-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Реконструкція автомобільної дороги Н-22 Устилуг ‒ Луцьк ‒ Рівне на ділянці км 127+200 ‒ км 130+000 (коригування)
Торги відмінено
436 681 892.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 366 818.92 UAH
мін. крок: 1% або 4 366 818.92 UAH
Номер:
69363ea37bd440daba66d84fd62e070b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-01-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.11.2024 00:00
Період моніторингу:
01.11.2024 17:28 - 23.11.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
01.11.2024 № 49-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 01.11.2024 № 49-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-10-23-011439-a від 23.10.2024. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 6 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям встановлено порушення вимог частини 3 статті 22 Закону, вимог абзацу 3 частини 1 статті 25 Закону та пункту 6.2. Методики.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель та відповідно до пояснення Замовника від 01.10.2024, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи на усунення встановлених порушень шляхом внесення змін в оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерну документацію, або у разі не можливості усунення порушень відмінити відкриті торги з особливостями та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Волинській області (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника 23.10.2024 №150 (далі – тендерна документація); інформацію та документи надані Замовником 31.10.2024 через електронну систему закупівель, на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління) від 31.10.2024.
Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Моніторингом розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями зазначено строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг до 31 грудня 2026 року, а в пункті 4.4 розділу 1 тендерної документації строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) - 01.12.2026 року.
Отже, Замовником під час затвердження та оприлюднення тендерної документації на закупівлю робіт «Реконструкція автомобільної дороги Н-22 Устилуг ‒ Луцьк ‒ Рівне на ділянці км 127+200 ‒ км 130+000 (коригування)» не дотримано вимог пункту 6 частини 2 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
Моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне.
Згідно частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, Замовник для визначення вартості дорожніх робіт та послуг, що фінансуються за рахунок бюджетних коштів в обов’язковому порядку керується Методикою визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції̈, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування затвердженої наказом Міністерства інфраструктури України від 07.10.2022р. №753 (далі – Методика).
Пунктом 6.1 Методики визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується з використанням укрупнених показників вартості дорожніх робіт та послуг, обсяги та види яких передбачені відомістю обсягів робіт (BoQ), складеною за затвердженою проєктною документацією або дефектним актом.
Також, пунктом 6.2 Методики передбачено, що для визначення ціни тендерних пропозицій учасників закупівлі замовник повинен надати технічну специфікацію із зазначенням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, вимог до якості матеріалів.
Однак, Замовником до тендерної документації не включено технічну специфікацію із зазначенням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, вимог до якості матеріалів , чим не дотримано вимог частини 3 статті 22 Закону та пункту 6.2. Методики.
Крім того, згідно пункту 6.2 Методики Замовник для визначення ціни тендерних пропозицій учасників закупівлі повинен надати перелік основних матеріальних ресурсів, зміна цін на які може суттєво вплинути на вартість дорожніх робіт та послуг впродовж періоду їх виконання/надання, із зазначенням вагового коефіцієнта кожного ресурсу та зазначенням цін, визначених за базою даних цін за останній місяць з урахуванням ПДВ та без врахування транспортної складової, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
Проведеним аналізом тендерної документації встановлено, що у Додатку 2 до проекту договору підряду (Додаток №4 до тендерної документації) Замовником зазначено, що періодом, станом на який прийняті ціни на основні матеріальні ресурси є серпень 2024 року, чим не дотримано вимог пункту 6.2 Методики, оскільки місяцем, який передує даті оголошення про закупівлю (23 жовтня 2024 року) є вересень 2024 року.
Згідно частини 1 статті 25 Закону Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
Абзацом третім частини 1 статті 25 Закону визначено, що розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт.
Моніторингом розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями та в пункті 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено розмір забезпечення тендерної пропозиції складає 13 100 456,76 грн, що становить 3 відсотки від очікуваної вартості 436 681 892,00 грн , чим порушено вимоги абзацу 3 частини 1 статті 25 Закону.
Період усунення порушень:
04.11.2024 14:28 - 19.11.2024 00:00
Дата публікації висновку:
04.11.2024 14:28
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник відміняє торги
Дата публікації звіту:
04.11.2024 16:11
Запити/Пояснення
Номер:
7b1d060c246d418c99bc874dc5aaefd4
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.11.2024 17:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Реконструкція автомобільної дороги Н-22 Устилуг ‒ Луцьк ‒ Рівне на ділянці км 127+200 ‒ км 130+000 (коригування)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-10-23-011439-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Надати інформацію чому в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-10-23-011439-a та в тендерній документації визначено розмір забезпечення тендерних пропозиції в сумі 13 100 456,76 грн, що становить 3 відсотки від очікуваної вартості 436 681 892,00 грн, тоді як відповідно до вимог абзацу третього частини першої статті 25 Закону розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт?
3. Чому в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-10-23-011439-a строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг до 31 грудня 2026 року, а в пункті 4.4 розділу 1 тендерної документації строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) - 01.12.2026 року? Яким є строк виконання робіт відповідно до потреб замовника?
4. Чому в тендерній документації не враховано вимоги положень частини 6.2 Розділу 6 Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції̈, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування затвердженої наказом Міністерства інфраструктури України від 07.10.2022р. №753 (далі – Методика), щодо якості матеріалів, які будуть застосовуватись під час надання послуг?
5. Чому у Додатку 2 до проекту договору підряду (Додаток №4 до тендерної документації) Замовником зазначено, що періодом, станом на який прийняті ціни на основні матеріальні ресурси є серпень 2024 року, тоді як частиною 6.2 Розділу 6 Методики передбачено, що базою даних цін на основні матеріальні ресурси є останній місяць, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, тобто вересень 2024 року?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації карається штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a3d78b93631f4173ba22b104d5d80009
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України
Дата опублікування:
04.11.2024 12:35
Опис:
По питанню 1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі опублікованого в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-10-23-011439-a здійснено відповідно до Методика визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення здійснювалось відповідно до кошторисної вартості об’єкта за зведеним кошторисним розрахунком, затвердженим наказом Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України від 24.09.2024 р. №Н-353/07-02/02.3.
URL-адреса розміщення інформації про закупівлю відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) https://vl.restoration.gov.ua/diialnist/7702/71447.html з обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі та датою публікації.
По питанню 2-3. Замовником допущено технічну помилку
По питанню 4-5. Замовником допущено технічні помилки, разом з тим Замовником буде розглянуто можливість щодо усунення даних фактів.