-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Огірки та помідори консервовані, салат “Білоцерківський”, салат з кабачків, 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі
Закупівля проводиться у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, з урахуванням положень, визначених пунктом 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (із змінами й доповненнями).
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Номер:
0d829da3fd61480daf3bbf6562aea664
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-27-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.12.2024 00:00
Період моніторингу:
27.12.2024 12:28 - 18.01.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.12.2024 № 66-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
10. UA-2024-10-25-012556-a 25.10.2024 Дані автоматичних індикаторів ризиків (sas24-3-2).
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду цінової пропозиції ТОВ «Спецпродінтекс» відповідно до вимог Закону з урахуванням положень, визначених Особливостями від 11.11.2022 № 1275 встановлено порушення вимог абзацу шостого пункту 8 Особливостей від 11.11.2022 № 1275.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам законодавства, правомірності відхилення цінових пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам цінової пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 січня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам законодавства, розгляду цінових пропозицій відповідно до вимог Закону з урахуванням положень, визначених Особливостями здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», зі змінами, у редакції, чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості від 11.11.2022 № 1275), правомірності відхилення цінових пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам цінової пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: документація Військової частини Т0500 (далі – Замовник) для проведення спрощеної закупівлі через електронну систему закупівель від 25.10.2024 № 223, вимоги про усунення порушення від 11.11.2024 № UA-2024-10-25-012556-a.a1 та рішення Замовника від 12.11.2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій, пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Акватінта» (далі – ТОВ «Акватінта») та товариства з обмеженою відповідальністю «Спецпродінтекс» (далі – ТОВ «Спецпродінтекс»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.11.2024 № 253 та від 08.11.2024 № 257, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 08.11.2024, договір від 13.11.2024 № 345, укладений Замовником з ТОВ «Спецпродінтекс» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 16.11.2024, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 07.02.2025 та 15.01.2025.
За результатами аналізу питання розгляду цінової пропозиції ТОВ «Спецпродінтекс» відповідно до вимог Закону з урахуванням положень, визначених Особливостями від 11.11.2022 № 1275 встановлено порушення вимог абзацу шостого пункту 8 Особливостей від 11.11.2022 № 1275 з огляду на наступне.
Відповідно до положень абзаців шостого та сьомого пункту 8 Особливостей від 11.11.2022 № 1275 передбачено, що у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Згідно з оголошенням про проведення спрощеної закупівлі Замовником передбачено, що «…всі документи учасника в довільній формі (довідки/листи /листи-роз’яснення/гарантійні листи/тощо) мають бути складені на фірмовому бланку (за наявності) після дати публікації оголошення про проведення закупівлі та до дати закінчення прийому пропозицій, із зазначенням дати, підписані особисто (без використання факсиміле або іншого аналогу відтворення підпису) керівником або уповноваженою особою та завірені печаткою (в разі використання), містити посилання на дану закупівлю (вказується ідентифікатор закупівлі та код ДК 021:2015)…».
Разом з тим, учасником спрощеної закупівлі ТОВ «Спецпродінтекс» у складі пропозиції надано гарантійні листи (файли «2.7 про працівників.pdf», «2.9 про захист довкілля.pdf», «2. погодження технічних вимог.pdf», «2.8 про своєчасну поставку.pdf», «2.10 довідка про товар.pdf»), які не містять посилання на унікальний ідентифікатор спрощеної закупівлі Замовника. Також, у довідках (файли «5.2 про уповноважену особу.pdf», «5.3 згода на обробку персон.даних.pdf», «9. аналогічний.pdf»), наданих ТОВ «Спецпродінтекс» у складі цінової пропозиції, відсутнє посилання на ідентифікатор спрощеної закупівлі та код ДК 021:2015, що не відповідало умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
Проте, Замовником в електронній системі закупівель не розміщено повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах та не надано ТОВ «Спецпродінтекс» можливість виправити невідповідності, чим порушено вимоги абзацу шостого пункту 8 Особливостей від 11.11.2022 № 1275.
