-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт підвального приміщення ліцею №6 міста Новомосковська за адресою: вул. Зінаїди Білої,6, м. Новомосковськ
Завершена
2 044 070.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 220.35 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 220.35 UAH
Номер:
7af946ff2ff1491596594c8373813da8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-21-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.12.2024 00:00
Період моніторингу:
04.12.2024 17:08 - 26.12.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
03.12.2024 № 177
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 03.12.2024 № 177
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
1 UA-2024-10-31-012609-a 31.10.2024 УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ НОВОМОСКОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ФЕНІКС БУДСТРОЙ» встановлено порушення пункту 43, підпункту 2 пункту 44, абзацу 3 підпункту 3 пункту 44, Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 03.12.2024 № 91 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (далі – Постанова № 710), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ НОВОМОСКОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник) на 2024 рік, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 31.10.2024 № 10 (із змінами), оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ФЕНІКС БУДСТРОЙ» (далі – ТОВ «ФЕНІКС БУДСТРОЙ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.11.2024 №16, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 15.11.2024, договір підряду від 03.12.2024 № 91, пояснення замовника, надані через електронну систему закупівель 06.12.2024 на запит Східного офісу Держаудитслужби від 05.12.2024.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема: інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до тендерної документації; інформацією про необхідні технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі визначену у технічній специфікації згідно Додатка № 3 до тендерної документації.
Пунктом 1.1 Додатку №1 до тендерної документації Замовником визначено, що наявність обладнання та матеріально-технічної бази підтверджується довідкою у довільній формі, що містить інформацію про наявність офісу, складу або виробничої бази, обладнання та матеріально-технічної бази та технологій учасника: найменування, кількість та підстава використання (власне, залучене).
Моніторингом установлено, що у документах тендерної пропозиції ТОВ «ФЕНІКС БУДСТРОЙ» міститься Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 11.11.2024 № 111124-2 (файл: Propozicia_6_licey.pdf), в якій відсутня інформація про наявність офісу, складу або виробничої бази, що суперечить вимогам пункту 1.1 Додатку №1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив вищевказану невідповідність у документах учасника ТОВ «ФЕНІКС БУДСТРОЙ», та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником вказаної невідповідності.
Додатком 3 до тендерної документації визначено технічне завдання – Додатки №№ 5,6 до тендерної документації.
Додатком № 6 до тендерної документації є Підсумкова відомість ресурсів, в якій відповідно до позиції 55 Замовником визначено використання жмуту смоляного у кількості 61,2 кг.
Проте, моніторингом установлено, що в документах тендерної пропозиції учасника ТОВ «ФЕНІКС БУДСТРОЙ» міститься Підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису № 02-01-01 (файл:Koshtorysna_dokumentacia_6_licey.pdf), якою не передбачено використання жмуту смоляного взагалі, що суперечить Технічному завданню Додатку № 3 та Додатку №6 до тендерної документації.
Пунктом 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що договірна ціна є динамічною.
Проте, моніторингом установлено, що в документах тендерної пропозиції ТОВ «ФЕНІКС БУДСТРОЙ» міститься Договірна ціна на Капітальний ремонт підвального приміщення ліцею № 6 міста Новомосковська за адресою: вул. Зінаїди Білої,6, м. Новомосковськ, де вид договірної ціни визначено – тверда, що суперечить пункту 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
Проте, на порушення вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ «ФЕНІКС БУДСТРОЙ».
Крім того, пунктом 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Відповідно до даних електронної системи закупівлі моніторингом установлено, що уповноваженою особою на підставі протоколу від 15.11.2024 №16, переможцем процедури закупівлі обрано ТОВ «ФЕНІКС БУДСТРОЙ» та 15.11.2024 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір із зазначеним переможцем.
Проте, всупереч вимог п.47 Особливостей документи переможця торгів зазначеним учасником оприлюднено 20.11.2024, тобто у строк, що перевищує чотири дні з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (кінцевий строк завантаження документів – 19.11.2024), що суперечить вимогам пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 253 Цивільного Кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Згідно з вимогами абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Враховуючи зазначене, в порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив переможця процедури ТОВ «ФЕНІКС БУДСТРОЙ» та уклав з ним договір підряду від 03.12.2024 № 91 на суму 2 044 070,40 гривень.
При цьому, норми пункту 44 Особливостей є імперативними, тобто обов’язковими для виконання. Слід зазначити, що замовник не наділений правом звільняти учасника закупівлі від надання будь-яких документів чи інформації, у складі тендерної пропозиції, які передбачені вимогами тендерної документації.
На запит Східного офісу, опублікованого в електронній системі закупівель 05.12.2024 стосовно порушення абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей в частині не відхилення зазначеного учасника, Замовником надано відповідь 06.12.2024, яке не спростувало факту порушення.
