• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

хімічні реактиви

Завершена

565 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 825.00 UAH
Номер: 8d83523dae5c4bea92fc344fd8a6a653
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-12-11-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.12.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 12.12.2024 12:50 - 03.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 12.12.2024 №268 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 12.12.2024 №268. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1. UA-2024-11-07-009284-a, 07.11.2024. Дані автоматичних індикаторів ризиків. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Мельника А.О., визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог підпункту 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; відповідності тендерної документації вимогам Закону на Особливостей №1178; надання переможцем процедури закупівлі документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та в подальшому здійснювати такі закупівлі з дотриманням вимог Закону та Особливостей №1178. Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 02 січня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем процедури закупівлі документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Інституту біології клітини Національної академії наук України (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-11-07-010130-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 16.11.2024 №83-2, тендерну пропозицію ФОП Мельника Андрія Олеговича (далі – ФОП Мельник А.О.); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Мельником А.О. як переможцем тендеру документи; договір від 27.11.2024 №271124/1; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролюю. Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Одночасно, у пукті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі UA-2024-11-07-009284-а є кошти державного бюджету України. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів. Під час моніторингу, на запит Західного офісу Держаудитслужби стосовно забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на відповідному веб-сайті Замовником надано пояснення, у якому, зокрема, зазначено, що згідно з статтею 10 Закону Замовник оприлюднює в електронній системі закупівель всю інформацію стосовно закупівель та що частина 4 статті 10 Закону дає можливість, а не зобов’язує (носить імперативний характер зобов’язання) замовників додатково оприлюднювати в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Також, у поясненні Замовник зазначив, що Конституція України має найвищу юридичну силу, закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй, закони мають вищу юридичну силу щодо підзаконних нормативно-правових актів, а також що внесення змін до Постанови КМУ №710 в частині забезпечення оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель іде всупереч з вимогами закону, зокрема частини четвертої статті 10 Закону. Слід зазначити, що згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. Також, за нормою статті 49 Закону України від 27.02.2014 № 794-VII «Про Кабінет Міністрів України», Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження. Акти Кабінету Міністрів України нормативного характеру видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України. Так, 19.12.2020 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», якою запроваджено чергові заходи підвищення ефективності використання державних коштів, а саме: з 19.12.2020 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Таким чином, Замовником не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2024-11-07-009284-а шляхом розміщення на відповідному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення досліджуваної процедури закупівлі, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. За нормами пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. При цьому, за вимогами підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей. Аналогічна норма визначена у пункті 3 розділу 5 тендерної документації Замовника. Моніторингом встановлено, що у розділі І Додатку №4 до тендерної документації Замовником визначено перелік документів та інформації для підтвердження відповідності переможця вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей №1178, (підтвердження відсутності підстав) у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель. Проте, ФОП Мельник А.О., якого Замовник визначив переможцем тендеру з оприлюдненням 16.11.2024 повідомлення про намір укласти з ним договір, не надав шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель та у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у відповідних підпунктах пункту 47 Особливостей №1178. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником вказано, що переможцем ФОП Мельником А.О. на виконання вимог пункту 47 Особливостей №1178 та вимог частини 5 розділу 3 тендерної документації було надано Замовнику повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» від 15.11.2024 та інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення від 06.11.2024 щодо Мельника А.О. Однак, зазначені Замовником у поясненні документи не були надані Замовнику шляхом їх оприлюднення в електронній системі закупівель ФОП Мельником А.О. як переможцем тендеру у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Слід зауважити, що статтею 5 Закону визначено принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, а також що відповідно до частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Як зазначено вище, пункт 47 Особливостей №1178 містить імперативну норму, за якою переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту, шляхом їх оприлюднення в електронній системі закупівель. Таким чином, ФОП Мельником А.О. як переможцем тендеру недотримано норм пункту 47 Особливостей №1178, а Замовником, на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, не відхилено тендерну пропозицію ФОП Мельника А.О., а укладено з ним договір від 27.11.2024 №271124/1.
Період усунення порушень: 06.01.2025 15:41 - 21.01.2025 00:00
Дата публікації висновку: 06.01.2025 15:41