У ході моніторингу закупівлі встановлено, що під час надання відповіді на запит Замовником до електронної системи закупівель завантажено документи (платіжна інструкція від 19.11.2024 № 703) щодо здійснення оплати по Договору у повному обсязі.
Період усунення порушень:
16.01.2025 16:38 - 31.01.2025 00:00
Дата публікації висновку:
16.01.2025 16:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо Вас, щодо Висновку від 16 січня 2025 року про результати моніторингу процедури закупівлі «Огірки та помідори консервовані, салат «Білоцерківський», салат з кабачків, 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі», згідно ДК 021:2015:15330000-0: Оброблені фрукти та овочі, очікуваною вартістю 500 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-25-012556-a):
- порушення вимог щодо оформлення пропозиції, документів учасника в довільній формі (пункту 1. «Зміст і спосіб подання пропозиції» оголошення про проведення спрощеної закупівлі), що були виявлені під час розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозиції учасника ТОВ «Спецпродінтекс», а саме гарантійні листи (файли «2.7 про працівників.pdf», «2.9 про захист довкілля.pdf», «2. погодження технічних вимог.pdf», «2.8 про своєчасну поставку.pdf», «2.10 довідка про товар.pdf»), які не мали посилання на унікальний ідентифікатор спрощеної закупівлі Замовника, та довідки (файли «5.2 про уповноважену особу.pdf», «5.3 згода на обробку персон.даних.pdf», «9. аналогічний.pdf») в яких не значилось посилання на ідентифікатор спрощеної закупівлі та код ДК 021:2015, що було передбачено Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі - було віднесено уповноваженою особою Замовника до формальних (несуттєвих) помилок відповідно до пункту 3.1. розділу «Інша інформація» оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням пропозиції і не впливають на зміст самої пропозиції, на ціну пропозиції учасника закупівлі, і не призводить до її спотворення, а також не стосується характеристики предмета закупівлі, а саме - технічні помилки та описки. Зокрема з аналізу положення абзаців шостого та сьомого пункту 8 Особливостей від 11.11.2022 № 1275, якими передбачено правило «24 години на виправлення», випливає, що усуненню (виправленню) підлягають не формальні помилки, а невідповідності. Тобто, формальні помилки не є невідповідностями, і навпаки.
З огляду на викладене, очевидним є висновок, що невказання учасником ТОВ «Спецпродінтекс» ідентифікатору закупівлі у своїх документах в довільній формі (довідках/листах /листах-роз’яснення/гарантійних листах / тощо), яке не впливає на зміст його пропозиції - є формальною (несуттєвою) помилкою вимоги до оформлення документів, що не є підставою для її відхилення та не підлягає виправленню учасниками після розкриття пропозицій, оскільки усуненню (виправленню) підлягають не формальні помилки, а невідповідності (аналогічний висновок зроблено у рішенні Колегії від № 260-р/пк-пз від 06.01.2022, закупівля № UA-2021-11-24-002559-a).
Ретельно вивчивши висновок про наявність порушення законодавства у сфері державних закупівель (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) та зобов’язання здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), з урахуванням рішення від 26.02.2024 по справі № 160/16261/23 Дніпропетровського окружного адміністративного суду та позиції викладеною у постанові Верховного Суду від 04 травня 2023 року по справі № 160/5890/22 щодо спонукання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, Замовником прийнято до уваги зауваження від Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області та здійснено заходи щодо недопущення їх у подальшому, а саме:
- проведено роз’яснювальні заходи, заняття для посадових та відповідальних осіб військової частини Т0500, які мають відношення до організації та проведення державних закупівель щодо розуміння аспектів участі та контролю в закупівлях відповідно до законодавства та підзаконних актів у сфері публічних закупівель, підготовки та подання інформації, експертних, нормативних, технічних та інших документів для оприлюднення в електронній системі закупівель;
- заплановано навчання уповноваженої особи Замовника на навчальному проєкті «Проєкт 100» підготовки уповноважених осіб військових частин в період з січня 2025 по березень 2025 року, що реалізується за підтримки Офісу з підтримки змін Міністерства оборони України.