Період усунення порушень:
18.12.2024 17:22 - 02.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
18.12.2024 17:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Проаналізувавши Висновок Держаудитслужби України від 18.12.2024 щодо встановлених порушень законодавства у сфері закупівель, публікуємо документи, які є доказом усунення даних порушень, а саме:
- Інформаційна довідка № 2012/1 від 20.12.24р. про наявність офісу;
- Підсумкова відомість ресурсів, у якій наявний матеріал: жмут смоляний 61,2 кг;
- Договірна ціна, де вказаний вид договірної ціни - динамічна. Підрядником була допущена технічна помилка.
Щодо порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник надав пояснення від 06.12.2024 року.
Дата публікації звіту:
20.12.2024 13:54
Запити/Пояснення
Номер:
98d11e1f76bb4d9b9a23e48801e9b308
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
05.12.2024 12:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України від 26.01.1993 № 2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого Наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, передбаченого постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710.
2. Відповідно до вимог пункту 47 Особливостей (у редакції, що діяла на момент оголошення процедури закупівлі) Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Відповідно до даних електронної системи закупівлі встановлено, що переможцем процедури закупівлі Замовником обрано ТОВ «ФЕНІКС БУДСТРОЙ» та 15.11.2024 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір із зазначеним переможцем. Проте, всупереч вимог п.47 Особливостей документи переможця торгів зазначеним учасником оприлюднено 20.11.2024, тобто з порушенням строку, визначеного вказаною нормою Особливостей (граничний термін оприлюднення 19.11.2024).
Поясніть причину не відхилення тендерної пропозиції переможця «ФЕНІКС БУДСТРОЙ» у відповідності до вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту
44 Особливостей.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
d08d44e23218406eb2c8b48e1398a9ca
Назва:
У відповідь на запит у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за номером ID: UA-2024-10-31-012609-a надаємо пояснення з наступних питань.
Дата опублікування:
06.12.2024 09:06
Опис:
Щодо питання першого.
Технічні, якісні характеристики та очікувана вартість предмету закупівлі визначені згідно проєктно - кошторисної документації по об’єкту, яка пройшла експертизу у ТОВ «ЕКОЕКСПЕРТИЗА» та на яку виданий позитивний експертний звіт за № 1850Е/10/24 від 11 жовтня 2024 року. Закупівля відбулась згідно рішення виконавчого комітету Новомосковської міської ради від 25.09.24 року №715\0\6-24.
Щодо посилання на веб-сайт. Станом на 30.11.23 року Постанова від 11.10.16р. № 710 є чинною, а підпункт 1 пункту 4 звучить так: «4. Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування … забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель». Отже дотримання підпункту 1 пункту 4 є рекомендацією, а не обов’язком замовників. Разом з тим надаємо посилання на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів – Новомосковської міської ради: https://novomoskovsk-rada.dp.gov.ua/. На вкладці «Про місто» - «Закупівлі» - «Prozorro» розміщені посилання на веб-сторінки комунальних підприємств, управлінь, комітетів міста, у тому числі і Управління освіти виконавчого комітету Новомосковської міської ради на електронній платформі Prozorro. За посиланням кожен охочий у вільному доступі має змогу ознайомитись із напрямками використання бюджетних коштів, у тому числі обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предметів закупівель, обґрунтуванням розмірів бюджетних призначень, очікуваними вартостями та іншими вимогами до предметів закупівель і про всі укладені Управлінням договори.
Щодо питання другого.
Управління усвідомлює вимогу Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, визначену підпунктом 3 пункту 44, а саме: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: …3) переможець процедури закупівлі: … не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей».
Разом із тим на етапі оскарження рішення замовника про визнання переможцем та намір укласти договір, під час переговорів із учасником з приводу проєкту договору, замовнику стало відомо, що уповноважена особа учасника територіально знаходиться у місті Нікополь, яке відповідно до наказу №199 від 13.07.2023р. "Про затвердження Змін до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією" виданого Міністерством реінтеграції, внесено до переліку територій активних бойових дій. У зв’язку із напруженою щоденною ситуацією у м. Нікополь, а саме обстрілами російськими ракетами та дронами, обмеженнями електроенергії у періоди дефіциту інфраструктури, які здійснюють оператори системи розподілу за розпорядженням Укренерго, учасник не встигав підготувати документи переможця у строк, визначений Особливостями.
Зважаючи на факт, що участь у даних відкритих торгах взяв лише один учасник, що дало можливість виключити факт дискримінації учасників у майбутньому, а також на нагальну потребу в закупівлі, замовник взяв на себе ризик увійти в становище учасника та все ж таки не відмінити процедуру закупівлі. Зауважимо, що документи переможця хоч і надані не у строк, але вони повністю відповідають вимогам Закону та Особливостям. Наголошуємо, що у ситуації, коли б учасник не із затримкою у 12 годин, а зовсім не надав документи переможця, замовник скасував би процедуру закупівлі.