-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з аналізу допінг-проб в акредитованих лабораторіях
Завершена
3 713 488.00
UAH без ПДВ
Номер:
0f9e70cf6ee84da19bad4daa2d8d1dd1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-25-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.11.2024 00:00
Період моніторингу:
25.11.2024 12:16 - 17.12.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
22.11.2024 № 317
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
11 UA-2024-10-30-011714-a 30.10.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено порушення підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо приведення умов Договору у відповідність до вимог законодавства і недопущення установлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель НАЦІОНАЛЬНОГО АНТИДОПІНГОВОГО ЦЕНТРУ (далі – Замовник) на 2024 рік, обґрунтування підстави для здійснення зазначеної закупівлі (далі – Обґрунтування) згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України
від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднений 30.10.2024, звіт про укладений договір, оприлюднений 30.10.2024, протокол розкриття тендерних пропозицій, договір про закупівлю від 30.10.2024 № 62 (далі – Договір), укладений з Польською антидопінговою лабораторією на суму 80 728,00 євро або в еквіваленті 3 713 488,00 грн, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.10.2024 № 108, документи та пояснення Замовника надані 28.11.2024 та 05.12.2024 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник провів закупівлю з підстав визначених підпунктом 6 пункту 13 Особливостей, через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником під час закупівлі за номером UA-2024-10-22-010949-a.
Під час закупівлі за номером UA-2024-10-22-010949-a Замовник в тендерній документації визначив, що: «валютою тендерної пропозиції є гривня. У разі якщо Учасником процедури закупівлі є нерезидент, він може зазначити ціну тендерної пропозиції у доларах США або Євро. Під час розкриття тендерних пропозицій ціна такої пропозиції перераховується у національну валюту України за офіційним курсом гривні до долара США або Євро, встановленим Національним банком України на дату розкриття тендерних пропозицій».
Враховуючи вимоги підпункту 6 пункту 13 Особливостей, зокрема предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації Замовник в пункті 3.1 Договору визначив, що: «ціна цього договору становить 80 728,00 євро (вісімдесят тисяч сімсот двадцять вісім євро 00 центів), що в еквіваленті складає 3 713 488,00 грн (три мільйони сімсот тринадцять тисяч чотириста вісімдесят вісім грн 00 коп.)».
Отже, визначений Замовником курс гривні до Євро станом на 30.10.2024 (дата укладання Договору) становить 46,0 грн.
При цьому, офіційний курс гривні до євро, встановлений Національним банком України, на дату укладання Договору (30.10.2024) становить
44,6074 грн.
Під час здійснення моніторингу закупівлі Держаудитслужба, керуючись нормами частини п’ятої статті 8 Закону, 03.12.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення щодо формування ціни Договору.
На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 05.11.2024 надав пояснення, в якому, зокрема, зазначено: «ціна договору від 30.10.2024 року № 62 (далі – Договір) була сформовано з урахуванням прогнозного курсу гривні до євро на період дії Договору, а саме до 31.12.2024 року.
Зважаючи на те, що офіційний курс гривні до євро протягом вересня 2024 року вже коливався від 45,3774 грн до 46,2396 грн, необхідно було передбачити курс до кінця 2024 року задля виконання договірних зобов’язань, тому було прийнято рішення розрахувати ціну Договору виходячи з максимального курсу 46,00 грн. за 1 євро.
Укладання Договору згідно з курсом євро до гривні, що був на день укладення договору без врахування можливості зростання такого курсу до кінця року, існує ризик того, що у разі зростання курсу після укладання договору, у НАДЦ може не вистачити коштів для виконання взятих на себе зобов’язань по оплаті послуг до кінця дії Договору.
Разом з тим наголошуємо, що видатки по Договору від 30.10.2024 № 62 проводяться після надання послуг та надходження актів про надані послуги з урахуванням курсу гривні до євро на дату подання документів на оплату до уповноваженого банку. Оскільки органи Казначейства не проводять валютні операції, для здійснення валютних платежів НАДЦ використовує рахунки відкриті в АТ КБ «ПРИВАТБАНК» і купує євро за комерційним курсом, встановленим АТ КБ «ПРИВАТБАНК». Сума різниці між розрахунковим (очікуваним) курсом та курсом встановленим АТ КБ «ПРИВАТБАНК» повертається на казначейський рахунок НАДЦ».
Однак варто зазначити, що відповідно до пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку, зокрема, зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
З огляду на зазначене та враховуючи норми пункту 19 Особливостей не спростовують факт установлених невідповідностей між договором, укладеним за результатами цієї закупівлі та вимог, що були визначені Замовником у тендерній документації попередніх відкритих торгів.
Отже, на порушення підпункту 6 пункту 13 Особливостей вимоги до суб’єкта (Польська антидопінгова лабораторія), з яким укладено Договір, відрізняються від вимог, що були визначені Замовником у тендерній документації (пункт 6 розділу І тендерної документації процедури закупівлі за номером UA-2024-10-22-010949-a).
Період усунення порушень:
16.12.2024 11:58 - 31.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
16.12.2024 11:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
1. Протокол усунення порушення
2. Додаток 1 (Додаткова угода №1 від 18.12.2024р)
Дата публікації звіту:
19.12.2024 12:00
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
13.01.2025 17:07
Запити/Пояснення
Номер:
29b621f03a66485081d20da6959210a0
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
26.11.2024 18:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з аналізу допінг-проб в акредитованих лабораторіях (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-30-011714-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Інформації та відповідних документів (комерційні пропозиції потенційних учасників, службову записку від 30.10.2024), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме Польську антидопінгову лабораторію (код ЄДРПОУ 382177975), з якою укладений договір від 30.10.2024 № 62 без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
3a7492ca40734e5682b93deaee157c11
Назва:
Надання пояснень на Запит Держаудитслужби
Дата опублікування:
28.11.2024 17:37
Опис:
Протокол пояснення
Документи до пояснення
Номер:
1d39c1f3b1a440b8a83c63038d456dbb
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
03.12.2024 15:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з аналізу допінг-проб в акредитованих лабораторіях (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-30-011714-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
Надати пояснення щодо формування ціни договору від 30.10.2024
№ 62, з огляду на те, що офіційний курс гривні до Євро, встановлений Національним банком України, на дату укладання зазначено договору (30.10.2024) становить 44,6074 грн.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.