Інформація та/або документи, що свідчать про вжиття заходів:
1. Лист-запит на навчання уповноважених осіб (Вих. №65 від 08.01.2025 р.).
Дата публікації звіту:
20.01.2025 18:06
Запити/Пояснення
Номер:
0aa04a02858d410eaa1c335b5923cd9d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
02.01.2025 16:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Огірки та помідори консервовані, салат «Білоцерківський», салат з кабачків, 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі», згідно ДК 021:2015:15330000-0: Оброблені фрукти та овочі, очікуваною вартістю 500 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-25-012556-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайси тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо)?
2. Надати інформацію щодо фактичного виконання договору про закупівлю товарів оборонного призначення від 13.11.2024 № 345.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь) (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
24339244955f463eaefa08353936d1ae
Назва:
Відповідь на запит від 02.01.2025 року
Дата опублікування:
07.01.2025 09:11
Опис:
На Ваш запит від 02.01.2025 року, опублікованого на веб-порталі Уповноваженого органу, про надання пояснень (інформації та документів) у межах проведення моніторингу закупівлі «Огірки та помідори консервовані, салат «Білоцерківський», салат з кабачків, 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі», згідно ДК 021:2015:15330000-0: Оброблені фрукти та овочі, очікуваною вартістю 500 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-25-012556-a), Військова частина Т0500 повідомляє наступне:
1. Щодо надання інформації та відповідних документів обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі:
Розмір бюджетного призначення визначено Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», за бюджетною програмою 2105010 "Забезпечення діяльності Державної спеціальної служби транспорту", відповідно до розрахунків, які обґрунтовують показники видатків, що включаються до проекту кошторису військової частини Т0500 на 2024 рік. Затвердженим кошторисом на 2024 рік від 05.01.2024 року встановлені повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття зобов’язань та здійснення платежів для виконання військової частини Т0500 своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень загального фонду КЕКВ 2230 «Продукти харчування».
Закупівля здійснюється для забезпечення належного виконання функціональних обов’язків, покладених на військову частину Т0500, з метою забезпечення своєчасної та якісної заготівлі сезонної продукції урожаю 2024 року для харчування особового складу військової частини Т0500 протягом осіннього - весняного періоду.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до наявної потреби військової частини Т0500 з урахуванням вимог Закону України від 23.12.1997 року № 771/97-ВР “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів” (поточна редакція), Закону України “Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів”, Постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 р. № 426 “Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового та начальницького складу підрозділів Державної фіскальної служби, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту” (поточна редакція) та загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі визначені у додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі за номером ID: UA-2024-10-25-012556-a.
Очікувана вартість: 500 000 грн. 00 коп. (п’ятсот тисяч грн. 00 коп.), з ПДВ.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено статистичним аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі на підставі затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: згідно з пунктом 1 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами (розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів).
Кількість товару: - Огірки консервовані – 2 000 кг; - Помідори консервовані – 2 000 кг; - Салат “Білоцерківський” – 1 000 кг; - Салат з кабачків – 1 000 кг.
Для розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі ініціативною службою було здійснено аналіз цін на ринку, проаналізовані цінові пропозиції в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro", на аналогічних торгівельних електронних майданчиках та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку, умов поставки, оплати та вимог щодо товарів, які повністю відповідають кількісним, технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, при цьому, її розмір відповідає середньому значенню таких пропозицій.
Аналіз цін на ринку та проаналізовані цінові пропозиції в мережі Інтернет у відкритому доступі (додаються).
