкі, клас бетону В22,5 [М300], крупність заповнювача 10 мм і менше, Суміші бетонні готові важкі, клас бетону В22,5 [М300], крупність заповнювача більше 20 до 40 мм, Суміші бетонні готові важкі, клас бетону В25 [М350], крупність заповнювача більше 10 до 20 мм, Суміші бетонні готові важкі, клас бетону В3,5 [М50], крупність заповнювача більше 20 до 40 мм, Суміші бетонні готові важкі, клас бетону В7,5 [М100], крупність заповнювача більше 10 до 20 мм, Суміші бетонні готові важкі, клас бетону В7,5 [М100], крупність заповнювача більше 20 до 40 мм, Суміші бетонні готові важкі, клас бетону В7,5 [М100], крупність заповнювача більше 40 мм в загальній кількості 234,864м3, проте в Додатку 1 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ ЩОДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації вищезазначені Суміші бетонні готові важкі відсутні. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східного офісу Держаудитслужби від 24.03.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно вищезазначеного. На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 26.03.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «…За результатом проведеного аналізу встановлена наявність та відповідність всіх матеріальних ресурсів для виконання робіт. Певні матеріальні ресурси можуть включатися до декількох видів робіт, тому мають узагальнений об’єм використання. Згідно пункту 3.4 Договору замовником встановлено що Договірна ціна робіт є динамічною та визначається відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва». Замовником також встановлено на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес вважати, що міститься вираз «або еквівалент».». Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт укладення договору від 10.12.2024 №4/ПРУ з Переможцем ПП «Будівельна фірма «ПРОМТЕКС», умови якого не відповідають змісту тендерної пропозиції Переможця та умовам тендерної документації (Додаток 1 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ ЩОДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації Замовника), оскільки в Додатку 3 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» до договору від 10.12.2024 №4/ПРУ включені матеріали для виконання робіт з технічними характеристиками та кількістю, які не відповідають технічним характеристикам та кількості матеріалів визначених в Додатку 1 до тендерної документації Замовника та в Технічному завданні, яке надано в складі тендерної пропозиції Учасника ПП «Будівельна фірма «ПРОМТЕКС». Відповідно до абзацу 4 пункту 49 Особливостей, зокрема, визначено, що Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, саме відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Поряд з тим, згідно з пунктом 18 Особливостей, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Проте, Замовником укладено договір про закупівлю від 10.12.2024 №4/ПРУ з Переможцем ПП «Будівельна фірма «ПРОМТЕКС», умови якого не відповідають змісту тендерної пропозиції Переможця та умовам тендерної документації (Додаток 1 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ ЩОДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до тендерної документації Замовника), внаслідок включення в Додаток 3 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» до договору від 10.12.2024 №4/ПРУ матеріали для виконання робіт з технічними характеристиками та кількістю, які не відповідають технічним характеристикам та кількості матеріалів визначених в Додатку 1 до тендерної документації Замовника та в Технічному завданні, яке надано в складі тендерної пропозиції Учасника ПП «Будівельна фірма «ПРОМТЕКС», чим не дотримано вимоги пункту 18 та абзацу четвертого пункту 49 Особливостей. З урахуванням вищенаведеного, на порушення пункту 18 та абзацу четвертого пункту 49 Особливостей Замовник уклав з переможцем процедури закупівлі ПП «Будівельна фірма «ПРОМТЕКС» Договір від 10.12.2024 №4/ПРУ не у відповідності до вимог тендерної документації та змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. В той же час, відповідно до підпункту 2 пункту 21 Особливостей, Договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 Особливостей.
Період усунення порушень: 07.04.2025 15:58 - 22.04.2025 00:00
Дата публікації висновку: 07.04.2025 15:58

Оскарження висновку в суді

Опис: Подано оскарження висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби від 7.04.2025 стосовно моніторингу (UA-М-2025-03-24-000110) до суду. Номер провадження П/520/11729/25.
Дата публікації: 25.04.2025 15:24

Запити/Пояснення