• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ЦЗВ-24Т_376_ВО: Електрод (44310000-6 Вироби з дроту)

Категорія замовника: юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Місцезнаходження замовника: 03049, Україна, Київська область, м. Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15.

Завершена

4 938 700.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 693.50 UAH
Номер: be4f88d6b7d44400a754f80cab4d597a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-27-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.01.2025 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 27.01.2025 12:34 - 18.02.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 27.01.2025 № 5-з Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 27.01.2025 № 5-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 12. UA-2024-11-06-003413-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 67) 941-63-70, alla.fl.74@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів та звіті про результати проведення процедури закупівлі відповідно до вимог Закону та Особливостей встановлено порушення пункту 3 частини 1 статті 19 Закону, пункту 3 частини 2 статті 21 Закону та пунктів 4, 26, 27 Особливостей. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог абзацу 10 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, виконання рішення Комісії АМКУ, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВФ ГАНЗА», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як органу оскарження (далі – Комісія АМКУ), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Філії «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 06.11.2024 (зі змінами від 12.11.2024), тендерна пропозиція учасника-переможця ТОВ «НВФ ГАНЗА», рішення Комісії АМКУ від 20.12.2024 № 20349-р/пк-пз та від 09.01.2025 № 382-р/пк-пз, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.12.2024 та від 27.12.2024 № 376_24_ВО, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 26.12.2024, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 27.12.2024, договір про закупівлю від 28.01.2025 № УЗВ-02-00625-01, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 05.02.2025. Відповідно до вимог пункту 26 Особливостей визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону. Згідно з вимогами пункту 3 частини другої статті 21 Закону визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію щодо кількості та місця поставки товарів, обсягу і місця виконання робіт чи надання послуг. Поряд з тим, пунктом 27 Особливостей визначено, що у разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/ або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/ або постачальника, така інформація може зазначатися як назва населеного пункту місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги). За результатом аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів у розділі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» зазначено «Україна, Відповідно до документації». Отже, Замовником в порушення вимоги пункту 3 частини другої статті 21 Закону та пунктів 26 і 27 Особливостей, в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено інформацію про місце поставки товарів. Крім цього, відповідно до вимоги абзацу третього пункту 10 Особливостей визначено, що звіт про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель оприлюднюється відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей (крім закупівель із застосуванням електронного каталогу). В свою чергу, згідно із вимогами пункту 3 частини першої статті 19 Закону передбачено, що у звіті про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель обов’язково зазначаються кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг відповідно до укладеного договору про закупівлю. Разом з тим, відповідно до пункту 4 Особливостей передбачено, що у разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), така інформація в звіті про виконання договору про закупівлю, укладеному відповідно до пункту 10 цих особливостей, може зазначатися як назва населеного пункту місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги). Так, за результатами аналізу питання повноти відображення інформації у звіті про результати проведення процедури закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником торгів у розділі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» зазначено «Україна, Відповідно до документації ». Отже, Замовником в порушення вимоги пункту 3 частини першої статті 19 Закону та пункту 4 Особливостей в звіті про результати проведення процедури закупівлі не зазначено інформацію про місце поставки товарів. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей. Враховуючи вищезазначене та згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (в редакції, чинній на момент проведення закупівлі). Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. У пункті 3.2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації Замовником передбачено, що «Забезпечення тендерної пропозиції надається учасником у вигляді гарантії. Форма та зміст гарантії повинні відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками та фінансовими компаніями операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, зі змінами, Вимогам до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затвердженими наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897 з урахуванням Особливостей. Забезпечення тендерної пропозиції повинно відповідати вимогам, зазначеним в Додатку 5 до тендерної документації. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 148 161,00 грн. (сто сорок вісім тисяч сто шістдесят одна гривня 00 копійок)». При цьому, у розділ І Додатку 5 до тендерної документації Замовником не винесено вимогу що розмір забезпечення тендерної пропозиції: 148 161,00 грн. (сто сорок вісім тисяч сто шістдесят одна грн. 00 коп.), чим не дотримано вимоги абзацу 10 пункту 28 Особливостей. У пункті 6.7 розділу 6 «Результати відкритих торгів та укладання договору про закупівлю», Замовником передбачено що «Цією тендерною документацією замовник вимагає від учасника-переможця процедури закупівлі надання ним не пізніше дня укладання договору про закупівлю забезпечення виконання договору про закупівлю (договірне забезпечення) у розмірі 5,0% вартості договору про закупівлю. Забезпечення виконання договору про закупівлю надається переможцем процедури закупівлі у вигляді гарантії виконання зобов’язань переможця процедури закупівлі по сплаті забезпечення виконання договору про закупівлю, гарантом за якою виступає фінансова установа. Забезпечення виконання договору про закупівлю повинно відповідати вимогам, зазначеним у Додатку 5 до тендерної документації. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 Закону з урахуванням положень пункту 21 Особливостей». Однак, у розділ ІІ Додатку 6 до тендерної документації Замовником не винесено вимогу що учасник-переможець процедури закупівлі повинен надати не пізніше дня укладання договору про закупівлю забезпечення виконання договору про закупівлю (договірне забезпечення) у розмірі 5 % вартості договору про закупівлю, чим не дотримано вимоги абзацу 10 пункту 28 Особливостей. Моніторинг закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень: 12.02.2025 11:53 - 27.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 12.02.2025 11:53