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель Західним офісом Держаудитслужби під час моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-11-07-009284-a, в першу чергу хочемо повідомити про те, що на усунення порушення керівником замовника вжито заходів наведених у висновку, а саме: 1. Здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та в подальшому здійснювати такі закупівлі з дотриманням вимог Закону та Особливостей №1178 Відповідно до п. 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Пунтом 13.1 Договору №271124/1 від 27.11.2024 року передбачено, що його дія припиняється, зокрема, повним виконанням Сторонами своїх зобов’язань за цим Договором. Згідно ч. 1 ст. 598 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) зобов'язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом. При цьому однією із підстав припинення зобов’язань згідно ст. 599 ЦК України є припинення виконанням, проведеним належним чином. Також відповідно до ст. 202 Господарського кодексу України (далі – ГК України) господарське зобов'язання припиняється: виконанням, проведеним належним чином; зарахуванням зустрічної однорідної вимоги або страхового зобов'язання; у разі поєднання управненої та зобов'язаної сторін в одній особі; за згодою сторін; через неможливість виконання та в інших випадках, передбачених цим Кодексом або іншими законами. Згідно ч. 1 ст. 203 ГК України господарське зобов'язання, всі умови якого виконано належним чином, припиняється, якщо виконання прийнято управненою стороною. Згідно рахунку-фактури №СФ-0000439 від 3 грудня 2024 року та видаткової накладної №РН-0000340 від 3 грудня 2024 року поставка товару за Договором №271124/1 станом на 16.12.2024 здійснена в повному обсязі на суму 559 660 грн без ПДВ. Відповідно до платіжної інструкції №411 від 04 грудня 2024 року оплата за поставлений товар згідно цього Договору здійснена в повному обсязі на суму 559 660 грн без ПДВ Отже, уже станом на 16.12.2024 року зобов’язання за Договором №271124/1 були виконані належним чином двома сторонами. При цьому відповідно до положень п. 12.2 Договору №271124/1 він набуває чинності з моменту його підписання та діє до 31 грудня 2024 року, а в частині виконання зобов’язань сторонами до повного його виконання. Відтак, станом на сьогодні даний договір вичерпав свій строк дії, а зобов’язання за ним виконано сторонами в повному обсязі належним чином, що свідчить про припинення зобов’язань за цим договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а саме положень ст. 598-599 ЦК України та ст. 202-203 ГК України. В подальшому зобов’язуємось здійснювати такі закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей №1178, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) 2. Здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю Повідомляємо, що Замовником була проведена роз’яснювальна робота з уповноваженою особою щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю На підтвердження надаємо наказ директора інституту №03/ОД від 08 січня 2025 року, яким уповноважену особу Капустяка Костянтина зобов’язано здійснювати закупівлі з дотриманням вимог Закону та Особливостей №1178, утримуючись від порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Також уповноважено особа має можливість пройти додаткові навчання у відповідному навчальному закладі (офлайн або онлайн) для недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформацію про закупівлю та інших вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Принагідно повідомляємо, що уповноважена особа систематично проходить різного роду офлайн та онлайн навчання у сфері публічних закупівель з метою покращення своїх навичок під час здійснення професійної діяльності. Уповноваженій особі Замовника також запропоновано повторно проаналізувати та опрацьовувати ряд нормативних документів, зокрема: 1. Постанову Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями); 2.Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 р. в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019р.(зі змінами та доповненнями). 3. Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» Додатки: Протокольне рішення від 10 січня 2025 року Наказ директора інституту №03/ОД від 08 січня 2025 року
Дата публікації звіту: 10.01.2025 14:52

Запити/Пояснення