-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція адміністративної будівлі Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області за адресою: Київська область, смт Бородянка, вул. Центральна, 230-А
Завершена
7 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 75 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 75 000.00 UAH
Номер:
1a876ada040648879336231a106429da
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-26-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.12.2024 00:00
Період моніторингу:
26.12.2024 15:08 - 17.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
26.12.2024 № 360
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Заступник начальника Віталій ЗУБЧЕНКО
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
7 UA-2024-11-06-011528-a 06.11.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі установлено порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату оголошення торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.11.2024 № 263 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 21.11.2024, тендерну пропозицію ТОВ «Паритет-БЦ» (далі – Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю від 22.11.2024 № 301, договір від 04.12.2024 № 457/12-05, звіт про виконання договору про закупівлі, пояснення та документи надані Замовником 14.01.2025 на запит органу державного фінансового контролю.
Моніторингом установлено, що переможцем торгів визначено єдиного учасника торгів ТОВ «Паритет-БЦ», із ціною пропозиції 7 425 262,14 гривень.
Моніторингом установлено, що відповідно до оголошення про проведення закупівлі, предметом закупівлі є роботи із реконструкції адміністративної будівлі Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області за адресою: Київська область, смт Бородянка, вул. Центральна, 230-А (код за ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція).
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178, установлено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Згідно з пунктом 17 Особливостей № 1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, та цих особливостей.
Так, відповідно до частини 1 статті 41 Закону № 922-VIII, установлено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
При цьому, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Разом з тим, відповідно пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII, установлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835, (далі – Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Разом з тим, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, Замовник повинен був оприлюднити в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, а також розмістити їх у машинозчитувальному форматі.
Натомість, аналізом інформації розміщеної в електронній системі закупівель, установлено, що Замовником 04.12.2024 оприлюднено Договір від 04.12.2024 № 457/12-05 та додатки до нього («Календарний графік виконання робіт», «Договірна ціна», «Локальний кошторис на будівельні роботи», «Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва», «Підсумкова відомість ресурсів», «Пояснювальна записка» та «Дефектний акт») у форматі PDF, натомість, документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, та договір про закупівлю та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі Замовником не оприлюднено, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень:
20.01.2025 17:25 - 04.02.2025 00:00
Дата публікації висновку:
20.01.2025 17:25
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Надання інформації про усунення порушення замовником
На виконання зобов'язань щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку Північного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-11-06-011528-a від 20.01.2025 (далі- Висновок про результати моніторингу), згідно якого необхідно здійснити заходи щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, а також здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, повідомляємо наступне.
Головним управлінням Пенсійного фонду України у Київській області, з метою недопущення в подальшому порушень, виявлених під час проведення моніторингу, 22 січня 2025 під головуванням начальника Головного управління проведено робочу нараду, з детальним опрацюванням Висновку про результати моніторингу, вивченням і розбором норм законодавства, що регулюють питання оприлюднення договору про закупівлю та додатків до нього, з урахуванням змін, внесених до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
За результатами проведеної наради, з огляду на встановлені моніторингом порушення, завідувач сектору договірної роботи Мудрак Оксана Іванівна отримала зауваження і попереджена про неприпустимість допущення подібних порушень законодавства у майбутньому.
Дата публікації звіту:
23.01.2025 16:16
Запити/Пояснення
Номер:
6e163ae0a5824c24b6c30835d7d0d989
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
10.01.2025 15:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, предметом якої є реконструкція адміністративної будівлі Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області за адресою: Київська область, смт Бородянка, вул. Центральна, 230-А, замовником якої є Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області (далі – Замовник), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-11-06-011528-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та долучити відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ce0fae88fec74c659118f706db93581f
Назва:
Надання пояснень в рамках моніторингу закупівлі на запит від 10.01.2025
Дата опублікування:
14.01.2025 11:10
Опис:
На виконання Вашого Запиту щодо надання пояснень (інформації, документів) у встановлені законодавством строки, керуючись ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», через електронну систему закупівель надаємо наступну інформацію та підтверджуючі документи.
1. Розрахунок розміру бюджетного призначення та визначення очікуваної вартості є передумовою ефективного планування, для успішного проведення процедур державних закупівель та досягнення максимальної економії. Очікувана вартість предмета закупівлі, була визначена з урахуванням методики розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Так Замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» визначено і обґрунтовано технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі та очікувану вартість закупівлі відповідно до:
- проектно-кошторисної документації по об'єкту: "Реконструкція адміністративної будівлі Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області за адресою: Київська область, смт. Бородянка, вул. Центральна, 230-а", коригування проектно-кошторисної документації проведено відповідно до договору від 22.10.2024, № 359/112-106;
- позитивного Експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації по об'єкту: "Реконструкція адміністративної будівлі Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області за адресою: Київська область, смт. Бородянка, вул. Центральна, 230-а. Коригування» вiд 28 листопада 2024 року № 235-24/10/24, сканована копія якого додається;
- кошторису на 2024 рік фінансування адміністративних витрат, пов’язаних з виконанням функцій, покладених на органи Пенсійного фонду України, затвердженого 25 жовтня 2024 року (копія додається).
Варто зазначити, що реконструкція будівлі за адресою: Київська область, смт. Бородянка, вул. Центральна, 230-а, триває з травня 2022 року і щорічно роботи виконуються на підставі догорів підряду в межах доведених асигнувань на фінансування адміністративних витрат, пов’язаних із виконанням функцій, покладених на органи Пенсійного фонду України.
2. Додаткові заходи підвищення ефективності використання державних коштів викладені в Постанові Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (далі Постанова №710), а саме вимога забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель, не для всіх сформульована як обов’язкова, і зокрема для Пенсійного фонду України і його територіальних органів, ці заходи несуть рекомендаційний характер (згідно пункту 3 Постанови № 710).
Згідно діючого законодавства з питань публічних закупівель, зокрема статтею 10 Закону України "Про публічні закупівлі" не встановлено обов'язку замовника оприлюднювати на своєму веб-сайті інформацію щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. Вся необхідна інформація наведена замовником у тендерній документації та оголошенні про відкриті торги, відповідно до вимог Закону і опублікована в системі Prozorro. Отже, замовник діяв в межах та спосіб визначений, чинним законодавством України у сфері публічних закупівель на момент проведення процедури закупівлі даного предмету закупівлі.
Звертаємо Вашу увагу, що за результатами моніторингу нашої закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-25-010550-a проведеного ПІВНІЧНИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ, щодо аналогічних дій - порушень не виявлено.
Сподіваємось, що Державна аудиторська служба України та міжрегіональні територіальні органи державного фінансового контролю мають єдиний підхід до кваліфікації дій та беруть до уваги результати вже проведених моніторингів закупівель, а також узагальнюють та приймають ідентичні рішення з ідентичних питань моніторингу.
Таким чином, Замовником на виконання ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надано пояснення в рамках моніторингу закупівлі