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Державною аудиторською службою України (далі — Держаудитслужба) 12 лютого 2025 року розміщено висновок про результати моніторингу закупівлі «Електрод (44310000-6 Вироби з дроту)» (номер закупівлі в ЦБД UA-2024-11-06-003413-a). Згідно з висновком: - за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів та звіті про результати проведення процедури закупівлі відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (далі — Особливості) встановлено порушення пункту 3 частини 1 статті 19 Закону, пункту 3 частини 2 статті 21 Закону та пунктів 4, 26, 27 Особливостей; - за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог абзацу 10 пункту 28 Особливостей. Відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону надаємо свої заперечення до висновку. Замовник не погоджується з висновком щодо порушення вищезазначених вимог Закону та Особливостей з огляду на наступне: 1. Щодо повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів та звіті про результати проведення процедури закупівлі. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 21 Закону Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: «3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг» Відповідно до частини 1 статті 10 Закону та пункту 24 Особливостей, оголошення про проведення відкритих торгів Замовник оприлюднює в електронній системі закупівель через авторизовані електронні майданчики. При оприлюдненні такої інформації замовник керується, у тому числі, інструкцією по роботі з майданчиком «Відкриті торги з особливостями. Інструкція по роботі. (поточна версія 21)» (далі – Інструкція). Відповідно до Розділу Інструкції «Реєстрація та публікація закупівлі» у Замовника є можливість обрати місце поставки в оголошенні, встановивши відмітку, «Згідно з документацією» - наприклад, у разі постачання на декілька адрес з обовязковим вказанням країни постачання. Отже, замовник скористався такою технічною можливістю, оскільки, в тендерній документації умови поставки не обмежуються лише одним місцем постачання, а в оголошенні відсутня технічна можливість обирати більше ніж один населений пункт. Відповідно до частини 2 Закону «Звіт про результати проведення закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю в електронній системі закупівель або відміни тендеру/спрощеної закупівлі, або визнання тендеру таким, що не відбувся.». Тобто, Замовник технічно не формує Звіт про результати проведення закупівлі, такий документ формується автоматично з урахуванням попередньо внесеної інформації під час проведення закупівлі, та відповідно до алгоритмів роботи електронної системи закупівель. Крім того, Держаудитслужба посилається на недотримання вимог пункту 4 Особливостей щодо не зазначення інформації в звіті про результати проведення закупівлі. Проте, даний пункт не містить вимог, які стосуються Звіту про результати проведення закупівлі. 2. Щодо недотримання вимог абзацу 10 пункту 28 Особливостей. Держаудитслужба у своєму висновку зазначає, що Замовником не дотримано вимоги абзацу 10 пункту 28 Особливостей, оскільки ДОДАТОК 5 до тендерної документації не містить вимог щодо: розміру забезпечення тендерної пропозиції - 148 161,00 грн. (сто сорок вісім тисяч сто шістдесят одна грн. 00 коп.) та розміру забезпечення виконання договору - 5,0% вартості договору про закупівлю. Згідно з вимогами абзацу 10 пункту 28 Особливостей Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Відповідно до цього пункту, в тендерній документаці сформовані окремі додатки з чітким переліком документів/інформації, які повинен надати учасник/переможець закупівлі, а саме: ДОДАТОК 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються УЧАСНИКОМ процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»; ДОДАТОК 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються ПЕРЕМОЖЦЕМ процедури закупівлі». Зазначені Додатки, в свою чергу, містять вимоги щодо надання учасником/переможцем забезпечення тендерної пропозиції/забезпечення виконання договору із посиланням на вимоги ДОДАТКУ 5, який стосується лише оформлення документа (гарантії), умов надання, строку дії тощо. Тобто, окремі додатки (ДОДАТОК 2 та ДОДАТОК 3) до тендерної документації з переліками визначають лише вимоги щодо надання документів або інформації, не повинні містити розширену/уточнювальну інформацію (у тому числі і розмір забезпечення), а ДОДАТОК 5 до тендерної документації не є додатком, який сформован на вимогу абзацу 10 пункту 28 Особливостей. Крім того, згідно з вимогами п.15, п.16 ч. 2 ст.22 та п.9 ч.2 ст.21 Закону, встановлений розмір забезпечення тендерної пропозиції/забезпечення виконання договору, зазначений у пункті 3.2 розділу 3 тендерної документації та пункті 6.7 розділу 6 тендерної документації, а також в оголошенні про проведення відкритих торгів. Враховуючи викладене, Замовником дотримано всі вимоги Закону та Особливостей. Одночасно повідомляємо, що відповідно до Специфікованого плану із забезпечення послугами (без ремонтів), що закуповуються у сторонніх організацій на 2025 рік., сформованих відповідно до рішення правління АТ "Укрзалізниця" від 09.12.2024 філією "Центр забезпечення виробництва" АТ "Укрзалізниця" запланована закупівля послуг з навчання уповноважених осіб/спеціалістів з організації та проведення публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 19.02.2025 14:48

Запити/Пояснення