2. Надання інформації щодо фактичного виконання договору про закупівлю товарів оборонного призначення від 13.11.2024 № 345:
На даний час, Договір про закупівлю товарів оборонного призначення від 13.11.2024 № 345 є повністю виконаний, кожна зі сторін виконала свої зобов'язання в повному обсязі. На підтвердження надаємо копію видаткової накладної №СПІ00359 від 18.11.2024 року та копію платіжного доручення №703 від 19.11.2024 року.
Додатки та документи до Пояснення, які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь):
Додаток 1. «Аналіз цін на ринку»;
Додаток 2 «Копія видаткової накладної №СПІ00359 від 18.11.2024 року та копія платіжного доручення №703 від 19.11.2024 року.
*Примітка: З міркувань безпеки в Додатках та документах буде прихована чутлива інформація, що не підлягає розголошенню згідно чинного законодавства України в умовах правового режиму воєнного стану.
Номер:
fbad9708e0c6485d9aabf897a36404cb
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
10.01.2025 14:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.01.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Огірки та помідори консервовані, салат «Білоцерківський», салат з кабачків, 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі», згідно ДК 021:2015:15330000-0: Оброблені фрукти та овочі, очікуваною вартістю 500 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-25-012556-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Згідно з додатком № 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що «…Для підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати наступні документи у складі своєї пропозиції:
- скан-копії оригіналів документів або належним чином завірені копії документів, які свідчать про якість товарів, що пропонуються Учасником: …
- висновок/звіт санітарно-епідеміологічної експертизи та/або протокол випробування (або експертний висновок) продукції на відповідність показникам, передбаченим для неї чинним законодавством (органолептичні, фізико-хімічні та мікробіологічні показники тощо) виданого Виробнику/Учаснику державним уповноваженим органом, який акредитований Національним агентством з акредитації України, які є документальним доказом дійсності наданої Декларації виробника або Сертифікату якості, щодо оцінки відповідності товару вимогам нормативних документів за основними показниками – дійсні на дату розкриття пропозиції – видані на ім'я Учасника/Виробника…».
Проте, у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Спецпродінтекс» наявний експертний висновок № 010702п/24 відповідно до якого проведено випробування на наявність мікотоксинів, радіонуклідів, токсичних елементів і органолептичні показники. Проте, у експертному висновку № 010702п/24 учасника відсутня інформація щодо фізико-хімічних, мікробіологічних показників та ГМО. Згідно з результатами експертного висновку № 010702п/24 (сторінка 3 цього висновку) зазначено, що «Надіслані зразки огірок консервований та томати консервовані за органолептичними показниками відповідають ДСТУ 4697:2006».
Враховуючи вищезазначене, частина товару запропонованого постачальником ТОВ «Спецпродінтекс», а саме огірок консервований та томати консервовані, не відповідають технічним вимогам та якісним характеристикам предмета закупівлі, що були встановлені Замовником згідно з додатком № 2 до тендерної документації, оскільки зразки огірків консервованих та томатів консервованих не мають проведених випробувань на фізико-хімічні та мікробіологічні показники.
Надати пояснення з яких причин, в порушення вимог абзацу другого підпункту другого пункту 44 Особливостей, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Спецпродінтекс», як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь) (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
cfa312b9be5b405b99af8709e80ac15b
Назва:
Відповідь на запит від 10.01.2025 року
Дата опублікування:
15.01.2025 10:26
Опис:
На Ваш запит від 10.01.2025 року, опублікованого на веб-порталі Уповноваженого органу, про надання пояснень (інформації та документів) у межах проведення моніторингу закупівлі «Огірки та помідори консервовані, салат «Білоцерківський», салат з кабачків, 15330000-0 Оброблені фрукти та овочі», згідно ДК 021:2015:15330000-0: Оброблені фрукти та овочі, очікуваною вартістю 500 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-25-012556-a), Військова частина Т0500 повідомляє наступне:
Відповідно до статті 32 Закону України від 23.12.1997 року №771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» харчові продукти, які знаходяться в обігу на території України, повинні відповідати вимогам законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.
