-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція (резервне живлення) електропостачання кабельної лінії від розподільчого пристрою котельні заводу "Шевченко" до Берегової насосної у м. Харків, по вул. Біологічна, 3 (код ДК 021:2015-45454000-4 - Реконструкція)
Завершена
3 969 298.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 39 692.98 UAH
мін. крок: 1% або 39 692.98 UAH
Номер:
6e61f30982d74ae691fec79dc757e072
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-03-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.12.2024 00:00
Період моніторингу:
03.12.2024 17:02 - 25.12.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.12.2024 № 226
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 03.12.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 03.12.2024 № 226
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
3 UA-2024-11-04-007520-a 04.11.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону та частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; своєчасності укладання договору про закупівлю; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/а бо вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону (інформацію про ціни на матеріальні ресурси, яка містить країну походження товару у машинозчитувальному форматі) та недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «ХАРКІВСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 04.11.2024 року; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 19.11.2024 року, тендерну пропозицію учасника ТОВ "ЕНЕРГОБУД-1" (далі – Учасник), протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол уповноваженої особи Замовника від 20.11.2024 №ВТ2011-01, договір від 26.11.2024 № 83112601 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель від 11.12.2024 на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби (далі-Пояснення).
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Поряд з цим, відповідно до частини першої статті 41 Закону, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Відповідно до абзацу п'ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*); структуровані дані (RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*).
Відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Отже, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 26.11.2024 оприлюднено Договір з додатками у форматі PDF, серед яких міститься, зокрема, документ з інформацією про ціни на матеріальні ресурси та країна походження товару (відомість ресурсів). Крім того, Замовником розміщено у форматі XLS(X) інформацію про ціни (файл «Додаток№1_ДЦ.xlsx»), однак в Локальному кошторисі на будівельні роботи № 02-002-01 Додаток 1 на товар «Кабель до 35 кВ» не зазначено країну походження товару.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 06.12.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 11.12.2024 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель наступного змісту: «…За результатами проведення закупівлі було укладено Договір про закупівлю робіт №83112601 від 26.11.2024 року, який опубліковано на електронному майданчику 26.11.2024р. Невід’ємним додатком до договору є Договірна ціна (Додаток №1) у складі якої, в тому числі, є відомість ресурсів, в якій і міститься інформація щодо країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.»
На запит щодо вищезазначеного питання Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, яке не спростовує факту недотримання вимог законодавства.
Отже, Замовником не оприлюднено інформацію на товар «Кабель до 35 кВ» про КРАЇНУ ПОХОДЖЕННЯ ТОВАРУ у машинозчитувальному форматі, чим недотримано пункт 10 частини першої статті 10 Закону та частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
18.12.2024 18:15 - 02.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
18.12.2024 18:15
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до кошторисних норм України всі матеріали, які використовуються під час будівництва відображаються у відомостях ресурсів, а локальний кошторис – це первинний кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів БУДІВЕЛЬНИХ РОБІТ та витрат по об’єктах і складається на підставі обсягів РОБІТ, визначених проектною документацією. Таким чином, відомість ресурсів містить перелік матеріалів, а локальний кошторис містить розцінки на РОБОТИ. Під час проведення моніторингу було виявлено порушення, а саме, що Замовником не оприлюднено інформацію на товар «Кабель до 35 кВ» про КРАЇНУ ПОХОДЖЕННЯ ТОВАРУ. Відповідно до Кошторисних норм України у Локальному кошторису на будівельні роботи № 02-002-01 Додаток 1 на товар «Кабель до 35 кВ» це норма розцінки для різних видів робіт, яка застосовується під час прокладання кабелів потужністю до 35 кВ.
Замовником викладено додаткову угоду №1 до Договору про закупівлю робіт № 83112601 від 26.11.2024 року, невід’ємною частиною якої є Договірна ціна. У складі Договірної ціни в новій редакції викладено відомість ресурсів, у якій є чітке посилання, що кабелі, які використовуються під час виконання робіт з реконструкції (резервне живлення) електропостачання кабельної лінії від розподільчого пристрою котельні заводу "Шевченко" до Берегової насосної у м. Харків, по вул. Біологічна, 3, а саме: кабель аабл 3*120-10(ож) Країна походження: Україна (Відомість ресурсів розділ ІV пункт 9), Кабель АСБл 3х120-10 (ож) Країна походження: Україна, (Відомість ресурсів розділ ІV пункт 10) та Кабель аабл 3*120-10(ож) Країна походження: Україна (Відомість ресурсів розділ V пункт 1) відносяться до категорії кабелів потужністю до 35 кВ, що відповідає розцінці, яка застосована у Локальному кошторисі на будівельні роботи № 02-002-01 Додаток 1 до всіх кабелів які використовуються під час виконання робіт та викладені у повному обсязі у Відомості ресурсів разом із зазначенням країни походження.
Дата публікації звіту:
25.12.2024 14:43
Запити/Пояснення
Номер:
51a4d1f7a55a445d9eb9e197108f54f4
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.12.2024 14:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Реконструкція (резервне живлення) електропостачання кабельної лінії від розподільчого пристрою котельні заводу "Шевченко" до Берегової насосної у м. Харків, по вул. Біологічна, 3 (код ДК 021:2015-45454000-4 - Реконструкція)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-11-04-007520-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Яким чином Замовником виконано вимоги частини першої статті 41 Закону в частині оприлюднення інформації стосовно країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a90daa2a21d94218953c21bd5bdf7783
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
11.12.2024 14:31
Опис:
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначення його очікуваної вартості необхідно зазначити, що пункт 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (надалі – Постанова) чітко визначає вичерпний перелік суб’єктів, на якого він розповсюджується, а саме це: 1) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня); 2) суб’єкти господарювання державного сектору економіки. Згідно Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, оприлюдненого на офіційному веб-порталі Державної Казначейської Служби України (https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv) КП «Харківські теплові мережі» є одержувачем бюджетних коштів. Таким чином, згідно норм Бюджетного Кодексу України КП «Харківські теплові мережі» не є розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня). Замовник – КП «Харківські теплові мережі» не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, оскільки відповідно до положень Статуту підприємства, статті 63 Господарського Кодексу України Замовник є комунальним підприємством, що діє на основі комунальної власності територіальної громади, тобто згідно до статті 24 ГКУ відноситься до комунального сектора економіки. Враховуючи зазначене вище, норми пункту 4-1 Постанови не розповсюджуються на підприємство, а відтак у Замовника відсутній обов’язок здійснювати заходи, визначені цим пунктом Постанови.
Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості було здійснено на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, експертної оцінки за вказаним об’єктом та технічного завдання підрозділу-ініціатора закупівлі, яке було оприлюднене під час оголошення закупівлі як Додаток № 2 до тендерної документації . Всі вищезазначені документи будуть завантажені в електронну систему закупівель під час надання відповіді.
Щодо виконання вимоги частини першої статті 41 Закону в частині оприлюднення інформації стосовно країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. За результатами проведення закупівлі було укладено Договір про закупівлю робіт №83112601 від 26.11.2024 року, який опубліковано на електронному майданчику 26.11.2024р.. Невід’ємним додатком до договору є Договірна ціна (Додаток №1) у складі якої, в тому числі, є відомість ресурсів, в якій і міститься інформація щодо країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.