-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Нове будівництво (буріння) артезіанської свердловини по вул. Ярослава Мудрого в с. Вигода Одеського району Одеської області
Завершена
1 836 239.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 362.39 UAH
мін. крок: 1% або 18 362.39 UAH
Номер:
ffbaddb3469a47a49c0d0cf99de8bb65
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-12-02-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.12.2024 00:00
Період моніторингу:
02.12.2024 17:48 - 24.12.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.12.2024 Одеса № 243
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірки закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу моніторингу та перевірки закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 02.12.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби від 02.12.2024 № 243
Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
6 UA-2024-10-23-016432-a 23.10.2024
Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу
моніторингу та перевірки закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та ТД встановлено порушення вимог пунктів 24 та 34 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення пункту 3, абзацу 1 пункту 28 Особливостей, абзацу першого частини третьої статті 22, пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та пункту 13-1 Порядку.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі,– порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та недопущення встановлених порушень у подальшому, а також притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 11 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), своєчасності оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та ТД, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Вигодянської сільської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.10.2024 № 45, тендерну пропозицію учасника виробничо-сервісної фірми «Гідрогеосервіс» в вигляді товариства з обмеженою відповідальністю (далі – ВСФ «Гідрогеосервіс» в вигляді ТОВ), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.11.2024 № 50, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 04.11.2024, договір підряду від 14.11.2024 № 111 (далі – Договір), пояснення та документи Замовника, отримані 06.12.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та ТД встановлено.
Відповідно до вимог пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог пункту 34 Особливостей строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 14 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт.
Відповідно до пункту 27 частини першої статті 1 Закону, роботи це розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Під час моніторингу процедури закупівлі встановлено, що предметом закупівлі є роботи з нового будівництва (буріння) артезіанської свердловини по вул. Ярослава Мудрого в с. Вигода Одеського району Одеської області (ДК 021:2015:76430000-6 Послуги з буріння та експлуатації свердловин).
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовник 23.10.2024 оприлюднив оголошення про проведення відкритих торгів та ТД на закупівлю робіт, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.10.2024 № 45, згідно з якими кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 31.10.2024.
Отже, строк для подання тендерних пропозицій у межах цієї процедури закупівлі становить 9 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів, що є порушенням вимог пункту 34 Особливостей.
Також, на порушення вимог пункту 24 Особливостей Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів та ТД на закупівлю робіт за 9 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій з порушенням строків, визначених Особливостями, тобто пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 03.12.2024 щодо обґрунтування рішення про оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів з зазначенням кінцевого строку подання тендерних пропозицій до 31.10.2024 року, що становить 9 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів, Замовник 06.12.2024 надав пояснення, в якому зазначив: «Враховуючи стислий строк виконання робіт та завершення бюджетного року уповноваженою особою було помилково оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів із зазначенням кінцевим строком надання тендерних послуг. Була проведене роз’яснювальна робота щодо недопущення в подальшому даних порушень».
Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленого порушення.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У пункті 3 Особливостей зазначено, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
У пункті 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує, зокрема: у 2024 році – 20 відсотків.
Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України за визначеною у підпункті 1 цього пункту формулою.
Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному вебсайті.
На виконання Закону постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 затверджено Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів (далі – Порядок) та Порядок проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва.
Відповідно до пункту 13-1 Порядку Замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Згідно зі статтею 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов’язковими до виконання.
Крім того, відповідно до пункту 1 статті 49 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти - постанови і розпорядження.
Таким чином, враховуючи вимоги пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та пункту 13-1 Порядку та на виконання абзацу першого частини третьої статті 22 Закону у разі здійснення замовником закупівлі товарів, визначених підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, та вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. грн, то замовник у тендерній документації має вимагати подання учасником у складі тендерної пропозиції документів, передбачених пунктом 13-1 Порядку.
Замовник у межах цієї процедури закупівлі робіт, виконання яких передбачає набуття замовником у власність товар, внесений до переліку товарів згідно з підпунктом 2 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, а саме насоси (Насос SРТ), який визначено підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, за предметом закупівлі ДК 021:2015:76430000-6 Послуги з буріння та експлуатації свердловин (Нове будівництво (буріння) артезіанської свердловини по вул. Ярослава Мудрого в с. Вигода Одеського району Одеської області), очікуваною вартістю 1 836 239,00 грн з ПДВ.