Якість продукції (товару) — це сукупність його властивостей і характеристик, які дають йому здатність задовольняти потреби покупця. Якість містить у собі не всі властивості товару, а тільки ті, що пов’язані із задоволенням конкретних потреб покупця відповідно до призначення товару.
Властивість – об’єктивна особливість продукції, яка може виявлятися під час її створення, експлуатації чи споживання. Властивості, в свою чергу, характеризуються показниками якості продукції, за який приймають кількісну характеристику однієї чи кількох властивостей продукції, що характеризують її якість, яку розглядають стосовно визначених умов створення та експлуатації або споживання. Якість будь-якого харчового продукту визнається за характерними для нього властивостями, які називають показниками якості.
За формою представлення показники якості поділяються на абсолютні та відносні. Абсолютний показник представляє собою фактичне значення показника якості і виражається у натуральних або ж у вартісних одиницях виміру, зокрема - органолептичний.
Відносний показник якості є відношенням абсолютного показника виробу, що оцінюється, до абсолютного значення відповідного показника виробу-зразка, зокрема -потреба споживача та вимоги стандартів.
Визначаючи якість продукції, встановлюють відповідність її основних властивостей вимогам стандартів або технічних умов. Для оцінки якості продукції використовується система показників, які групуються на узагальнюючі, комплексні та одиничні. Якість оцінюють за одиничними і комплексними показниками, тобто такими, які характеризують одну або кілька властивостей продукції відповідно. Для визначення якості харчових продуктів використовується органолептичні і інструментальні (лабораторні) методи.
Якість харчових продуктів повинна відповідати вимогам стандартів.
У складі Пропозиції ТОВ «Спецпродінтекс», для підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, міститься наступні документи:
- файл «2. погодження технічних вимог.pdf», в якому він згоден та підтверджує свою можливість і готовність виконувати усі Технічні вимоги Замовника, зазначені у документації»
- файл « 2.1 Декларація на салати.pdf» та файл «2.2 Декларація на огірки і томати.pdf» де вказується дата виготовлення, умови та термін зберігання і містить всю необхідну інформацію щодо відповідності Товару або його партії визначеним вимогам Замовника;
- файл «2.3 Протоколи на салати.pdf» та файл «2.3 експертний висновок огірки-помідори.pdf», виданого Виробнику ТОВ «Спецпродінтекс» державним уповноваженим органом, який акредитований Національним агентством з акредитації України, які є документальним доказом дійсності наданої Декларації виробника, щодо оцінки відповідності товару вимогам нормативних документів за основними показниками у тому числі, але не виключно (зазначено замовником в Додатку 2 до оголошення розшифровка основних показників (органолептичні, фізико-хімічні та мікробіологічні показники тощо) для прикладу), оскільки метод проведення випробувань визначається виробником такої продукції, що зазначається у заявці до випробувальної лабораторії (перелік досліджень, що необхідний для продуктів харчування та продовольчої сировини, формується в залежності від виду продукції та вимог замовника (виробника) продукції).
