• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 5

09310000-5 Електрична енергія (для виробничих та навчальних приміщень)

Завершена

544 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 723.00 UAH
Номер: ff6d9b53ec9c4359965ab02585325e15
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-12-25-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 25.12.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 25.12.2024 11:00 - 16.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 25.12.2024 № 70-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій ТУРЕНОК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 25.12.2024 № 70-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5 UA-2024-10-25-002020-a 25.10.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 95) 948-00-53, vatrala24@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЯСНО+» встановлено порушення вимог підпункту 1 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції. За результатами проведеного моніторингу установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ЯСНО+», зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ТОВ «ТОЛК УКРАЇНА» від 26.11.2024 № 120205/2025 з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України, статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 січня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації зі змінами вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 19.09.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), своєчасності надання відповіді учасникам, розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Вищого професійного училища №34 м. Виноградів (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію зі змінами, затверджену протоколом уповноваженої особи від 01.11.2024 № 26; тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «ЯСНО+» та «ТОЛК УКРАЇНА» (далі - ТОВ «ТОЛК УКРАЇНА» та ТОВ «ЯСНО+»; протокол уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЯСНО+» від 11.11.2024 № 27; протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «ТОЛК УКРАЇНА» від 15.11.2024 № 28; повідомлення про намір укласти договір від 15.11.2024 року; договір про постачання електричної енергії споживачу від 26.11.2024 № 120205/2025; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 25 грудня 2024 року. Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЯСНО+» та наявності підстав для її відхилення встановлено наступне. Згідно наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЯСНО+», а саме: «…Підставою для відхилення визначено ненадання у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЯСНО+" листа-згоди щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції. Відповідно до пункту 42 Особливостей, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. У разі відсутності листа – згоди у складі тендерної пропозиції учасника, така пропозиція відхиляється із підстав визначених законом…» (протокол від 11.11.2024 № 27). Разом з тим, пунктом 11 додатку 1 до тендерної документації Замовника, встановлена умова: «Лист згоду щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції. Відповідно до пункту 42 Особливостей, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі. У разі відсутності листа-згоди у складі тендерної пропозиції учасника, така пропозиція відхиляється із підстав визначених Законом…». Враховуючи зазначене в ході проведення моніторингу встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції ТОВ «ЯСНО+» та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Нормами пункту 41 Особливостей визначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються, Замовником відповідно до статті 29 Закону №922-VIII (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону № 922-VIII не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Так, пунктом 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. З приводу вищеописаного, під час здійснення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області 25 грудня 2024 року через електронну систему закупівель до Замовника було направлено запит про надання пояснень щодо безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ТОВ «ЯСНО+», проте надані Уповноваженою особою Замовника пояснення не обґрунтовують законодавчі підстави для прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЯСНО+» та позбавлення Замовника права на звернення відповідно до пункту 42 Особливостей, оскільки надані Замовником пояснення з посиланням на рішення колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель не можуть слугувати обґрунтуванням невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЯСНО+» та прийняттям рішення щодо його відхилення, позаяк дані рішення не є нормативно-правовими актами і стосуються безпосередньо кожної окремо конкретної закупівлі з урахування вимог тендерної документації та документів, поданих учасниками на їх виконання. Слід зазначити, що за нормами частини четвертої статті 7 Закону № 922-VIII - Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Згідно з нормами абзацу 2 частини першої статті 1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі – Закон №2939) орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, Законом №2939, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України. При цьому, рішення Колегії Антимонопольного комітету України не є нормативно-правовим актом, отже орган державного фінансового контролю не має правових підстав керуватися такими рішеннями при здійсненні своєї діяльності. Таким чином, під час моніторингу встановлено, що на порушення пункту 43 Особливостей, Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей учаснику ТОВ «ЯСНО+» в електронній системі закупівель та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Отже, за результатами аналізу питання щодо наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЯСНО+» з підстав зазначених в протоколі відхилення від 11.11.2024 № 27 встановлено порушення Замовником підпункту 1 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЯСНО+». Слід зауважити, що Уповноваженою особою Замовника відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЯСНО+» з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією, яка становить 490 862,40 гривень та є меншою на 23936,60 гривень за цінову пропозицію переможця ТОВ «ТОЛК УКРАЇНА» (514 799,00 гривень), з яким Замовником укладено договір від 26.11.2024 № 120205/2025, чим зайво буде витрачено коштів передбачених у кошторисі Вищого професійного училища № 34 м. Виноградів на тотожну суму. Такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що може призвести до неефективного та нераціонального використання бюджетних коштів на суму 23 936,60 гривень. Таким чином, підсумовуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЯСНО+» установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, абзацу першого пункту 43 та підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень: 08.01.2025 14:26 - 23.01.2025 00:00
Дата публікації висновку: 08.01.2025 14:26

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 13-02-0024/2025
Дата відкриття провадження: 07.10.2025 00:00
Номер відкриття провадження : 3/299/1472

Запити/Пояснення