• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Реконструкція водопроводу діаметром 500 мм по вулиці Жуковського від насосної № 1 "Ялівщина" до вулиці Грибоєдова в м. Чернігові» Коригування 2» (код ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)

Завершена

22 698 882.13 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 113 494.41 UAH
Номер: 17f3b0d59b7343c4ab370a604b555f66
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-06-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.01.2025 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 06.01.2025 16:40 - 28.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 06.01.2025 № 1-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Олена БОНДАРЕНКО Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 10. UA-2024-10-24-013885-a 24.10.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 46) 267-72-67, m.m.naumenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог статті 5 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей та статті 5 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 січня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 24.10.2024 № 1 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію КОНСОРЦІУМ «УТБ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.11.2024 № 1, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 13.11.2024, договір підряду від 27.11.2024 № 271124, укладений Замовником з КОНСОРЦІУМ «УТБ» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 29.11.2024, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 16.01.2025. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей. Враховуючи вищезазначене та згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (в редакції, чинній на момент проведення закупівлі). Відповідно до пункту 7 частини першої статті 1 Закону електронна система закупівель – інформаційнотелекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційнотелекомунікаційних системах», що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами. Положеннями частини восьмої статті 12 Закону передбачено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Згідно з підпунктом 1.1 пункту 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено, що «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті Особливостей шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації згідно Додатку № 6 тендерної документації». Таким чином, тендерною документацією Замовника передбачено подання та узгодження інформації та/або документів виключно в електронному вигляді, шляхом подання тендерної пропозиції через веб-портал Уповноваженого органу. У ході моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено, що відповідно до вимог пункту 4 Додатку № 6 до тендерної документації Замовником передбачено подання учасником технічного завдання згідно Додатку 4 до тендерної документації. Також, у підпункті 4.2.1 пункту 4 Додатку № 6 до тендерної документації замовником передбачено надання довідки про ознайомлення з проектною документацією згідно форми, наведеної у Додатку № 4. У Додатку № 4 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що «У процесі підготовки пропозиції Учасник зобов’язаний ознайомитись з проектною документацією із складанням відповідної довідки, яка надається у складі пропозиції. З проектною документацією можна ознайомитись за адресою: вул. Жабинського, 15 м. Чернігів (тел. 0952855250)». У складі тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМ «УТБ» надано довідку про ознайомлення з проектною документацією, в якій зазначено: найменування об’єкту, назву організації учасника, посаду прізвище, ім’я, по-батькові представника організації учасника, документ, підтверджуючий відряджену особу представника організації учасника, розпорядчий документ по організації учасника щодо направлення для ознайомлення з проектною документацією, дату ознайомлення з проектною документацією, тощо. Однак, встановлення зобов’язання щодо ознайомлення з проектною документацією із складанням відповідної довідки є безпідставним, оскільки, обсяги робіт чітко визначені у Додатку № 4 до тендерної документації Замовника та є достатніми для формування цінової пропозиції, не потребують будь-яких уточнень або додаткових роз’яснень. Отже, встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги порушує принципи закупівель встановлені статтею 5 Закону, якими передбачено об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням. Аналогічна позиція суду наведена у рішенні від 26 січня 2022 року № 520/15955/21. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне. Відповідно до вимог пункту 2 Додатку №1 до тендерної документації Замовником передбачено, що «Учасники у складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій наступною інформацією та документами згідно наведеної нижче форми. До довідки включаються обладнання та матеріально-технічна база, що буде використовуватися при виконанні робіт, які є необхідними для виконання робіт згідно предмету закупівлі. При залученні власної техніки Учасник повинен надати копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, при залученні орендованої техніки - копії договору оренди, копію договору надання послуг». У тендерній пропозиції КОНСОРЦІУМ «УТБ» надано довідку про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що потрібні для виконання договору від 04.11.2024 № 636/11, відповідно до якої учасником під час виконання робіт буде задіяний власний автокран MS0005635 (КРАЗ 250 КТА-28-02 АІ 5619 НІ). Проте, в тендерній пропозиції учасника надано свідоцтво на КРАЗ 65053, при цьому відсутнє свідоцтво на КРАЗ 250, чим не дотримано вимогу пункту 2 додатку №1 до тендерної документації Замовника. У тендерній пропозиції КОНСОРЦІУМ «УТБ» на виконання вимог підпункту 4.2.3 пункту 4 додатку № 6 до тендерної документації надано сертифікат відповідності № UA0.YT.032101-23 (файл - Відповідность муфта _2023.PDF) та висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 26.06.2020 № 12.2-18-3/14280 (файл - СЄС муфта _2023.PDF) на «Деталі з’єднувальні та крани з поліетилену для терморезисторного та стикового зварювання пластикових труб при будівництві та ремонті газо-, водопроводів та каналізації», виробник продукції «FOX FITTINGS SP. Z O.O.SP.K PRISONERS OF AUSCHWITZ 50 43-330 WILAMOWICE, Poland/Польща». При цьому, у відомості цін на матеріальні ресурси (файл - 4. Договірна ціна та розрахунки.pdf), наданої в тендерній пропозиції учасника КОНСОРЦІУМ «УТБ», на виконання вимог пункту 9 розділу «Вимоги щодо формування вартості (ціни) тендерної пропозиції учасника, приведеної у відповідність до показників за результатами проведеного аукціону» додатку № 4 до тендерної документації Замовника, зазначено країна походження муфти 225 терморезисторної, муфти ППР 110х63, муфти ППР 32х1"ЗР, муфти ППР 32х1"ВР, муфти ППР 50х1 1/2"ЗР, муфти ППР 63х32 – Україна, що не відповідає інформації зазначеній у сертифікаті відповідності № UA0.YT.032101-23 та висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 26.06.2020 № 12.2-18-3/14280, чим порушено вимоги статті 5 Закону, а саме: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. На запит Управління, Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено пояснення, які не спростовують суті порушень. Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, Замовником в електронній системі закупівель не розміщено повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах КОНСОРЦІУМ «УТБ», чим недотримано вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень: 27.01.2025 17:48 - 11.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 27.01.2025 17:48

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Начальником юридичного відділу КП «Чернігівводоканал» було проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою та направлено її на прослуховування вебінару по напрямку професіоналізації фахівців у сфері публічних закупівель, проведеного програмою з управління державними фінансами в Україні (EU4PFM), одним з основних питань якого є виявлення проблем в реалізації закупівельних функцій, шляхи їх подолання, можливості для поглибленого навчання та плани Мінекономіки щодо зміцнення спроможностей учасників закупівельної сфери. Ваші зауваження були прийняті до уваги та будуть враховані в подальшій роботі.
Дата публікації звіту: 31.01.2025 11:28

Запити/Пояснення