Водночас проведеним моніторингом встановлено, що Замовником не визначено в ТД вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності та подання ним у складі тендерної пропозиції зазначених документів, що не відповідає вимогам пункту 3, абзацу 1 пункту 28 Особливостей, абзацу першого частини третьої статті 22, пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та пункту 13-1 Порядку.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 03.12.2024 щодо не визначення в ТД вимог пункту 13-1 Порядку, Замовник 06.12.2024 надав пояснення, в якому зазначив: «Відповідно до пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, дія цього Порядку не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві. Згідно проектно-кошторисної документації, під час виконання робіт на об’єкті передбачається встановлення насосу фірми SPERONI, країна реєстрації бренду- Італія, країна-виробник - Італія. Згідно інформації офіційного сайту Світової організації торгівлі (СОТ) https://www.wto.org/english/tratop_e/gproc_e/memobs_e.htm, Угода про державні закупівлі (GPA 2012) має 22 сторони (що охоплюють 49 членів СОТ, враховуючи Європейський Союз та його 27 держав-членів як одну сторону). Таким чином, Італія, як країна Європейського Союзу є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, тому зазначені вимоги Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. №861 не застосовуються у закупівлі UA-2024-10-23-016432-a».
Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленого порушення, оскільки при закупівлі робіт, Замовником було набуто у власність товар, внесений до переліку товарів згідно з підпунктом 2 пункту 61 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, а саме: насоси (Насос SPERONI).
Слід зазначити, що товар, який закуповується міститься в переліку локалізованих товарів та вартість предмета закупівлі перевищує 200 тис грн, тобто Замовники повинні враховувати вимоги стосовно підтвердження ступеня локалізації у спосіб, який передбачений Порядком.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Відповідно до абзацу 2 пункту 10 Особливостей за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
В частині першій статті 41 Закону зазначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту з розробленням проектної документації, робіт з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, що долучаються після складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації (затвердження проектної документації є обов’язковим, якщо це передбачено законодавством).
У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Відповідно до абзацу п'ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML).
Відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Отже, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 18.11.2024 оприлюднено Договір з додатками 1 та 2 у форматі PDF, водночас умовами договору не передбачений та неоприлюднений додаток з інформацією про ціни на матеріально-технічні ресурси, як невід’ємний додаток до договору, у тому числі у машинозчитувальному форматі, чим не дотримано вимогу пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 03.12.2024 щодо вищезазначеного питання Замовник 06.12.2024 оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, яке не спростовує факту недотримання вимог законодавства.
Період усунення порушень:
11.12.2024 16:46 - 26.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.12.2024 16:46
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
15-0004/2025/пр
Дата відкриття провадження:
27.01.2025 00:00
Номер відкриття провадження :
3/496/660/25
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На висновок про результати моніторингу процедури закупівлі по відкритим торгам: «Нове будівництво (буріння) артезіанської свердловини по вул. Ярослава Мудрого в с. Вигода Одеського району Одеської області», ДК 76430000-6 - Послуги з буріння та експлуатації свердловин (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-10-23-016432-a) повідомляємо, що за результатами зазначених зауважень забезпечено інформування Уповноваженої особи стосовно виявлених порушень з метою недопущення їх в майбутньому, а також проведена роз’яснювальна робота в частині аналізу нормативно-правових актів чинного законодавства з питань публічних закупівель. Замовник зобов’язується в подальшому запобігти недопущенню виявлених порушень, підвищити рівень знань шляхом проходження навчання.
Дата публікації звіту:
20.12.2024 17:20
Запити/Пояснення
Номер:
6f903185851c47b09d12acf6c0efd523
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.12.2024 10:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.12.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї процедури закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів з зазначенням кінцевого строку подання тендерних пропозицій до 31.10.2024 року, що становить 9 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів, тоді як пунктом 26 Особливостей та пунктом 6 частини другої статті 21 Закону визначено, що строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 14 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт.
3. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виробничо-сервісної фірми «Гідрогеосервіс» в вигляді товариства з обмеженою відповідальністю вимогам зазначеним у підпункті 1.1.3. пункту 1 додатка 1 до ТД, тоді як зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції не надано акти приймання виконаних будівельних робіт у повному обсязі на підтвердження виконання аналогічного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, за виключенням, що інформація та документи можуть надаватися про частково виконаний договір, лише тоді, коли дія аналогічного договору ще не закінчена.
4. Як Замовник може обґрунтувати неоприлюднення додатка до договору підряду від 14.11.2024 № 111 (далі – договір), що має містити інформацію про ціни на матеріальні ресурси та який має бути невід’ємною частиною договору, у тому числі документа у машинозчитувальному форматі відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону та з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних».