Відповідно до статті 20 Закону саме оператори ринку відповідають за виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів у межах діяльності, яку вони здійснюють, тому саме виробник визначає, які окремі показники якості для нього є пріоритетними і підлягають дослідженню. Варто зазначити, згідно абзацу 2 пункту 1 статті 32 Закону у випадку надходження доказів щодо шкідливості харчового продукту, незважаючи на його відповідність законодавству про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, виробництво та обіг такого харчового продукту має бути зупинено та заборонено, саме дослідження на безпечність і відсутність шкідливих речовин у своїй продукції виробник визначив пріоритетною, а саме: відповідно до Експертного висновку 010702 п/24 від 23 серпня 2024 р. метою випробувань є Перевірка відповідності зразків: 010702п/1/24-Огірок консервований; 010702п/2/24-Томати консервовані за вмістом радіонуклідів, токсичних елементів відповідно з ДСТУ 7989:2015; зразку 010702п/2/24-Томати консервовані за вмістом мікотоксинів відповідно з ДСТУ 4697:2006 та проведено випробування на наявність мікотоксинів, на наявність радіонуклідів, на наявність токсичних елементів, органолептичні показники;
- файл «2.4 Сертифікати.pdf» на Систему управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі (ISO 22000:2018, IDT)»;
- файл « 2.5 договір санобробки авто і складу.pdf» та файл «2.5.1 акт дезинфекції.pdf» на проведення дезінфекції та дератизації складського приміщення, яке буде задіяно для зберігання готової продукції та автотранспорту, який буде задіяно для перевезення товару»;
- файл «2.10 довідка про товар.pdf», з описом якісних характеристик товару (назва, країна походження; повна назва виробника та його адреса; основні характеристики, у тому числі відповідність товару стандартам, що визначені відповідними ДСТУ; вид розфасовки (тару); спосіб і термін зберігання тощо) та гарантійними зобов’язаннями про те, що Товар, який є предметом даної закупівлі, буде відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, чинним нормативним документам, затвердженим у встановленому законодавством України порядку, відповідати вимогам Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»;
- файл « 2.6 етикетки продукції.pdf» з повною інформацією про товар, в тому числі вказані органолептичні, фізико-хімічні показники;
- файл «2.7 про працівників.pdf», щодо кваліфікованих працівників, що пройшли медичне обстеження; буде забезпечувати працівників спеціальним одягом; забезпечить підвезення продуктів харчування (Товару) до визначених Замовником місць, транспортні засоби будуть відповідати вимогам статті 44 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»;
- файл «2.8 про своєчасну поставку.pdf» гарантійний лист щодо забезпечення поставки товару протягом строку (терміну) поставки (передачі) товару, передбаченого замовником при закупівлі, згідно наданих заявок замовником, а також підтвердження можливості поставки товару без отримання авансового платежу;
- файл «2.9 про захист довкілля.pdf» гарантійний лист щодо застосування заходів із захисту довкілля, передбачених законодавством України, на запропонований товар під час його транспортування, виробництва, тощо.
Отже, ТОВ «Спецпродінтекс» було підтверджено відповідність технічним вимогам і якісним характеристикам предмета закупівлі цілком (повне документальне підтвердження), зокрема відповідність ДСТУ, що було зазначено замовником в технічній Специфікації та вимогах до предмету закупівлі Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме: Огірки консервовані повинні відповідати ДСТУ 7989:2015 «Огірки консервовані. Технічні умови»; Помідори консервовані повинні відповідати ДСТУ 4697:2006 «Томати консервовані. Загальні технічні умови» тощо. Також згідно наданого Експертного висновку 010702 п/24 від 23 серпня 2024 р. показники на вміст радіонуклідів, токсичних елементів, мікотоксинів відповідають відповідним ДСТУ, чим підтверджено безпечність продукції, що пропонується до постачання ТОВ «Спецпродінтекс», що також підтверджує відповідність вимогам законодавства та вимогам Замовника.
Таким чином, ТОВ «Спецпродінтекс» не порушило умови Документації в цій частині.
Оскільки, закупівля проводиться Замовником в порядку проведення спрощених закупівель, визначених статтею 14 Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), виходячи з вартісних меж, встановлених пунктом 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (із змінами й доповненнями), отже порядок розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицій учасників, зокрема за результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця або відхиляє пропозицію учасника, в електронній системі закупівель проводиться відповідно до Закону.
Враховуючи вищезазначене, пропозиція ТОВ «Спецпродінтекс» повністю відповідає вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі, а також потребам Замовника, тому підстав для відхилення пропозиції ТОВ «Спецпродінтекс відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону, як такої, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, Замовник не вбачає, оскільки всі вищевказані документи підтверджують відповідність товару учасника ТОВ «Спецпродінтекс» технічним вимогам документації Замовника, зокрема вимогам щодо якості (вимогам відповідного ДСТУ), тобто учасник ТОВ «Спецпродінтекс» документально підтвердив відповідність запропонованого товару умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі.