-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
«Реконструкція систем газопостачання, вентиляції, димовидалення та електричних і водяних мереж будівлі котельні Комунального закладу "Кегичівський ліцей" Кегичівської селищної ради»
Завершена
1 499 890.00
UAH без ПДВ
Номер:
8f66ca04db59401caeccb71ca786de83
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-23-000069
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.12.2024 00:00
Період моніторингу:
23.12.2024 20:31 - 14.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.12.2024 № 236
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 23.12.2024 року
В.о.начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 23.12.2024 № 236
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
3 UA-2024-11-07-005582-a 07.11.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону та частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом оприлюднення Договору та додатків до нього відповідно до вимог Закону (у машинозчитувальному форматі) та недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділ освіти, молоді та спорту Кегичівської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі (відповідно до пункту 11 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю робіт від 06.11.2024 № 09/1 (далі - Договір), додаткову угоду до Договору №1 від 25.12.2024, пояснення та документи Замовника надані 30.12.2024.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Поряд з цим, відповідно до частини першої статті 41 Закону, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Відповідно до абзацу п'ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*); структуровані дані (RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*).
Відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Отже, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 07.11.2024 оприлюднено Договір з додатками у форматі PDF, та інформацією про ціни на матеріальні ресурси та країну походження товарів в електроній системі закупівель.
Отже, Замовником не оприлюднено Договір з додатками до нього в машинозчитувальному форматі, чим недотримано пункт 10 частини першої статті 10 Закону.
На запит щодо вищезазначеного питання Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, наступного змісту: «Ціни на матеріальні ресурси опубліковані в машинозчитувальному форматі.
Додатково опубліковані Договір з усима додатками».
Однак, пояснення не спростовує факту недотримання вимог законодавства, оскільки Замовником не оприлюднено Договір з додатками саме у машинозчитувальному форматі.
Період усунення порушень:
13.01.2025 21:23 - 28.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
13.01.2025 21:23
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Уповноваженою особою були здійснені заходи щодо усунення порушення шляхом оприлюднення Договору та додатків до нього відповідно до вимог Закону (у машинозчитувальному форматі). Надалі уповноважена особа буде більш уважніша та не буде допускати такі помилки
Дата публікації звіту:
14.01.2025 11:43
Запити/Пояснення
Номер:
098829a46cae4eb59eb468ca22f1c5b7
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.12.2024 09:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з Реконструкції систем газопостачання, вентиляції, димовидалення та електричних і водяних мереж будівлі котельні Комунального закладу "Кегичівський ліцей" Кегичівської селищної ради» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація), очікуваною вартістю 1 499 890,00 гривень (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-11-07-005582-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання, а саме ФОП ТКАЧЕНКО ВОЛОДИМИР ФЕДОТОВИЧ, з яким укладений договір від 06 листопада 2024 року № 09/11-2024 без використання електронної системи закупівель.
3. Чому Замовником не виконано вимоги частини першої статті 41 Закону та пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) в частині оприлюднення договору про закупівлю від 06 листопада 2024 року № 09/11-2024 та всіх додатків до нього, саме в машинозчитовальному форматі?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
33dfb205e6b04200bfb02c03702f906e
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
30.12.2024 14:03
Опис:
Відділ освіти, молоді та спорту Кегичівської селищної ради (код ЄДРПОУ 43983610) далі – Замовник) повідомляє, що відповідно до пункту 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник використовуючи своє право надає аргументовані пояснення до запиту про надання пояснення моніторингу закупівлі UA-2024-11-07-005582-a за процедурою Закупівля без використання електронної системи за номером оголошення UA-P-2024-11-07-004775-a на закупівлю робіт «Реконструкція систем газопостачання, вентиляції, димовидалення та електричних і водяних мереж будівлі котельні Комунального закладу "Кегичівський ліцей" Кегичівської селищної ради» (код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Послуги повинні бути якісними, надаватись відповідно до встановлених стандартів, норм і правил, ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» та іншим встановленим нормативним актам діючого законодавства України. Технічне завдання складено на підставі розробленої кошторисної документації Реєстраційний номер EX01:9816-2814-0480-2708 на «Реконструкція систем газопостачання, вентиляції, димовидалення та електричних і водяних мереж будівлі котельні Комунального закладу "Кегичівський ліцей" Кегичівської селищної ради» та експертного звіту (позитивного)
ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ № 02/2237-10/24 від 02 жовтня 2024
Обґрунтування бюджетного призначення:
Розмір бюджетного призначення сформований з урахуванням наявної потреби в закупівлі даних робіт та затверджений рішенням Кегичівської селищної ради «Про внесення змін та доповнень до рішення LXІV сесії Кегичівської селищної ради VІІІ скликання від 20 грудня 2023 року №8125 «Про бюджет Кегичівської селищної територіальної громади на 2024 рік» та додатків до нього (код бюджету 2053900000)».
Додатки: Рішення Кегичівської селищної ради
Очікувана вартість предмету закупівлі визначена:
- за результатом обстежень об’єкту був складений дефектний акт;
- на підставі дефектного акту в програмі Експерт-Кошторис було зроблено кошторисні розрахунки з орієнтовною вартістю об’єкту, яка визначена згідно «Настанови з визначення вартості будівництва»;
- Кошторисна документація пройшла експертизу з отримання експертного звіту (позитивного) щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Реконструкція систем газопостачання, вентиляції, димовидалення та електричних і водяних мереж будівлі котельні Комунального закладу "Кегичівський ліцей"
Додатки: зведений кошторисний розрахунок, відомість обсягів робіт, експертний звіт (позитивний), обґрунтування.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання, а саме ФОП ТКАЧЕНКО ВОЛОДИМИР ФЕДОТОВИЧ, з яким укладений договір від 06 листопада 2024 року № 09/11-2024 без використання електронної системи закупівель.
Відділом освіти, молоді та спорту було вивчено декілька комерційних пропозицій виконавців робіт. ФОП Ткаченко В. Ф. надав найбільш економічно вигідну комерційну пропозицію.
(Комерційні пропозиції учасників надаються).
3. Чому Замовником не виконано вимоги частини першої статті 41 Закону та пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) в частині оприлюднення договору про закупівлю від 06 листопада 2024 року № 09/11-2024 та всіх додатків до нього, саме в машинозчитовальному форматі?
Стаття 41. Основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього
1. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту з розробленням проектної документації, робіт з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, що долучаються після складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації (затвердження проектної документації є обов’язковим, якщо це передбачено законодавством).
У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Ціни на матеріальні ресурси опубліковані в машинозчитувальному форматі.
Додатково опубліковані Договір з усима додатками.
Фахівець з публічних закупівель Баік Л.