5. Чому Замовником відповідно до вимог Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 (зі змінами), не визначено в тендерній документації на закупівлю робіт, виконання яких передбачає набуття замовником у власність товарів, внесених до переліку товарів згідно з підпунктом 2 пункту 61 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (Насоси (Насос SРТ)), вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності та щодо подання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції таких документів?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
65c0ad842fff4f62bca5be7ee8c84693
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
06.12.2024 20:17
Опис:
Питання 1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Обгрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі проєктно-кошторисної документації. Роботи з розроблення проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Нове будівництво (буріння) артезіанської свердловини по вул. Ярослава Мудрого в с. Вигода Одеського району Одеської області» попередньо закуплено Вигодянською сільською радою за результатами закупівлі №UA-2023-11-16-017249-a від16.11.2023 р. Нами отримано позитивний ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ № 16-0802/01-23 від 26 грудня 2023 р (Реєстраційний номер EX01:6236-4831-9904-2616) філії ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» в Одеській області.
Кошторисна документація затверджена Рішенням виконавчого комітету Вигодянської сільської ради № 1072 від12 вересня 2024 року.
Посилання на сторінку вебсайту Вигодянської сільської ради, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами): https://vygoda-gromada.gov.ua/
Питання 2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів з зазначенням кінцевого строку подання тендерних пропозицій до 31.10.2024 року, що становить 9 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів, тоді як пунктом 26 Особливостей та пунктом 6 частини другої статті 21 Закону визначено, що строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 14 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт.
Враховуючи стислий строк виконання робіт та завершення бюджетного року уповноваженою особою було помилково оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів із зазначенням кінцевим строком надання тендерних послуг. Була проведене роз’яснювальна робота щодо недопущення в подальшому даних порушень.
Питання 3. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виробничо-сервісної фірми «Гідрогеосервіс» в вигляді товариства з обмеженою відповідальністю вимогам зазначеним у підпункті 1.1.3. пункту 1 додатка 1 до ТД, тоді як зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції не надано акти приймання виконаних будівельних робіт у повному обсязі на підтвердження виконання аналогічного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, за виключенням, що інформація та документи можуть надаватися про частково виконаний договір, лише тоді, коли дія аналогічного договору ще не закінчена.
За результатом розгляду доданих документів Учасником ВСФ «ГІДРОГЕОСЕРВІС» ТОВ в частині виконання аналогічних договорів, Замовник при розгляді тендерної пропозиції скористався своїм правом відповідно до ч.15 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовником здійснено аналіз платформи “Prozorro”, відповідно до якої договір №114 від 19.12.2023р в системі наявний. Також, за результатами отриманої інформації (шляхом використання телефонних зв’язків) від ЖКГ Чорноморської селищної ради заявлений Договір та роботи були виконані в повному обсязі.
Враховуючи наведене, та наявні документи в тендерній пропозиції ВСФ «ГІДРОГЕОСЕРВІС» ТОВ та інформація є достатніми для відповідності вимогам тендерної документації.
Питання 4. Як Замовник може обґрунтувати неоприлюднення додатка до договору підряду від 14.11.2024 № 111 (далі – договір), що має містити інформацію про ціни на матеріальні ресурси та який має бути невід’ємною частиною договору, у тому числі документа у машинозчитувальному форматі відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону та з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних».
В даному договорі зазначено що невід’ємною частиною договору є:
-Додаток 1. Протокол погодження договірної ціни на виконання робіт по об’єкту
-Додаток 2. Графік виконання робіт.
Також з договором оприлюднено «Підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису№02-01-01 на буріння свердловини» яка містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Питання 5. Чому Замовником відповідно до вимог Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 (зі змінами), не визначено в тендерній документації на закупівлю робіт, виконання яких передбачає набуття замовником у власність товарів, внесених до переліку товарів згідно з підпунктом 2 пункту 61 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (Насоси (Насос SРТ)), вимогу щодо наявності в учасника процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності та щодо подання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції таких документів?
Відповідно до пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, дія цього Порядку не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві. Згідно проектно-кошторисної документації, під час виконання робіт на об’єкті передбачається встановлення насосу фірми SPERONI, країна реєстрації бренду- Італія, країна-виробник - Італія. Згідно інформації офіційного сайту Світової організації торгівлі (СОТ) https://www.wto.org/english/tratop_e/gproc_e/memobs_e.htm, Угода про державні закупівлі (GPA 2012) має 22 сторони (що охоплюють 49 членів СОТ, враховуючи Європейський Союз та його 27 держав-членів як одну сторону). Таким чином, Італія, як країна Європейського Союзу є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, тому зазначені вимоги Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. №861 не застосовуються у закупівлі UA-2024-10-23-016432-a.