-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Поточний ремонт частини приміщень їдальні Василівський ліцей Онуфріївської селищної ради за адресою: Кіровоградська область, Олександрійський район, с.Василівка, вул.Центральна, 1
Завершена
918 003.18
UAH без ПДВ
Номер:
f31062d023b54b149e7f9e252a83312c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-05-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.02.2025 00:00
Період моніторингу:
05.02.2025 17:29 - 27.02.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
04.02.2025 № 7-з
Кропивницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ
Додаток
до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області
від 04.02.2025 № 7-з
Витяг з переліку
процедур закупівель
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
UA-2024-10-28-015635-a 28.10.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. начальника Тетяна СВЯТОКУМ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження, забезпечення публічності та зберігання документів передбачених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
За результатом аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу 29 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 3 Особливостей, пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства установлено порушення частини 1 статті 41 Закону.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності укладання договору, внесення змін до договору та їх оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо врахування в подальшому статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди в умовах договору про закупівлю, пункту 10 частини 1 статті 10, частини 1 статті 41 Закону та недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідність умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства, відповідність умов договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-ІХ (далі – Рамкова угода), своєчасності укладання договору та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області (далі – Замовник) на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про надання послуг з поточного ремонту від 18.10.2024 № 889 на суму 918 003,18 грн, укладений між Замовником та приватним підприємством «ГРАНТ-БУД» (далі – Договір), додаткова угода від 23.12.2024 № 1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, пояснення надані 12.02.2025 Замовником в електронній системі закупівель.
За результатом аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що на порушення абзацу 29 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю умовам Рамкової угоди установлено наступне.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода.
Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 № 244-р схвалено План України (далі – План).
Згідно із Постановою Кабінету України «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» від 15.11.2024 № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до річного плану закупівель Замовника на 2024 рік, джерелом фінансування закупівлі є кошти державного бюджету України у сумі 734 402,54 грн та кошти місцевого бюджету у сумі 183 600,64 гривень.
Також, встановлено, що закупівля за номером UA-2024-10-28-015635-a здійснювалась за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання обладнання, створення та модернізацію (проведення реконструкції та капітального ремонту) їдалень (харчоблоків) закладів загальної середньої освіти у 2024 році (розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 № 763-p).
Розподіл коштів зазначеної субвенції здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту» Міністерством освіти і науки України, відповідальним за впровадження вказаної інвестиції. Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2024-10-28-015635-a поширюються умови Рамкової угоди.
Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо:
- ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди);
- участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди).
Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання:
- участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди.
Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами:
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності:
- зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди).
Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів:
- Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Разом з тим, Замовником у договорі про закупівлю не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) оприлюднюються в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону).
Згідно із пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) машинозчитувальний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Пунктом 9 Положення № 835 визначено перелік форматів для оприлюднення документів.
Замовник оприлюднив 18.10.2024 в електронній системі закупівель Договір з додатками, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, однак не оприлюднив їх у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства установлено наступне.
Відповідно до абзацу другого частини першої статті 41 Закону невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Згідно із абзацом четвертим частини першої статті 41 Закону у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Однак, у Договорі з додатками, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, відсутня інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, чим порушено вимоги частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
24.02.2025 14:16 - 11.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.02.2025 14:16
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
04-11/2/2025пр
Дата відкриття провадження:
27.03.2025 00:00
Номер відкриття провадження :
04-11/2/2025пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Запити/Пояснення
Номер:
5e6b41ddbdd748888a9e50265afc9fbc
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
07.02.2025 15:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі без використання електронної системи послуги «Поточний ремонт частини приміщень їдальні Василівський ліцей Онуфріївської селищної ради за адресою: Кіровоградська область, Олександрійський район, с.Василівка, вул.Центральна, 1» (код ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-28-015635-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та її належне документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних підрядників на надання послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано саме приватне підприємство «ГРАНТ-БУД» (код 39674437), з яким укладений договір ?
4. Яким чином Замовником виконано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині оприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних») ?
5. Надати інформацію про стан виконання та/або не виконання, та/або часткове виконання договору про надання послуг з поточного ремонту від 18.10.2024 № 889 на суму 918 003,18 грн, укладеного між Замовником та підрядником приватним підприємством «ГРАНТ-БУД». Якщо договір виконаний частково, надати інформацію про суму його часткового виконання або причини не виконання.
6. Надати пояснення щодо відсутності інформації про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції в локальному кошторисі, що є додатком до договору від 18.10.2024 № 889, як це передбачено абзацом четвертим частини першої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e8f7148265a44e17a0ad70fc3894a8c9
Назва:
Відповідь на запитання ДАСУ щодо моніторингу Василівка
Дата опублікування:
12.02.2025 11:40
Опис:
Надаємо відповідь щодо запиту ДАСУ, а саме:
Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість згідно проектно-кошторисної документації «Поточний ремонт частини приміщень їдальні Василівський ліцей Онуфріївської селищної ради за адресою: Кіровоградська область, Олександрійський район, с.Василівка, вул.Центральна, 1»
Закупівля відбулася шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів на підставі пп 6 п.13 Особливостей, а у зв'язку з тим що було відмінено відкриті торги UA-2024-09-11-011612-a через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом
Оцінку можливих потенційних підрядників на надання послуг, що є предметом закупівлі та обрання самеприватне підприємство «ГРАНТ-БУД» (код 39674437), з яким укладений договір здійснювалось на підставі попередніх переговорів з потенційними підрядниками, які повідомили про можливість укласти та виконати умови Договору
Замовником виконано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині оприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних») , шляхом завантаження Договору та всіх додатків до нього
Повідомляємо, що Договір про надання послуг з поточного ремонту від 18.10.2024 № 889 на суму 918 003,18 грн, укладеного між Замовником та підрядником Чернюком Михайлом Васильовичем виконано у повному обсязі
Інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції в локальному кошторисі, що є додатком до договору від 18.10.2024 № 889 зазначено у документах наданих Підрядником під час виконання Договору
Номер:
25e3570507bb4293884d6f065fa5ea1c
Назва:
уточнена Відповідь на запитання ДАСУ щодо моніторингу Василівка
Дата опублікування:
12.02.2025 12:32
Опис:
Надаємо відповідь щодо запиту ДАСУ, а саме:
Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість згідно проектно-кошторисної документації «Поточний ремонт частини приміщень їдальні Василівський ліцей Онуфріївської селищної ради за адресою: Кіровоградська область, Олександрійський район, с.Василівка, вул.Центральна, 1»
Закупівля відбулася шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів на підставі пп 6 п.13 Особливостей, а у зв'язку з тим що було відмінено відкриті торги UA-2024-09-11-011612-a через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом
Оцінку можливих потенційних підрядників на надання послуг, що є предметом закупівлі та обрання саме приватне підприємство «ГРАНТ-БУД» (код 39674437), з яким укладений договір здійснювалось на підставі попередніх переговорів з потенційними підрядниками, які повідомили про можливість укласти та виконати умови Договору
Замовником виконано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині оприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього шляхом завантаження Договору та всіх додатків до нього.
документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі (враховуючи вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних») будуть завантажені додатково
Повідомляємо, що Договір про надання послуг з поточного ремонту від 18.10.2024 № 889 на суму 918 003,18 грн, укладеного між Замовником та підрядником ПП «ГРАНТ-БУД» (код 39674437) виконано у повному обсязі
Інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції в локальному кошторисі, що є додатком до договору від 18.10.2024 № 889 зазначено у документах наданих Підрядником під час виконання Договору